روايات

رواية فتاه من عالم آخر الفصل الرابع 4 بقلم مريم محمد

رواية فتاه من عالم آخر الفصل الرابع 4 بقلم مريم محمد

رواية فتاه من عالم آخر البارت الرابع

رواية فتاه من عالم آخر الجزء الرابع

فتاه من عالم آخر
فتاه من عالم آخر

رواية فتاه من عالم آخر الحلقة الرابعة

(حب الطفوله)
الساعه التاسعه جت فدخل عران وحياه غرفه الطعام ولقو فيها داغر مستنيهم بملامح ضيق شديد
داغر /الاستو متأخرين؟
حياه في نفسها/ياصبر ايوب دا ماله هوا الآخر ما هيا مش ناقصه نكد بقا
عران/داغر دعنا نأكل في هدوء وبدون مناوشات
داغر/حسنا حسنا سوف اصمت الان لكن سوف يكون لنا حديث في وقت آخر يا عران
حياه/اي يجدعان ما تهدو النفوس كده الله مكنش العشم يعني
عران وداغر بصولها ومش فاهمين حاجه
داغر/ماذا تقصدين
حياه/بقلكو اي أنا هموت من الجوع وعلي لحم بطني تعالو ناكل وفككو من حوراتكم
وقعدت تاكل بشراهه زي طبيعتها
بعد الانتهاء من الطعام
حياه/اه ياني أنا بطني انتفخت من كتر الاكل هروح بقا انام عايزين مني حاجه
داغر/تصبحين على جمال يا اميرتي
عران/تصبحي علي اجمل حلم ليكي
حياه بابتسامه دافئه/وانتو من أهل الخير
طلعت الاوضه بتعتها وراحت في سابع نومه عند داغر قاعد بيفتكر ايام طفولته هو وحياه نرجع لورا شويه
……….
حياه/داغر يا داغر يلا بسرعه قبل ما الليل يطلع والوحش يكولنا
داغر/مش قولتلك كذا مره متخافيش طلاما أنا معاكي
حياه ضحكت ببرائه/انا بحبك اوي بجد يا داغر
داغر/ ونا اكتر يقلب داغر
ومسك ايديها وراحو يجرو في الغابه ويلعبو مع بعض بعد فتره من جريهم نامو علي العشب وفضلو يبصو للسما والنجوم
داغر/يااا بصي يا حياه السما جميله ازاي
حياه/عندك حق بجد شوف شوف النجوم دي علي شكل بطه ازي
وشاورت علي مجموعه من النجوم علي شكل بطه صغيره
داغر/وبوصي النجوم دي شبه القلب
حياه/الله شكلهم جميل اوي بجد
داغر بص ليها بحب/أنا بحبك يا حياه اوعدك أن لما نكبر مفيش حاجه خالص هتفرقنا
……..
وفي وسط أفكاره لقى الباب بيخبط
الخادمه/ايها الملك الوزير بانتظارك
داغر/حسناً سوف اقابله
….
بينما عند عران كان أيضا يفكر بلماضي
نرجع لورا شويه
حياه كانت نازله وقابلت عران في وشها علاقتها مع عران كانت بتعامله زي اخوها بس هوا كان بيحبها اوي لكن للاسف هيا مش منتبهه ليه
عران/حياه ازيك بقالي يومين مشوفتكيش كنتي فين
حياه بابتسامه لطيفه/كنت مع داغر كان بيخليني ازور الحدود ووراني مناطق جميله اوي يا عران بجد كان نفسي تكون معانا وتشوفها
عران بحزن بس بيخفيه بابتسامه مصطنعه/عادي مفيش مشكله أنا اصلا كنت مشغول في كذا حاجه في المملكه بس اكيد تتعوض يعني
في يوم من الايام كان داغر وعران مع بعض في الغابه ومعاهم حياه بعد ما اتحايلت عليهم كتير يخدوها معاهم لأن المكان هناك خطير
عران/حياه خليكي هنا جنبنا متبعديش
حياه/متخافش يا عران أنا بس هروح للنهر الي هناك اشرب منه شويه
داغر/خدي بالك كويس يا حياه احنا بس هنأمن المكان كويس عشان نقعد فيه
حياه/ماشي ماشي متقلقوش
راحت حياه للنهر وبدات تشرب منه و فاجئه حست بحد ضربها جامد علي دماغها وغابت عن الوعي
(ملحوظه/هما كانو بيتكلموا بالغه اللي انا اخترعتها بس انا عملت دبلجه)
بعدها داغر وعران اكتشفوا غيابها الي طول راحو يدورو عليها بس ملاقوش ليها اثر في المملكه كلها لحد ماعرفو أنها اتخطفت وبقو في حاله يرثى لها وبقو عاصبين علطول وكل واحد بيرمي اللوم علي التاني في خطفاها وعلى جانب تاني ابو حياه لما عرف بخطف بنتو اتهم ابو داغر وعران بخطفها وقامت حرب بينهم وكبرو وكرههم لبعض بيكبر مع الوقت وحبهم لحياه وشوقهم ليها بيكبر اكتر واكتر
بينما حياه الي خطافها وداها عالم البشر ووداها لعيله صغيره ولما فاقت كانت ناسيه اي حاجه عن حياتها وهيا صغيره وبقت بتبني حياتها وعايشه عادي
ستووووووووبببب❤️❤️❤️❤️❤️
ياتري مين الي خطف حياه وهيا صغيره؟
وياتري حياه هتفتكر امتا حياتها ولا مين هيقولها عن حياتها القديمه؟
لسه الأسرار كتير وكل ده هيبان في الفصول الجايه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فتاه من عالم آخر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى