روايات

رواية غرام أباطرة الصعيد الفصل الثاني 2 بقلم دعاء أحمد

رواية غرام أباطرة الصعيد الفصل الثاني 2 بقلم دعاء أحمد

رواية غرام أباطرة الصعيد الجزء الثاني

رواية غرام أباطرة الصعيد البارت الثاني

رواية غرام أباطرة الصعيد
رواية غرام أباطرة الصعيد

رواية غرام أباطرة الصعيد الحلقة الثانية

ايمان بتصحي تلقى هدومها كلها على الأرض متق”طعه بتتصدم وفجأه بتصر”خ وهي بتعيط وتفتكر تهديد رحيم ليها
في الصالون
رحيم قاعد بيضحك بخبث وهو بيشرب قهوته وهو سامع صر”اختها وعياطها
لكن فجأه الباب خبط. راح يفتح
لقى

عمران ابن عمه اتخض ومبقاش عارف يعمل ايه وواقف أدام الباب سادد الروئه
عمران برفعه حاجب. ايه مش هتدخلني ولا ايه يا رحيم بيه
رحيم بتوتر. لا مش اصدي اتفضل يا عمران
عمران بشك وهو داخل. انت معاك حد يا رحيم
رحيم. ها لا ابدا
لكن فجأه عمران ورحيم سمعوا صوت صر”اخ قوي
عمران بص لرحيم وبسرعه راح ناحيه الاوضه دي وفتحها لكنه اتصدم
عند بدر في الصعيد ✨✨✨✨
بدر بعصبيه. انت بتجول ايه يا جدي ازاي يعني اتجوز مع عمران بكرا معقول الكلام دا
جده. مش انت لوحدك انت ورحيم وعمران واسر

بدر بتحدي. وانا مش هتجوز يا بوي وبعدين ازاي بين يوم وليله تقرر اننا هنتجوز احنا مش عرايس خشب عشان تحركنا زي ما انت عايز
جابر. احترم نفسك يا ولد وانت بتكلمني
وبعدين انا مختارلك زينه البنات وعارف اني لو سبتك على هواك مش هتتجوز طول عمرك عارفك عنيد
بدر. الله ينور عليك كويس انك عارف عشان أكده انا مش هتجوز
جابر.تمام يبجي ملكش مكان في عيله البطاش
بدر بصدمه. جدي انت بتجول ايه
جابر بلهجه لاتقبل النقاش. هو دا اللي عندي بكرا فرحك مع اخوك وولاد عمك هيبجي اكبر فرح في الصعيد كلها
وياله روح جهز نفسك عروستك اسمها ساره
بدر واقف مش مصدق اللي بيحصل

عند عمران✨✨✨✨
بسرعه دخل الاوضه واتصدم لما شاف بنت لابسه هدوم متق”طعه وواقفه عند البلكونه وبتعيط بهستريه
عمران بفزع. في ايه؟ انتي بتعملي ايه؟ مين دي يا رحيم
رحيم بخوف. انتي فاهمه غلط اهدي عشان افهمك
ايمان بانهيار. انت حق”ير وحيو”ان عايز مني ايه مش اخدت اللي انت عايزه انا انتهيت منك لله بس صدقني هتندم على عملته
عمران وهو بيقرب. اهدي لو سمحتي
ايمان بزعيق. لو قربت هرمي نفسي
عمران. مش هقرب بس اهدي
لكن بسرعه كان اصادها وهي رمت نفسها
عمران كان ماسك ايديها
بصلها ودقق في ملامحها الجميله واستغرب نفسه
ايمان بدموع. سيب ايدي

عمران مردش ورفعها ودخلها
وقفل البلكونه وراه وبص لرحيم نظره قا”تله
عمران بغضب. انت عملتلها ايه يا حيو”ان
وفجاءه هجم عليه وفضل يضر”به
رحيم زقه وبعده عنه
رحيم بغضب. عمران مسمحلكش تعمل كدا وانتي يا مزه انا مقربتلكيش عشان مش بحب احد حاجه غصب انا بس حبيت اعلمك درس وادفعك تمن القلم اللي ادتيهولي
ايمان قامت من على الارض وراحت ناحيته وفضلت تضر”ب فيه
ايمان بغضب وعصبيه. انت حق”ير والله لادفعك التمن غالي مبقاش بنت البدراوي ان ما دفعتك تمن اللي عملته غالي اوي بس اصبر عليا
فجأه غر”زت سنانها في رقبته بقوه

رحيم بوجع. ابعدي يا بت المجنونه
ايمان بعدت وفضلت تضر”ب فيه
عمران بغضب. كفايه بقى شغل العيال دا. وانتي يا بنت الحلال ياله شوفي حالك
ايمان بصتله بغضب وبعدين بصت لهدومها
عمران باجراح. تعال ورايا يا حيو”ان وانتي استنى هنا
بعد شويه
عمران كان طلب لابس لإيمان وهي غيرت ومشيت
عمران بحده. هتعقل امتى ايه شغل الجنان دا
رحيم بغضب. يعني اسيبها تمد ايديها عليا عادي كدا
عمران بغضب. بصي يا رحيم بيه انا دلوقتي عندي مشوار اخلصه واجيلك تكون فوقت ونسافر احنا التلاته على الصعيد
رحيم. احنا التلاته مين؟
عمران. هتفهم بعدين

في قصر البدراوي ✨✨✨
دخلت ايمان
سليم. كنتي فين طول الليل يا هانم
ايمان. كنتي عند لورا بيت معها
سليم. وليه قفله موبيلك
ايمان بضيق. فصل شحن بعد اذنك يا جدو عشان عايز انام تعبانه شوي
ايمان طلعت اوضتها وجهزت شنتها عشان تسافر مع صحبتها لالمانيا
ايمان. هخرج ازاي دلوقتي اكيد سليم هبرفض اني اسافر لازم القى طريقه مناسبه وخصوصا ان في حراسه كتير على البوابه
بعد شويه بتبقى واقفه في بلكونه اوضتها بتشوف عربيه داخله القصر بتقرر تستغل دا
بعد كدا بتنزل والشخص بيكون دخل المكتب مع سليم
ايمان الخدامه. بت يا قمر تعالي
قمر. اومري يا ست ايمان

ايمان. انا عارفه ان ايدكي خفيفه
قمر بخوف. ست اي
ايمان. مش عايزه مناقشه انا عايزك تدخلي تنشلي مفاتيح عربيه الشخص دا و تجبيها ياله
قمر. بس سليم بيه لو خد باله هيقطع عيشي
ايمان بسخريه. انا عارفه كويس انك بتقلبي حاجات كدا من البيت لو جدو عرف برده هتبقى مشكله يا قطه
قمر بخوف. حاضر يا ست ايمان
بعد شويه
بتدخل قمر بالقهوه للمكتب
سليم. حطيها هنا واخرجيي

قمر بسرعه بتاخد المفاتيح من على المكتب من غير ما حد ياخد باله وبتطلع
ايمان. ها جبتيهم
قمر. اتفضلي يا هانم
ايمان. تعالي ورايا
وبتروح الجراج بتفتح العربيه وبتفتح الشنطه وبتحط شنطها وراء وبتركب في شنطه العربيه
ايمان. خدي المفاتيح رجعيها مكانها ولو سليم عرف اني خرجت هتبقى سنتك هبابا ياله
قمر قفلت شنطه العربيه وإيمان كانت متكوره على نفسها وقاعده وراء

في مكتب سليم✨✨
عمران. متخافيش يا سليم بيه
حفيدتك هتكون في الحفظ والصون
انا هعمل مشوار على ماهي تجهز
سليم. ماشي يا ابني ربنا يوفقك
قمر بتدخل بسرعه بتشيل الصينيه وتحط المفاتيح وتخرج
عمران ركب عربيته وكان سايق بسرعه ايمان بقيت دماغها تتخبط فضلت تدعي عليه
جيه مطب صناعي وعمران اخده بسرعه
ايمان.. اااعه
عمران حس بصوت حد في العربيه وقلق طلع سلا”حه ووقف العربيه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام أباطرة الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى