روايات

رواية عشق الجراح الفصل الثامن 8 بقلم أفنان سعد

رواية عشق الجراح الفصل الثامن 8 بقلم أفنان سعد

رواية عشق الجراح الجزء الثامن

رواية عشق الجراح البارت الثامن

رواية عشق الجراح الحلقة الثامنة

🐹🐹🐹فالقصر 🐹🐹🐹
سالم:منه
منه:ايوة يا بيه
سالم:خشي لست نوال أديها دواء الضغط تعبانه
منه بشر: حاضر يبيه
مشيت منه وسالم قال نهايتك قربت يا منه
منه بتبدل الدواء بس بتبقي نوال صاحيه
منه:ست نوال قومي خدي الدواء
نوال:طيب هاتيلي حاجه اكلها
منه:حاضر
بتخرج منه وبترمي نوال الدواء
🐹🐹🐹فالمستشفى 🐹🐹🐹
لارين:اولا مينفعش نبقي سوا الي بيتجسس عليك فالشركه اكيد هيبقي فالقصر وهنا مكان
زين:معاكي حق
احمد:واحنا حاليا متجمعين
ادم:لازم يبقي في سبب ورا التجمع دا
سلمي:بالظبط كدا
لارين:احم احم
مازن:قولي وربنا يستر
لارين:هات كانولا من الدرج
مازن:خدي يستي
لارين:ادم هات ايدك
ادم:نعممممم!
لارين:ايدك متخفش يعم
ادم:خدي ايد زين

 

زين:هااا
لارين:ممكن ايدك
آدم:تقوليلي هات أيديك وهو ممكن ايييه ياااامه ايه
لارين بتقرب ل ادم وتقول:دا ممكن يطردني ف لازم الادب خمس دقائق ونتصاحب وهعلم عليه صبرك
بيضحك ادم بيقولها ماشي يستي
زين وباين انه اضايق:ضحكوني معاكوا
لارين:اسفه هات ايدك
زين:اتفضلي
لارين:بتمسك ايده وبيبان علي وشه التوتر
لارين:بس كدا هنخرج من هنا واحد واحد احمد هيفضل نع مازن وانت يادم هتسند زين سلمي هتخرج بالاشاعات دي وترجع بتحاليل تانيه ونا كنت هنا عشان بركب كانولا لادم ونتقابل فالجراج بتاع المستشفى الساعه6 بيس
كلهم:ماشي
لارين:👏👏انصراف
احمد:المفروض كانت تبقي قاضي 😂😂
بيخرجوا زي ما قالت وبتروح هي المكتب بتاعها وبتابع الحالات لحد ما تدخل سلوي
سلوى:خدي كلي وطمنيني عامله ايه
لارين:بخير والله
سلوي:الواد مازن حليييووة حبيته
لارين:جدع ياتيتا هو
سلوى:اوي
لارين:بلاش تفكيرك يوسع يتيتا إحنا صحاب وهنفضل كدا للاخر
سلوى:طيب متزقيش انا هخرج
بتيجي تخرج سلوي تلاقي ادهم ف وشها

 

سلوي:جيت ليه يبني
ادهم:اشوف لارين واطمن عليها واعمل شوية تحاليل اطمن علي نفسي
لارين ترن علي مازن وتسيب الفون مفتوح
مازن:الو الو لارين بس مفيش رد
لارين:بس انا يادهم دكتورة أطفال ومبعرفش اسحب عينات دم
بيفهم مازن ويروح ليها
بيدخل مازن
مازن:دكتور لارين
لارين:ايوة يدكتور
مازن:اظن احنا فمستشفي مش مكان عام عشان العيله تبقي هنا واتفضلي في حالات كشف
لارين:اسفه جدا
بيخرج مازن ووراه لارين وبتمشي سلوي وادهم
لارين:ياربي يا ميزو مبطقش وجوده
مازن:حلوة ميزو يست لولي وبعدين باين رخم
بتروح لارين تشوف الحالات تحت نظر زين الي مش عارف ليه مركز معاها وبيتابع حركاتها كلها
زين:مازن
مازن:نعم
زين:مين الي كان عند لارين
مازن:دا ادهم وسلوي
زين:ايوة مين
مازن:جدتها وادهم دا وحكي ليه كل حاجه وبعدين مهتم ليه وقعت ولا ايه
زين:انا اقع مستحيل

 

مازن:مش مستحيل هي قمر وطيوبة سيب قلبك يا زين
زين:امشي يااض 😂😂😂
بيخرج مازن ويقعد زين مع نفسه
🐹🐹🐹عند ادم الي بيكون راح الشركه 🐹🐹🐹
بيدخل ادم ويمثل التعب وبتقرب لارا
لارا:الف سلامه علس حضرتك مالك
ادم:حضرتك ايه بقي
لارا:حضرتك كويس
ادم:بقيت كويس
(معلش يجماعه دا تبع الخطه وميمنعش انه بتاعت نس. وان)
ادم:اعمليلي حاجه سخنه وهايتها المكتب لو سمحت
لارا:حاضر
ادم يتصل علي زين
ادم:كله تمام يباشا
زين:جدع يا دومي 😂😂
ادم:وربي هرتكب معاها جنايه بس نخلص
زين:والله عسولة وعلي طبيعتها م زيك بارد
ادم:انا بارد يزين الله يسامح
زين:الله غلي الادب يلاا اقفل اقوم اشوف المستشفى واضيع وقت ومتنساش 6تكون ف الجراج تمام
ادم:تمام
بتدخل لارا
لارا:اتفضل
ادم:شكرا
لارا:العفو
ادم:بفكر انقلك السكرتيرة بتاعتي واشوف لزين واحده جديدة

 

لارا بتوتر:هاا ليه هي البنت الي برا عملت حاجه
ادم:لا بس انا ممكن انقلها وكدا ونكون سوا يعني
لارا:اعتقد مستر زين ممكن يضايق
ادم:لا انا هقنعه
لارا:تمام عن اذنك
ادم:رايحه فين كدا كدا زين م جاي تاني النهاردة ونا تعبان كح كح محتاج حد ياخد باله مني
لارا:ماشي
بيقعدوا يتكلموا ادم يعرف عنها حاجات كويسه لمصلحتهم
🐹🐹🐹عند لارين🐹🐹🐹
بتروح لارين لمكتب مازن بيشوفها زين ويروح وراها
بتدخل لارين
لارين:مزميزو
مازن:ايه يالولي
لارين:بفكر اودي تيتا تعمل عمرة عشان ابقي مرتاحه شوية لحد ما أوقع ادهم الحيوان
بيدخل زين
زين:احم احم
مازن:ادخل يا زين
زين:ممكن اعرف في ايه بمناسبه اننا صحاب
لارين:بص يا دكتور زين
زين:بقولك صحاب تقولي دكتور
لارين:طيب بص يا زيزو
مازن:هو لكدا لكدا
لارين:الله مش عجبكوا حاجه كدهون
زين:يستي عجبني انا قولي

 

لارين:حكيلك يعم بص اد…
يقطع لارين دخول نور
نور:دكتور لارين حاله برا
لارين:جايه ينور احكيله بقي يا ميزو
مازن:حاضر
بتخرج لارين تشوف الحاله بتاعتها والدنيا تمشي كويس
الساعه(5:30)
لارين بتتصل غلي مازن
مازن:الو
لارين:الو بقولك انا هطلع تيتا عمرة لحد ما نخلص الحوار دا
مازن:ماشي
لارين:هروح البيت
زين:لا يا لارين
لارين:زين!
زين:ايوة زين ومازن حكي ليا كل حاجه عاوزة تروحي البيت
لارين:لازم عشان اجهز شنطة تييتا
زين:بشرط
لارين:شرط ايه

 

زين:هروح معاكي هفضل تحت البيت لو حصل حاجه وسلمي تدخل معاكي
مازن:هو معاه حق يا لارين ادهم م مضمون وانتي كدا ف ملعبه
لارين:بس
زين:مبسش هاااا موافقه
لارين:موافقه ويلا دلوقتي
زين:يلاا
بيخرجوا كلهم
🐹🐹🐹عند سلوي🐹🐹🐹
بتخبط لارين ومعاها سلمي وبتفتح سلوي
سلوي بخضه:ايه جابك
سلمي:افتحي يتتيا متقلقيش زين معانا تحت متخفيش هنمشي ثاني
سلوي:امال جايين ليه
لارين:هتطلعي عمرة ياتيتا يلاا هظبط شنطتك واوديكي المطار
سلوي:بجد
لارين:اه والله وسعي وبتتجاهل ادهم
بتدخل اوضه تيتا وبتدخل معاها سلوي وسلمي
ادهم:بتعملي ايه يا لولو
لارين:اولا اسمي لارين ثانيا تيتا طالعه عمره
ادهم فنفسه الله الجو هيفضي لينا
ادهم:ادعيلنا يا تيتا

 

بتخلص لارين شنط سلوي وبتروح اوضتها وبرضوا سلمي معاها بامر من زين
ادهم :وليه بتلمي هدومك
لاريين:عندي سفريه شغل
ادهم:فين
لارين:مهتم ليه يا ادهم يلا ياتيتا عشان منتاخرش سلام يا ادهم يلا يا سلمي بينزلوا وادهم بيولع من العصبيه
زين:اتاخرتي ليه كنت هطلع ليكي دلوقتي انتي كويسه
سلوي:احم احمم
زين:تيتا صح
سلوى:ايوة
زين:انا زين صاحب لارين فالشغل لارين مش عاوزة تسيبك مع ادهم ف فكرت تتطلعك عمرة ونا هاخد بالي منها متقلقيش وكمان مازن وسلمي وكدا
سلوي ف نفسها:يا حول الله الواد واقع
يتحركوا بالعربيه وبيقابلهم زين وادم واحمد بالعربيه التانيه عشان يوصلوا. سلوي المطار
سلوي:لو سمحت يبني عاوزة اركب مع مازن
زين:حاضر يا امي
بيقف زين وبيقف مازن وبتنزل سلوي لمازن وبيروح احمد مكانها
🐹🐹🐹فعربيه مازن🐹🐹🐹
سلوى:مين الجدع دا
مازن:زين صحبي
سلوى:كويس يعني
مازن:متقلقيش يتيتا هو عمل حاجه

 

سلوي:لا
مازن:لارين فعيوني ياتيتا
بيوصلوا المطار بتودع لارين سلوي
لارين: بصوووا بقيي من غير كلااام كتير انا هسوق
سلمي:هركب مع حد غير لارين والنبي لارين لا
لارين بتكبر:انتي الخسرانه
سلمى:اه خسرانه اني م هموت بدري
مازن:خلاص هركب انا معاها يستي
زين:انا هركب معاها يا مازن
ادم:لااا انااا هركب معاها م هركب مع البت دي
سلمي:بت فعينك
زين:بس اهدوا
لارين:بقولكوا ايه استنوا كدا انتو كام واحد
سلمي:اربعه بياا
لارين:حلو اركبوا سوا باااي
سلمي:تيكير ياااشيهده قلبي
بتروح لارين تركب عربيه زين وبتسوق والباقي فعربيه مازن
بتطلع لارين علي شرم بيقفوا فنص الطريق بريك وياكلوا حاجه الوقت دا بيكون زين نام وعشان سلمي بتحب الهيصه والأغاني بتطلب من لارين تاخده
تاخده لارين بيركب جنبها لحد ما يوصلوا
بينزلوا وكل واحد يروح ينام شوية
🐹🐹🐹عند سالم🐹🐹🐹
منه:الو ياباشا
اياد:ايه

 

منه:شكل زين بيه مش هنا
اياد:طيب اقلبي المكان عندك علي الورق وكلميني
منه:حاضر يبه
بتقفل منه وبتدور على الورق مبتلقيش حاجه خالص
منه:الو
اياد:اعملتي ايه
منه:مفيش ورق هنا يبه اقدر امشي دلوقت
اياد:لا مهمتك لسه مخلصتش
منه:حاضر يبه
سالم:منه يا منه
منه بتوتر وخوف انه يكون شافها:ايوة يبه
سالم:اعملي قهوة
منه:حاضر
بتعمل منه القهوة وبيشربها سالم وبيكلم زين وبيفهم زين وكل خاجه وزين برضوا بيعرفه كل حاجه
🐹🐹🐹عن الشله الخماسيه🐹🐹🐹
زين:بيصحي بدري بس مبيكونش الوحيد الي صاحي بيروح المطبخ يلاقي لارين
زين:صباح الخير
لارين:صباح النور

 

زين: ممكن توسعي شوية اعمل قهوة
لارين:انا بعمل قولي بتشربها ازاي واعملك
زين: ساده
لارين:مش لوحدي اهووو امال البت سلمى بتتريق ليه وبتقولي إحنا ف عزة
زين: ولا عزا ولا حاجه
سلمي: صبااح الخير اولا ثاانيا انتو الاتنين عزا بالأسود الي انتو لابسينه دا وسعوا كدا
ادم:ايه يبنتي ازعاج من يومك حتي وانتي صاحيه وبيبص للوقفين وبيقول صباح الخير يا لارين صباحوا يا زين
لاارين: صباح النور يا ادم تشرب حاجه
ادم:قهوة مظبوطة والنبي
لارين:حاضر
بيخرجوا زين وادم وسلمي وينزل مازن يروح ل لارين
مازن:صباح الخير
لارين:صباح النور تشرب قهوة ايه
مازن:زيادة واعملي لاحمد واحده مظبوط
لارين:حاضر
بتخرج لارين بعد شوية وتدي كل واحد القهوة بتاعته
لارين:الورق مش هيبقي عندي
ادم:كح كح ليهه امال فين
لارين:خد مياه وببتضرب علي ضهره براحه تحت نظر زين
الورق هيكون ف البسطه بتاعتي اكتر مكان امان
زين:واحنا هنا بنعمل ايه

 

لارين:بصراحه اتخنقنت من الشغل بفك عنكوا الله
بتتعب لارين فبتروح اوضتها
وبعدوا كام يوم وعلاقتهم بتقرب كلهم بقوا صحاب جدا
وبيرجعوا تاني
زين:الو
مجهول:…..
زين:ايه…..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الروية كاملة اضغط على : (رواية عشق الجراح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى