روايات

رواية غرام الزين الفصل الثالث عشر 13 بقلم نورا فريد

رواية غرام الزين الفصل الثالث عشر 13 بقلم نورا فريد

رواية غرام الزين البارت الثالث عشر

رواية غرام الزين الجزء الثالث عشر

رواية غرام الزين
رواية غرام الزين

رواية غرام الزين الحلقة الثالثة عشر

زين .. غرام
غرام .. انا …… انا اللى سمعتو .ص … صح انت اكيد بتقول الكلام ده علشان تطلع نفسك برئ و ترمى اللوم على چاسي …….
يزين و هو بيلم حاجاتو.. اهو عندك اساليها
غرام.. انت كدب
زين بحادة.. غررررام
غرام .. انت مش سامع بيخرف يقول ايه
يزين .. انا مش كدب يا غرام…….. عارف انكى فى صدمة بس والله دى الحقيقة و حيات ريم عندى دى الحقيقة چاسمين السبب في كل اللى حصلك الفترة اللى فاتت كنت مصدوم زيك كده لم فوقت قررت ان مكملش معها ……. حقيقي مبتقش قادر اكمل معها بعد اللى عملتوا لانى تعبت منها خد بالك من نفسك عن اذنكم
و ذهب يزين و ساب غرام مصدومة و مشى من القصر أما في غرفة زين
غرام.. كنت عارف يا زين كنت عارف و مخبي عني
زين .. مينفعش اقولك لان مش عايز واحدة فيكم تخسر التانية
غرام بدموع.. و اللى حصل ليا كان اييه كان ايه قولي …….. انا اتخدعت لى المرة التانية يا تري المرة الجاية مين اللي ها يكسرني…….. انا …… انا ماذتهش في حاجة ماذتهش
زين حضن غرام.. ششش اهدي يا حبيبتي لازم تكوني قوية هى محتاجلك اكتر من الاول
غرام حضنت زين بقوة .. لا ……. لا مش ها ينفع اشوفها مش طيقها صدقيني مش طيقها مش قادرة اشوفها يا زين
زين .. بس هى ملهاش غيرك ………. هى محتاجلك يا حبيبتي ولازم تكوني جانبها دلوقتي لازم …….. مش انتى بتقولي أنهم بناتك و دى واحدة منهم
غرام بدموع.. بس هى بعتني يا زين بعتني
زين بعد غرام عنو.. الحمدلله يا غرام انتى الحمدلله بخير و ربنا يخلينا ادم و حياتنا الحمدلله احسن الحمدلله مخسرنش حاجة انا مش عايز غيركم و بعدين بتحصل المهم انكى بخير
غرام بدموع .. بس دى تسببت في حرمني انى يبقا عندى عيال و
زين .. كده كده كان ها يحصل انتى انكتب ليكى عمرا جديد ماشى على ابنك في حضنك زوجك بيحبك و اهلو و نجاحها اظن ان ده محتاج نقول عليها الحمدلله
غرام بدموع.. الحمدلله…….. بس انا لحد امتى ها فضل اتوجع من اقرب الناس ليا لى امتى يا زين
زين .. صدقيني اكيد غصب عنها ….. چاسمين مكسورة و اللى حصل الفترة اللى فاتت ……… مش عارف ايه اللي حصل بس اكيد غصب عنها روحلها و اتكلمي معها هى محتاجة حضنك
غرام بدموع.. هو يزين نها كل حاجة …….. احنا لازم نتصرف يا زين الموضوع مينفعش يستب كده على الأقل علشان ريم
زين قابل جيبنها بحب .. حاضر يا قلبي ها تصرف هو علشان مخنوق ف بيقول كده بس يهد و اكلموا
و في غرفة يزين چاسمين ضمة نفسها اخيرا أتت غرام و قعدت جانب چاسى
غرام .. چاسي
چاسى .. عايزة انام يا غرام
غرام.. لحتى امتى ها تهربى من الواقع النوم مش حل
چاسي .. اوكى يا غرام بعد اذنك عايزة اكون لى وحدي ارجوكي
غرام بدموع.. مقدرش اشوفك بالشكل ده مقدرش
چاسي .. انا كويسة اطمني عادي اطلقت ايه المشكلة عادى
غرام .. لا مشكلة لم تتكلمي بالشكل ده يبقا مشكلة
چاسي قامت واقفت امام المرايا .. غربية الدنيا دى اكتر إنسانة اذتها هى أول واحدة معايا دلوقتي دى ايه انى وحشة اوى ………. فعلا يزين معها حق في كل كلمة قالها حسه اني مش عارفه اعيط مش عارفه اصرخ مش عارفه اعبر عن وجعي اللى عايشة جويا من سنين …………….. حسه ان مش انا مش انا ………
و وقعت چاسمين على الأرض و قعدت تبكي بوجع و قهر
غرام بدموع .. چاسي قومى
چاسي .. اااااااه حااا اااااه
غرام بدموع.. چاسي
و هنا تأتى نوره .. سبيها تعيط يا غرام يمكن لم تعيط تطلع اللى جوها عيط يا قلبي و حضنت نوره چاسي
چاسمين بعيط.. سبني يا نوره سبنى حاا عمل زيهم و سبنى ااااه حا ااااه
و مر اليوم علشان چاسي و كان اصعب يوم في حياتها و في اليوم التالي في مصر في المقابر
چاسي .. انا عارفه انى غلطة بس انا حقيقي ندمت انا اول مرة احس اني خايفة اوى ( و تكملة بعيط) ليه سبتني يا بابى ليه كنت قاسي بس معايا انا حسه اني وحدى كنتو خدوني معاكم سبتنوني في دنيا غريبة انا تعبت اوى تعبت اوى و قعدت تعيط بوجع
اما عند في القصر
امينة.. أيوة يا يزين
يزين .. الو يا امى هى چاسي رجعت ولا لسه
امنية.. لسه مرجعتش انا ها بعت حمادة يشوفها اتاخرت ليه
يزين.. لا يا امى انا ها روح اشوفها راحت فين
امينة.. اتكلم معها يا ولدى على الاجل علشان بنتكم و بعدين البت عرفت غلطها
يزين .. بعدين يا امى …….. ها روح اشوف هى فين
اما في مصر في منزل اهل چاسي بتتمشى في المنزل و سرحانة في الذكريات مع اهلها و كيف البيت كان ملينا بالضحك و الفرح و اخيرا ات يزين
چاسمين .. اااع غضتنى يا اخي …….. ايه اللى جابك هنا
يزين .. و انتى مالك …….. ريم كلمتني و قالت انكى لسه مرجعتيش
چاسمين .. انت جيت علشان ريم
يزين .. اه ……. و يلا لان كل اللى فى البيت قلقنين عليكى
چاسمين .. و انا مش ها رجع يا يزين…….. انا عايزة اكمل حياتي هنا كده احسن لى الكل و ليك بتحديد
يزين.. انا مش بخد رايك يلا
چاسمين .. انا اسفة مكنتش اقصد صدقيني غصب عني
يزين اتنهد.. يلا يا چاسي نروح و نكلم بعدين
اما في الصعيد في غرفة امينة
ملك .. بقا كل ده يحصل و محدش يقولي بعدين هو يزين اتجنن خلاص يطلقها ازاي ده روحو فيها
امينة.. بزيدكم حديد في الموضوع ده
نوره .. چاسي صعبانة عليا اوى البت شكلها اتغير مية و تمنين درجة اكن دى مش چاسي اللى نعرفها
غرام بحزن .. انا خايفة عليها اوى دى ممكن تعمل حاجة في نفسها
امينة.. تعمل و يزين موجود
غرام نظرة لى امينة.. يزين
امينة.. فاكرة نفسك اللى بتعرفى تعمل خطط يا بنت امجد مش لوحدك انا كمان بعرف اخطط
نوره.. طول عمري بقول عليكى
امينة.. هااا
ملك بفرح.. احسن عمة في الدنيا يا ميمى
غرام حضنت امينة بفرح .. بجد انتى احلى حماة في الدنيا ربنا ما يحرمني منك يا مامى
امينة بحب .. ولا منكم يا جلبي يلا جوم شوفو اللى وراكم و انتى كمان يا نوره
نوره بطريقة كوميدية.. انا جاية اقعد معاكم ولا جاية تشغلوني يا امينة
امينة.. جومى يا جزمة منك ليها ليها و جولو لى فوزية هانم تنضف بى دمير لى اجوملها
نوره بصوت واطي.. اقوال بس …… حاضر ياختي
و في منزل وائل و ميرة
وائل.. ايوة يا اللى على الباب ( و فتح وائل الباب)
سليم بفرح .. وحشني يا صاحبي
وائل بفرح .. و انت كمان يا واطي ( و حضنو بعض )
ميرة من الدخل.. مين يا وائل
سليم بغباء.. دى دى
وائل .. ميرة تعالى يا حبيبتي
سليم.. ( ميرة و حبيبتي هو مش المفروض يكون متجوز غرام 😂)
ميرة .. حمدالله على السلامه كد تسافر من غير سلام حتى واحد ناقص صحيح مين دى
سليم بفرح .. احب اعرفكم وعد مراتى
ميرة.. مراتك ……. مبروك
اتفضل عندى كلام و حكايات كتير لازم نحكى فيها و تحكيلى على موضوع جوازك ده
سليم.. ماشى و انت كمان لانى مش فاهم حاجة خالص
وائل.. عادك ولا ها تشتريها ماشى يا خويا
و بعد شوية
سليم.. معقول دكتور زين و غرام اتجوزو و كمان عندهم ولد انت بتهزر يا وائل
وائل.. و انا ها هزر ليه
سليم.. لانك بتقول حاجة غريبة اوى و كمان الدفعة كلها عارفة ان اللى بين الدكتور و غرام مصانع الحداد دول مش بيطيقو بعض تقول اتجوزو و معهم ولد و انت كمان تتجوز ميرة و چاسمين يزين و شهد تتجوز مصطفى طب تيجى ازاي ما تفهمني ها طق انا اللى مستغربو غرام والدكتورا زين دول مش بيعمرو مع بعض
وائل.. على يدى سبحان ما غير الاحوال انت يا مش قولتلى انك متجوزتش
سليم.. حبيبت أن اول زيارة ليك اجيلك و انا متجوز اهو ميرة تعلم وعد تتكلم الاكل و كده مع ان ميرة مش قد كده في الاكل يعني غرام اتجوزت زين
وائل.. ما قولتلك اه يا جدع انت و بعدين اللى يشوفك كده يقول انك بتتهبب
سليم.. طب وحيات ميرة عندك مش انت استغربت الحكاية
وائل.. سليم انا لحد دلوقتي ما مصدق و خصوصا انها لسعة دى الشلة كلها على فكرة حتى آخر صبري
سليم بغباء.. مين اخر صبرك
وائل .. يارررررب يعني ها تكون مين ميرة هو انا متجوز غيرها
سليم.. اه افتكرت
وائل.. الحمدلله
اما في القصر اخيرا رجع يزين و چاسي و يزين قرر يرجع لى چاسي و في المساء فى المطبخ
چاسي .. انا اسفة يا غرام سامحيني
غرام .. انا اللى اسفة يا چاسي انا السبب في اللى حصلك الفترة اللى فاتت اهملتك و بعدت عنك اسفة في كل مرة زرعت جواكى حاسس وحش بس مكنش قصدى ……. دى طريقتى و ده طبعي مش معنى كده انى احسن ……. لا انتى احسن مني بكتير شكل و طبعا انتى على الأقل واضحة يام وقفتى جانبى ……… اوعدني انكى ها تفضلي جانبى اوعدني
و حضنو الاصدقاء بعض بكل حب في المساء فى غرفة يزين
چاسمين .. انا اسفة
يزين .. ممكن نقفل على الموضوع
چاسمين بدموع.. انت رجعت ليه ليه تدنى الامل و تخدو مني تانى …….. اتجوزتنى شفقة ……. صح
يزين التفت لى چاسي .. مكنتش اتجوزتك لو كان شفقة انا حبيتك يا چاسي و لسه بحبك يا چاسمين بس اللى عملتي زعلنى منك حسيت ان مش دى البت اللى حبيتها
چاسمين بدموع .. سامحيني والله ما ها عمل كده تاني بس أدنى فرصة
و ارتمت چاسي بحضن يزين .. متسبنيش يزين انا مقدرش اعيش من غيرك سامحيني خاطري
حضن يزين چاسمين .. ولا انا اقدر اعيش من غيرك يا حبيبتي
و في اليوم التالي في غرفة زين
زين .. اه يا مجنونة

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام الزين)

نرشح لك أيضا رواية جانا الهوى للكاتبة الشيماء محمد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى