روايات

رواية عشق الآدم الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم دنيا محمد

رواية عشق الآدم الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم دنيا محمد

رواية عشق الآدم الجزء الحادي والعشرون

رواية عشق الآدم البارت الحادي والعشرون

رواية عشق الآدم الحلقة الحادية والعشرون

في يوم جديد
قام ادم من نومه واخد شاور طلع يصحي عشق
ادم بحب: شوشو يلا قومي اجهزي عشان نروح الفندق
عشق بنوم: امم.. حاضر
ادم بزهق: خلصي وقومي بقااا انتي كسلانة صحيح
عشق قامت بضيق: خلاص اديني قومت
قامت تستحمي ولبست فستان اصفر صيفي ورفعت شعرها ديل حصان ومحطتش ميكب ونزلت
ادم لبس قميص اسود علي بنطلون ابيض وكان شكلو قمرر بجد
نزلو ووصلوا الفندق
ادم للسكرتيرة: عايز اطلع اوضة استاذ يوسف لو سمحت
السكرتيرة بابتسامة: حاضر ثانية وحدة بس
عشق اتغاظت من البت لانها بتضحك لادم
السكرتيرة: اتفضل خضرتك يوسف بيه امرني اديلك المفتاح والمدام مفتاح الاستاذة اسراء
ادم: تمم متشكر
اخد عشق وطلع
ادم بحب: يلا ادخلي ي حبيبتي اجهزي معاها ونا هجهز مع يوسف واكمل بتحذير ومتحطيش ميكب كتير ي شوشو ويارب الفستان يبقي واسع
عشق بحب: متقلقش هتنبهر
ادم باس راسها وراح اوضة يوسف
عشق خبطت وفتحتلها اسراء
اسراء بحب: اهلا خشي ي حبيبتي
عشق دخلت وقعدو مع بعض
عشق: تعالي نتصور تبقي للذكرة
اسراء: اشطا
واتصورو وعشق طلبت من الميكب ارتست انها تخفف الميكب
عند يوسف. وادم
ادم بمرح: ي عريس ي عريس
يوسف بضحك: تعالي ي حبيب اخوك
ادم بحب: جه اليوم الي افرح بيك فيه ي صاحبي
يوسف حضنو: احنا اه عشرة مع بعض من زمان بس انت اجدع حد عرفتو
ادم حضنو وبعدها قال يلا يعم نجهز ونبطل دراما
يوسف ضحك: يلاا
(عند ندي ونور)
نور صحي علي رنة موبيلو فتح عيونو وبص جنبو لقي ندي نايمة بعمق
قرب منها وباس راسها
ندي صحيت بتململ
نور بابتسامة: صباح الخير
ندي بحب: صباح النور
نور: قومي خدي دش عشان عاوزك ف موضوع
ندي باستغراب: حاضر ي نور
قامت اخدت شور وطلعت ونور قعد معاها ع فطار
نور: اي رايك اصالحك ع ادم
ندي بشهقة: يلهوي ده لو شافني يقت’لني اصلا
نور بضحك: يقت’لك ونا موجود دنا اقطع اي حد يجي جنبك
ندي بحب: خلاص ماشي اي رايك ننزل نتمشي انهرضة
نور بحب: لا احنا هنسافر وهناك. هحكيلك حكايتي
ندي ابتسمت له: هنسافر فين وامتي
نور: هنسافر فين ده مفجأة اما بقا امتي ف بعد بكره هنسافر
ندي باست خده: ماشي
بليل كان يوسف وادم جهزو
واسراء وعشق جهزو
يوسف وادم راحو الاوضة بتاعتهم يوسف خبط عشق فتحت
_خش ي عريس
يوسف دخل وانبهر من تلك الجميلة الي قدامو كانت آية في الجمال بفستانها الابيض الرقيق والميكب الرقيق الحلو
وادم دخل بص ل. عشق بمعني اي الجمال ده قرب منها واخدها ف حضنو
عشق بحب: اي رايك ي دومي
ادم بتوهان: راي ف اي بس دانتي احلويتي اكتر بعد ما بقيتي حامل
عشق ضحكت برقة
ادم قرب منها: حلو الفستان واسع وقمر عليكي عقبال ما تتحجبي كده
عشق بحب: بفكر ف القرار ده اصلا من بدري يقلبي
ادم حضنها واخدها ونزلو القاعة
كانت اسراء لابسة فستان ابيض رقيق منفوش من تحت شوية
ولابسة جزمة كعب
وعشق لابسه فتسان احمر واسع جميل جدا مطرز من الوسط وعملت شعرها بطريقة حلوة وميكب خفيف
كان يوسف واسراء قاعدين جنب بعض عشان يكتبو الكتاب
ادم كان الشاهد ل يوسف وواحد كمان واحمد شاهد ل اسراء وشخص كمان
الشيخ بجملته الشهيرة: بارك الله لكما وبارك عليكم وجمعا بينكم في خير)
عشق زغرطت جامد وراحت تحضن اسراء بحب
وادم قام يحضن يوسف
وبعد شوية كان الجو حلو والكل بيرقص وفرحان
القاعة كانت مليانة باصدقاء الكلية والناس غريبة لانهم معروفين
خلص الفرح وطلعو الاوضة
يوسف بحب: من ساعت معرفتك ونا كنت بحلم اتجوزك انا حبيتك وبحبك برضو
اسراء كانت مكسوفة بس بتبصله بحب: انا كمان بحبك ي يوسف
يوسف بابتسامة: روحي اتوضي عشان نصلي
اسراء اومأت له براسها وراحت تتوضي ولبست اسدال. كان يوسف غير واتوضي هو كمان
يوسف صلي بيها وبعد ما خلص قرء دعاء الزواج واصبحت اسراء مرات يوسف قانونا وشرعا
ادم كان بيغير بس جالو تليفون
ادم باستغراب لانه رقم غريب: الو
مجهول: لو فاكر ان اللعبة كده خلصت ف لاء دي بتبتدي
ادم: مين معايا
مجهول: انا*****
ادم بصدمة: نعم؟؟!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الآدم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى