روايات

رواية غرام الليث الفصل الثاني 2 بقلم عائشة أحمد

رواية غرام الليث الفصل الثاني 2 بقلم عائشة أحمد

رواية غرام الليث الجزء الثاني

رواية غرام الليث البارت الثاني

رواية غرام الليث الحلقة الثانية

بعد مرور خمس سنوات
في فيلا عادل بالقاهره
حنين.. بابي قوم يلا
عادل.. بخ قفشتك بتعملي اي
حنين.. بابي انت قولتلي ان احنا هنروح عند بيت جدو ف الصعيد
عادل..فين هنيه جهزتلك الهدوم
حنين.. اه جهزتهم يلا يا بابي عشان منتاخرش
عادل.. طيب انا لسه هدخل اخد شاور وبعدين هلبس ونمشي
حنين بتذمر..اووف يا بابي عليك طب يلا متتاخرش انا نازله عند داده هنيه
عادل ضحك على صغيرته وقام ياخد شاور
في الصعيد وتحديدا في منزل نصار كبير الصعيد
تحيه..همي يمرا منك ليها ولدي عادل هو بته جايين عايزه كل حاجه تبقا مظبوطه
سعاد.. يما ارتاحي شويه انتي من صبحيت ربنا وانتي واقفه على رجليكي
تحيه.. لاه مهرتاحش الا لما شوف عادل من ساعت مرته ما ماتت ونا مشفتوش
نصار.. سبيها ي سعاد يبتي مش هتسمع كلام حد وصل
ليث.. هو عمي جاي هو وبته لوحده
حمدي.. ايوه يا ليث
نسيت اعرفكم انا ليث حمدي نصار عندي ٥ا سنه ف تالته اعدادي
ياسمين حمدي ..بابا هي اسمها اي بنت عمي عادل
حمدي.. اسمها حنين
مني هي ونازله من ع السلم.. كل ده عشان خاطر عادل اللي سابكم واتجوز واحده من بتوع البنجر
نصار.. وه ونتي مالك اي اللي يدخلك
تحيه.. خلي حديتك الماسخ ده لنفسك
في القاهر
عادل.. حنين يلا انا خلصت يلا ي هنيه
حنين.. هاااي يلا
بعد تلت ساعات وصلوا الصعيد
سعاد.. ياما عادل وصل
تحيه قامت وطلعت بره على باب السرايا
تحيه.. عادل اتوحشتك ي ولدي وحضنته
عادل.. انا اتوحشتك اكتر ياما
نصار..كيفك ي ولدي
عادل.. انا زين يبوي اهم حاجه انتو
سلموا على بعض ودخلوا السرايا
حمدي.. تعالي يا ليث سلم على عمك
ليث.. ازيك يا عمي
عادل.. ازيك يا ليث يا ولدي كيفك يا ولدي
ليث.. بخير يا عمي الحمدلله
عادل.. ماشاء الله عليك بقيت زينة الشباب
حمدي.. ودي ياسمين وأكرم وعبدالرحمن
عادل سلم عليهم
محمد.. تعالي ي سميه انتي ومريم قربوا سلموا على عمكم وبته
سميه.. اهلا ي عمي
سميه.. عندها عشر سنين بس بت سموا. يه زي ام. ها مني
عاد.. ازيك يا بنتي
سعاد.. بصي ياما أكده شوفي حنين شبه امها بالظبط شعرها الأحمر وعنيها الخضره وبياضها كلاتها أمها
تحيه.. ايوه يبت ربنا يرحمها كانت كيف البدر
ياسمين وأكرم وعبد الرحمن.. تعالي يا حنين نلعب بره ف الجنينه
ليث.. لاه معندناش احنا بنات تلعب مع اولا
عادل.. دي لسه صغيره ي ولدي وبعدين دول عيال عمها
ليث.. لاه
حنين راحت جريت على حضن ابوها وبكت
عادل.. بيهزر ليث معاكي ي حنين
حنين ببكاء.. بالي يلا نمشي من هنا
ليث.. خلاص تعالي الاعبك انا
حنين.. لا انت وحش
ليث.. خلاص براحتك بس لو شوفتك بتلعبي مع حد انتي الحره لو عايزه تلعبي العبي مع ياسمين
تحيه.. سعاد خدي الشنط طلعيها فوج
نصار.. خد يولدي بتك واطلع ارتاح نتكلم بعدين
عادل.. ماشي يبوي تعالي ي حنين
ياسمين.. عمي خلي حنين هنلعب سوا
عادل.. تقعدي ي حنين
حنين اه يا بابي هلعب معاها
نصار.. اطلع انت ي لدي ومتخافش عليها
بعد شويه طلع ليث الجنينه لقى حنين بتلعب مع أكرم وعبدالرحمن وياسمين
ليث بصوت عالي.. حنين مش انا قولتلك متلعبيش مع اولاد
ياسمين.. ي ابيه
ليث.. ملكيش دعوه انتي
حنين بعناد ..ملكش دعوه
سميه من وراهم.. انتي عيله قليلت ادب انتي ازاي تكلمي ليث ب الطريقه دي
حنين والدموع ف عنيها.. ملكيش دعوه
ليث ل سميه.. وانت مالك حد طلب رايك
لسه حنين هتجري راح مسكها
ليث.. خلاص متبكيش مش انا قولتلك متلعبيش مع اولاد
حنين.. اه
ليث.. مش هتلعبي معاهم تاني صح
حنين.. اه هلعب معاك انت بس
ليث..تعالي اركبك المرجيحه
بعد مرور عشر سنوات
حنين جريت على تحيه حضنتها.. تيته وحشتيني
تحيه.. قلب تيته
حنين.. فين بابي
تحيه نايم فوق
طلعت فوق جري وفتحت الباب
باااابي
………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام الليث)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى