روايات

رواية فرح الزين الفصل الثاني 2 بقلم مارينا عبود

رواية فرح الزين الفصل الثاني 2 بقلم مارينا عبود

رواية فرح الزين الجزء الثاني

رواية فرح الزين البارت الثاني

رواية فرح الزين الحلقة الثانية

زين باشا الحقنى الهانم الكبيره مغمى عليها ومش عاوزه تفوق
زين بصدمه ؛اييييييييه طب انا جاى حالا
عمر ؛ف ايه يا زين
زين بلهفه وخوف؛جدتى يا عمر تعبت ولازم أمشى
عمر؛طيب انا هاجى معاك
زين:تمام يلاه واخد مفاتيح عربيته ونزل من الشركه بسرعه كبيره وركب عربيته ورجع الفيلا
وبعد وقت زين وصل الفيلا هو وعمر وطلع اوضه جدته
زين بلهفه وعيون مدمعه؛ماما حبيبتى مالك فيكى ايه ردى عليه
#تعديل زين بيقول ل جدته ماما علشان متتلخبطوش ☄
عمر ؛زين تعال ناخدوها المستشفى
زين شالها ونزل بيها بسرعه وركبها العربيه وطلع على المستشفى
♡♡♡♡♡♡♡♡♡

 

 

بعد مرور وقت
فى المستشفى
فرح ؛عاصم هى حسناء فين
عاصم ؛فى مكتبها
فرح ؛طيب انت شوفت المريض إللى فى غرفه 106
عاصم؛ااه فحصته ومستنى نتيجه التحاليل
فرح كانت هتتكلم بس سمعت صوت زعيق
فرح بعصبيه ؛ده مين الحيوا*ن إللى مترباش إللى بيز*عق ده
عاصم بضحك؛اهدى يا وحش مش كده
فرح ؛هروح اشوف مين إللى بيزعق ومشيت
حسناء طلعت من مكتبها وراحت ل عاصم
حسناء ؛ف ايه يا عاصم ايه صوت الزعيق ده
عاصم ؛معرفش تعالى نشوف ف ايه
حسناء ؛تمام يلاه
فى الاستقبال
زين بغضب وصوت جهورى؛فيييين الدكاتره البها*يم إللى هنا
فرح بصوت عالى وعصبيه؛انت يا بتاع انت، انت فاكر نفسك فى زر*يبه اهلك ما تتكلم عدل
عمر بصوت منخفض؛ينهااااار مش فايت ضاع مستقبلك يا بنتى
عاصم وحسناء وصلوا
زين اتعصب وعيونه بقت حمراء وعروقه برزت من شده الغضب؛اقسم بالله لو مكنتش دلوقتى فايقلك ل كنت ندمتك على اليوم إللى شوفتينى فيه
فرح بعصبيه؛اقسم بالله كلمه كمان وهطلع عين اهلك يا عديم الذوق والتربيه وعلشان خاطر بس الست الكبيره إللى على ايدك بس هسكت والا كنت طردتك من المستشفى ب ام غرورك ده
يا ممرضات هاتوا ترولى بسرعه
♡يا عينى عليكى يا بنتى دنتى هيطلع عين اهلك انى اسف 😂🙂❤
زين بصلها بغضب وتوعد وكان هيتكلم بس عمر حط ايده على كتفه
عمر بهمس؛زين مش وقته خاالص دلوقتى اهم حاجه جدتك

 

 

زين بص ل عمر ورجع بص ل فرح إللى بتبصله ببرود وقرب وحط جدته على الترولى
عاصم بصدمه؛ينهااااار اسود حسناء الحقى اختك المستشفى هتتقفل من وراها وهنتشرد ياختى
حسناء بغيظ؛ما تجمد ياض الاه
عاصم بعصبيه وصوت منخفض ؛الله يخرب بيوتكم ملقتوش غير زين الهلالى 😂🌝
حسناء بلعت ريقها بصعوبه؛نعممم ياخويا هو ده ز زين الهلالى رجل الأعمال
عاصم بغيظ؛هو ياختى هو تعالى ننقذ الموقف اخلصى
حسناء بغرور؛لا طبعنا خلى فرح تعلمه الادب
عاصم بصدمه ؛ياختى ياختى ده كلنا هنتعلم الادب دلوقتى
حسناء ببرود ؛يعمل إللى يعمله
عاصم بغيظ؛يارب الصبر من عندك وربع البرود إللى عندها يارب وسابها ورجع شغله وهى فضلت تضحك عليه🌝😂❤
فرح اخدت وفاء جدة زين ودخلت الاوضه تفحصها وزين وعمر فضلوا واقفين بره
فى الغرفه
وفاء بدأت تفوق ؛انا فين
فرح بابتسامه جميله؛حمدلله على سلامتك يا جميل
وفاء بابتسامه وحب ؛الله يسلمك يا حبيبتى
فرح ؛احم ابنك الحيوا*ن جابك من شويه وكنتى فاقده الوعى لأنك حصلك حاله هبوط وضغطك كان واطى
وفاء بضحك؛حيو*ان ؟
فرح بغيظ؛بصراحه يا طنط انتى معرفتيش تربى انا بقولك الحقيقه تحسى ابنك ده انه معندوش صنف التربيه ومولود فى زر*يبه بقر
وفاء فضلت تضحك

 

 

فرح بابتسامه؛يا واد يابو ضحكه جنان انتى
وفاء بابتسامه؛ يا قلبى انتى جميله اووى
فرح بحب ؛تسلميلى انتى اسمك ايه بقاا
وفاء بابتسامه؛اسمى وفاء يا ستى
فرح؛اشطاا يا فوفا وانا دكتوره فرح
وفاء بحب؛حبيبتى اسمك جميل زيك
فرح بحب؛تسلمى انا هطلع اطمن ابنك المجنون ده بدل ما يهد المستشفى على دماغنا
وفاء بتفكير؛لا استنى انا عاوزه اطلب منك طلب
فرح؛اتفضلى
وفاء بخبث؛********
فرح بضحك؛اوك اعتبريه حصل
وفاء ابتسمت وفرح طلعت ل زين
زين بعصبيه؛ايه ساعه جوا بتعملى ايه طمنينى عليها
فرح؛ولااا انت رأ*ضع دبش ياض انت
عمر مقدرش يمسك نفسه من الضحك وفضل يضحكك😂😂😂
زين بعصبيه؛بقولك ايه يا زفته انتى اخلصى قولى ماما مالها
فرح بعناد؛امم طيب هطمنك بس الأول تقولى بعد اذنك يا دكتوره فرح طمنينى والدتى عامله ايه وقتها هقولك
زين بغضب ؛نعم يا روح امك

 

 

فرح ؛امك وحدك 😂😂
زين بغضب ؛اقسم بالله كلمه كمان وهنسه انك بنت وهعمل حاجه مش هتعجبك
عمر بضحكه مكتومه؛احم انا اسف يا دكتوره ممكن تطمنينا عليها لو سمحتى
فرح بخبث ؛

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فرح الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى