روايات

رواية قدر حمزة الفصل السادس 6 بقلم زهرة الجناين

رواية قدر حمزة الفصل السادس 6 بقلم زهرة الجناين

رواية قدر حمزة الجزء السادس

رواية قدر حمزة البارت السادس

رواية قدر حمزة الحلقة السادسة

صباح يوم جديد على ابطلنا ملينا أحداث🔥🔥
قدر_ يا منار ياحبيبتى انتى لازم تاكلى مينفعش كدا على الأقل علشان خاطر ابنك
منار(بعصبية)_ابنى …ابنى صح ابن واحد زب*الة عمل عملته وفص ملح وداب
قدر_ ياحبيبتى دا قضاء وقدر وانا والله مصدقة انك مظلومة وابنك ملهوش ذنب
منار(بستحقار)_ خايفة عليا اوى .. طب طالما انتى خايفة عليا اوى كدا روحتى وقولتى لحمزة ليه
قدر(بصدمة)_انا …والله يا منار ماحصل
منار_ امال هيكون عرف منين انتى الوحيدة اللى كنتى تعرفى
قدر_ معرفش يا منار والله وبعدين تعالى هنا دا وراهم الفيديو وانا عن يدك كنت قاعدة معاكى وانتى بتمسحيه
منار_لا والنبى متعملى فيها انك برئ ومظلومة
قدر_ ربنا يعلم أن انا ماقولتش حاجة لحمزة ….وسابتها وخرجت من الاوضة
منار(بعصبية)_يعنى هيكون عرف منين انتم عايزين تجنن*ونى ولا ايه …اه حرام عليكم مش كفاية اللى انا فيه
…قدر دخلت الاوضة ولقيت حمزة هناك وكان شكله مش طبيعى ……
قدر(باستغراب)_حمزة؟! انت بتعمل هنا ايه
حمزة(بهم)_مفيش كنت جاى اتكلم معاكى شوية
قدر_ اتكلم انا سمعك …ولسا هتكمل كلامها لقيته اترمى فى حضنها وبدأ يبكى قدر اتفاجئت من ردت فعله وسميرة شايفة كل دا وهطق (احسن انا فرحانة فيها 😂🙂)

 

 

حمزة_ من يوم ما ابويا وامى م*اتوا وانا حاطت منار اختى اول حاجة عندى كانت بخاف عليها من الهواء الطاير كان لما حد يزعلها كنت بجيب ليها حقها وكانت يومين لازم اجيب لها شيكولاته كتير لانى عارف انها بتحبها اوى وبعد كل دا كس*رتنى ياقدر
قدر(بحنية)_يمكن تكون فعلا مظلومة يا حمزة كنت المفروض تتكلم معاها الاول وتفهم ايه اللى حصل
حمزة(بعد عنها )_كنتى عايزانى اعمل ايه وانا شايف اختى فى حضن واحد ياقدر
قدر_ انت لسا معاك الفيديو
حمزة_ ايوه ليه فى حاجة ولا ايه
قدر_ افتح كدا الفيديو لو انت مش مصدق اختك ركز تانى وشوف انت
حمزة_ مش قادر اشوفه تانى يا قدر مش قادر
قدر_ صدقنى واسمع منى اعتبرنى بيحاول اساعدك
…..وفعلا حمزة فتح الفيديو تانى وكان كاسك اعصابه وعلى آخره بس لاحظ أن أخته ماكنت بتتصرف تصرف حد واعى اوى فايق
قدر_ صدقتنى دلوقتى ياحمزة تعالى ياحمزة معايا
حمزة_على فين
قدر_ تعالى بس معايا …..وراحوا على اوضة منار
حمزة_ انتى جيبانى هنا ليه
قدر_ انتى لازم تواسى اختك ياحمزة هى ملهاش غيرك دلوقتى وانت اتاكدت انها مظلومة
حمزة_ طب …طب ادخلى انتى الاول
قدر_ ماشى حاضر ……
….قدر دخلت الاوضة على منار لقيتها وقعة على الأرض وفى دم حوليها
قدر(بصراخ)_ الحقنى ياحمزة
حمزة دخل جرى على الاوضة _ منار ….منار فوقى يا منار انا ..انا مش هزعلك تانى
قدر_ يا ماما تلحقينى ياماما
هند_فى ايه يابنتى …يلاهوى بنتى منار فوقى ياحبيبتى حد يتصل على الاسعاف بسرعة
أُسيد_ حاضر ياماما اوى بسرعة
..الاسعاف جات واخدت منار وكلها راحوا المستشفى معاها ….
حمزة_ خير يا دكتور هى عاملة ايه

 

 

الدكتور_ مخبيش عليك حالتها النفسية وح*ش اوى وهى ضعيفة جدا للاسف ملحقناش الجنين ربنا يعوض عليكم
حمزة_ طب …طب منار هى كويسة
الدكتور_ هتقعد معانا كام يوم كدا تحت الملاحظة علشان لو فى خط*ر عن إذنكم
هند_يعنى عليكى يابنتى
قدر_ إن شاء الله هتكون كويسة ياطانط
…حمزة دخل عليها الاوضة لما لقاها فى غيب*وبة ومتركب ليها محل*ول افتكر لما وعد امها قبل مات*موت أنه هيحافظ عليها وبدأ يبكى
___________________ بقلم 🖊️ زهرة الجناين 🌺
_انطق يلا من اللى بعتك ومسل*طك عليها انطق
هيثم(بضحك مستفزة ومفيش حتى من وشه سليمة)_وان ما تكلمتش هتعمل ايه
_هاعمل كدا …..وضر*به بالب*وكس خلاه يت*ف د*م
هيثم_ دا اخرك مش هقول برضو
_ماشى انت اللى جبته لنفسك وبدأ يض*رب فيه لحد ما ك*سر عضمه
هيثم_ خلاص ….خلاص هتكلم
_ برافو عليك يا شاطر قول بقا
هيثم_انا ماشوفتش شكله انا بس سمعت صوته
_هتبدأ تلخبط فى الكلام …ولسا هي*ضربه تانى
هيثم_ هى دى الحقيقة حتى البنت اللى جات تعطينى فلوس حق الفيديو برضو ماشوفتش وشها
_بنت …بنت مين
هيثم_ حتى هى اعطتنى رقم ابعت الفيديو عليه تظاهر اخوها لانى اعرف أن والدها متوفى
_معاك رقم البنت دى
هيثم_اه معايا رقم بنتواصل منه لأنها كانت وعدانى بباقى الفلوس
_حلو اوى انا عايزك بقا تتصل عليها
هيثم_ حاضر
______________________فى المستشفى
هند _ هى هتكون كويسة صح يا قدر
قدر_ والله يا ماما هتكون كويسة احنا بس علينا إننا ندعيلها وهى هتبقى كويسة
حمزة(خرج)_يا عمتو ..عمتو منار فاقت تعالوا بسرعة
هند_ يا مانت كريم يارب الحمد لله
….دخلوا كلهم الاوضة عند منار ….
هند_ بنتى حبيبتى …ليه كدا يا منار

 

 

منار(بتعب)_علشام اري*حكم منى
حمزة_ليه بتقولى كدا يا منار انا حتى كنت جاى الاوضة اصالحك
قدر_ اوعى تقولى كدا يامنار كلنا بنحبك
منار_ انتى ايه اللى جابك هنا مش كفاية اللى انتى عملتيه اطلعى برا
….قدر خرجت جرى من الاوضة وهى ماسكة دموعها …..
حمزة_ ليه كدا يامنار هى عملتلك ايه
منار_ ولا حاجة خدت بس الفيديو وراحت وريتهولك
حمزة_ ازاى يا منار وتليفونها كان معايا كنت بخلص منه حاجة واحنا كنا قاعدين فى الاوضة طول انهار والفيديو اصلا جاى من رقم غريب
منار_ يعنى ايه
هند_ يعنى المسكينة ما عملتش حاجة …..سميرة جالها وخرجت برا الاوضة …..
حمزة_ ماكانش لازم تتسرعى يا منار
هند_ انا هروح الحق المسكينة دى
______________________ بقلم 🖊️ زهرة الجناين 🌺
سميرة_ الو ….
هيثم_ ازيك ياحلو ايه نسيتينى ولا ايه
سميرة_ استنى هاخرج برا المستشفى …ايه عايز ايه

 

 

هيثم_ باقى الفلوس ياقطة
سميرة_ كان يوم اسود يوم قولتلك ابعت الفيديو لاخوها
هند _ايه .انتى اللى عملتى كدا
سميرة (بصدمة)_انتى……سمعتى ايه
هند_ انتى واحدة زبال*ة ورخي*صة
سميرة(بعصبية)_بقولك ايه ياحجة انتى اطلعى من دماغى
هند_ انا لازم اقول لحمزة كل حاجة
سميرة_ مش هتلحقى …..سميرة شافت عربية جاية زقت هند قدامها وفجأة ……
قدر(بصدمة)_ ماما…….

  يتبع …

لقراءة الفصل التالي : اضغظ هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي  : (رواية قدر حمزة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!