روايات

رواية فرصتي الفصل الثاني 2 بقلم ملك نزيه

رواية فرصتي الفصل الثاني 2 بقلم ملك نزيه

رواية فرصتي الجزء الثاني

رواية فرصتي البارت الثاني

رواية فرصتي الحلقة الثانية

بارت ٢
استيقظت ورد علي صوت في هاتفها نظرت عليه وجدت رساله محتواها : كلما زاد الفشل زادت الخساره بدايه اليوم الأول يرجي الوصول للنتيجه المطلوبه .
كانت هذه الرساله من رقم غير معروف ولا يمكن الرد فجأه سمعت صوت هادئ و طرق علي الباب .
: انسه ورد .
نظرت ورد حولها وجدت نفسها في غرفه كبيره للغايه و يوجد صور لها في كل مكان .
ورد بهدوء : اتفضل .
دخلت فتاه في غايه الجمال طويله ذات شعر طويل وكثيف .
: صحيتي .
ورد : ايوه في حاجه .
: انهارده في اجتماع في شركه حضرتك .
ورد : اجتماع و شركه ايه .
: شركه حضرتك يا فندم .
فكرت ورد قليلا و لاحظت ان الفتاه ترتدي زي خادمه فكرت قليلا وقررت أن تعرف قصتها بطريقه غير ملحوظه .
ورد : هعملك اختبار .
: اتفضلي .
ورد : هتحكيلي قصة حياتي كامله و لو نسيتي حاجه هطردك .
بدأت الفتاه بالحديث .
: حضرتك انسه ورد معتز الديزيني صاحبه اكبر شركه منتجات تجميل في مصر و عندك شركه منافسه وهي شركه mpf وهذه الشركه مسؤوله عن إدارتها مدام اميره و ابنها الاستاذ تميم .
قاطعت ورد حديث الفتاه وقالت : تميم .
: ايوه تميم مالك الفهد ؛ كان زميلك في المدرسه ولكن في مشكله حصلت بعدتكوا عن بعض ياه ايام لما كان بيجي البيت و تقعدوا سوا .
ورد : ايه المشكله دي .
: حاجه محدش يعرفها غير حضرتك و هو بس .
ورد في سرها : لازم اعرف ايه المشكله دي علشان اشوف هوصلوا ازاي طالما هو اللي كان موجود معايا امبارح يبقي اكيد هو يعرف ايه اللي بيحصلي .
: حضرتك محتاجه حاجه تاني .
ورد : لاء شكرا ممكن تحضريلي الحاجه اللي انا هلبسها .
نظرت لها الفتاه باستغراب دي اول مره حاجه زي كده تحصل .
ورد : في ايه مكسله اقوم .
قامت الفتاه بجلب ثوب جميل للغايه لورد .
ارتدت ورد الثوب و خرجت وجدت سياره كبيره في انتظارها
وقام السائق بفتح الباب لها .
ورد : خدني علي الشركه .
بدأت السياره بالحركه ولكن لم تعرف ورد ماذا تفعل ؛ فتحت ورد هاتفها وجدت رساله أخري : اليوم عيد ميلاد السيده اميره يرجي الذهاب لتنفيذ المطلوب .
حاولت ورد الرد وكل لما تستطع كأن الهاتف متهكر .
ورد بنرفزه : ماله ده .
وبدأت بخبط الهاتف بهدوء .
قررت ورد الذهاب لعيد الميلاد لتفهم ماذا يحدث معها ؛ وصلت ورد للشركه وخرجت من السياره بمجرد الاقتراب من باب الشركه وجدت رجل غايه في الجمال يأتي مسرعاً وأمسك حقيبتها
: يلا بينا يا وردتي .
ورد : انت مين .
: بتهزري يا ورد ولا ايه .
ورد : لاء بجد .
: انا محمد يا هبله انا صحبك في ايه .
ورد بضحك : ايوه ايوه كنت بختبرك .
محمد : مالك حسك مش كويسه في حاجه .
ورد : لاء مفيش .
محمد : في ايه قولي بسرعه .
ورد : انا عايزه اروح حفله بليل .
محمد : حفله ايه .
ورد : حفله عيد ميلاد اميره .
محمد بنرفزه : اميره مين ام تميم .
ورد : ايوه .
محمد بنرفزه اكتر : مش اتفقنا انك هتنسي .
ورد : انسي ايه .
محمد بنفس النبره : متسطعبتيش يا ورد هتنسي حبك لتميم ده خانك .
ورد بصدمه : خانييي .
محمد : بطلي هبل بجد ايوه خانك بعد اما ارتبطوا باسبوع واحد انا نصحتك انوا يفضل صديق بس واني احسن منه .
ورد : بس انا لازم اروح واقابله .
محمد : ليه ممكن تفهميني .
ورد : انا نفسي مش فاهمه بس انا لازم اروح .
محمد : ايه ده مالك يا ورد ممكن تفهميني .
فكرت ورد لدقيقه ولكن خافت أن تشاركه ما يحدث معها .
ورد : عايزه اضايقه انا عايزه اشتري احسن فستان في البلد .
محمد : لو هتروحي هاجي معاكي .
فكرت ورد لدقيقه واكتشفت انها مش هتعرف تروح لوحدها ولازم حد يفهمها الطريق و الناس الي هناك .
ورد : اتفقنا يلا بينا نشتري الفستان .
محمد : الاجتماع طيب .
سحبت ورد يد محمد وبدأت بالركض .
وصلوا الي سيارتها و ابتسم محمد و قال : لاء هنركب عربيتي انا .
ورد : يلا بينا
اشتروا احسن فستان ولاحظت ورد أن محمد معجب بها جميع تصرفاته تدل علي ذلك .
محمد : يلا نروح الحفله .
ورد : لاء انا عايزه اشتري هديه غاليه اوي لمامته.
فعلا اشتروا اغلي حقيبه في المحل .
بداوا في طريقهم لقصر تميم و بمجرد وصولها ادخلهم الحارس الي الحديقه كان هناك أشخاص كثيرون ولاكن فجأه اقتربت اميره .
اميره : انتي بتعملي ايه هنا .
ورد : مينفعش افوت عيد ميلادك .
بمجرد رأيه تميم لورد اقترب مسرعاً وحينما رأت والدته ذالك قامت بدفع ورد للمسبح.
صرخ تميم ورد مش بتعرف تعوم وفجأه اتجه تميم و محمد للقفز في المسبح .
هل يا تري ورد هتختار مساعده محمد ولا تميم .
انتهي البارت
الكاتبه ملك نزيه .

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فرصتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى