روايات

رواية غش ام لا الفصل الثالث عشر 13 بقلم ميرا أبوالخير

رواية غش ام لا الفصل الثالث عشر 13 بقلم ميرا أبوالخير

رواية غش ام لا الجزء الثالث عشر

رواية غش ام لا البارت الثالث عشر

رواية غش ام لا الحلقة الثالثة عشر

بتفتح له ميار وهي لابسه هدوم بيتي ولسه هينطق سمع صوت ما: مين يا حبيبتي.
ميار ببرود: دا طليقي يا حبيبي.
عادل بغضب: حبيب ميين اوعي كدا.. زقها ودخل بغضب لاقي شاب واقف ببرود: خير جاي ليه.
بص لها عادل بغضب: مين دا يا هانم.
ميار ببرود: وانت مالك انتي مطلقني.
عادل بغضب: ميار متستفزنيش اخلصي مين دا بدل م اقـتـ ـلكممم.
الشاب بهدؤء: انا بن عمها.
عادل بغضب: وانتي ازاي تقعدي معه كدا هاه.
ميار بضحك ساخر: برا يا عادل روح لمنى بتاعتك دي.
عادل بهدؤء: ميار انا رديتك قولي مين دا.
ميار بضحك: لا والله مطلقني بالتلاته يا فالح.
عادل بحزن: غصب والطلاق الغصب لا يجوز عشان خاطر احمي اروي وانتي.
ميار بجمود: انا عارفه كل دا بس مش توصل للطلاق.
عادل بغضب: كنت هتحبسك انتي وقريبك التاني.
الشاب: قصدك انا مانا يلي كنت معها ☺️.
عادل بغضب: انت بتعمل اييي هناااااا.
خالد بضحك: صعبت عليا انا اخوها ف الرضاعة اساسا ومراتي نايمة جوا ف اهدا يا شبح.
عادل هديي شوية وقعد: مكنش قدمي حل تاني.
بقلم ميرا ابوالخير
ميار بجمود: وجاي ليه يا عادل سؤال انت اتجوزتني ليه طب انا عشان كنت مغفلة وحبيت راجل قد ابويا وانت لما اتجوزتني اتجوزتني ليه.
عادل بهدؤء وصدق: عشان حبيتك لما كنت باجي اقعد مع ابوكي كنت بشوفك وببقا فرحان لاول مرة احس اني بجد عايش وخوفت ترفضي تبقي زوجة تانيه ليا وخوفت اكتر من فرق السن بينا بس والله العظيم حبيتك يا ميار.
ميار بحزن: وانا بحبك يا عادل عشان كدا قبلت بكل دا و لو مراتك كانت كويسه انا كنت هرفضك بس مراتك دي كابوس لا جحيم.
عادل ب ابتسامة: احم اي رايك ترجعي معايا.
ميار بخبث: انا هرجع معاك بس هقعد مع رحاب عشان منى لازمها اكتر من ايد.
عادل بحب: وانا موافق ومعاكم ف اي حاجه وهحاول اعوض مراد واروي.
بيخبط الباب وبتجري اروي ع ابوها: بابااااا.
فهد وقف برا لانه الباب كان مفتوح عادل باشتياق: حبيبتي وحشتيني اووي كنتي فين انا قالب الدنيا عليكي.
اروي: كنت مع فهد.
بيبص لاقي شاب برا..
خالد بترحيب: فهد بيه اتفضل تعالي.
دخل فهد وقعد حكى ليهم كل حاجه..
بقلم ميرا ابوالخير.
بعد شويه.
بترجع ميار مع اروي وبتكون متفقة مع عادل ع حاجه.
بتبص بتلاقي الباب مكسور بتبتسم بخبث وبتدخل تشوف مني.
منى كانت مرمية ع الارض ووشها عليها حاجه سودة كدا وباين انها مضر”وبة.
منى بالم: انتي جاية ليه هنا هاه.
ميار ببرود: جاية اطمن ع رحاب حبيبتي اسكوتي مش طلعت حامل وانا كمان حامل والحمدلله يلا باااي.
منى اتشلت تقريبا من الصدمة…
عند رحاب.
كان مراد قاعد بيلعب ف شعرها فتحت عينيها: انت قاعد كدا ليه.
مراد بحنان: مفيش حبيت اكون جنبك.
رحاب ببرود: بس انا مش عاوزه اكون جنبك يا مراد انا قولت انك هتكون بخير وانا همشي.
مراد بحزن: هتسبيني.
رحاب بصت له بحزن وسكتت.
مراد بحنان: انا بحبك ومش هقدر اتخلى عنك وهاخدك ونمشي من هنا.
رحاب بصت له بجمود: برا سابني يا مراد لانه مش هنسي يلي عملته فيا.
لسه هيتكلم الباب خبط قام يفتح دخلت ميار: سمو عليكو فين رحاب.
مراد بضحك: جوا ياختي.
ميار دخلت ليها واروي جريت حضنت مراد…
قفلت عليهم بخبث.
بقلم ميرا ابوالخير
ميار بمكر حكت كل حاجه لرحاب يلي ضحكت.
ميار: معايا ناخد حقنا من حماتك العقربة.
رحاب بتوعد: معاكي ف اي حاجه.
ميار بخبث: حلو اوي عادل دلوقتي هيشلها اكتر.
رحاب بعدم فهم: هيعمل ايه.
عند مني.
بتشيل اللون مش بيتشال من عليها ووشها بقا كله كدمات: اااه مش قادره يانا.
عادل بيدخل وف ايده عروسة: منمن.
منى بشهقة: مين دي ياراجل.
عادل ببرود: دي مراتي ويلي وراها بردو مراتي اصلي اتجوزت اتنين االمره دي وكتبت لهم كل حاجه ☺️.
منى…….
عند فهد.
فهد بسرحان: هحب عيلة متجيش 13 او 14 سنة مالك يا فهد دي عيلة.
قلبه: بس بريئه اوي.
عقله: مينفعش دي قاصر مش هينفع.
قلبه: تنفع انا لسه بردو صغير.
عقله: ورحمة يلي المفروض تخطبها دي ايه.
قلبه: هي بردو كويسة وحلوة بس اروي عسولة.
فهد بزعيق لنفسه: شششش خلاصصص ايه الحيرة دي.
عند نور.
نور بهدؤء: مراد مجاش بقاله يومين.
السكرتيره: ايوا يا هانم.
نور بسرحان: اممم تمام روحي انتي.
خدت فونها وبتتصل عليه: الو مراد..
مراد بهدؤء: خير يا نور.
نور بهدؤء: انا عاوزة ارجع لك وموافقة انه رحاب تكون ع ذمتك.
مراد بهدؤء: وانا موافق.

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غش ام لا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!