روايات

رواية غموض عائلة الفصل الثالث 3 بقلم منة سامح

رواية غموض عائلة الفصل الثالث 3 بقلم منة سامح

رواية غموض عائلة الجزء الثالث

رواية غموض عائلة البارت الثالث

رواية غموض عائلة الحلقة الثالثة

كاميليا بغضب:انت بتعمل ايييي نزلني
شريف :اهدي وبطلي كلام شوية صدعتيني انا السبب يبقي لازم اساعدك
كاميليا بصتله وسكتت بضيق
وهو قعدها علي الكرسي ورفع رجلها لقاها ورمة شوية قام جاب تلج وحطها عليها
كاميليا اتوجعت بس مبينتش وخدت التلج منه وقالت ببرود:كفاية كدة شوف رايح فين
شريف بصلها بضيق وخرج ..وهي بصت علي اثره بهدوء وحطت التلج علي رجلها
يوسف شافها قرب عليها بقلق :مالك
كاميليا بصتله وقالت بضيق:ملكش دعوة
يوسف مسح علي وشه بتعب وقعد جمبها وقال بهدوء:نفسي افهم هترضي عني امتي
كاميليا بصتله وضحكت بسخرية وسكتت

 

يوسف بحزن وندم: كاميليا انا كنت طايش صغير كنت واخد الدنيا هزار ولما مامتك جت بيكو انا اترعبت م خوفت بس لاني كنت مغفل وحمار بس بعدين لما كبرت عرفت اني كنت غلط دورت عليكو كتير لحد اما لقتكو قولت لريهام عايز اشوفهم واصلح الي عملتو بس هي مرضيتش وحقها انا م بغلطها ولما اتصلت بيا وقالتلي انها هتبعتكم انا فرحت جدا بس خوفت من ردة فعلكم لاني عارف اني م هبقي محبوب …..وقرب مسك ايديها وقال برجاء:اديني فرصة اكون ليكي صاحب م اب ممكن
كاميليا بصتله بدموع وشدت ايديها وقالت بهدوء:م عايزة اصاحب حد لو سمحت سبني سبوني كلكم انا م بحب حد ولا عايزة حد يحبني سيبوني في حالي بس
يوسف بصلها بقلة حيلة وحزن وهز راسه بهدوء
كرم بخضة :اي الي عمل في رجلك كدة
كاميليا :انا كويسة اتكعبلت بس تعالي اسندني عايزة اطلع اوضتي
كرم قرب عليها وسندها وطلعو ويوسف بص لاثرها واتنهد بتعب وحزن وقام مشي
_____________
نورين بضيق:ياجدو بقي انا عايزة اخرج مع صحابي زنبي اي اخد حد معايا انا معرفهاش علشان اخدها
حسين بجمود:نورين اسمعي الكلام خدي جميلة معاكي باين عليها طيبة وغلبانة خدي بالك منها بس
نورين هزت راسها بضيق وخرجت راحت خبطت علي اوضتها
جميلة فتحت وهي اثار الحزن عليها بس مبينتش وابتسمت بهدوء

 

نورين ببرود:اجهزي هتيجي معايا جدو م عايزني اخرج غير بيكي يلا بسرعة بس
جميلة بصتلها بااستغراب:بس انا م عايزة اخرج
نورين:جدو هو الي قال اخلصي ياجميلة صحابي مستنين وانا م هعرف اخرج غير بيكي
جميلة هزت راسها وهي م فاهمة حاجة وقفلت الباب ودخلت تجهز ونورين نزلت تستني تحت
بعد وقت نزلت جميلة وهي باصة في الفون وعلامات الحزن عليها
نورين :اوووف اخيرا يلا
جميلة بصتلها بهدوء وخرجت معاها ..نورين حست انها فيها حاجة بس مهتمتش وسكتت وركبو العربية ومشيو
___________
كرم قاعد باصص للفراغ وقال بهدوء:تفتكري امك عملت كدة لي
كاميليا :يمكن علشان زهقت مننا
كرم بصلها وقال بنبرة حزن:لسة مدايقة منها
كاميليا عنيها دمعت بوجع وحزن:مبقتش تفرق

 

كرم قرب عليها وحضنها بحب :انا اسف اني معرفتش اعمل حاجة اسف اني خليتك تعيشي الوجع ده لوحدك اسف بجد
كاميليا حضنته جامد ودموعها نزلت بسكات
كرم وهو بيغير الموضوع : يلا نخرج
كاميليا :برجلي دي
كرم :هنقعد نشم هوا بس.. وغمزلها
كاميليا ضحكت :طب روح قول لجميلة تجهز
كرم :لا جميلة نزلت مع نورين خرجت معاها
كاميليا :ازاي ياكرم بقي لي بترضي احنا منعرفش نورين دي
كرم :متقلقيش ياستي وبعدين جدك هو الي قلها
كاميليا بضيق:بس متقولش جدك …يلا روح البس طيب وانا هبقي اكلمها اطمن عليها
كرم هز راسه وخرج لاوضته وكاميليا اتنهدت وقامت تلبس
بعد وقت جهزو كرم وكاميليا وخارجين بس كاميليا خبطت في حد وكرم سندها
كاميليا….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غموض عائلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى