روايات

رواية عشق ليث الفصل السابع عشر 17 بقلم شهد وائل

رواية عشق ليث الفصل السابع عشر 17 بقلم شهد وائل

رواية عشق ليث الجزء السابع عشر

رواية عشق ليث البارت السابع عشر

رواية عشق ليث الحلقة السابعة عشر

عند الاحمدي
:الاحمدي:الووو ميرفت
: ميرفت:الووو انته عامل اي مش ناوي تيجي
: الاحمدي:هاا لسا فضل اسبوعين واجي
: ميرفت:علي خير كانت عايزه اقولك حاجه
: الاحمدي:مش فاضي يا ميرفت سلام
:ميرفت:سلام
🩵✨________________________🩵✨
عند آيات وليث
:ليث بيلعب في شعر ايات
: آيات وفقت من نوم:اممم سبيني يا ماما انام
:ليث بضحك:انا مش ماما انا ليثك
: آيات:صباح الخير يا
:ليث:يا اي
: آيات بخجل:يا حبيبي
:ليث:ايوا كدا يا وديع
: آيات:الله بس

 

:ليث:بس اي تعالي
: مصطفى عل باب بي طبل:يعريس يا عريس افتح
:ليث:هو يوم فل زي وش مصطفى
:آيات بضحك 😂:احسن روح أفتح
:ليث رح فتح الباب:نعم عايز اي
: مصطفى:مش انا الي عايز قول عايزين اي
: بسمه:وسع يعم
:ليث:رايحين فين
: أيه:اختي حبيبتي استنا ادخل
:ليث:استني انتي مش عارفه مكان الغرفه
: أيه:اسكت عارفها
: آيات وطلعت ليهم: اتفضلي و يا جماعه
:كوثر:حبيبت قلب امك من جوه
: آيات:ماما وحشتيني
: أيه:وانا اي مش وحشتك
: آيات:دانتي توأمي يعني لزم توحشيني
: أيه: اخشيييي يجدعان
: لوجين:وانا اي طيب
: آيات:انتي قلبي
: لوجين:طبعا
: آيات: لوجين تعالي ورايه
: لوجين:حاضر
: دخلت الغرفه
: آيات:مالك
: لوجين وعيطت:الشخص الي اخيرا حبيته راح مو ايدي
: آيات:لي طب فاهميني مش تعيطي
: لوجين وقالت كل حاجه حصلت معاها من ساعه ما حسام شافه فل قاعه لحد ما كيان قال ليها
: آيات:انتي لسا في دماغك حسام
: لوجين:لا واللهي طلعته من دماغي
: آيات:كيان معا حق روحي معا
: لوجين:ثانيه تلفوني بي رن
: كيان:الووو
: لوجين:مين معايا
: كيان:انا كيان يا لوجين

 

: لوجين:اهلن يا كيان
: كيان:خمس دقائق وتنزلي انا تحت البيت
: لوجين: عرفت عنوان بيتي منين
: كيان:انا ظابط شرطه يعني اعرف كل حاجه يلا وحد اتنين
: لوجين:نزله ليك خلاص
: آيات: بسرعه يلا
✨🩵________________________✨🩵
عند تالا
(جماعة تعديل ريان اسمو ريان سليم عز الدين بس هو بي قول عز الدين)
:عز الدين:تالا مالك يا قلبي
:تالا:بابي ليث شوفت مع بنت يا بابي
:عز الدين:ازاي
:تالا:بابي انا بحب ليث
:عز الدين:هتكوني مراته قريب اوي
: تالا بفرحه:شكرا بابي
:سهام:تالا رايحه فين
:تالا:رايحه لي صحابي
: سهام:اوك حبيبتي
🩵✨________________________🩵✨
عند ريان
:داخل قسم الشرطة
: العسكري:ريان باشا اللواء محمود عاوزك
: ريان:حاضر انا جاي روح انته
: العسكري:تمام يافندم
:ريان وخبط علي باب اللواء:

 

: اللواء محمود: اتفضل يا ريان
: ريان:ازيك يا فندم
: اللواء:تعالي اي ريان يبني
:ريان : حاضر يا
: اللواء:قولي بابا يا ريان احنا لي وحدنا
: ريان:حاضر يا بابا
(نتعرف علي اللواء محمود كان صاحب ابو ريان من طفوله ابو ريان كان ظابط محمود تكلف بي من وي هوا صغير لحد ما كبر)
: محمود:عملت اي مع شاكر
: ريان:لا لسا بس جاي ليا تهديد بالق*تل لو مش بطلت وسبت القضايا المتعلقة بيه
: محمود:التهديد دا كان اي
: ريان:زي ما مو*ت ابوك وامك واختك همو*تك انته كمان
: محمود:سيب القضايا
: ريان:انته عارف مين الي مو*ت بابا وامي واختي قولي ونبي
: محمود:مش ينفع اقولك حاجه
: ريان بعصبيه:انا تعبت من أن مش عارف مين الي مو*ت أهلي
: محمود:انا عارف انته دخلت شرطه لي
: ريان:ايوا دخلت شرطه عشان انتقام من الي قتل عائلتي
: محمود:قريب اوي هتعرف مين يلا في خلال اسبوع تعرف فين شاكر يسلمو البضاعة
: ريان:تمام يافندم سلام عليكم انا
✨🩵________________________🩵✨
عند كيان و لوجين
: لوجين:انا خايفه ادخل
: كيان ببرود:يلا ادخلي
: لوجين:انته بي تكلامني كدا لي انا كانت غبيه
: كيان بدون اهتمام:يلا عشان مش نتأخر علي دكتوره
: لوجين:يلا يا كيان
طلعوا لي دكتوره
: الدكتوره ايمان: اتفضلي يا مدام
: لوجين:انا مش مدام
: كيان:احنا جايين عشان نعرف هيا بنت او لا
: دكتوره ايمان:اه عرفت اتفضلي وطلع برأ حضرتك
بعد وقت
: كيان:ها يدكتوره طمنيني
: الدكتوره: الحمدلله لسا بنت

 

: لوجين بفرحه وعياط:انا لسا بنت يا كيان
:كيان بفرحه وحضن لوجين: مبروك يا قلبي
: الدكتوره:احم اسفه بس هيا اي لي حصل ليها
: لوجين وقال لي دكتوره
: الدكتوره ايمان:بصي دي لعبه اتلعبة عليكي
: لوجين: الحمدلله
كيان:طيب يلا شكرا يا دكتورة
نسيبهم ونروح لي حد تاني
✨🩵________________________🩵✨
في بيت آسيا
:علي:ازيك يا عمي
:ابو آسيا:كويس يا علي
:علي:انا عايز اتجوز آسيا
: آسيا:انا مش موافقه
:علي:طب اسمعيني يا بنت ناس
: اسيا:لا مش عايزه
: أبو آسيا:هسيبكم تعرفوا على بعض
:علي: آسيا انتي فيكي حاجه
: آسيا بعياط:انا مش بنت
:علي بصدمه:أي انتي مش اي
: آسيا:زي ما سمعت
:علي:مين دا
: آسيا:هقول بس تستر عليا
:علي:انا لسا بحبك هجيب حقق من ابن كل*ب دا

 

: آسيا:ماجد وحد صحبي في كلية فنون معايا هو كان عاوز يعمل كدا مع صاحبتي بس انا حبيته وسلمت نفسي لي هو عاوز يعمل كدا في صاحبتي انا خايفه ونبي استر عليا
:علي:انا هتجوز ك بس مش هتكوني زوجه ليا
: آسيا:انا حامل
:علي:أي انتي اي
: آسيا:انا قالت لي كدا عشان يتجوز ني
:علي:لي كدا حرام عليكي أبوكي عامل اي عشان تعملي في كدا
: آسيا:انا غلطانه وتوبة والله
:علي: ربنا يتقبل منك وتقبل توبتك
🩵✨________________________🩵✨
عند بسمه
: بسمه:اوف اي ملل دا آسيا مش جات
: ماجد بقلق: آسيا تعبانه اوي
: بسمه:انته بتقول اي آسيا مين لي تعبانه
: ماجد: آسيا صحبتنا بسرعه هيا قالت ليا عل عنوان
: بسمه:يلا
بعد وقت بسمه وصلت المكان مع ماجد
: ماجد:يلا اطلعي نشوف فيها أي
: بسمه ودخلت: آسيا حبيبتي انتي فيني ماجد انته بتعمل اي
:ماجد يقلع القميص: هقولك بعمل اي
: بسمه:ابعد عني هصوت ولم عليك ناس
: ماجد وضحك 😂: بسمه بنت راجل العمل المحترم
في شقة مشبو*هه طب ازاي
: بسمه:يوسخ يا سافل انا بكرهك
: ماجد:تعالي يقمر
: بسمه جريت علي غرفه لسا تقفل باب دخل
: بسمه بتوسل:ونبي سبني مش عملت ليك حاجه
: ماجد ورمه بسمه علي سرير
: بسمه:الحقوني ريان يا ريان
: ماجد وضر*ب بسمه:اسكتي انتي فهما انا بس لي تقولي ماجد
مش تقولي ريان
: بسمه بقه جاب د*م:اه انته مجنون
: ماجد:اسف انا اسف
✨🩵________________________✨🩵

 

عند ريان
: كيان:في مهمه جديده
: ريان:اي هيا
: كيان:شقه مشبوهه
: ريان:يلا بينا
بعد وقت وصل الشقه وداخل لقا فيها ناس وبنات كثير
: كيان:يلا عل بوكس
: ريان:انا دخل اشوف الغرف فعلان ريان داخل شاف بسمه
: كيان:ريان في أي
: ريان:يبن كل*ب ابعد عنها
: بسمه:ريان الحقني فقدة الوعي
: كيان:انا هزلو وانته جيب بسمه
: ريان:بسمه فوقي
:بسمه وجله إنهيار عصبي:ابعد عنيييي يحيو*ان
ريان الحقني ابعددد
: ريان:أهدي يبسمه انا ريان
:بسمه :لا انته كداب
: ريان خدها في حضنه:أهدي يقلب ريان انا هنا
: بسمه ونامت:الحقني يا ريان
:ريان شال بسمه ونزل
🩵✨________________________🩵✨
عند آيات
: مصطفى:الووو مين معايا
: المجهول:اختك في شقه مشبوهه ههه سلام
: مصطفى:انته مين اختي مين
:ليث:في أي بسمه مالها

 

: مصطفى:في وحد كلمني بي قول بسمه في شقه مشبوهه
:ليث:اي يلا انزل
: آيات:ليث أهدي
:ليث بعصبيه:شيفاني مجنون ابعدي من طريقي
: آيات وقعت علي دماغه وليث نزل جاري لي اخته
🩵✨________________________🩵✨

يتبع …

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق ليث)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى