روايات

رواية عشق الفهد الفصل الثاني والأربعون 42 بقلم شيماء ناصر

رواية عشق الفهد الفصل الثاني والأربعون 42 بقلم شيماء ناصر

رواية عشق الفهد الجزء الثاني والأربعون

رواية عشق الفهد البارت الثاني والأربعون

عشق الفهد
عشق الفهد

رواية عشق الفهد الحلقة الثانية والأربعون

بعد مرور 7 شهور💫🦋
عشق كانت في اوضتها بعد ما قامت من السرير رجعت قعدت تاني من التعب…. اااه اااااعععع نوورر يانوورر جنههة جنة ال حقوووونيييي
منة دخلت ليها بسرعه: حصل اايييي
عشق بعياط وصريخ:الحقيني بولد
منة خرجت بسرعه: ست هانم ياست هانم
نور: في اي يامنة
منة: اطلعي بسرعه الهانم الصغيره شكلها هتولد….
نور اتصلت بسرعه علي الاسعاف وطلعت تلبس ولبست عشق اي حاجه وبعد شويه سندتها هي ومنه وجنة تحت
نور: استحملي شويه انا اتصلت على الاسعاف
عشق: ااااه اععععع مش قادره انزل
نور: هي كام خطوة بس يلا ياعشق
حازم شافهم نازلين علي السلم: طنط مالها ياماما
نور: مش وقته ياحبيبي
البواب: الاسعاف وصلت ياهانم
نور: الاسعاف جت اهي يلا انتوا خلو بالكو من حازم خلي عينك عليها
جنة: حاضر ياهانم
منة: متقلقيش عليه ياهانم…..
حور بفرحه قفلت المكالمه الي جتلها :جتلي الفرصه الي مستنيها بقالي كتير واخيرا
سيف:واي الفرصه دي ان شاءلله
حور: متشغلش دماغك دلوقتي انا عوزاك تجبلي شويه بلطجيه او بودي جارد المهم عاوزاهم بعد نص ساعه وبسرعه
سيف: عاوزاهم لي
حور: بابايا اسمع كلامي مره واحده حتي
سيف: وانا هجبهم ببلاش ولا اي هدفعلهم فلوس منين
حور: متخفش هتهم بس
سيف: تمام…..
في المستشفى 🦋💫
عشق بوجع: اااااه يانور مش قادره اععع كلمي فهد
نور: ياحبيبتي كلمته هو جاي انتي بس خدي نفس
نور لي اسلام: خلي دكتوره هي الي تولدها يااسلام
اسلام: حاضر…. وقال للممرضه….
=جهزي يلا الاوضه بسرعه وانت انده للدكتوره تيجي اتحركو
عشق بصريخ من شدة الطلق: ااااعععععع اااه يارب مش قادره
جت خديجة: انا معاكي ياحبيبتي خدي نفس ان شاءلله تقومي بالسلامه
اسلام: خدي نفس شهيق وزفيرررر براحه حاولي تهدي
ودخلوها الاوضه الي هتولد فيها جت الدكتوره…
=حالة ولاده مستعجله انتي في الشهر الكام
عشق: ال٧ اااععععع
الدكتوره للممرضه: خلونا نجهز يلا وخرجيهم بره
الممرضه: من فضلك يا دكتور اسلام اخرج
اسلام: يلا يانور انتي والحجه…. وخرجو برا
مروان بيرن علي نور
=الو يابابا
مروان: عشق بتولد
نور: ايوا يابابا ان شاءلله تقوم بالسلامه ادعلها
مروان: كلمتي فهد
نور: ايوا يابابا وهو جاي
مروان: ماشي سلام….
نور: انا تعبت
اسلام: طب اقعدي نسيتي انك حامل ياهانم
نور حطت اديها علي بطنها: اتلهيت من كتر خوفي عليها
اسلام: طب انا هروح اجبلك عصير واجي اجبلك حاجه معايا ياامي….
خديجة: لا يابني شكرا…..
شهد: مراااادددد
مراد: في اي يابت مش كدا مش تخبطي قبل ما تطبي
شهد: اسفه ياحبيبي
مراد: حبيبي ااها خير 🙂
(بقلم/شيماء ناصر) 🦋🦋🦋
شهد راحت وقعدت قدام المكتب بتاعه: انا زهقت مش عاوزه اروح الكليه
مراد: اومال هتشتغلي في الشركه ازاي
شهد بابتسامة: البركه فيك بق
مراد: لا ياما مفيش الكلام ده بمجهودك ياحجه
شهد: حجه اي يابني ده…. بقولك اي صحيح
مراد: انجزي انا مش فضيلك عندي شغل وبعدين السكرتيره دخلتك من غير ما تقولي تصدقي بق اني هطردها بسببك
شهد: جرب وانا هقول لي ماما
مراد: اي بتخوفيني
شهد:لا بس انا مبسوطه قوي
مراد: لي!
شهد:في حد في الجامعه من الي معايا في المحاضرة قالي بحبك وكتبهالي علي ورقه اهي شوفها
مراد بنرفزه: وحيات امك حب اي وهباب اي يابت ومضربتوش لييييي ملكيش مرواح علي زفت مكان تاني فاهممممههه
شهد بخجل : بتغير عليا علي فكرة يعني مفيش حد قالي حاجه وانا الي كتبت كلمة بحبك في الورقه بس البعيد شكله مش بيحس
مراد: مين؟
شهد:لا كدا كتير انا همشي احسن
مراد: اترزعي بس… والبعيد بيقولك هو كمان بيحبك
شهد بفرحة: لولوللولوييييي
مراد بعصبيه: ياما بتعملي اي…
شهد: بزغرط
مراد:امشي يابت من هنا روحي يلا
شهد: حاضر ياحته سكره باي
مراد بابتسامة جانبية ورجع لشغله: مجنونة البت دي ولا اي…..
في المستشفى
خديجة للدكتوره: بنتي كويسه
الدكتوره:هي كويسه ومبروك جابت ولد زي القمر
نور: الله يبارك فيكى….انا بقيت عمتو يااسلام
خديجة: هينفع نشوفها
الدكتوره: هننقلها اوضة تانيه وتقدرو تشفوها
نور راحت تتصل علي فهد: فينك كل ده
فهد: كان في ايدي شغل مهم انا جاي اهو
نور: مبروك ولد زي القمر انا شوفته
فهد بسعادة:الله يبارك فيكى مسافت السكة وجاي
عشق بعد ما دخلوها اوضة تانيه
خديجة:حمدالله على السلامة يا حببتي
عشق: الله يسلمك فين الولد
نور جت وهي شايلاه علي اديها:امسك
عشق خدته منها وبقت بتبوسه: ياقلب ماما…. هو فهد فين
اسلام:في السكة
الممرضة جت: بعد ازنكو تخرجو عشان تستريح…..
خرجو برا…. وبعد دقايق مكنوش عارفين يقفو في الطرقه بسبب الناس الكتير الي بقت راحه جاية
اسلام:انا هروح عندي حالة تمام
نور:ماشي ياحبيبي…..
خديجة باستغراب: اي الناس دي كلها
نور: فعلا الدور ده مكنش زحمة بالشكل ده
بعد دقايق وصل فهد المستشفى 💫🦋
فهد بلهفة: هي فين
نور: جوه….
دخل فهد بسرعه الاوضة واتفاجاء بي…….
نووور هما نقالتوها اوضة تانيه
دخلت نور علي صوت فهد هي وخديجة: يابني هي دي الاو…. هي راحت فين!!!!….
خديجة: هي كانت موجوده هنا معقول خرجت
نور: لا احنا كنا وقفين برا لو خرجت كنا هنشوفها
فهد بعصبية: هتكون راحت فيننن دي لسه والده
نور: ياحبيبي اهدا اكيد في حاجه غلط مستحيل تقوم من السرير دلوقتي
فهد بص لي نور: فين ابني يانور
نور: في الحضانة
فهد سابها وراح يدور عليه لما وصل الحضانة وبص علي العيال….. مين فيهم ابني
تلفون فهد رن 💫💫💫
الووو
=هاي
فهد بزعيق: مين معايا
=اي ده لحقت تنساني
فهد بغضب جحيمي: حوووورررر
حور=ششش متعليش صوتك كدا اهدا علي نفسك ياحبيبي العصبيه مش بتليق عليك
فهد بزعيق: فين مراتي
حور بسخرية: مراتك اه صحيح يافهد نسيت اقولك….. ابنك قمور قوي شبهك ياحبيبي
فهد بغضب:…… اياكي تفكري بس تمسي منهم شعرااا فاااهمههه
حور ببرود: عارف انا مبسوطه وانت في الحاله دي تصعب علي الكافر متخفش عليها السنيوره والكتكوت الصغير بخير لحد مااا….. ترجع كل حاجه خدتها مني علي داير مليم قدامك نص ساعة وهبعتلك العنوان عشان نتقابل والاحسن ليك بلاش شوشره عشان مراتك وابنك معملش ليهم حاجه…..وقفلت السكه ومستنتش رده
عشق بتعب:هاتي ابني اشوفه
حور برفع حاجب: وماله….. وشاورت لي واحد من الرجاله الي كانو واقفين يجيب الولد
عشق قلبها كان بيدق جامد والهفله متملكه كل ملامحها لما سمعت صوته وهو بيعيط شالته ما بين اديها….ياقلب ماما انا هنا اهو بس بطل تعيط
حور باستهزاء: بقولك اي سكتيه بق مش ناقصة صداع
عشق بخجل: هو عايز ياكل
حور بعدم اهتمام: ماتاكليه
عشق: ايوا بس مش هعرف بسبب الرجاله الي موجوده هنا خليهم يخرجو
حور شورت ليهم يخرجو وراحت قفلت الباب وقعدت علي كرسي قدام السرير وحطت رجل علي رجل عشق بقت بترضعه…. انتي وهو صداع وجعتو دماغي قرف
عشق بصت ليها: مش عجبك صوت عياطه اومال انتي كنتي عاوزه تحملي لي
حور بابتسامة سخريه: عشان اطردك برا كلها نص ساعه وهخلص منك
عشق:فهد مش هيرحمك انتي غلطتي غلطه كبيره لما خطفت/يني من المستشفى انا وابنه متلوميش غير نفسك بق
حور ببرود: واي كمان قولي
عشق سكتت ومردتش عليها….
فهد: حور خط/فتها
نور بصدمة: اييي؟؟؟!!!!
خديجة بعياط: هاتلي بنتي
فهد: طب بطلي تعيطي انا هتصرف
خرج فهد بسرعه من المستشفى وركب العربيه واتصل علي مراد…
عند سارة: مليش نفس اكل
اميرة: مالك ياحبيبتي ده الاكل الي انتي بتحبيه
سارة: مش حابه رحته ياماما…. انا حاسه اني هرجع قرفانه قوي…. وحطت اديها علي بوقها وقامت بسرعهه
أميرة بخضة عليها راحت وراها…..
سارة بقت بترجع: ااههه اعععع
أميرة بفرحة: يارب يبق الي في بالي….
مراد: خطفتها
فهد: جهزلي اوراق ملكية كل حاجه انا خدتها منهم بسرعه يامرررادد
مراد: حاضر
حور بعصبية: مش هو كل ما يسكت بق اي الزن دههه
عشق: هيسكت ازاي وانتي بتشخطي وتزعقي كدا
بعد شويه فهد رن علي حور واتفقت معاه علي المكان الي هيتقابله فيه…..
(بقلم/شيماء ناصر) ❤🦋🦋🦋
حور بتاكيد: عينك عليها انت وهو…. وسابتهم وراحت عشان تقابل فهد
فهد شاف جاية حور لوحدها وبعصبيه: فييين مراتي وابني
حور: حيالك في اي براحه عليا لما اتاكد ان كل حاجه خدتها مني رجعتلي تانى اصل انا مبقتش بثق فيك
فهد اده اوراق الملكية… حور خدتها وبتشوف الورق واول ما عرفت ان كل حاجه هو رجعها بي اسمها تانى…
حور: انا كدا احبك
فهد: سيبي مراتي وابني
حور بخبث: لي
فهد بغضب جحيمي: متلعبيش بي اعصابي اكتر من كدا لو فاكرا انك مسكاني من ايدي الي بتوجعني بتبقي غلطانة ابوكي معايا وعندي استعداد افركت رص*اص المسد/س كله في دماغه رجع مراتي وابني احسلك ومتلعبيش معايا عشان انتي مش قدي
حور حست انها فعلا مش هتقدر عليه وان الخطة الي هي عملاها قلبت عليها…
طلعت التلفون واتصلت علي حد منهم
=ودوها علي بيت فهد المرصفاوي
-تمام يافندم
فهد قرب ومسك دراعها وضغط عليه وبص ليها وعيونه حمرا جامد:متفكريش تلعبي معايا انتي من اللحظه دي ميته بالنسبالي ولو لقيتك في طريقي مش هتردد انك اضربك بالنار خليكي بعيده عني احسلك…. ورح ركب عربيتة ومشي
حور مسكت الورق جامد: عادي المهم ان بيتي وحياتي رجعت من تاني ولو هو فاكر اني مليش لازمه ف مليون واحد غيره يتمنوا ضوفري
في قصر المرصفاوي 💫🦋
الكل مجتمع في جناح فهد
مروان:الواد ده شبهي مش كدا
حازم: هاته ياجدو العب معاه
مروان بضحك: استنا لما يكبر والعب معاه
نور: انتي كويسه
عشق بتحضنها:كويسه ياحبيبتي
جنة دخلت: ااتفضلي ياهانم العصير اهو
نور: حطية عندك
أسلام:هي كويسه اهي ياحبيبتي روقي
نور: الحمدلله علي كل حاجه الحمدلله
خديجة: انا سلقت الفراخ اغرفي يلا عشان تطلعي الاكل لعشق
منة: طب كنتي قولتيلي وانا عملته عنك
خديجة: ولا يهمك انا عملته عنك وانتي عليكي تغرفي
منة:حاضر….
وصل فهد علي القصر وطلع فوق بسرعه وبلهفة… عششق
عشق بابتسامة وقرب فهد جنبها علي السرير وحضنها….
مروان: امسك يابني
فهد شال ابنه وبفرحه:ابني
عشق:هنسميه اي بق
فهد وهو ماسك ايده الصغيره:زين فهد المرصفاوي
نور:مبروك ياحبيبي يتربا في عزك
فهد:الله يبارك فيكي…. وحط زين ما بين ايده هو وعشق
عشق بفرحة:احلي أب ياحبيبي
مروان: احم طب يلا بينا ياجماعه احنا
حازم:بس انا عاوز العب معاه
اسلام شالة:انت تقلت كدا وبعدين بص لي ماما هي كمان شويه وهتجبلك نونه العب معاها
حازم:تجبها دلوقتي
نور بضحك:طب يلا نخرج
خرجو كلهم وسابو عشق وفهد مع بعض
فهد:بسببك انا بقيت بملك سعادة الدنيا دي كلها بعشقك ياعشقي
عشق: وانا كمان ياحبيبي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!