روايات

رواية عندما يقع الوحوش في العشق الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم سو

رواية عندما يقع الوحوش في العشق الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم سو

رواية عندما يقع الوحوش في العشق الجزء التاسع والعشرون

رواية عندما يقع الوحوش في العشق البارت التاسع والعشرون

عندما يقع الوحوش في العشق
عندما يقع الوحوش في العشق

رواية عندما يقع الوحوش في العشق الحلقة التاسعة والعشرون

««الفصل٢٩ قبل الاخير»»
حياه وسيف دخلو اوضتهم حياه نامت على السرير وسيف بص عليها وضحك
حياه:تعبت اوى النهارده
سيف:انا قولتك ياحياتى بلاش تتعبى نفسك عشان خاطر انتى حامل
سيف قرب منها وقعد جمبها على السرير:هما القرود دول ناويين يشرفو امته
حياه:لسه ه شهور ياحبيبي تفتكر هيكونو شبه مين
سيف:اكيد الولد هيبقي لباباه والبنوته ليكى
حياه قامت قعدت:طب افرض الولد طلع ليا
سيف برفع حاجب:ابنى هيبقي برقه والحلاوة دى لا انا عايزه وحش زى ابوه
حياه:انا هقوم اخد شاور واجهز بقي
سيف:ماشي ياحياتى وانا هدخل البس وانزل لان الناس شويا وهتوصل
حياه وافقه قدام المرايه ولا بسه فستان ضيق من فوق وواسع من الوسط لونه ازرق وطرحه اوف وايت وعامله ميكاب خفيف سيف خارج من اوضه الهدوم قرب عليها وحضنها من ضهرها
سيف:ايه الحلاوة دى كلها هى اللى الحامل بتبقي قمر كدا
حياه:انا فكرتك نزلت تحت
سيف:لا لسه انتى خلصتى
حياه:اه خلاص هروح حور اوضتها واكيد البنات وصلو
سيف:طيب وانا هنزل اشوف مالك والوحوش
وباسها من خدها ونزل
_______________
حياه دخلت اوضه حور كانت لبست الفستان
وكان البنات موجودين حياه سلمت على البنات وراحت لحور
حياه:ماشاء الله زى القمر ياحورى
حياه حضنت حور :يلا سيف بره عشان يسلمك لعريسك
الباب خبط وملك فتحت دخل سيف وقف مكانه بيبص لاخته وجمالها بالفستان الابيض وقرب منها:هى دى المفاجاه
حور:ايه رايك بقي
سيف:انا اختى قمر بس بالحجاب بقيتى قمر منور
حور:مالك هيفرح اوى
سيف:ربنا يفرحك ياحبيبتى واه انا اتفقت مع مالك هتقضو شهر العسل وهتيجو تيعيشو معانا هنا
حور:بجد ومالك وافق
سيف:هو يقدر يقولى لا
حياه وحور ضحكو
سيف مد ايده لاخته:يلا عشان اسلمك لعريسك
سيف مسك ايد حور ونزل وحياه والبنات وراه بيرشو ورد عليهم مالك واقف فى اخر السلم بيستنى عروسته رفع راسه وشاف جمالها بالحجاب حس كأن قلبه هيطير من الفرحه قرب منهم وسلم على سيف
سيف:انا بسلمك حته من قلبي حافظ عليها ياصاحبي
مالك:حور جوا عينى وقلبي
مالك ادا بوكيه الورد لحور وباس راسها ومسك ايدها وخرج الجنينه ووقف فى وسط المسرح ورقص مع حور
مالك:زى القمر بالحجاب ياحورى
حور:عجبتك المفاجاه
مالك:احلى حاجه فى اليوم
حور:مالك
مالك:عيون وقلب مالك
حور:انا بحبك اوى
مالك شالها ولف بيها ونزلها وباس راسها:وانا بعشقك ياقلب مالك
مالك وحور قعدو مكانهم والناس كانت بتبارك ليهم وبيتصورو معاهم وبعد شويا قامو يقطعو الكيك وراحو يرقصو سلو سوا
البنات كلهم قاعدين على ترابيزة واحده وبيتكلمو جه الوحوش من وراهم
الشباب:تسمحولنا بالرقصه دى
البنات بصو ليهم بفرحه:طبعااا
وكل واحد اخد مراته وراحو يرقصو مع مالك وحور الشباب كلهم بصو لبعض ومرة واحده شالو البنات ولفو بيهم والبنات كانت فرحانه
________________
الفرح خلص ومالك وحور وصلو فيلتهم
مالك:نورتى بيتك ياعروسه
حور:منور بصاحبه ياحبيبى
حور اتفاجت بمالك لما شالها وطلع بيها السلم
حور:نزلنى يامالك
مالك:والله ابدا دانا نادرها انى اشتالك لحد السرير
مالك وصل عند الاوضه:افتحى الباب انتى بقي
حور فتحت الباب ومالك دخل وقفله برجله ونزل حور على السرير
مالك:ادخلى غيرى ياحبيبتى وانا هغير فى الاوضه التانيه
حور بكسوف:حاضر
حور غيرت ولبست قميص قصير بلون الابيض ومالك خبط ودخل واتسحر بجمالها
مالك:دانا محظوظ اوى
حور بكسوف:ليه
مالك:الجمال ده كله ليا لوحدى
حور:بطل يامالك ياسمحت
مالك:لا بطل ايه بقي ده ليله ليلتنا ياحورى
وقرب وشالها وحطها على السرير لعالم خاص بيهم هنا الاتنين ولتصبح زوجته امام الله
_____________________
مرت الشهور وحور ومالك رجعو من شهر العسل والبنات والشباب نزلو شغلهم
______________
صبح يوم جديد عند سيف وحياه
حياه خارجه من الحمام وسيف قاعد على السرير حياه مسكت راسها حست بدوخه سيف شافها جرى عليها لحقها قبل ماتقع على الارض
سيف:حياه مالك انتى كويسه
حياه:مش عارفه الدوخه دى بتجيلى كل شويا
سيف بعصبيه:ميت مرة اقولك بلاش شغل لما تولدى ابقي انزلى ياستى براحتك
حياه:ياحياه انا عايزة انزل اسلى نفسي بزهق من قاعدة البيت
سيف:طب تعالى اوصلك المستشفى ونعدى على الدكتوره بتاعتك نطمن عليكى
حياه:ياحبيبي انا سالتها قالتلى حاجه عاديه لان جسمى ضعيف شويا وكتبلى فيتامينات
سيف:حياه انتى بقيتى بتتعبي اوى الفترة
حياه:ياسيف هو انا اول واحده تبقي حامل وتتعب ده عادى والله متقلقش انت وبعد انا فى الشهر السابع وده طبيعى
سيف:ماشي ياحياه وانا اصدقك بس لو حسيت انك تعبانه مافيش نزول الشغل غير بعد الولاده
حياه:حاضر ياسيف ممكن بقي تسبنى البس عشان هتاخر على المستشفى
حياه لبست وسيف وصلها على المستشفى وراح هو على المقر وده نفس اللى حصل مع البنات الشباب وصلوهم وراحو على المقر
سيف دخل لقى الشباب قاعدين كلهم فى مكتبه
سيف:ايه سر اللمه دى
سليم:ولا حاجه كنا بنستناك
سيف:ليه فى حاجه
ادهم:ونبي تسبنا فى حالنا احنا فينا اللى مكفينا
سيف:مالك يابنى انت وهو
جاسر:كفايا علينا حمل ووحم اللى فى البيت بجد انا بتمنى انها تولد بقي لان بجد تعبت
ادهم:انت بتقول فيها امبارح ليان مصحيانى الساعه ٣ بليل تقولى نفسي فى فسيخ ولما قولتها اجيبه منين الوقت قلبتها مرار وعياط لحد الصبح
زين:ماكنتش اعرف ان الوحم بيبقي كدا ياجدع
سليم:ملك بقي طول النهار بتاكل فى حلويات وبعد كدا تقف قدام المرايه وتعيط انها تخنت
زين:ديما بقي مره عايزه تقص شعرها ومرة لا وبتتاثر باى حاجه حوليها لما بجد تعبت
جاسر:ريم بقي اى حاجه بتعصبها حتى لو اقل حاجه يعنى امبارح عشان نشفت وشى وسبت الفوطه على الكرسي فضلت ساعه تزعق
ادهم:وانت ياعم الوحش مافيش عندك مشاكل مع الوحم ولا ايه
سيف:حياه اليومين دول تعبانه اوى مش عارف مالها دايما بدوخ ويغمى عليها لما سالتها قالتلى ده العادى
زين:طب ليه مسالتش الدكتورة بتاعتها
سيف:سالتها قالتلى عشان جسمها ضعيف وكتبتلها على فيتامينات
سليم:خير ياصاحبي ان شاء الله
_____________
عند البنات كانو قاعدين فى كافيتريا
ملك:مالك ياحياه نفس التعب بردو
حياه:لا مافيش شويا دوخه بس
ديما:انتى بردو مقولتيش لسيف ياحياه
حياه:لا
ليان:يابنتى لازم يعرف
حياه:لو عرف ماكنش هيخلينى اكمل الحمل
ريم:طب كنتى عرفيه وكان يبقي معاكى
حياه:سيف دايما معايا مش بيسبنى غير واحنا فى الشغل
حياه فجاه بتحس بوجع فى بطنها:ااااااااه
ملك:حياه مالك
ديما:تعالو ناخدها عند الدكتوره صفاء بسرعه
البنات ساعدو حياه اللى كانت بتصرخ من الوجع ودخلوها اوضه والدكتوره صفاء خرجتهم عشان تكشف عليها
ملك:ديما كلمى زين وخليه يقول لسيف بسرعه
_________
فى مكتب سيف
زين تلفونه رن برقم ديما:الو
ديما:زين جيب سيف وتعالى بسرعه حياه تعبانه اوى
زين:حاضر حاضر هنيجى بسرعه
زين قفل مع ديما وبص لسيف:حياه تعبانه اوى
سيف مستناش زين يكمل كلامه وقام بسرعه وراح ركب عربيته وساق باقصى سرعه
زين والشباب راحو وراه بعربيتهم
______________
بعد شويا صفاء خرجت من اوضه حياه البنات جرو عليها
ملك:طمنينا عامله ايه
صفاء:للاسف لازم نولدها
سيف كان وصل هو والشباب وسمع كلامها:تولد ازاى وهى فى سابع
صفاء:للاسف ياسيف باشا انا عرفت حياه ان الحمل ده صعب يكمل للاخر بس هى اللى صممت انها تكمله
سيف:مش فاهم مش هيكمل ليه يعنى
صفاء:حياه جسمها ضعيف ورحم كمان ضعيف جدااا وهى حامل فى تؤام انا قولتها انها تنزل طفل وهى رفضت ورفضت انى اجيب سيره قدام حضرتك
سيف:وهى كويسه الوقت ولو عملت العمليه هيبقي فى خطر عليها
صفاء:هى حاليا الوجع صعب اوى عليها انا ركبنلها ليها محلول اول مايخلص هتدخل العمليات على طول
سيف:ممكن ادخلها
صفاء:طب اتفضل
سيف قبل مايدخل بص للبنات:انتو كنتو عارفين
ملك:ايوا حياه قالتلنا
سيف:ليه محدش فيكو قالى على تعبها
ديما:لانها حلفتنا لو جبنا لسيرة لشباب او ليكو هتقطع علاقتها بينا
ليان:احنا طلبنا منها كتير تعرفك بس هى كانت خايفه انك تجبرها تنزل طفل من التؤام
ريم:حولنا معاها كتير لان تعبها زاد الفترة الاخيرة وهر بردو رفضت
ملك:حتى حور كمان كانت عارفه
____________
سيف دخل لحياه كانت نايمه على السرير وباين عليها التعب وكانت بتتوجع سيف حط ايده على راسها حياه فتحت عينيها
حياه بتعب:سيف
سيف قعد على الكرسي اللى جمب السرير:كدا ياحياه تخبي عنى تعبك بس الغلط من عندى داحنا عايشين مع بعض ازاى محستش بتعبك ازاى
حياه مسكت ايده:انا اللى كنت بدارى تعبى عنك ياسيف انت مغلطتش بالغلط انت ماكنتش بتسبنى ابدااا
سيف:طب ليه ياحياه ليه تخبي عنى
حياه بتعب:خوفت خوفت تخلينى انزل واحد من الاتنين او انزل الاتنين مكنتش هقدر اخرس حد فيهم ياسيف انا روحى فيهم من قلب مايجو ومستحيل اخسرهم ابدااا
سيف:وانا ياحياه انا لو خسرتك هعمل ايه
حياه:اللى ربه عايزه هيكون ان شاء الله
سيف:ان شاء الله هترجعيلى انتى وهما بخير
الدكتورة صفاء خبطت ودخلت:جاهزة ياحياه
حياه:ايوا
سيف لما شاف خوفها:هو انا ممكن ادخل معاها
صفاء:اكيد بس تعال اوضه التعقيم الاول قبل ماتدخل
سيف باس راس حياه وقام وحياه دخلت العمليات وسيف جه ليها ومسك ايدها مسبهاش طول فترة العمليه ويهمس ليها بكلام يطمنها ويقولها قد ايه هو بيحبها وحياه نست توترها وخوفها بوجوده جمبها بعد فترة سمعو صوت البيبى الاول بيعيط الدكتور اديته لسيف وسيف قربه من حياه
صفاء:ده الولد ياحياه
حياه بتعب:والبنت
صفاء:خير ان شاء الله
دكتور الاطفال اخد الطفل من سيف عشان يوديه الحضانه
سيف:ليه الحضانه
الدكتور:عشان مولود فى السابع قبل معاده
سيف قرب من حياه
حياه همست ليه:حلو شبهك
سيف باس راسها وبعدها سمعو صوت البنت حياه وسيف فرحو اوى والدكتور اخدها الحضانه مع اخوها
بعد شويا حياه خرجت من العمليات لاوضه عاديه والبنات والشباب وسوسو راحو يطمنو عليها
سهام قربت من حياه وباست راسها:حمدلله على سلامتك ياحبيبتى
حياه:الله يسلمك ياسوسو
سهام:كدا ياحياه تخبي عليا انك تعبانه
حياه:انا اسفه والله
ادهم:مبروك ياوحش
سيف:الله يبارك فيك ياادهم
سليم حضنه:مبروك ياصاحبي
سيف:الله يبارك فيك ياصاحبي
زين:يتربي فى عزكو ياسيف
سيف:عقبالك ياباشا
جاسر:الوحش الصغير بقي
سيف:خافو منه بقي
ادهم:مش كفايه علينا الوحش الكبير
البنات قربو من حياه:مبروك ياحياتنا
حياه بتعب:الله يبارك فيكو عقبالكو يابنات
الشباب:يااااارب
الكل ضحكو
الباب خبط ودخلت حور ومالك
حور:حمدلله على سلامتك ياحياه
حياه:الله يسلمك ياحبيبي
مالك:مبروك ياصاحبي
سيف:الله يبارك فيك يامالك
حور:عندى ليكو خبر حلو
مالك:حور حامل
سيف قرب من اخته وباس راسها:مبروك ياحبيبتى
الكل بارك لحور ومالك
ديما:هتمسو ايه بقي
حياه بصت لسيف:بنوته فيروز
حور:على اسم ماما الله يرحمها
سيف بصلها وفرح انها هتسمى على اسم والدته:طب والولد
حياه:انا سميت البنت سميه انت بقي
سيف:اسر
حياه:حلو اوى
حور:حلوين اوى فيروز واسر
____________
عدى شهر وحياه وفيروز واسر خرجو من المستشفى
حياه وسيف كانو نايمين وفيروز واسر نايمين فى سرايرهم سيف سمع صوت اميرته زى ماهو مسميها بتعيط قام بسرعه قبل حياه ماتصحى وقرب وشالها
سيف:ينفع كدا يعنى ماما تعبانه وانتى مش بتبطلى دوشه
وفجاه سمع صوت اسر بيعيط:كانت نقصاك انت كمان ياسي اسر
حياه صحت شافت سيف شايل فيروز وبيهز سرير باسر
حياه:صحيو بردو
سيف:مش بيبطلو دوشه
حياة:هما الاطفال بيبقو كدا اول ٣ شهور
حياه خدت فيروز وبدات ترضعها وبتحضر الرضعه لاسر وسيف شال اسر وهو مش بيبطل عياط
سيف:ايه ياعم الوحش اصبر شويا
حياه:خد ياسيف الرضعه اهي اتاكد انها مش سخنه الاول
سيف:بقي دى اخرة المقدم سيف
حياه:ايه مش عجبك
سيف قعد جمبها:عجبنى طبعاااا وفرحان بعيلتى الصغيرة وباس راس حياه وفيروز واسر:ربنا يخليكو ليا
حياه:ويخليك لينا ياوحش
سيف:هنعملهم السبوع امته
حياه:لا احنا هنأجل حفله السبوع شويا لما البنات يولدو وهنعملها سوا
سيف:كدا هيبقي عندهم شهرين
حياه:احنا كنا متفقين نعملها سوا وانا ولدت بدرى ومش مشكله اهم حاجه نعملها سوا
سيف:اللى انتى عايزاه ياحبيبتى
حياه:نامو الحمدلله
سيف نيم اسر فى سريره واخد فيروز من حياه ونيمها فى سريرها وراح نام جمب حياه واخدها فى حضنه..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عندما يقع الوحوش في العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى