روايات

رواية عشق الآدم الفصل التاسع 9 بقلم دنيا محمد

رواية عشق الآدم الفصل التاسع 9 بقلم دنيا محمد

رواية عشق الآدم الجزء التاسع

رواية عشق الآدم البارت التاسع

رواية عشق الآدم الحلقة التاسعة

ادم بغضب اعمي: جاااسم
عشق بخوف: مالك ي آدم في اي
ادم بعصبية: لازم اروحك دلوقتي واروح اشوف المصيبة الي انا فيها دي
عشق سكتت عشان الضغط اللي عليه ومشت معاه طول الطريق وهما ساكتين لحد ما وصلوا
ادم: انزلي ي عشق واطلعي وخلي بالك ع نفسك لحد مااجي واشوف حل
عشق هزت راسها ونزلت
ادم اتحرك بعربيته وعشق طلعت البيت غيرت واخدت شاور ونامت
عند ادم في مخزن الشركة
ادم بغضب: ياعني اي ممسكتوش الرجالة
العاملين بخوف: وعهد الله ي بيه منعرف كنا بنشتغل لقينا الحاجات بتولع وطفيناها بلعافية
ادم اتصل بشخص: آلو
الشخص بخبث: ها يباشا
ادم بشر: نفذ ي يوسف
يوسف بخبث: دنا هخليهولك يجيلك راكع تحت رجليك
ادم بخبث: احبك ونت فاهمني ي صاحبي
يوسف: طيب اقفل عشان الحق اظبط

 

ادم قفل وروح بيته دخل البيت لقي فيه هدوء طلع الاوضة ودخل لقي فيه ضوء احمر وورد وشمع بسيط
ادم بذهول اي القمر دهه؟؟!
عشق كانت لابسة فستان قصير اسود كانت شبه الملاك وبشرتها البيضاء وشعرها الجميل اللي يصل بعد ظهرها
عشق بحب: حمدلا علي سلامتك ي دومي
ادم كانت ساكت وباصص عليها بس
عشق كانت مكسوفة: فيه اي بقالك ساعة بتبص
ادم بحب: ببص علي الجمال اللي عشقته مش حبيته
عشق بحب: ونا بحبك وبحبك اوي كمان
ادم قرب وحضنها جامد كان مستني الكلمة دي تطلع منها
ادم باس راسها: ونا بعشقك يا عشق الآدم
عشق بصتله بحب وكسوف
ادم: روحي اتوضي ونبدا حياتنا بسلام

 

راحت اتوضت ولبست اسدال
وصلو مع بعض الركعتين وخلصوا وآدم قرء دعاء الازواج
قرب منها وحضنها
(واصبحت عشق زوجة آدم شرعا وقانونا)
ثاني يوم صحي ادم بص جنبه كانت عشق نايمة وشعرها مغطي وشها وفي كل حته ادم بعد شعرها عن وشها وباس راسها اتململت عشق ف نومها وفتحت عينها
عشق بصدمة: اععع.. انت مين
ادم بضحك شديد: انتي بتفقدي الذاكرة. ف وقت صح اوي
عشق افتكرت: اه افتكرت معلش
ادم ضحك: امم ياريت متنسيش تاني
عشق: انا جعانة 🙂

 

ادم: واي الجديد
قاطع ادم صوت موبيلو
ادم اتعدل ف قعدتو ورد
_الو
يوسف بمرح: يصباح الفل
ادم بضيق: عايز اي يالا
يوسف بخبث: شكلي عطلتك عن حاجة
ادم: اي الجديد ياعني المهم في اي
يوسف بشر: اعتبر جاسم سليمان خسر شركاته
ادم بفرحة: بجد هنعملها ازاي
يوسف: هحكيلك………..
ادم: يابن اللعيبة
يوسف: ماشي يلا يخويا هقفل وشوف انت بتعمل اي بقا

 

ادم قفل ف وشو ويوسف ضحك ونزل يتمشي شوية
يوسف كان بيتمشي وخبط في واحدة
البنت: اي مش تحاسب
يوسف: انا آسف ي انسة حصلك حاجة
البنت ببرود: وهو لو حصلي حاجة كنت هسيبك
يوسف بعصبية: انتي بتتكلمي معايا كده ازاي يابت انتي
البنت: انت اهبل ازاي تقولي بت
يوسف بغيظ: طب امشي بدل ما اوريكي الوش التاني
البنت بصتلو بقرف ومشت
البنت في نفسها
جرا اي ي اسراء مانتي بردو مكنش ينفع تتكلمي معاه كده

 

وراحتله تاني
يوسف بقرف: ها؟
اسراء باسف: انا اسفة اني اتكلمت معاك كده انا بس متعصبة شوية
يوسف بهدوء: ولا يهمك مفيش حاجة بس حد غيري مكنش ساكتلك نا بقولك كده عشان مصلحتك
اسراء بابتسامة: تمم شكرا
يوسف: حضرتك اسمك اي
اسراء: اسمي اسراء احمد
يوسف: ونا اسمي يوسف
اسراء بابتسامة: اتشرفت بيك
يوسف: حضرتك ف كلية اي
اسراء: فيه كلية تجارة سنه ثانية
يوسف: تماك اتفضلي اوصلك
اسراء بذوق: لا شكرا مش عاوزة اتعبك معايا

 

يوسف بابتسامة: ولا تعب ولا حاجة اتفضلي
في العربية
يوسف: ممكن حضرتك تديني رقم موبيلك
اسراء باستغراب: تمام بس لي؟
يوسف: احم.. عشان لو احتاجتي حاجة ياعني
اسراء: تمام رقمي……..
يوسف: تمام ماشي
يوسف: كده وصلنا
اسراء وهي بتنزل: شكرا جدا لحضرتك
يوسف بابتسامة: ع اي
ادم كان اخد شور ونزل وعشق نزلت هي كمان يفطرو
عشق: انا قاعدة من المدرسة بقالي يجي اسبوع ولازم اروح
ادم بتفهم: حاضر ي شوشو هوديكي بكره
عشق بضحك: مين شوشو

 

ادم بحب: مش اسمك عشق يبقي اقولك شوشو
عشق برقة: ماشي ي دومي
ادم وعشق نزلو يتمشوا شوية ف الهايبر ماركت ويشترو حاجات للبيت
عشق بطفولة: نفسي اقعد ف العربية دي اوي
ادم بص جنبو ووراه وشالها قعدها في العربية
عشق بصدمة: الناس كده هتتكلم
ادم بحب: اللي عنده حاجة يعملها
ادم بمرح.: تخيلي حد من الصحافة شافنا وصورنا كده كام صورة حلوين ومكتوب فيها احم احم
شاهد ادم الحديدي اشهر رجل اعمال في الشرق الاوسط يلاعب مراته في عربي الماركت
عشق بضحك: لا لا عادي ياعني اهو نتشهر
ادم بغيرة: مفيش شهرة اتعدلي يبت
عشق ضحكت: حاضر حاضر

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الآدم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى