روايات

رواية عشق ارسلان الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم حليمة عدادي

رواية عشق ارسلان الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم حليمة عدادي

رواية عشق ارسلان الجزء الرابع والعشرون

رواية عشق ارسلان البارت الرابع والعشرون

رواية عشق ارسلان الحلقة الرابعة والعشرون

بعد ما قرا كل المعلومات بصلها بصدمه
عمر :هو انتي بنت يانيس اسماعيل قولي
ارسلان : انت بتعرف يانيس منين وبتسال عنه ليه
عمر : انا سالتك سؤال وعاوز إجابة عليها
ارسلان : مش بنته بل عدوته
عمر : انا مش عاوز كذب انا سالتها هي وعاوز جواب منها
حياة : حتى لو سالتني انا وارسلان واحد زي ما قال لك انا عدوته
عمر : المعلومات اللي وصلت لي تقولي انك بنته
ارسلان : مش كل حاجه بنشوفها او بنسمعها بتكون حقيقه بس انت عاوز منها ايه لو كانت بنته
عمر : يانيس قتل امي ولو كانت بنته فهي اكيد جاسوسه ليه جيتي هنا
ارسلان : ينيس بين ايدي اتقبض عليه لانه قتل بابا ووالد حياه
عمر: بس انت اسمك حياه اسماعيل ازاي وانت بتقولي انه مش باباكي
حياه : المجرم دا مش بابا انا بنت يوسف اسماعيل وهو عمي
بص لها بدموع وجه يحضنها بس ارسلان منعه بغضب
ارسلان : ايه اللي انت بتعمله ده انت اتجننت مين سمح لك تقرب منها
عمر بدموع : دي اختي عمري ما توقعت ان انا اشوفها هنا
ارسلان : انا مش فاهم حاجه ازاي اخوها ولا انت بتخطط لحاجه
عمر : انا هقول لكم كل حاجه اقعدوا
حياه : انا ما ليش حد غير امي ازاي بتقول ان انت اخويا
عمر : يوسف اسماعيل انا ابن مراته الاولى اللي قتلها يانيس بابايا اتجوز امي امينه وبعدها عرفت باللي بيعمله يانيس فقتلها ، بس بابا فكر انه حادث فاتجوز الست صوفيا هي كانت بتعاملني زي ابنها ولما بابا عرف حقيقته قتله وهدد الست صوفيا اذا مش تتزوجه راح يقتلني
فالست صوفيا اتجوزته عشان تنقذني بس لما بقى عمري 10 سنين هربت وكملت دراستي بمساعدتها
بس يعني خمس سنين انقطعت الاخبار بينا ودلوقتي رجعت عشان يانيس
ارسلان : متقلقش يانيس بين ايديا وبعدين شاور على وشه وقال : هو السبب التشوه ده واللي بسببه عشت وحيد لحد ما قابلت حياة وكانت بتونس وحدتي بس لازم اتاكد من كلامك
عمر : تمام ابقى اتاكد من مركز الشرطه وانا عاوز اشوف الست صوفيه
********************************************
صوفيا قاعده بحزن والدموع في عينيها
صوفيا : مش عارفه بنتي فين وهي بخير ولا لا وحالتها ايه
امل : ما تقلقيش اكيد هترجع المره دي مع ارسلان
الباب خبط صوفيه بفرحه بنتي جت وبعدين ركضت وفتحت الباب بس وقتها الحزن رجع لوشها لما لقيت قدامها اريان
صوفيا: اهلا يا ابني تفضل دخل اريان وقعد وهو ساكت
اسيل :اريان ساكت لي حصل حاجه
اريان :لا ما حصلش بس ما فيش اي اخبار عنهم
صوفيا : انا السبب اني خسرت بنتي انا اللي جيت فيها هنا
امل: حتى لو ما جيتيش كان يانيس حيعمل حاجه
وقبل ما اتكلم كلامها الباب خبط وقف الجميع وجريت صوفيا فتحت الباب وركضت حياه لمامتها
صوفيا : بدموع بنتي ونور عيني انا اسفه مقدرتش احميكي انتي كويسه
حياة بدموع : انا بخير اطمني وحشتيني اوي يا ماما
صوفيا : عمل فيكي حاجة الحقير ده
حياة : أيوة انا اتوجعت كتير اكتر مره احس بالألم ده
صوفيا بصت ليها وهي بتتفحصها
صوفيا : عملك ايه عشان تتوجعي كل ده
حياة سابت مامتها ووقفت جنب ارسلان
حياة : معملش حاجة غير أنه وجعني لما عمل كده ب ارسلان لما عذبه قدام عنيا كنت عاوزة افديه بروحي وحياتي بس مقدرتش
ارسلان : حياتي فداك لكن الايد اللي تلمسك اقطعها
اسيل : احم احم مين الضيوف اللي سبتوهم قدام الباب الكل بصلهم تحولت فرحه صوفيا لصدمه
صوفيا : عمر ابني انت هنا ولا انا بحلم
عمر: انا هنا يا ماما وبعدين حضنها وقال لها وحشتيني
صوفيا : انت كنت فين طول الوقت ده كنت كل الوقت ادور عليك وخايفه ان يانيس ياذيك
عمر :: كنت بحقق حلمي انا بقيت ظابط شرطه وجيت عشان يانيس بس لقيت اختي
صوفيا : مش حسيبك تبعد ثاني انا وحياه محتاجين ليك احنا ملناش غيرك
عمر: حياه مش بحاجه ليا هي اللي سند قوي وتقدري تطمني اما انت فمن اللحظه دي هتفضلي معايا
اريان : ارسلان انت دلوقتي تعبان تعال عشان ترتاح شويه انت مش قادر توقف
حياه: سيبه انا عاوز اخذ بالي منه عشان تعبان
ارسلان : ما تقلقيش اريان حيكون بخير معايا ارتاحي انتي
حياه: بدموع بس انت موجوع ازاي حرتاح انا حروح معك
ارسلان: حياه انا بخير وماما عاوزه تقعد معاك ما تقلقيش والله انا بخير بس لي طلب
حياه :: طلباتك اوامر وانا حنفذها
ارسلان : الامر لله يا حبيبتي وكمل بغيره لما اروح مش عاوزك تقعدي مع اخوك لوحدك ما فيش داعي للاحضان ولو حصل ده فأنا هعاقبك
ضحكه حياة وقالت : ده اخويا روح وانت مطمن مش حيحصل حاجه اشوفك بالليل
اريان: ارسلان يلا انت مش وقت الحب
ارسلان : وانت ايه اللي مزعلك
************************************************
الصبح وصل ارسلان واريان للمقر العسكري
اللواء : اهلا بالقائد رماح واخيرا قبضت على الزعيم وهتم محاكمته
رماح : كنت عاوز اقتله بس ما رضيتش الطخ ايديا بدمه الوسخ
اللواء: العداله هي اللي حتعاقبه حنبقى نتقابل في المحكمه
بس انت هتبقى قائد سري محدش هيعرف هو مين
رماح : تحت امرك سيدي
اللواء: اريان انت من دلوقتي القائد وعملك مع رماح
اريان : تحت امرك سيدي
*******************************************
حياه: ماما انا رايحه عشان اشوف ارسلان
صوفيا: يا بنتي ازاي وانتو لسه مش بينكم اي حاجه رسميه الناس هتقول ايه وانتي داخله وخارجه من بيته وهو قاعد لوحده
حياه : بس يا ماما هو تعبان ارجوك اعملي حاجه
صوفيا : اعمل ايه يا بنتي احنا هنروح نعيش مع اخوكي هو راح يجيب مراته وهيرجع عشان ياخذنا
حياه : انا مش هروح واسيب ارسلان انا حافضل هنا
صوفيا : ازاي يعني عاوزه تفضلي معاه لو كان بيحبك هيجي يطلب ايدك
حياة : هيجي بس مش دلوقتي
صوفيا : مافيش وقت دلوقتي روحي لمي حاجتك ومش عاوزه اسمع اي حاجه
**********************************************
الباب خبط فتحت اسيل ولقيت ارسلان قدامها
ارسلان : السلام عليكم كنت عاوزه اشوف حياه
اسيل : وعليكم السلام حياه مش هنا هي ما قالتش ليك
ارسلان: قالت لي ايه هي راحت فين
اسيل: جه اخوها واخذها عشان تعيش معاه
ارسلان : اخوها ؟؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق ارسلان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى