روايات

رواية عشقي الأعمى الفصل الحادي عشر 11 بقلم نجمة السماء

رواية عشقي الأعمى الفصل الحادي عشر 11 بقلم نجمة السماء

رواية عشقي الأعمى الجزء الحادي عشر

رواية عشقي الأعمى البارت الحادي عشر

رواية عشقي الأعمى
رواية عشقي الأعمى

رواية عشقي الأعمى الحلقة الحادية عشر

محمد: يا عمي مش كله تفكيره كده.
: نشوف يا ولدي اللي يرسي عليه وكله بأمر ربنا في الآخر.
محمد في نفسه: ياه لو تطلقوا انتي مش عارفه انت عملتي ايه فيا من لما شوفتك ياه واخيرا هتبقي ليا.
: بتقول حاجة يا ولدي.
محمد: لأ خالص يا عمي بس سيدرا هترجع القاهرة امتي.
: مش عارف يا ابني بس تلاقيها قربت بس انت بتسأل ليه.
محمد: اصل كنت هسافر فقولت اخدها معايا.
: معاك حق يا ولدي.
محمد: طيب السلام عليكم يا عمي.
: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته.
﷼ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ﷼
خالد بعلو صوته: يامن يا يامن تعالي جبتلك احلي خبر.
يامن: ايه جتك امصيبه حصل ايه ولا حد قالك اني اطرش.
خالد: بكرة هنروح نزور رعد في بيته.
يامن: اممم وانا مالي…. بتتكلم جد.
خالد: مش كان مالك ايه خلاص هروح لوحدي.

 

 

يامن: خالد انت مفيش زيك في القاهرة لأ في مصر ولا اقولك انت مفيش زيك في العالم كله.
خالد: عارف عارف مش ضروري تقول.
يامن: عارف ليلا ما عامل فيا معروف كنت عملت فيك ايه.
خالد: ايه يا نيمو.
يامن: ياد اسكت وبطل دلعك المقرف ده بس تعرف انا جايبلك خبر احلي.
خالد: حصل خير ان شاء الله ان شاء الله قولتلك قبل كده انه مش بيجي من وشك غير الفقر مش صدقتني.
يامن: اه انا كنت بقول اني راجع شغلي وبيتي.
خالد: يامن لأ بالله عليك انت مليتلي حياتي من ساعت مجيت والبيت بقي فيه صةت متمشيش.
يامن: كويس والله لأني اصلاً كنت مقرر اقيم بس جات منك اه.
خالد: انت احسن صاحب في الدنيا لأ انت اخوي مش صاحبي عاش يا نيمو.
يامن: انت بس بطل دلعك المقرف ده وإلا همشي وبص هديك ايجار اقامتي وكمان اكلي وشربي.
خالد: انت ليه بتزعلني ده انا لسه قايل انك اخوي في اخ بيدي اخوه تمن اقامته في البيت.
يامن راح حضن خالد وهو بيقول: بس برضه انت هتيجي تعيش في بيتي فترة.
خالد يحط ايده علي راسه: تمام يافندم تحت امرك.
يامن بابتسامة: هنروح امتي.
خالد: يعني رايح تخطبلي البنت اللي عجباني.
يامن: لأ يا ظريف هنروح امتي لرعد ده.
خالد: أولا أنا خالد مش ظريف ثانياً وده الأهم طبعاً هنروح فى اي يوم واي وقت يعجبك.
يامن: تمام انا رايح أكمل اللي كنت بعمله، وركب.
خالد ركب وراه وهو بيقول: كنت بتعمل ايه يا يامن رد بالله عليك.
يامن: مناخيرك حلوه بلاش تدخلها فاللي ملهاش فيه.
خالد بزعل: بقا انا مناخيري حلوة.
يامن: خلاص ياعم وحشة ومفيش اوحش منها.
يامن دخل اوضته وترمي علي السرير ونام.
خالد: يعني انت كنت نايم.

 

 

يامن: اه، يعني كنت فاكرني بعمل ايه.
خالد: ادي اخرتكم يا رجالة.
يامن رمي عليه مخدة.
يامن: طيب ما انت راجل يا حيوان.
خالد: يا عم ما تسبت علي حاجه وحده راجل ولا حيوان.
يامن بنوم: حيوان واطلع بره.
خالد طلع ويامن راح في سابع نومه.
خالد راح اوضته وقعد وهو بيفكر فيها اللي هي حبيبته.
خالد: عارف انه حب من طرفي انا بس، دا أنا حتي مش عارف اسمك بس اللي اعرفه انك خطفتيني من أول نظرة انت حلم مهما بعد سأظل اطمح لتحقيقه.
يامن بتصفير: اووه يا خلود يا جامد بتقول كلام مش قدك.
خالد: انت مش كنت رايح تنام.
يامن: مأنا نمت.
خالد: اومال شبحك ده.
يامن: لأ كنت هنام بس في حاجة عايز اسألك عليها قطعت نومي.
༺-أخبر عيناك أنها ضوئي وقمري ، ولاتُحل إلا لي..♥..༻
عشق بكذب وتوتر: بصي يا ماما أنا سمعت صوتهم.
جميلة: متحاوليش تكدبي عليا أنا أمك يمكن مش مربياكي ولا حفظاكي بس فضلتي في بطني تسع شهور وانا بحس بيكي.
عشق: تمام انا بشوف نظري رجعلي بس متقوليش لحد.
جميلة راحت حضنت عشق: ليه يا حبيبتي ده برضه انا امك ليه محكتليش ولا لسه مسمحتنيش.
عشق: لأ يا ماما انا كنت هحكيلك لما الأمور كلها تتحل.
جميلة: ودي برضه حاجه تستني ده اجمل خبر اسمعه من سنين.
عشق: بس متقوليش لرعد.
جميلة: ليه يا بنتي كده ده برضه جوزك.

 

 

عشق بوجع: لأنه هو السبب في اني افقد نظري هو اللي خبطني بالعربية يومها وبعد كده لما اتجوزني كان بيعاملني علي انه عمل معايا معروف هو بالذات مش قادرة اسامحه ده انا سامحت يامن بس مش هسامحه.
جميلة: يامن يامن مين.
عشق: ده كان واحد صاحبي كنت بحبه وهو طلع بيحب وحده تانيه.
جميلة بحزن على بنتها: يعيني يا بنتي انت مريتي بكل ده دا غير انه محدش كان بيهتم بيكي حقك علي راسي.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقي الأعمى)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى