روايات

رواية قدري الفصل الخامس 5 بقلم رحمة سامي

رواية قدري الفصل الخامس 5 بقلم رحمة سامي

رواية قدري الجزء الخامس

رواية قدري البارت الخامس

رواية قدري
رواية قدري

رواية قدري الحلقة الخامسة

عصام باستغراب: انت بتقول اي شكلك تقلت في الشرب ولا اي حكايتك ازاي رزان مش اختك

حسن: زي ما سمعت كدا رزان تبقي بنت جوز امي يعني مش اختي امي بس ربيتها لما امها ماتت قالت تكسب فيها ثواب

عصام ضحك بش*ر: عشان كدا ماشي يا كبير بس ياريت متتاخرش بقي خلينا نكسب شوية

حسن: متقلقش اديني بس شوية وقت وهجبهالك بس تقل جيبك شوية بقي البت بقيت حاجه تانية

عصام: طول عمرك طماع بس ماشي هاتها انت بس الاول

تاني يوم لبست رزان وكانت زي القمر كالعادة ونزلت كان كريم لبس وهيتحرك اول ما شافها بصلها بحب وبعد شوية ملامحه اتغيرت خالص واتحول 180 درجة

رزان بخو*ف: في اي يا كريم مالك انت اتحولت كدا ليه

كريم بغض*ب: انتي راحه فين بمنظرك دا يا رزان اطلعي غيري هدومك وشيلي اللي في وشك دا

رزان بغض*ب طفولي: بس انا لابسه فستان طويل ومش عريان يا كريم وكمان انا مش حطه حاجه في وشي خالص

كريم برفعة حاجب: والله امال اي الاحمر دا كله عايزة تقوليلي انه طبيعي ولا اي

زران: اه والله دا طبيعي خالص هو انت اول مره تشوفني يعني ممكن يلا بقي عندي محاضرة مهمه

كريم: يوووه ماشي يا رزان بس احنا علي اتفقنا بعد كل محاضرة تيجي مكتبي ومتتعامليش مع حد خالص مفهوم

رزان بغض*ب: قولت حاضر يا كريم هو كل شوية تعيد نفس الكلام اي مش بتتعب يلا بقي

اتحركت رزان واتكعبلت في السجادة وكانت هتقع بس بسرعة كريم لحقها وبقيت بين ايده وعيونهم مركزه مع بعض وبقيت ضربات قلب رزان بدق جامد اوي وبقيت حاسه احساس اول مره تحسه وكريم كان في دنيا تانية خالص لحد ما دخلت الخدامه

الخدامه: احم كريم بيه العربية جاهزة بره

فاق كريم ورزان وبعده عن بعض وكريم قال: تمام انا جاي يلا يا رزان بقي

رزان بتسال: هو انا هركب معاك ولا اي انت انسي الموضوع دا انا هروح في اوبر

كريم: انتي اتهبلتي اوبر اي مفيش منه الكلام دا انتي هتروحي مع السواق وانا هركب العربية التانية لحد ما نشوف اخرتها مع دماغك الناشفة دي

رزان وهي بطلع لسانها: اذ كان عجبك باي يا دكتور بقي

خرجت رزان وهي مبسوطة وركبت العربية وبعد شوية وصلت الكلية وقابلت صحبتها منه ومفيش لحظات ووصل كريم ودخل علي مكتبه علي طول

منه: يخربيت عقلك يا رزان بقي عايشه مع القمر دا ومضايقه اتوكسي علي عينيك

رزان بحزن: تعرفي لو مكنش عمل اللي عمله دا وحاول معايا تاني كنت هوافق انتي عارفه يا منه اني بحبه من اول ما شوفته بس كنت مستنيه اتخرج عشان محدش يتكلم عليا وحش ويقول اني لعبت علي الدكتور بتاعي

منه: اديله فرصة يا رزان هو اكيد بيحبك واللي عمله دا غصب عنه انا شايفه انه بيحبك

رزان: ياريته بي ايدي هو اذاني اوي يا منه قلبي وجعني منه مش قادرة اسامحه بس هحاول لاني مقدرش اعيش من غيره بس برضو مش بسهولة

مفيش لحظه ودخل عليهم زميلهم زياد: اي يا رزان مختفيه ليه بقالك كام يوم وايدك مالها اي اللي حصل معاكي

رزان بقر*ف: مليش يا زياد انا كويس عن اذنك عندي محاضرة مهمه

زياد مسك ايدها: استني يا رزان انا بكلمك مش من الزؤق انك تسبيني وتمشي استني اخلص كلامي الاول

رزان بغض*ب: انت اتجننت يا زياد ازاي تمسك ايدي لو دا اتكرر تاني انا هبلغ عميد الكلية

زياد: انا اسف بس انتي مدتنيش فرصة تانية انا محتاج اتكلم معاكي بجد

رزان: وانا مش عايزة اتكلم معاك وياريت تسبني في حالي وشيل اللي في دماغك لانه مستحيل يحصل انا مش ليك

رزان سابته ومشيت ومنه قربت منه: متزعلش منها يا زياد بس الحب مش بالعافية

زياد: وانا مش هسيبها يا منه رزان ليا انا وبس عن اذنك

بعد ما زياد مشي منه قالت بحزن: امتا هتحس بيا يا زياد امتا بس

كريم كل دا كان متابع من شباك مكتبه بس محبش يعمل مشكلة وعشان رزان تتعب بسببه دخلت رزان المحاضرة اول ما خلصت راحت لكريم عشان محبتش يقفش ومينزلهاش الكلية تاني اول ما دخلت كان كريم بيتكلم في التلفون دخلت قاعدت ومتابعة اللي بيقوله

كريم: بقولك اي يا ندي انا مش هتاخر استني في الشركة وبليل هنروح الحفلة سوي تمام وجهزي كل حاجه سلام

بعد ما قفل قرب وقعد جانب رزان وهو بيطلع العلاج: امسكي يلا وبعد كدا هتاكلي انا جايبلك اكل صحي في التلاجة

زران بغ*يرة: هي حفلة اي اللي انت هتروحها بليل دي هو شغلك فيه حفلات

كريم باستغراب: ايوة فيه حفلات دي حفلة مهمه للشركة ولازم احضرها

رزان بتهو*ر: واي لازمة البت*اعة اللي اسمها ندي دي هي لاز*قة معاك في كل حته كدا

كريم وهو بيكتم ضحكته وبيغ*ظها: وفيها اي مش هي السكرتيرة بتاعتي لازم تحضر معايا يلا بقي عشان المحاضرة

رزان بغض*ب: هات كدا انشله تول*ع انت وهي سوي يا بعيد

كريم كان سامعها وبيضحك وهي اخدت العلاج وقامت خرجت من غير ما تاكل وكريم مرضاش يضغط عليها عشان عارفها لما تتعصب تعبها هيزيد بس صمم انها تاخد العصير معاها وهي خارجه

عدي اليوم عادي وروح كريم وبداء يلبس عشان الحفلة وكانت رزان بتلبس هي كمان واول ما نزل وبيركب العربية فجاه لاقي رزان بتركب جانبه

كريم باستغراب: انتي بتعملي اي يا رزان واي اللي انتي لابسه دا ان شاء الله

رزان ببراءة: اي يا كريم مخنو*قة وعايزة اخرج قولت اجي معاك فيها حاجه دي

كريم: لا مفيهاش بس مكنتش عايز اتعبك

رزان: لا متقلقش عليا ويلا اتحرك بقي عشان متتاخرش

كريم ابتسم واتحرك واول ما وصل هناك الكل كان مبهور بجمال رزان وشياكة كريم كالعادة قربت ندي منه بدلع

ندي: اهلا يا كريم بيه اتاخرت ليه احم ومين دي

رزان وهي بتمسك ايده: انا ابقي مراته يا حبيبتي

ندي بغيرة: اه اهلا بحضرتك يلا يا كريم بيه

كريم كان مبسوط اوي باللي رزان عملته وحس ان في امل تسامحه في يوم: يلا بينا

واول ما دخل جوه رزان قاعده علي الترابيزة وهو قام يتكلم مع العملاء وهي فضلت لوحدها وفجاه قرب منها شخص

فارس: تسمحيلي بالرقصة دي يا انسة

جه كريم ومسك ايده: مدام رزان تبقي مراتي يا فارس ومش بترقص مع حد

فارس بغض*ب: تمام يا كريم بيه سوري معرفش انها مراتك وكمان مفيش خاتم يثبت انها متجوزة

كريم ببرود: عادي اديك عرفت عن اذنك بقي

وقرب من رزان: تعالي نرقص يا حبيبتي

رزان قامت بألم: حاضر

وبداء كريم يرقص هو رزان وهما مندمجين اوي مع بعض والكل مبهور بيهم وكريم بيغني مع الاغنية..

عارف إنت الحظ بعينه
كان وشِك حلو عليّ
كُل اللي الناس شايفينه
ما يجيش واحد في المية
من اللي أنا لسه ما قولتوش
عارف إنت الحظ بعينه
كان وشِك حلو عليّ
كُل اللي الناس شايفينه
ما يجيش واحد في المية
من اللي أنا لسه ما قولتوش
أنا لو تبقى معايا بيترج القلب ويِتهز
أنا لو تاخذ عيني يا نور عيني يا عيني ما تتعز
ده أنا خايف من العين يا حبيبي
اللي يغير واللي يِجز، يِجز
عارف إنت الحظ آه
أهو إنت الحظ يا حظ، يا حظ

فجاه الانوار كله اتقفلت والكل استغرب واتسلط النور علي باب القاعة وظهرت واحده غاية في الجمال وراحت مقربة من كريم وقالت بدلع: وحشتني يا حبيبي اسفه اني اتاخرت عليك كان غصب عني

كريم بصد*مة: سلوي…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية قدري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى