روايات

رواية عشق سيف الرعد الفصل الخامس 5 بقلم سارة عصام

رواية عشق سيف الرعد الفصل الخامس 5 بقلم سارة عصام

رواية عشق سيف الرعد الجزء الخامس

رواية عشق سيف الرعد البارت الخامس

رواية عشق سيف الرعد الحلقة الخامسة

النهايه …… ……………………… ………………
وبعد مرور سنة
…… …….. ………… …. ……………
عند رعد وعشق
رعد:لحد امته يا عشق لحد امته هتعمليني كده ها
عشق:…………..
رعد:طب ردي عليا….طب أنا اسف يا عشق حقك عليا
عشق:قولتها وهقولها تاني اسفك هيعملي اي ها طب ولو فرضنا ان انا قبلت اسفك فده هيبقي علي اي او اي او اي عد كده واحد شكك فيا اتنين عملت تحليل DNA ل صهيب علشان تتاكد انه ابنك ليه هو انت شوفت مني اي علشان تعمل كده ها شفت اي علشان اول مولد تروح تعمل ل صهيب تحليل وطول فترة حملي راحيا فين جايه مينين هتروح هناك تعملي اي وعايزه ده ليه انت تعمل كده يا رعد استحملت ذولك في كنت ديمان رجلك علي رجلي حتي التليفون كنت ديمان تضور في مكنتش بتكلم علطول مرقبني برضوه متكلمتش لكن توصل انك تشك فيا وتعمل كمان لابني تحليل علشان تتاكد انه ابنك لأ يا رعد أنا مصره علي الطلاق
رعد بندم: أنا بجد اسف يا عشق بتمني انك تسامحيني واديني فرصة تاني ارجوكي صدقيني أنا هعوضك بس أنا مش عايز غير فرصة واحدة ارجوكي يا عشقي
عشق:تعال بكرة بليل علشان تاخدني من عند طنط دانيه
رعد: ماشي حاضر
عشق:اتفضل بقي من غير مطرود بس دي اخر فرصه ليك يا رعد متخلنيش اندم إني عططهالك

 

 

رعد:عمر ما هخليكي تندمي
عشق:اتمني
ورعد مشي ودانيه دخلت
دانيه:قررتي اي
عشق:هسمع كلامك واديله فرصه
دانيه:عين العقل يا عشق
……………
في لندن عند سيف
چمانه :ها اي رائيك دلوقتي الحمدلله بقيت احسن والتحليل اللي معاك تثبت ده أنت كده بقيت انسان من غير مرض يعني مرض اللوكميا غادر جسمك
سيف: الحمدلله بس اللي مش قادر اني استوعبه انك في الاخر الدكتورة اللي بتعالجني
چمانه :اوف ميت مره اقولك ان مجدي يبقي اخويا من الام فعشان كده انت عمرك مشفتني معاه ولما عرف ان عندك مرض اللوكميا وهو كان عنده علم أن ده نفس تخصصي قال علشان اعالجك وقالي انك عنيد وأنا بصراحه عجبني الموضوع وخدته ك تحدي وفعلا انت بقيت تمام والحمدلله.
سيف:تتجوزيني يا چمانه
چمانه :ها
سيف: بحبك
چمانه:طب وعشق
سيف:مالها
چمانه :انت عارف قصدي
سيف: لأ مش عارف عرفيني
چمانه :بطل بقي
سيف:عشق دي اختي وأنا عارف انها كانت بتكن ليا مشاعر بس وفي نفس الوقت لاحظت ان رعد بيحبها فكان لازم اعمل كده علشان يعمل خطوة ويعرف ايمتها فلعبت علي النقطه دي ها أي ردك
چمانه:ردي هيوصلك مع مجدي

 

 

سيف:بعشق امك
أما عند رعد طبعا بعد أما رجع عشق
دخل عليها الاوضه لقي عشق بتسرح شعرها راح عندها مسك المشط منها وبداء انه يسرحلها شعرها لحد أما خلص وهيا واقفه سكته وبعدما خلص سبته ومشيت قام هو مسك ايدها وحضنها وساند ضهرها علي صدره وقالها
رعد:ارجوكي يا عشقي اتكلمي معايا من لما وصلنا وانتي متجاهلني
عشق:اي اللي غيرك يا رعد
رعد:سيف بعتلي جواب وكان شارح كل حاجه حصلت مبينكوا
عشق بنظرة مليانا حزن ووجع:يعني لو سيف معملش كده كنت هتفضل زي ما انت
رعد: لأ عمري مكنت اقدر اقسي عليكي
اكتر من كده ولما خلاص مبقيتش قادر كنت جاي ليكي لاني خلاص مبقتش قادر علي البعد بس وصلتني الرساله ومبقيتش عارف اقابلك بانهي وش وأنا أصلا مستهلش و
عشق حطت ايدها علي بقه وقالت
عشق: أنا عايزه انسي الماضي متفكرنيش بي بقي خلينا نبص لبكرة
رعد:بحبك
عشق: بعشقك و….(بقولكوا اي سيبوا الناس في حالها وحاجه كمان لما تكبروا هقولكوا عليها)
…….. وبعد مرور شهر……………
كان فرح سيف وچمانه ورعد وعشق ايواه رعد وعشق متستغربوش اصل رعد حب يبداء بدايه جديده مع عشق وعمل كل حاجه خطوبه وفرح في اكبر فندق في مصر
……..عند سيف وچمانه ……………
سيف: وأخيرا بقيتي ملكي يا چمنتي
چمانه :بس بقي عشان بتسف
سيف:حد قالك انك مخربه للاحظه
چمانه:يوه كتشير
سيف:طب ياله بينا نرقص سلو

 

 

ونسبهم يرقصوا ونروح عند رعد وعشق
رعد:اي الحلوه دي كلها….عشق خدودها احمرت
رعد:ياسلام علي ابوخدود حمراء
عشق: أنا مش مصدقه انك عملت كده
رعد: أنا بجد اسف واتمني انك تسامحيني
عشق حطت ايدها علي شفايفه:متقولش كده تاني لحسن ازعل منك
رعد: لأ لأ أنا مصدقت انك سمحتيني
عشق:رعدي
رعد:نعم
عشق: أنا حامل
رعد:ها
عشق: أنا حامل
رعد شال عشق ولف بيها وقالها بحبك
…………………………………..؟……..
وبعد مرور سنين
……………………………………………
مكه؛ماما ماما حقيني يا ماما تهيب هيضربني
چمانه:في اي يا صهيب

 

 

صهيب:الهانم رايحه تلعب مع هاني وميت مرة اقولها متلعبش معاه
چمانه:صيبو خف ها دي طفله عندها خمس سنين خليها تعيش سنها
فيروز: خالتو خالتو ثكتيي از عني
چمانه: حتي انت كمان يا معتز اوف بقي
……………….
النهايه

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق سيف الرعد)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى