روايات

رواية وجع القلب الفصل الحادي عشر 11 بقلم شروق مصطفى

رواية وجع القلب الفصل الحادي عشر 11 بقلم شروق مصطفى

رواية وجع القلب الجزء الحادي عشر

رواية وجع القلب البارت الحادي عشر

وجع القلب
وجع القلب

رواية وجع القلب الحلقة الحادية عشر

عند مايا
طلعت قعدت علي مكتبها بره واتنهدت وخرجت نفس الحمدلله اني لقيت نفسي معاهم وابتسمت وبدات تتفرج ع مكتبها لاقته كبير وحلو اووي وقعدت مستنيه حتعمل ايه قالت تكلم نريمين تشوفها جت ولا لسه
مايا : ايه ياحبي عملتي ايه حتيجي ولا ايه
نيرمين: ايوه طبعا انا اصلا في طريق نص ساعه اكون وصلت انتي فين
مايا : يابت انا في الشغل بدات انهارده
نيرمين: ايه ده انتي لحقتي يابنتي اناقولت حتروحي تاخدي مواعيد وتمشي 😂 ده مصدق بقا ده طلع انتهازي اوي
مايا: هههههه مش مهم انا مبسوطه اني بدات انهارده اصلا
اسكتي دانا عملت فيه حته حركه
نيرمين :عملتي ايه انتو لحقتو
مايا هههههه ايوه دانا محوشاهم كلهم
نيرمين:طب ايه بقا كلميني اول ماتخلصي عشان نتقابل
مايا :تمام حاضر اقفلي بقا عشان طلبني دلوقتي سلام
رفعت تليفون مكتب وقالها تعالي عندي
حاضر جايه
دخلت
*وعطالها ملف ورق* ووصفلها مكان اوضه التصوير
حسام : مايا من فضلك خدي ده وصوريه نسختين وتجبيهوملي تاني هنا
امشي اخر اوضه علي ايديك الشمال من نفس الممر ده
مايا :تمام حاضر بعد اذنك
*وراحت عملت ال قال عليه ورجعتله تاني به*
اتفضل الورق
حسام: تعالي يا مايا حفهمك شويه حجات في شغلنا وكل يوم حفهمك حاجه لحد ماتتمكني وانتي خريجه تجاره فحنستفاد من النقطه دي اوي
فشغلنا مع بعض
بصي ياستي احنا شركات العز جروب من اكبر شركات استيراد وتصدير ادوات و معدات البنا وتشييد العقارات
وكمان بيتم عرض مناقصات علنيه وسريه
ومناقصات مفتوحه ومقيده
وتوريد ومقاوله
وانتي طبعا حتكوني سكرتيرتي وايدي اليمين فلازم تعرفي كل ده
*مايا تنحت مش فاهمه حاجه*
حسام: ضحك عليها من شكلها : متقلقيش حفهمك كل حاجه واحده واحده
خدي الاول امسكي نسخه من الورق ال لسه مصوراه ده ليكي وخليه معاكي اقريه كويس جدا ولو وقف معاكي حاجه قوليلي
اقريه الاول خدي فكره وحشرحلك كل حاجه برده يلا ع مكتبك بقا
وممكن تطلبلي فنجان قهوه من
البوفيه
مايا : تمام حاضر
ورجعت مكتب وطلبتله قهوه ومسكت الملف وبدات تقرا فيه واندمجت اوي فيه لانه فيه جميع الحجات ال قال عليها حسام
لحد ما حسام طلبها من تليفون المكتب وقالها جهزي نفسك حنمشي
*مايا قفلت ولمت حاجتها واخدت الملف تكمله في البيت واستنته يطلع*
حسام خرج من مكتب:يلا بينا
مايا :يلا
*وخرجو مع بعض وفضلو طول ماهما ماشين يتكلمو ويفتكرو ايام زمان ويهزرو ويضحكو*
حسام:انا جعان اوي متيجي نتغدا بره ايه رايك
مايا :فكره برده والبت نيرمين زمانها وصلت وكانت مواعداني نتقابل
تعالي نكلمها تجهز ونعدي عليها ونروح نتغدا سوي
حسام :تمام يلا اركبي
ركبو العربيه ومشيو
*وفيه موتوسيكل وراهم😎*🛵🛵
مايا كلمت نيرمين وعدو عليها وطلعو كلهم علي بيتزا هت
*كان ثلاثي مرح جدا
مبطلوش ضحك*
نيرمين : ها ياستي ايه رايك فالشغل بقا مش القعده في البيت والانتخه احسن !
مايا :جميل جدا ومبسوطه جدا جدا فيه كفايا انكم معايا اصلا وبشوفكم بجد واحشتوني اوي
عارفين الفتره ال باعد فيها عنكم وانعزلت مع نفسي كانت اكتر فتره صعبه عدت فحياتي كلها انا كنت فاكره اني لما اكون لوحدي حاقدر اعدي المحنه دي من غير مساعده ولا تتدخل من حد لكن طلعت غلطانه جدا😞
فعلا كنت محتاجاكم اوووووي جانبي
انتم بجد احلي اخوات ربنا مايحرمنا من بعض ابدا
بجد طلعتوني من ال انا فيه فيوم واحد بس
نيرمين : يابنتي احنا مش اخوات ولا اصحاب احنا تؤام ثنائي يعني واحد
حسام تدخل فكلام نيرمين : احم لا اسمحولي بقا وهو بيضحك احنا تؤام ثلاثي ولا ايه مايا 😂
مايا: غلطان احنا رباعي وعماد فاكر كنتو ازاي٠ مع بعض😂 وقعدو يضحكو
لحد ما طلباتهم وصلت
*
ومش واخدين بالهم بال مركز معاهم اوي😎*
وبداو في الاكل واكلو وسط جو مرح وجميل جدا
وخلصو ومشيو
وصلو مايا الاول وروحو هما بعد كده
مايا دخلت البيت الابتسامه ع وجهه لاحظتها مامتها واطمنت عليها
ودخلت نامت.
عند صقر
مفيش جديد
بدا يومه انه بيحاول يشغل تفكيره فيها ويشغل نفسه فالشغل عشان مايفكرش فيها ويروحلها ويهد كل ال بيعمله
وضاغط نفسه من شركته لشركه والده ورسم وتخطيط وهندسه وينتقل من موقع ل موقع اخر
وحمزه معاه مابيسبوش بعض
لحد ماروح البيت واخد شاور وقعد منتظر المكالمه !!📞
وسرح فيها شويه وفملامحها
ومقدرش يستنا اسامه يكلمه اتصل هو به
اسامه:لسه كنت حكلمك ياباشا والله
صقر:انجز قولي نزلت انهارده برده
اسامه:اه يا باشا نزلت بدري اوي وراحت شركه العز جروب ودخلت اتاخرت اوي جوه نزلت 9 ص وطلعت الساعه 5
بس مطلعتش لوحدها يا باشا
صقر :ازاي يعني مطلعتش لوحدها
*اتعصب من قله كلامه*
اتكلم انا حتحايل عليك ولا ايه ماتنطق
اسامه اصل اصل :طلعت مع واحد وكانو وكانو بيهزرو وبيضحكو جامد وركبو عربيته ومشو راحو اخدو بنت كانت مستنياهم فشارع وركبو راحو مطعم اتغدو
وقعدو يهزرو ويضحكو ومسمعين كل مطعم عليهم
*اسامه كان قاعد ورا ترابيزه😎
بتاعتهم وكان سامع بعض كلام
من مايا لانها صوتها كان واطي فسمع بعض كلمات قالتها*
وانا كنت قاعد ورا ترابيزتهم
وسمعتها بتتكلم انها مبسوطه جدا من الشغل وانها معاهم ومحتجاهم وواحشتوني اوي كده يعني من كلام ده
بس وقعدو قعدتهم ورحو
والشاب والبنت روحو مع بعض فنفس البيت
و ساكنين جنب الاستاذه(مايا)
بس يا باشا
صقر شراره طلعت من عنيه ووشه احمر 😡 واتنرفز ونشف ايديه جامد👊🏻 واتكلم وبكل شر فصوته :عاوزك تعرفلي مين دول وكانت بتعمل ايه فالشركه دي
بكره تكون عرفت كل حاجه ومبلغني بها
اسامه :تمام يا باشا
صقر: يلا سلام
صقر قام واقف وخبط ايديه في حيطه🤛🟫 ال جانبه حتعملي فيا ايه تاني يا مايا حتوديني لفين !
ما انتي حلوه وبتركبي عربيات اهه وبتضحكي وتهزري مع اي حد وكنتي راسمه عليا دور خشب قعد يقول
اااااااااهاااااااخ واستحلفاها ومسك كف ايديه كده 👊🏻 بايده التانيه مفروده وخبطهم ف بعض
غلطاتك القديمه والجديده كترو اوي اوي وحسابك تقل اوي اووي يا مايا ماشي
عيشي لك يومين لحد يجي الوقت المناسب وارجعلك فيه وقتها حنتحاسب ع قديم والجديد
وحاول ينام مجالهوش نوم عمال يتخيل ال سمعه وهي ماشيه معاه وبيضحكو
وعمال يتقلب يمين شمال لحد ماغلبه نوم
تاني يوم في الصباح عند مايا
تكرر نفس الروتين
وفهمت بعض نقط في الشغل وخرجو مع بعض ونيرمين راحت لهم وغيرو راحو سينما
وروحو
عند صقر نفس روتين الشغل وروح و
كان منتظر يعرف الاخبار عن ناس دي ومين هما عشان يبدا ينفذ خطته لتقريب منها تاني
اسامه كلمه قاله :دول كانو جيران زمان فمنطقه وذكر اسم منطقه وعزلو
ورجعو تاني يشوفو بعض
من يوم الاستاذه لما قابلت البنت دي وراحت شركه (العز جروب) شركه الاب وليها فرع في العجمي ماسكها ابنه حسام والبنت دي نيرمين تبقا اخته
واستاذه مايا اشتغلت مع ابنه ال في الفرع العجمي
بس كده يا باشا ده
((ال عرفته))
قفل معاه صقر وفضل يكلم مع نفسه ومضايق اوي انه فشلت مخططاته ال كان راسمها ليها ((من ناحيه الشغل))
*كان راسم انه حيدبرلها شغل داخل مجموعاته عشان يكون قريب منها*
ولحقتي تشتغلي كمان ماااشي يا مايا ماشي
فلتي من تحت ايدي المره دي
بس سهله مصيرك توقعي تحت ايدي تاني وساعتها مش حسيبك
وخلص يوم علي جميع ابطالنا
وعدي شهر كامل علي ابطالنا ابطالنا
مايا اتقدمت في الشغل جدا وفهمت الشغل وبقت بتتكلم مع العملاء وتقابلهم وتتناقش في الاسعار كمان
وكسبت مناقصتين بذكاءها
وكل يوم تخرج معاهم ولو مخرجوش بيجو يسهرو معاها فالبيت او تروح تقعد معاهم هي ومامتها يسهرو زي زمان
وصقر مازال بيراقبها ومستني الوقت المناسب
عدا شهر نفس الاحداث
بعد شهر
عند صقر في الشركه طلب من السكرتاريه تجيبله ملفات المناقصه ال جتله بعد ما قدم طلب في المزاد العلني عشان يدرسهم كويس اوي ويشوف اكفأ شركه وباقل الاسعار
ويبدا يشتغل ع طول في الموقع الجديد
صقر اتكلم في
تليفون :هاتيلي كل ملفات ال وصلت انهارده بخصوص المناقصه
سكرتيره : تمام جاهزين يافندم
قامت اخدت ملفات ولسه حتخبط ع باب المكتب حمزه قالها هاتيهم انا حدخلهومله واطلبيلي فنجان قهوه زياده
ردت :تمام يافندم
حمزه خبط ودخل
دخل حمزه عليه :
بهزاره المعتاد خلاص ياناس اعتقوني لوجه الله مفضلش ع فرحي غير اقل من شهر بس يختااااي
خد يابني الملفات اهيه
صقر مبتسم لهزاره : خلاص ياعم حتفضحنا اخر اجتماع ده و نمضي العقد وماشوفش وشك بعدها تعالي بقا عشان
نراجع الملفات دي امسك انت المجموعه دي وانا المجموعه دي
حمزه:هات يابني هات
وقعدو مندمجين جدا بيدرسو ملفات كل شركه
من ناحيه الكفأه والسعر نفس الوقت
ووسط ما صقر بيشيل ملف ويقرا ال بعده لفت نظره اسم شركه العز وقف عند اسم الشركه وسرح شويه كأنه افتكر سمع الاسم ده فين ! وعينيه لمعت ببريق كده ! وابتسم بخبث
حمزه بيكلمه وبيقوله الشركه ال معايا دي فوق فوق ممتازه واسعاره مناسبه مع ميزانيتنا جدا
خد شوف كده *قعد يتكلم وينده عليه*
صقر صقر انت معايا يابني
*صقر انتبه له* ها كنت بتقول حاجه
حمزه رحت فين يابني بقولك شركه دي ممتازه واقل سعر من ال شوفتهم
شوف كده
صقر قاله لا انا اختارت خلاص خد الملف ده خلي سكرتاريه تحدد لنا ميعاد مع المدير
*حمزه اخد ملف وبص عليه من جوه ع طول من غير ماياخد باله من الاسم : ايه ده دي اسعارها عاليه جدا يابني
خد شوف الملف شركه دي اسعارها اقل
صقر رد عليه رد لا يقبل المناقشه بعدها : لاء هي الشركه دي ال حتفق معاها
حمزه اتجنن مش فاهم حاجه وبيبص علي ملف عشان يعرف اسم الشركه اتصدم صدمه وبرق عنيه .
ايه ده 😯 مش ممكن انت عارف الشركه دي شركه مين؟
صقر :مايهمنيش شركه مين حنتفق معاها ونكتب العقد يعني حتفق معاها
حمزه :لا مش قصدي كده
صقر :امال !
حمزه : دي شركه حمايا يابني وليه فرع في عجمي ماسكه ابنه
صقر ساب ال ف ايده واتفاجا *لان اصلا اسامه مقالهوش علي نقطه دي قاله علي الاسامي بس حسام و نيرمين* لكن مجبش سيره انهم نسايب حمزه
صقر :انت بتتكلم جد
حمزه: احنا حنهزر في الشغل يعني
صقر :طب وابنه ده اسمه حسام صح
حمزه :ايوه
طيب اللحق بقا اكلم حمايا بقا واخد ميعاد معاه سلام
صقر مره واحده: استنا هنا تعالي
تكلم مين قول تاني كده !
حمزه ايه فيه ايه حمايا العزيز 😂
صقر :انت قولتلي انه عنده فرع صح
حمزه:اه يابني بس الفرع الرئيسي فمحطه الرمل ال طلع منه المناقصه
صقر: امممم واحنا حنعقد الاتفاق هنا
حمزه :مالك ياصاحبي ايه الاسئله دي انت اول مره ولا ايه طبعا هنا
صقر :اممممم قولي كده الفرع تاني فين؟
حمزه :غريب جدا الصراحه
عنده في العجمي وما **؟
قطع جملته الاخيره
قاله هوووه ده انا حتفق معاه في الفرع ال ف عجمي
حمزه :نعم يا اخويا🙄 احنا حنلعب ولا ايه
صقر 🤨 :اعمل ال بقولك عليه من غير كلام
حمزه : يابني الملف جاي من شركه الرئيسيه ال هنا والموقع ال شغالين عليه هنا
واصلا الفرع ال ف عجمي مختص للمباني ال ف عجمي فقط
انت هتالف بقا ولا ايه.
انت مالك المره دي
ايه الحكايه
كل مره تختار الشركه وتسيب انا اللي اكمل باقي المهمه اشمعنا المره دي لا وبتغير المكان كمان.
صقر بنفاذ صبر : حتعرف تتصرف ولا اتصرف انا وخلي بالك لو اتصرفت انا انسا بقا مفيش اجازات
واه انا مش حمضي العقد غير مع الفرع ال هناك تمام كده يلا بقا روح وبلغني بميعاد المقابله
حمزه اخد الملف وهو طالع بيبرطم :منه له ماسكني من الايد ال بتوجعني
صقر سمعه وبيرفع حواجبه :بتقول حاجه ولا ايه
حمزه ها لا لا :بقول تسلم الايادي
صقر كانه افتكر حاجه مهمه جدا و لحقه قبل مايطلع : اه بقولك اوعي تجيب سيره لخطيبتك حاجه عن مناقصه احنا وافقنا عليها او اخدناها
حمزه وهو مش فاهم حاجه قاله :متقلقش مش بتكلم معاها عن شغل يعني هو شغل هنا وحيبقا شغل كمان معاها هناك
انا حظبط الكلام كله ومشي
صقر قال : ياااااه قربت اوووي وجت من نفسها كمان كده الشغل حيبدا
يحلو اوي
عند مايا
مازالت تعمل وتطورت في العمل بقت الايد اليمين في الشغل نفس الروتين كل يوم
وبعد ما روحت البيت
قعدت تتخيل وتفتكر الفتره ال فاتت ال عاشتها
وانها
خرجت من الفتره الصعبه ال عشتها قبل كده واتغلبت عليها
ولكن بيجي لها وقت تحس به انها وحيده برغم انهم مش بيسيبوها لوحدها ابدا
وجا ع بالها صقر
وجا علي بالها صقر وافتكرت ملامحه وكلامه وانفعاله ال غير مفهوم لغايه دلوقت
*اتنهدت*
يعني لو كان دخل حياتي ياربي بطريقه انه يحتويني ويحببني فيه بدل الداخله ال داخلها دي وشكوكه فيا ال مش عارفه سببه ايه؟ ومين ال قاله كلام ده
ده غير الرعب ال عايشني فيه ده
دانا لما كنت بشوفه كنت بخاف اوي منه
بس كنت بشوف نظرته ليا نظره حب لكن نظره حب بشك وطالما في شك يعني العلاقه حتنتهي من قبل ماتبدا
*وقعدت تردد كلامه بصوت اعلي*
لما كان في المستشفي لما قالها*
*انا قدرك مش حينفع تسيبي قدرك*
*لومش حتكوني ليا مش حتكوني لغيري*
قعدت تردد الجملتين دول كتير بس هو فين ما هو مشي واختفي
نفضض كل الافكار دي من دماغها :ايه ال بقوله ده بس
حتي لو موجود مش حينفع برده ده بيشك فيا يعني شكاك وعصبي يعني العلاقه حتفشل حتفشل
الحمدلله انه مشي اصلا
وقعدت تفكر في موضوع كده بكره حتفتحه مع اصحابها وتاخد رايهم
وراحت في سبات عميق😴
عند حمزه عمل اتصالاته مع الشركه العز وكلم حماه ان المناقصه رست عليهم وطلب ان يتم المراجعه علي المناقصه وبنود العقد في الفرع الخاص بالعجمي
في الاول رفض وبعد محاوله اخري تمت الموافقه
حمزه:اهلا ياعمي عامل ايه
سيف:اهلا ياحبيبي فينك مش باين يعني
حمزه :مطحون والله مابين الشقه وصنايعية والشغل كمان مش بفضا حتي اتكلم مع نيرمين
سيف: ربنا معاك يارب هانت يابني مفضلكوش غير اقل من شهر اهه
حمزه: اه هانت الحمدلله حجات بسيطه و الشقه تخلص وننقل الاجهزه والعفش بس نيرمين تنزل بقا من عجمي عشان نرتب ال فاضلنا وتفرش شقه
سيف :حقولها حاضر
حمزه صحيح ياعمي المناقصه رست عليكو شركات الصقر وافقت
سيف: بتتكلم بجد يابني
حمزه :اه والله ياعمي رست عليكم
بس في طلب كده يعني
سيف :طلب ايه يابني اطلب
المدير عاوز يعقد المناقصه مع الشركه ال حسام ماسكها
سيف : والشركه ال هنا مالها انا ال حعقد معاه
حمزه:والله ياعمي ده طلبه الوحيد فموضوع ده ومصمم عليه
*سيف حس انه ممكن يخسر مناقصه زي دي لو موافقش علي طلبه الغريب ده.
وانه لو وافق عليها حيبقا صفقه كبيره جدا بنسبه له ان اسمه حيرتبط باسم الصقر واسم الصقر في السوق العقاري معروف جدا اسم كبير مش قليل*
سيف: موافق يابني
حكلم حسام وابلغه يستلم بدالي ويكمل المناقصه بدالي ما هو انا وهو واحد برده
وحكلمك وابلغك بالميعاد ال تيجو فيه***
حمزه : تمام يا عمي مع سلامه وقفل واتصل ب نيرمين وكان زعلان منها اىب :عامله ايه
نيرمين:الحمدلله انت عامل ايه واخبار الشقه ايه
حمزه كأنه مصدق : والله لسه فاكره ان في شقه لسه والله ما عندك دم يعني سيباني هنا لوحدي وانتي عماله تتفسحي وتنزلي وتخرجي مش بدل متيجي تشوفي حنعمل ايه فشقتنا
انا وافقت انك تروحي يومين ثلاثه اسبوع ياستي بس مش شهر
ولا هو عشان حجزتي ال يخصك (كوافير_استوديو_فستان ولوازمه) خلاص ملكيش دعوه بالباقي
نيرمين:ايه ايه كل ده مالك فيه ايه بس والله انا حمشي اصلا وانزل عشان الميعاد قرب وحنظف الشقه بس انا كنت مستنيا صنايعيه تمشي مش حعرف انظف وهما شغالين اخر صنايعي يمشي انا حجي انظف وافرش
حمزه:والله مضغوط جامد جدا من الشقه وقرف صنايعيه للشغل وحتي انتي بعيده عني
نيرمين: لازم يا حبيبي نبعد عشان نشتاق اكتر ويبقا فيها بهجه
حمزه: لايختي لا بهجه ولا مهجه انا بحبك زي مانتي بس كفايا بقا وانزلي
نيرمين: حاضر بكره حسلم عليهم و حخلي حسام يروحني لما يخلص شغل
حمزه : ايوه كده ياريت نفسي اشوفك اوي
وقفل ودخل نام هلكان جدا اول ماحط دماغه نام محسش
،^صباح جديد مليان بالتغيرات والاحداث الجديده^
مايا قامت وكلها نشاط وحييويه وعاوزه تنفذ ال فكرت فيه..؟
وذهبت ال العمل و******
وصقر من بدري في الشركه كان شغال علي الصفقه الجديده ال من خلالها حيقدر يوصل ل مايا ويقدر يتكلم معاها
ويتابعها عن قرب
كلمه حمزه قاله كله تمام حيتم ال عاوزه وحيتم تحديد المقابله قريبا !
صقر: طب يلا مستنيك تيجي عشان نشوف ملف الصفقه الجديده بخصوص الميزانيه حنعمل فيها ايه
انت فين
حمزه :حخلص حجات فشقه واجي ع طول سلام وقفل معاه
اتنهد صقر بعدها: تمام كله ماشي زي منا عاوز
فضلك تكه😉
عند حسام جاله مكالمه من والده يبلغه بالصفقه الجديده وان العطاء رسي عليهم وكسبو المناقصه مع شركات الصقر
وقاله انت ال حتمسك المهمه دي وحدد ميعاد المقابله لانهم منتظرين !
حسام: تمام حشوف واظبط بس مواعيدي مع مايا وابعتلي ملفات عندي وحبلغهم بالميعاد
مايا خلصت ال وراها من تنظيم مواعيد للعملاء ل ترتيب ملفات الصفقات ال ماسكينها حاليا
حسام طلبها بجدول مواعيده اخدته وراحتله
حسام : تعالي يا مايا في صفقه جديده حنمسكها بدل والدي لسه راسيا علينا
شوفيلي كده ميعاد فاضي ؟
مايا : تمام
اليوم الفاضي عندك بعد 3 ايام وكمان يعد اسبوع
حسام:حلو اوي
طيب بصي حضريلنا قاعه الاجتماعات ضروري
وحيبعتلنا ورق المناقصه هو في طريق اصلا مع موظف بعته عندنا اول ما يجي صوريه عده نسخ وكلميهم حددي الميعاد معاهم ال يناسبهم
مايا :تمام حاجه تاني
حسام: لا روحي كملي شغلك
وقبل ماتفتخ الباب وتطلع افتكر حسام:
اه صحيح نيرمين كلمتني حتمشي انهارده من عندنا فرحها قرب حتنزل تخلص حجات نقصاها قالتلك
مايا:اه لسه قافله معايا قالتلي حتوصلها بعد الشغل انت
بس انا كنت عاوزه اخد رائيكو فموضوع كده
حسام: موضوع ايه قولي
مايا بعد الشغل عشان نيرمين تكون معانا بلمره
يلا انا حطلع اشوف ورايا ايه
حسام : تمام ماشي روحي.
مايا قعده منتظره الموظف ال معاه ملفات الصفقه الجديد
ملف ال الشركه ال قبلت العطاء !
ووصل الموظف عندها وسلمها الفايلات ومشي
فتحت مايا ملف واول حاجه عينيها وقعت عليها الاسم((مجموعات الصقر))
وقفت عند الاسم شويه ونطقته *ص ق ر*
قريت الاسم كده قلبها دق اوي مش عارفه ليه❤ ممكن يكون خوف مش اكتر
نفضت من دماغها :ايه ال حيجيبه هنا ده ممكن تشابه اسماء هو اي حد اسمه صقر يبقا هو
اتصلت بسكرتيره مكتب الشركه عشان يتفقو علي ميعاد للمقابله
معاكي مجموعات الصقر يافندم ايه خدمه
مايا: مساء الخير
معاكي السيف جروب و
كنت عاوزه نحدد ميعاد معاكم لتمضيه العقود الصفقه الجديده
يناسب معاكم بعد٣ ايام ولا بعد اسبوع شوفو الميعاد المناسب لكم ايه وشرفونا
سكرتيره صقر (نورا): تمام يا فندم حبلغه وارجع اكلمك تاني
مايا: في انتظار مكالمتك
وقفلت
بعدها ع طول نورا قامت بتبليغ صقر عن الميعاد :يافندم ميعاد مقابله السيف جروب بلغونا يابعد 3 ايام او اسبوع
صقر:خليها بعد ٣ ايام
نورا: تمام يافندم
بلغت نورا مايا الميعاد المحدد وحددو الوقت
تمام
تمام

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وجع القلب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى