روايات

رواية عشق الفهد الفصل الرابع والأربعون 44 بقلم منة أحمد

رواية عشق الفهد الفصل الرابع والأربعون 44 بقلم منة أحمد

رواية عشق الفهد الجزء الرابع والأربعون

رواية عشق الفهد البارت الرابع والأربعون

رواية عشق الفهد الحلقة الرابعة والأربعون

البنت: انااا مين و انتو مين
نور و هشام اتصدمو
نور: يعني انتي متعرفيش انتي اسمك اي او انتي مين اثلا
البنت بستغراب : انا اي انا مين و فين
هشام للدكتور: ملها
الدكتور للبنت: انتي مش فاكره اي حاجه خالص ولا انتي اسمك اي و لا عيلتك و لا اي الي حصل معاكي
البنت: اه
الدكتور: للاسف ده فقدان ذكرا مؤقت
هشام: مؤقت يعني اي
الدكتور: يعني انها تفقد الذكرا ده اوقت مؤقت و ممكن ترجعلها في اي وقت و ممكن تسترجع بعض الزكريات في وقت و بقتها متكنش فكره و تفتكر بعدين بس هي دلوقتي محتاجه الراحه التامه و متتعرضش لاي ضغط
هشام: تمام
البنت: يعني انا مين دلوقتي يا عالم خلاص ضاع حياتي وضاع شبابي اااه ياني يااامااا انا مين وفين يا ناس يطرا انا عيشا ولا ميته اثلا اهئ اهئ اهئ
نور: اوووه دراميا عسللل وربنا
البنت: شكرا شكرا لادعي للتصفيق
هشام بصدمه: يلهووي اتنين نور لااا مش هستحمل
نور: شبهي صح بجد انا وهشام اول مره شوفناكي هشام فكرك انا بجد من كتر الشبه ده انتي نسخه مني
هشام: هي فعلا شبهك جدا بجد الي يشفكم يتلغبط ما بنكو بس الفرق هي عندها وحمه في رقبتها و نور لا و شعرها بني غامق و شعر نور بني فاتح قريب من الاصفر و نفس لون العيون ازي بجد يخلق من الشبه اربعين
الدكتور: اه الي يشفهم يقول اخوات و كمان توأم
البنت: ايكنش انتي اختي و انا معرفش او انا اختك وانتي متعرفيش
نور بتفكير: ممكن. و اكملت بدرامه: اختتتتتتتتتي اختتتي كنتي فين كل السنين دي كلها و سبتيني عيشا مع المتوحش ده و امو الي مش بترحم اعععع اهئ اهئ اهئ تعرفي كانو بيعملو اي معايا يا اختي عشان مش بنتهم كانو بياكلوني وجبه واحده و بيعزبوني و مرمطوني في الخدمه في البيوت اهئ اهئ لهئ
هشام بصدمه: انا متوحش و بنمرمتك في خدمت البيوت
البنت بطعاطف و تصديق: دول متوحشين و سكته لي يا حبيبتي
هشام: دي صدقت
جه صوت من وراهم بصدمه: انا مش برحم و بنعذبك
نور: انا سمعه صوت حنون اكيد مش الي في بالي صح
البنت بخوف : لا الي في بالك شكلك هتوحشيني يا اختي
نور بصت ورها لقت واحده وقفه بتبصلها بغضب
نور: اعععععع
وطلعت تجري و طلعت علي السرير جمب البنت
نور: طبعا انا لو حلفتلك اني كنت بهرهر معاهم مش هتصدفي
البنت: بات اي
نور: بهرهر يعني بهزر
هشام: خلاص يا حنون دي مجنونه اصلا معلش عيله و غلطت
نور: مين دي الي عيله ياااض هو عشان انت اكبر مني 7 او 8 سنين هاتعمل كبير علياا
هشام: قصدك ب 10 سنين و اخده بالك يا عيله ده انا لو اتجوزت و خلفت اجيب قدك
البنت: لي انت عندك كام سنه
هشام: تديني كام
البنت: مش عارفه 20 مثلا
هشام: لا عندي 28 سنه
البنت بحزن: انا مش عارفه عندي كام سنه… طب انتو اسمكو اي
نور: محسبتك نور و ده وشورت علي هشام الوحش
هشام: انا وحش يا حشره
نور: والله اجي اوريك مين الحشره دي
هشام: تعالي
نور: لا انا مش هنزل مستوايه لمستواك
هشام: لي ياختي و مالو مستوايه
و فضالو يتخانقو
و البنت حطت اديها علي دمغها من الصداع
حنان: بببببببببسسسسسسسسس اسكوووووتووووو ده انتو اتنين شحطه و بتتخنقو الطم ولا اجيب لطامه يارب اصبر
نور: كده خليت البنيه تتجن و عوزه تضرب نفسها
البنت : معلش شكلهم عبط
حنان مكنتش واخد بلها من البنت
حنان بصدمه: ازي اتنين نور
نور بضحكه: بتقول عليك عبيط
هشام: و عليكي لو وخده بالك
حنان بصدمه: مين دي وازي دي شبه نور اوي دي نسخه منها
هشام: انا اتصدمت زيك كده لما شفتها
حنان: بجد يخلق من الشبه اربعين
البنت: بصو هو انا مش عارفه شكلي هو انا شبها اوي كده
حنان بستغراب: مش عارفه شكلها
البنت لحنان: انتي اسمك اي يا عسل انتي اختهم
حنان بضحك: اختهم انا اسمي حنان و ابقي مامت هشام و نور
البنت: بجد انا فكرتك اختهم و انتي صغننه كده
حنان: حبيبتي وانتي اسمك اي
البنت بحزن: معرفش مش فاكره حاجه
حنان زعلت عليها
هشام: انا هسمكي ملاك بجد اسم علي مسمي لحد ما تفتكري
نور: فعلا الاسم جميل جدا ولايق عليها… وياالااا بيتك بيتك عشان البنت تاخد شوار و تستريح دي لسه خاجه من غيبوبه
الدكتور: لسه فكره انها خرجه من غيبوبه…. انا هكتباها علي شوية ادويه تخدهم و فيتامينات عشان ضعيفه جدا
هشام: شكرا يا عمر تعبناك معانا و خلناك تيجي بسرعه
عمر: ولا تعب ولا حاجه ده شغلي و كمان انت صحبي
نور: صحيح يا ولا يا عمر البت مراتك عامله اي
عم بصدمه : ولا يا عمر و البت مراتك… اي البت دي
نور: انا هبقا الكلمها يااالا بقاااا طرقووونااا
حنان: خلصي وانزلي عشان الغدا خديه و اطلعي اتغدي انتي وهي عشان متكلش لوحدها و حرام تنزل تحت و هي لسه تعبانه.
و بصت لعمر: و انت يا عمر هتتغدي معانا
عمر: اكيد طبعا هو حد يجيلو فرصه ياكل من تحت ايد حنون و ميكلش
و نزلو وسبوهم
ملاك: بس هشام و حنان مش شبهك خالص
نور: اه ما هشام مش اخويا ولا حنان امي الحقيقيه
ملاك بصتلها بستغراب: امال يقربولك اي
ملاك: ولا اي حاجه حنون كانت حامل و يوم الولاده الطفل مات وكان بنت و انا بابا هشام لقاني جمب المستشفي حد سبني هناك فا اخدوني و ربوني و معرفش مين اهلي
ملاك: شبهي و انا معرفش مين اهلي
نور بحزن: بس انتي هترجعلك الذكرا و تعرفي مين اهلك و اكيد هما دلوقتي بيدورو عليكي لكن انا معرفش مين اهلي و يا عالم هما اثلا فكرني او لا او معترفين بيا اثلا… بس الحمد الله ربنا عوضني باحلي ام حنون و هي مفيش اطيب ولا احن منها و بابا حازم و مفيس احن منو عليا بجد و كل حاجه من قبل ما اعوزها بيجبهالي.
و اكملت بحب: وهشام
ملاك بغمزه: اي الحكايه هه
نور بخجل: بس يا بت
ملاك: اووبااا … هسيبك دلوقتي بس هتحكيلي
نور: خلخوصه ( خلصانه)
ملاك بستغراب : يعني اي
نور: لا انتي مبتفهميش و هتتعبيني معاكي
ملاك: انا مبفهمش يا حشره
نور: يالا يا بت عشان تخدي شور هتعرفي تمشي وتقومي
ملاك: هحاول بس انتي سنديني
نور: ماشي
ملاك قامت ونور سندتها
و هما مشين ملاك شافت نفسها في المرايا
ملاك بصدمه: احي بجد ده انتي نسخه مني الفرق الشعر بس و اختلاف بسيط في الملامح و محدش يلاحظ ده غير الي يدقق غير كده يقول نسختين
نور: اه بجد مش عارفه ازي سبحان الله
و دخلتها الحمام
🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫
فريده و سيف و منه وزين رجعو البيت
فريده: اناا جيييت
عفاف: نورتي
فريده: هي اسيل لسه مجتش
عفاف: لسه هتيجي هي واسر شويه كده عشان الغدا
منه بصت لسيف و حركت شفايفها باأنها عوزه تروح لميرنا
سيف بحزن: حاضر يا قلبي هنتغدي و نرحلها
فريده بحزن: هنروح لميرنا
سيف: اه يا قلبي
عفاف بحزن: طيب يالا روحو غيرو هدمكم
و طلعو يغيرو هدمهم
🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫
عند ميرنا
مالك كان عندها
مالك كان قعد قدمها علي الكرسي و ماسك اديها بأديه الاتنين
مالك: وحشتني اوي يا قلبي و حشتني ضحكتك و جنانك و طفوليتك فكره اول يوم كليه لما قولتيلي يا متخل. ف ياحمار مع اني اتشتمت بس كان احلي يوم في حياتي عشان دخلتي علي حياتي انا من اليوم ده وانا حبيتك…. ايوا حبيتك اناااا بحبكك و بعشقككككك و مقدرش اعيش من غيرك ارجعيلي بقاا
مالك حس ان اديها بتتحرك ما بين إيدو
مالك بص علي اديها لقها بتتحرك
مالك اتصدم و قام بسرعه جري و خرج بره الاوضه
مالك: ددددددكتوووووور
مالك جاب الدكتور ورجع
مالك: حركت ايدها
الدكتور كشف علي ميرنا
الدكتور بأسف: لسه في غيبوبه
مالك: ببسسس انااا شوفتهاا بعيني بتحرك اديهاا
الدكتور: ممكن تكون حركتها من دافع خلها تحركها بس هي لسه في غيبوبه هي محتاجه دافع قوي عشان تخرج من الغيبوبه لكن هي مستسلمه ليها ومش عوزه تقوم للواقع
مالك قعد بحزن علي الكرسي
و الدكتور خرج
🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫
في المستشفي
اسيل راحت مكتب اسر و دخلت
اسر: مش تخبطي هو الباب معمول لي
اسيل: هي اول مره
اسر: لا يختي
اسيل: يالا عشان فوفه كلمتني عشان الغدي
اسر: ماشي
اسر واسيل خرجو بره المستشفي و رحو البيت
وصلو
اسيل طلعت غيرت هدمها و نزلت
🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫
مازن خرج من الشركه وراح ياخد اميمه من المستشفي
و كان واقف قدام المستشفي بالعربيه
اميمه خرجت من المستشفي و رحت ركبت جمبو في العربيه
مازن: اي الحلاوه دي
اميمه بخجل: ماازن
مازن: قلبو يااانااس
مازن ساق العربيه
و وصلو البيت
🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫
عند ملاك
ملاك خلصت و خرجت بره الحمام و نور كانت مستنيها بره
نور: هنزل اجيب الاكل
ملاك: لا تعالي ناكل معاهم تحت
نور: هتقدري تنزلي
ملاك: ما انا بقيت زي القرده اهو
نور وملاك نزلو تحت
حنان: نزلتي لي يا بنتي و انتي تعبانه
ملاك: انا بقيت زي الفل يا حنون
حنان: طب يالا تعالو عشان نتغدي
وقعدو يتغدو
ملاك حست انها عاشت لحظات زي دي و جه صور في مخيلتها بس مش وضحه
نور: اي رايكم نخرج بعد الغدي و كمان ملاك الهوا الي بره مفيد عشانها دي بقلها سنه محبوسه في الاوضه
ملاك بصدمه: سنه
نور: ايوا بقالك سنه في غيبوبه لقناكي من سنه العربيه كانت مقلوبه بيكي و احنا الحمد الله خرجناكي منها و ودناكي المستشفي و عرفنا انك دخلتي في غيبوبه و نقلناكي هنا في الفيلا
ملاك خولت تفتكر بس مش عارفه
ملاك بحزن: مش فكرره حاجه خاالص ولا عرفه افتكر
عمر: اهدي و متضغكيش علي نفسك
ملاك: حاضر
نور: اي قولتو اي هنخرج
حنان: بس مش هيتعبها الخروج
عمر: لا بس بلاش تجهد نفسها
هشام: اي رايك يا ملاك
ملاك: موافقه
حنان: طب يالا خلصو اكل الاول
🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫
في بيت عشق
وكانو قعدين مستنين الغدي
حد جه عليهم
…..: السلام عليكم
محمد: تعاله يا فهد عامل اي
فهد: الحمد الله
اسيل اتجهلت فهد لان هي من يوم موت عشق والي حصل و هي مش بتتعامل معاه
فهد بص لاسيل: عامل اي يا اسيل
اسيل ببرود: الحمد الله
عفاف جات عليهم
عفاف شافت فهد و ازي خس وبقا وشو باهت من يوم موت عشق
عفاف راحت حضنتو
عفاف: عامل اي يا حبيبي
فهد: الحمد الله يا ست الكل
محمد بضيق و غيره : كفايه احضاان
عفاف بعدت عن فهد
عفاف: مالك يا راجل ده قد عيالي
محمد بغيره : برضو متحضنيش حد غيري
و راح حضنها
عفاف بخجل: يا راجل عيب العيال قعدين
محمد: اعملهم اي يعني
فريده: منه ابوكي رومنسي اوي و قمرو اوي و عسل اوي يخارربي علي عضلااتو
سيف بصلها بغضب: ماالك بتقووولي اي سمعيني
فريده بخوف مصتنع: هااا بقول ان اخوكي سيف ده قمر وسكررر و عسلللل و حبيبي ربنا يخلهولي
سيف: اه بحسب
منه ضحكت عليهم
فريده: لا اجمع هقهقققهق
سيف: يخفه
اميمه بضحكه : جبتي ورا علي طول
مروه جت عليهم: يالاا الغدا جاهز
و قامو يتغدو
و خلصو غدا و قعدو
سيف: احنا ريحين لميرنا
محمد: انا و عفاف هنروحلها بليل
اميمه: وانا عندي عمليه في المستشفي
فهد: استاذن انا بقا
عفاف: خليك قاعد معانا شويه
فهد: مره تانيه عشان عندي شغل
فهد بص لفريده: فريده
فريده بهدوء: نعم
فهد: مش هترجي البيت
فريده: فهد انا مرتاح هنا ممكن تسبني علي راحتي
فهد: الي يريحك بس تعالي اقعدي معايا يومين و ارجي تاني
فريده: حاضر هروح لميرنا و هروح علي الفيلا
فهد: هسناكي عشان نتعشا مع بعض
فهد راح باس رسها و راس عفاف
فهد: عوزه حاجه يا ست الكل
عفاف: سلامتك يا حبيبي
فهد مشي
عفاف: اتغير اوي
اسيل ببرود: بس بعد فوات الاوان
كلهم افتكرو عشق و حزنو عليها و دعولها
و بعديها بشويه
زين و سيف و اسيل و منه و فريده و اميمه و مازن و اسر
خرجو بره البيت عشان يروحو المستشفي لميرنا
زين اخد منه معاه في العربيه ومشي
و سيف اخد فريده معاه في العربيه
و اسيل مع اسر
و مازن مع اميمه
🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫
عند ملاك خلصو اكل
و عمر مشي عشان جالو شغل في المستشفي
و نور و ملاك و هشام طلعو يغيرو هدمهم عشان يخرجو
نور عطت لملاك هدوم من هدومها
ملاك لبست درس ازرق لبعد ركبتها و شوز ابيض و فردت شعرها
و نور لبست زيها و فردت شعرها
و نزلو
حنان شفتهم
حنان: بسم مالله ما شاء الله قمررات… بجد الي يشفكو يقول توأم
هشام بزهول: اه بجد
ملاك: متيجي معانا يا حنون
حنا: لا ياحبيبتي روحو انتو اتبسطو
ملاك و هشام و نور خرجو بره الفيلا و ركبو العربيه
ومشو
و هما مشين
نور: اقففف اقففف بسرررعه ياا هشاام
هشام وقف العربيه
هشام بخوف: اي في اي
نور: انزل هتلنا عصير منجا من عند عمو ده
و شورت علي محل عصير
هشام حاول يسيطر علي غضبو
و نزل من العربيه بغضب
و دخل محل العصير
ملاك شافت حاجه خلتها نزلت بسرعه من العربيه
نور: ملااك راايحه فييين
نور نزلت وراها
🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤔🤫🤫🤫🤫
عند زين ومنه
زين وقف بالعربيه
زين: تشربي عصير
منه هزت رسها باه
زين: ماشي استني هنزل اجيب و جي
منه هزت رسها با ماشي
زين نزل و دخل محل العصير
منه شافت حاجه صدمتها
منه حولت تتكلم معرفتش
منه نزلت بسرعه من العربيه
منه بصرخه: عشششششششششششششق

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الفهد)

‫17 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى