روايات

رواية موعدي مع الحب الحقيقي الفصل الرابع 4 بقلم نشوة عادل

رواية موعدي مع الحب الحقيقي الفصل الرابع 4 بقلم نشوة عادل

رواية موعدي مع الحب الحقيقي الجزء الرابع

رواية موعدي مع الحب الحقيقي البارت الرابع

رواية موعدي مع الحب الحقيقي الحلقة الرابعة

-انا عندى حل تانى احسن تجيبى اسماء معاكى وبكده مش هيكون ليكى اى حجة عشان تمشى
فكرت سارة شويه وعجبها الاقتراح خصوصا ان اسماء بقالها فترة طويلة مش بتخرج من البيت وقالت: تمام موافقة
حسام بارتباك واضح: احم بقولك يعنى ده عشاء عمل ياريت تلبسى يعنى اااا………
سارة مقاطعة: فاهمة قصد حضرتك ومتقلقش اكيد هشرفك وسط ضيوفك وبرضه وانا لابسة محترم عن اذنك همشى عشان احضر نفسى انا واسماء
حسام: طيب قوليلى عنوانك وانا هعدى عليكى اخدك بالعربية
سارة: مفيش داعى حضرتك تتعب نفسك هناخد تاكسى باى
خرجت سارة وراحت ع البيت واخبرت اسماء اللى اتوترت: ايوة بس ..بس يعنى
سارة وقد فهمت: يا روحى والله انتى تشرفى الباشا ومش بسبب الحادثة انتى كده حياتك وقفت بالعكس انتى قوية لازم تعيشى حياتك يا سمسمتى
اسماء: حاضر طب هلبس ايه؟!
سارة : هجيبلك دريس من عندى وهحطلك الميك اب بنفسى يا حب
بالفعل لبستها سارة ووضعت ليها الميك اب وبعدها دخلت لبست وحطت هى كمان وكانت جميلة ورقيقة جدا سارة: يلا يا قلبى عشان منتاخرش
نزلت سارة ومعاها اسماء واول ما طلعت ع باب الشارع لقت عربية وقفت قصادها ونزل منها حسام
حسام: الحمدلله جيت ع ميعادى بالثانية وبعدها اتصدم من جمال سارة كان اول مرة يشوفها بميك اب
سارة بتفاجئ : حسام ….احم اقصد مستر حسام انت عرفت عنوانى ازاى؟!
حسام: من العقد مثلا …. قرب من اسماء وسلم عليها وقال: ما شاء الله انتى جميلة اوى بجد
اسماء بكسوف: ميرسى لزوقك
ساعدها حسام تركب العربية وركبت سارة جنبه لحد ما وصله المطعم وكان اصحاب الشركة التانية وصلوا قبلهم
حسام: انا اسف جدا ع التأخير
سيف وهو صاحب الشركة الأخرى: ولا يهمك يا حسام بيه … وقع نظره ع سارة وكان معجب بيها لاحظ حسام ده وحس انه مضايق جدا بعدها ظهرت اسماء واتوجه نظر سيف ليها ومكنش قادر يبعد عيونه عنها
حسام: نتكلم بالصفقة الاول ولا نطلب العشا
سيف وهو موجه كلامه لاسماء: نتعشى الاول وبالمرة نتعرف
اتحرجت اسماء من نظراته الواضحة وحطت وشها بالارض وبعد العشا والتعارف بدأوا يتكلموا بالصفقة
سيف: للاسف يا حسام المنتجات كل مدى بتقع والمنافس بعد ما كان بيمتلك الربع دلوقتى بيمتلك النص مع ان جودته اقل من منتاجتنا بكتير
حسام: ملاحظ ده بس اللى فهمته ان اللى سانده حد كبير فى البلد عشان كده بيكبر بسرعة
سيف: طب والحل
حسام: انا هنا عشان احنا الاثنين نتناقش ونلاقى حل
فضلوا الاثنين يتكلموا بشكل اكبر واكتر عن طبيعة الشغل وكانت اسماء مركزة معاهم جدا وماسكة ورقة وقلم وبعدها : احم انا اسفة ممكن اقول حاجة
حسام باستغراب :اتفضلى
اسماء: حضرتك قولت ان جودة المنتج بتاع الشركة بتاعتكم اعلى من الشركة التانية وانها اخدت منكم نص السوق فأنا عندى اقتراح يضمن ليكم تلتين السوق
سيف باهتمام وتركيز: اتفضلى
اسماء: بدل ما تعرض منتجات شركتك بعد شركتهم وبتمن اعلى تقدر تعرضها فى نفس الوقت وقبلها كمان وبسعر اقل شويه وبكده انت مش هتخسر من الخصم حتى لو خسرت حاجات بسيطة هتبقى انت سبب خسارتك مش حد تانى وتضمن ع القليل التلتين معاك
سيف بانبهار: هايل حل يجنن فعلا انتى ازاى كده بجد جمال وذكاء وووووووو…………………….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية موعدي مع الحب الحقيقي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!