روايات

رواية عشق الندى الفصل السابع عشر 17 بقلم نادية نشأت

رواية عشق الندى الفصل السابع عشر 17 بقلم نادية نشأت

رواية عشق الندى الجزء السابع عشر

رواية عشق الندى البارت السابع عشر

رواية عشق الندى
رواية عشق الندى

رواية عشق الندى الحلقة السابعة عشر

سيف بتامل ناديه النائمه في حضنه
ناديه فتحت عيونه بوجع
سيف ببتسامه:صباحيه مباركه يعروسه
ناديه يخجل: شكرا
سيف:تؤتؤ مش بتتقال كده
ناديه بتوتر:اومال بتتقال ازاي
سيف يميل عليه
سيف :كده وقبله (ملناش دعوه بردو😂)
بعد ساعات
ناديه بوجع:منك لله
سيف بضحك:خلاص بق ودخل الحمام
وطلع في عده دقايق
فاجاه حمل ناديه
ناديه بضراخ:في اي
سيف مفيش هتاخدي شور سخن عشان تفكي
هزت راسه بايجات
وبعد ساعه طلعت من الحمام
وجدتت سيف يلبس
ناديه بكسوف:رايح فيه كده
سيف :عندي شغل مهم وهعدي عليكي عندي ليكي مفاجاه
ناديه :اي هي المفاجاه

 

 

سيف ببتسامه:لو قولت مش هتبقا مسابقه
ناديه:رخم علي فكره
سيف :عارف اسيبك بقا
وذهب سيف وارتمت علي السرير وراحت في النوم
نرجع لي ريهام وثريا
ريهام بضحكه خبيثه :بس انتي بس متغلطيش
ثريا :عيب عليكي بس لازم اابت مسك دي تطلع من الاوضه طول الوقت في الاوضه ههوووف عليه
ريهام :طب قومي نرخم عليه شويه
ثريا ببتسامه صفرا :يلا يبت اختي
مسك قاعده مسك الفون وبتقلب فيه
فاجاه دخلت عليه ثريا وريهام
ريهام :والله يخالتو معتش قادره من كتر الضحك بقا جوزه مش موجود اماا حامل منين اوعي يكون اللي في بالي
ثريا:باين كده اللي في بالك
كل هذا تحت سماع مسك اللي خانته الدموع وانزلت منها
ثريا:اي ده مسك انتي موجوده تعالي يحبيبتي اعرفك علي ريهام
مسك :اهلا تشرفنا
ريهام:اهلا انا ريهام بنت اخت ثريا هانم وانتي بقا مين
مسك :انا مسك بنت يوسف بيه واخت سيف بيه
ريهام:اي ده سيف عندوو اخوات
مسك ببردو:ايوا انا عن اذنكم
ريهام:اي ده يحبيبتي انت حامل واو فين جوزك
مسك بزعل :مسافر وهيرجع قريب
مسك يتسسرع قبل ان يسئلو مره اخري
عن اذنكو
مسك دخلت الاوضه الخاصه بها وجلست تبكي علي هذا الحال الذي وصلت به:طب طب انا هعمل اي الطفل اللي في بطني ده هعمل فيه اي هيتسحل باسم مين اما يقولي مين بابا هقولو ابوك مختصب انت جاي من الاختصاب
اعمل اي يارب ساعدنييي 🥹🥹🥹🥹🥹 وجلست تبكي حتي غفلت في النوم
عند عمر :تمام يمنير دلوقتي سيف بيه سافر هاتي بقا كل الشغل اللي ناقص
منير:تمام يفندم عن اذنك
وجاء اتصال من عدنان
عمر :ايوا يعندنان
عندنان:يفندم منار قاعده تصرخ باسم سيف بيه

 

 

عمر بضيف:اتصرف يعندنان عطيه مخدر ولا اي حاجه عما سيف يجي نشوف هيعمل معاه اي
عندنان :تمام يفندم
جلس عمر بارهاق فمنذ ان رائ مسك لاينام حتي تتجاوب الاسئله التي تدور في عقله
ياتري يامسك بتحبي جوزك
ياتري فكرراني يارب يمسك يكون كل اللي في دماغي غلط
نرجع لي ابطالنا الحلوين بقا
رجع سيف دخل لقاه ناديه نايمه بعمق
ابتسم واتجهه ليه
سيف بحب:نودي نودي قومي كل ده نوم
ناديه بنوم:اممم
سيف:طب قومي طيب احنا بقينا المغرب
ناديه قامت بنوم:اهو قومت كده ارحت يعني عايزه انام
سيف:لي عايزه تنامي حاسه بتعب لسه
ناديه بكسوف:لا بس عايزه انام حسه اني كسلانه كده
سيف :طب قومي خودي شاور وهنخرج انتي نسيتي المفاجاه ولا اي
ناديه :اووه اديني بس 5 وهتلاقيني جاهزه
سيف بضحك:طيب بسرعه بقا
وقامت واجههت لحمام
اما سيف اتجهه لغرفه الملابس ولبس لبس كاجول بنطلون اسود وشوز بيضه وقميص ابيض ورش بيرفيوم جنان وظبت شعرو
ورن الفون وكان المتصل عمر
:عمر اي ياعم قفل فونك ليه
سيف:مفيش كان فاضل المهم بابا عامل اي
عمر:لسه هعدي عليه اهو
سيف:تمام وابقي بلغني
عمر:تمام بس يعني
سيف:عايزه تعرف حكايه مسك
عمر:متقولي يابني هتسبني محتار زي الست الحامل مش لقيه مكان تولد فيه😂😂😂
سيف بضحك :خلاص اما انزل هقولك باذن الله
وفي هذه اللحظه خرجت مسك
ناديه:سيف انا هدخل اغير ويلا
سيف بغضب كتم الاتصال
سيف :روحي امشي
ناديه بخوف:في اي وكنتش اعرف انك بتكلم حد
سيف:اي يعمر
عمر بضحك:اي ياعم اسيبك بقا تغيرو الهدوم سلام😂
سيف:قفل الفون في وشو

 

 

واتجهه بغضب اللي ناديه
دخل وجدته توجد بملابسه الد*خليه فقط
ناديه بصراخ:اعااااااااااا
سيف:اييي فييي اييي
ناديه بكسوف:اطلع برا يسيف وكانت تحاول ان تخبي نفسه
تقدم سيف له :وان مطلعتش برا هتعملي اي يعني
ناديه بكسوف:اطلع بقا والنبي هعيط
سيف :تؤتؤ وسحبه ثم اخبطت في صدره العريض
ناديه بكسوف:ياسيف والنبي اطلع
سيف:حاوط وسطه وكان يجذبه الليه
ناديه :س سي سيف
سيف:قلب وروح سيف ثم قبله قبله عميقه حتي تجاوبت معاه ثم قبل عنقه
ناديه بتوتر :سيف ابعد سيف
سيف بعد استعاب:اممم
ناديه :ابعد
حتي ان بعد سيف :عشر دقايق وتكوني خلصتي.
ناديه بكسوف :طيب

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الندى)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى