روايات

رواية غريب في مصر الفصل الأول 1 بقلم Sos khalil

رواية غريب في مصر الفصل الأول 1 بقلم Sos khalil

رواية غريب في مصر الجزء الأول

رواية غريب في مصر البارت الأول

رواية غريب في مصر الحلقة الأولى

ي مطار القاهره بيخرج البطل من
المطار وهو بياخد نفسه وبيشم جو مصر الجميل
عدي بانبهار : Wow l love Egypt ريحه الجو جميل
جدا هو مفيش Car ولا إيه
سمع صوت بنت بتقول :لموزين
عدي : o God سواقه بنت wow راح عليها
عدي : Hi
البنت حنان :Hello welcome to Egypt My lord
(مرحبا اهل بيك في مصر يا سيدي)
عدي بأبتسامه :Thanks كنت عايز
حنان بصتله وعملت وشها كده 😒 :كنت عايز هو حضرتك
مصري
عدي :yes أنا مصري بس كنت عايش عمري كله بره مصر
معرفش الناس عامله إزاي دلوقتي ممكن توصليني عنوان
هنا
حنان بصت للسما وقالت : إيه يارب النحس ده المصريين
هيفضلو ورايا ورايا هو أنا عمري بهقبض بالدولار إيه القرف
ده
عدي :sorry
حنان :ولا حاجه عايز تروح فين
عدي :منطقه إسمها شيخ فايد
حنان بأستغراب : شيخ فايد فين دي
عدي :أنا انا بصراحه مش عارف إسمها إيه بالظبط هو إسم
شب يعني مش عارف
حنان :آه آه تقصد شيخ زايد
عدي بسرعه :ايوه ايوه هو زايد ده Thank you بجد مش
عارف اقولك ايه
حنان :كل ده علشان قولتلك مكان
عدي :ماهو انا مش عارف مكان وبعدين أنا نازل Egypt
ل Dadd’s Family( أهل بابا) و My Dad ميت بقالو
كتير فهو قالي انزل مصر علشان ا
حنان وقفته : باااس حضرتك هتحكيلى قصة حياتك
ده ايه
عدي اتحرج حنان كملت : معاك العنوان
عدي : yes moment ( نعم لحظه)
حنان :هو إنت أي كلمه تكلمها لازم تتكلم انجليزي
عدي :What ( ماذا)
حنان :ولا حاجه هات العنوان
عدي طلع الورقه اللي فيها العنوان واداها لحنان
عدي :ya العنوان أهو
حنان خدت الورقه بصت فيها وقالت :تمام أتفضل اركب
بس هتديني كام
عدي :إللي آنتى عايزاه عايزه دولار ولا مصري
حنان بأبتسامه هبله : يعني حضرتك إنت وذوقك
عدي :okay هديكي دولار علشان أنا مش معايا مصري
ولا تحبي تاخدي مصري نقف عند أي ATM واديكي الفلوس
حنان : لا دولار حلو خلينا في الدولار
عدي : Okay زي ما تحبي
حنان :اشطا كده يلا
عدي :اشطا يعني إيه اشطا
حنان :يعني معانها اتفقنا
عدي ابتسم :ya okay اشطا يا هو آنتي إسمك إيه
حنان :محسوبتك حنان
عدي : اية ده Wow باباكي إسمه حنان وإنتي محسبوتك
حنان :إيه يا عم إنت ده أنا إسمي حنان أبويا إيه إللي
إسمه حنان ده محسوبتك دي بتتقال عادي هنا يعني
عدي ضحك : oh sorry أصل افتكرت إسمك كده
حنان :ولا يهمك إنت عايز قاعده علشان تتعلم مصري
صح اركب يلا
عدي :okay
ركبو هما الاتنين وحنان ساقت
عدي :هو إنتي إزاي بتشتغلي سواقه وإنتي بنت
حنان : اكل العيش بقى والعيشه مرا
عدي :oh ربنا يقويكي
حنان :بس حضرتك يعني شكلك يادي أجنبي آوي مش
مصري خالص
عدي ضحك :ya أصل أنا شبه My mom آكتر و mom
اصلا مش مصريه mom من فرنسا و Dad مصري
فعلشان كده يعني
حنان : اممم الف مبروك حنان وهي سايقه عربيه خبطت
عربيتها من ورا
حنان وقفت العربيه بغضب :يابن الجذمه والله لوريك
ونزلت العربيه
عدي لاقتها نزله من العربيه قال : حنان رايحه فين
حنان بعصبيه :إستني إنت دلوقتي
حنان راحت للراجل وقالت :جرا يا جدع إنت مش تفتح
إنت إيه آعمي مش شايف
الراجل بغضب :تصدقي إنت شت قليله الأدب وانا مش
هكلمك
حنان بغضب وصوت عالي :لا كلمني يا أخويا أنا عايزاك
تكلمني
عدي وقف قدام الراجل : hi man slown done
( يارجل تمهل)
الرجل :وده مين أبو شعر اصفر ده جايبه واد الالوان يطنطت
عليا ولا اية
حنان شدت عدي وقفتو وراها :اركن إنت دلوقتي جبتلي
الكلام وبعدين بصت للراجل :وإنت مالك إنت هو مين
انا ليا دعوه بالعربيه إللي إنت خبطها دي دي عربيه أكل عيش
الراجل :طب أنا مش هصلح حاجه واعلي ما فخيلك
اركبيه
عدي طلع من ورا حنان :إنت واحد قليل الادب مش متربي
الراجل بغضب :أنا مش متربي طب خد مسك دماغ
عدي واداله بروسيه
عدي مسك دماغه : oh shat وراح وقع علي الارض
حنان بخضه :احيه الراجل

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غريب في مصر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى