روايات

رواية عوضي الفصل العاشر 10 بقلم دنيا فادي

رواية عوضي الفصل العاشر 10 بقلم دنيا فادي

رواية عوضي الجزء العاشر

رواية عوضي البارت العاشر

رواية عوضي
رواية عوضي

رواية عوضي الحلقة العاشرة

ادهم في صدمه بيقوم يشدها منو ويستبعد كل الافكار الي جت في دماغو
ادهم وبيضرب فيه : دي مراتي يا حيوا’ن
احمد : يا استاذ اسمعني بس انا بحبها وكنت هتقدم ليها وباباها جوزهالك غصب واكيد انت مش بتحبها وهي كمان مش بتحبك
ادهم بيسيبو و بيفكر في كلامو و أن فعلا كلامو صح ويبص لريم يلاقيها منهاره في العياط ومبقاش فاهم حاجه ولا مستوعب الموقف الي حصل قدام عينو ده
ادهم بيشد ريم ويخرج من المكان ويركبها عربيتو ويمشو
_____________________________________
سما : اي ده
رقم غريب بعتلها صور ومسج بتقول : معلومه اعتقد تهمك
سما بإستغراب : مين ده واي الصور دي
سما بتفتح الصور وبتلاقي صوره لاحمد مع ريم وصوره تانيه ادهم بيضرب احمد
سما بعدم فهم : طب احمد وريم!! اي علاقتهم ببعض
سما : والي باعت الصور دي لي بيقولي هتهمني اكيد عارف حاجه
سما بعصبيه : انا لازم اقابل الز’فت احمد ده
_____________________________________
ريم و ما زالت تستمر في البُكيَ : ادهم
ريم : ممكن تسوق براحه انا خايفه
ريم : طب رد عليا والنبي
ادهم : وصلنا
ادهم بينزل وبيشدها من ايديها ويطلعها الاوضه ويقفل الباب
ادهم : انتي مين يبت وعايزه اي
ريم بعدم فهم : اي الي انت بتقولو ده

 

 

ادهم بزعيق : وحياه امك
ريم بخوف والدموع ماليه عيونها : انت بتكلمني كده لي يا ادهم انا مش فاهمه حاجه
ادهم : بذمتك انتي مصدقه نفسك ،، وافقتي لي علي جوازنا
ادهم : اقولك انا … وافقتي عشان الفلوس والعز الي هتبقي فيه افتكرتي نفسك هتعيشي معايا ملكه بس متعرفيش العذاب الي انتي داخله عليه
ريم بزعيق : حرام عليك بقا انت بتكلمني كده لي انا هعوز منك فلوس لي انا وافقت علي الجواز غصب عني مكنتش اعرف انت مين ولا ابن مين وافقت عشان ارتاح. من اهانه ابويا ليا وافقت عشان ابويا ميبهدلش امي بسببي
ادهم : و المفروض تصعبي عليا كده
ريم بصوت منخفض ودموعها نازله : اصعب عليك!!
ريم : لو زي مابتقول عليا طب قولي مطلبتش منك لي خطوبه وفرح وزفه وليله قولي ليي!!
ريم بدموع : انا دخلت البيت ده وانا جوايا خوف ورعب من حياتي الجديده ولما عرفتك اطمنت وحسيت بأمان اول مره احسو بكون مبسوطه لما اشوفك واستناك تيجي من الشغل عشان اطمن انك كويس معرفش لي يمكن حبيتك!!
لحظه صمت تملأ المكان لبعض الثواني
ادهم سمع الكلمه وقلبو كأنو اول مره يحس انو فرحان بجد
ادهم : ومين الي شو..
ريم : ده يبقا جارنا
ادهم : و كنتي بتحبيه
ريم بدموع : لا واللهِ و انا اول مره اسمع الكلام الي قالو ده
ادهم : طب اهدي بطلي عياط وبيخدها في حضنو وبتكمل عياط وهي في حضنو
ادهم : ششش خلاص
ريم بتخرج من حضنو وبتمسح دموعها : متزعقليش تاني ومتكلمنيش تاني ب الطريقه دي
ادهم : حقك عليا انا اسف
______________________________________
10:00AM الصبح
احمد : معتقدش ان في حاجه مهمه تيجي منك
سما بضحك : ولي الاستعجال
احمد : امم قولي

 

 

سما بتفتح الصور وتوريهالو
سما : اي علاقتك ب ريم
احمد : وانتي هتستفادي اي لما تعرفي
سما : تؤ انت الي هتستفاد اكتر مني
احمد : تخصني
سما : يعني؟
احمد : الانسانه الوحيده الي قلبي حبها وكانت خلاص هتبقا مِلكي بس ابوها جوزها ل ادهم
سما : يعني مبيحبوش بعض اصلا
احمد : ده الي كنت فاكرو بس شكلو حبها وانا مش هسيبو يتهنيَ بيها عشان دي مِلكي انا وبس
سما : يعني انت عايز ريم
احمد : ايوا
سما : تمم انا هسعدك
احمد : ازاي
سما : هقولك علي المكان الي عايشن فيه وبتكون لوحدها امته
احمد : وانتي هتستفادي اي
سما بأريحيه : اخسرو كل حاجه بيحبها
احمد : وده شر ولا انتقام
سما : ميخصكش
__________________________________
سامر : رايحه فين يا ريم
ريم : هقعد في الجنينه شويه
سامر : طب خدي يبنتي حد من الخدام معاكي انتي متعرفيش مكانها
ريم : لا لا انا عارفه
سامر : طيب يا بنتي متتأخريش
ريم : حاضر هشرب القهره واجي علطول
_:..

 

 

ريم كانت تُلقِي نظره علي جمال الازهار وتتذكر والدتها
ريم في ذهنا : ياترا يا ماما انتي عامله اي دلوقت مرتاحه ولا
دمعه نزلت من عينيها
ريم : ربنا يسامحك يا بابا حرمتني منها و انا محتجاها اوي محتاجه حضنك ليا اوي يماما و عايزه احكيلك كل حاجه حصلت واكلمك ع..
فجاء حد غما عينيها
ريم بخوف :…………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عوضي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!