روايات

رواية عشقي الأعمى الفصل الثاني عشر 12 بقلم نجمة السماء

رواية عشقي الأعمى الفصل الثاني عشر 12 بقلم نجمة السماء

رواية عشقي الأعمى الجزء الثاني عشر

رواية عشقي الأعمى البارت الثاني عشر

رواية عشقي الأعمى
رواية عشقي الأعمى

رواية عشقي الأعمى الحلقة الثانية عشر

جميلة: ليه يا بنتي كده ده برضه جوزك.
عشق بوجع: لأنه هو السبب في اني افقد نظري هو اللي خبطني بالعربية يومها وبعد كده لما اتجوزني كان بيعاملني علي انه عمل معايا معروف هو بالذات مش قادرة اسامحه ده انا سامحت يامن بس مش هسامحه.
جميلة: يامن يامن مين.
عشق: ده كان واحد صاحبي كنت بحبه وهو طلع بيحب وحده تانيه.
جميلة بحزن على بنتها: يعيني يا بنتي انت مريتي بكل ده دا غير انه محدش كان بيهتم بيكي حقك علي راسي.
عشق: مش مهم ياماما دلوقتي خدي عامر معاكي لأنه في حاجه ضروريه عندي.
جميلة: حاضر يا بنتي هاتيه.
جميلة طلعت وعشق قعدت ومسكت الموبايل بتاعها وكلمت سيدرا.
سيدرا: مالك يا عشق فيه ايه.
عشق: لأ مفيش حاجة بس اتوحشتك.
سيدرا: وانا اكتر والله ازيك وعاملة ايه مع رعد.

 

 

عشق: كويسة وبخير وانت وجدي وخالي عاملين ايه.
سيدرا: كلهم كويسين الحمدلله.
عشق: سيدرا سامحيني وسلام لأنه رعد عايزني.
سيدرا: اسامحك علي ايه بس يا، بس عشق كانت فصلت.
عشق دلوقتي فاضل اني اشوف عائشة.
عشق راحت عند جميلة وسألتها عن طريق عائشة.
جميلة: يا بنتي هي في مستشفي ****.
عشق: تمام بكرة هنروحلها.
جميلة: تمام بس فيه ايه.
عشق: هتعرفي بكرة يا ماما.
§ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ§
أول ما رعد روح البيت عشق طلبت منه تزور ابوها.
رعد: وعايزة تزوريهم ليه.
عشق: اهلي وتوحشتهم.
رعد: انت مبتقيش حد فيهم مش عليا الكلام ده.
عشق: لأ بقيت بعشقهم وعايزة اروحلهم.
رعد قرب من عشق وهمس في ودنها: تصدقي وأنا بقيت عايز حقوقي كزوجك.
عشق: حقوق ايه دي بقي.
رعد: تحبي تعرفي تعالي اقولك،ومفيش طلوع من البيت إلا لما آخد اللي عايزة.
عشق: انت بني ادم مستفز و استغلالي وحقير ومش راجل ولا شوفت ذرة رجولة.
قلم نزل علي خد عشق كان بنسبالها خنجر اطعن في قلبها من بعد العذاب ده كله اللي حصلها بسببه لسه جاي وعايز يآخد حقه كمان وبيضربها.
عشق بدموع: اعمل اللي انت عايزة بس وديني لبيت أهلي بعدها انا بس عايزة حاجتي من هناك.
رعد ببرود: وأنا مبقيش ليا نفس وغوري مكان ما انت عايزة.

 

 

عشق بغيظ: بس مين هيوديني انا مش بعرف.
رعد بسخرية: آه صحيح مراتي وبنت عمي عمية ومش بتشوف تمام هوديكي بس دي اكيد ليها حساب.
عشق: ايه هو الحساب بقي.
رعد: بعدين ابقي اعرفيه.
عشق: تمام ممكن نروح دلوقتي.
رعد: لأ قومي اتزفتي اعمليلي أكل يلي.
عشق نزلت وعملتله اكل هي كانت متأكده انه امها وعامر نايمين فأول ما خلصت عميل الأكل حطت لرعد وراحت تلبس.
رعد: لبستي ليه رايحة فين.
عشق: مش رايحين عند أهلي.
رعد: مين قالك.
عشق: انت قولت ولا نسيت يا ولد عمي.
رعد: لأ منستش بس انا مقلتلكيش تلبسي دلوقتي.
عشق: اومال هنروح امتي.
رعد: لما يجيني مزاج ابقي اقولك.
عشق: تمام عاد لما يجي ابقي قلي انا تحت.
عشق نزلت قعدت مع ام حسن.
ام حسن: تعالي يا بنتي مالك بتبكي ليه.
عشق بكذب والدموع بتنزل من عينيها: مفيش مبسوطة بس ودي دموع الفرح.
ام حسن: ربنا يسعدك دايماً يا بنتي ومتشوفيش شر في حياتك ابداً.
عشق: يا رب.
عشق: هو يعني انت عندك عيال.
ام حسن: اه عندي حسن وحسين ومريم.
عشق: وهما فين دلوقتي.
ام حسن: سابوني حسين مات وحسن اتجوز وبعد عني ومريم نفس الحكاية.
عشق: ومش بيزروكي.
ام حسن: لأ والله يا بنتي مش بيزروني.
عشق: وهو انت مش بتزعلي منهم او تعاتبيهم او حتي حاولتي تتواصلي بيهم.
ام حسن: لأ يا بنتي دول مهما كان عيالي انا مسمحاهم وربنا يسامحهم.
عشق: امممم طيب هو انت هنا من امتي.
ام حسن : هو انتي بتستجوبيني يا بنتي.
عشق بكسوف: آسفة لو كنت دايقتك.

 

 

ام حسن بابتسامة: عادي يا بنتي ولا يهمك مدايقتش.
عشق حضنتها: تصدقي انك ست طيبة وهتوحشك خااااالص.
ام حسن: وانت هتروحي فين يا بنتي ما انت قاعدة.
عشق بتوتر: اصل يعني لما نروح الصعيد وانت عارفة رعد بيحب يروح هناك.
ام حسن: طيب روحي شوفي رعد عايزك في ايه يما هينادمك.
عشق في نفسها: كرهتني في الدنيا ياخي مبقتش عارفه امتي هآخد افراج بس هو قرب قرب خالص.
عشق ركبت لرعد.
عشق: حضرتك عايز ايه.
رعد: تعالي طلعيلي لبس البسه.
عشق راحت وجابتله بدله.
رعد: مش دي عايز الكحلي.
عشق: وانا ايش عرفني كحلي من رمادي من لون قلبك «يعني أسود»
رعد: وانت قصدك ايه بلون قلبي يا فا*جرة دا انت تلاقيكي كنت مقضية معاه كام ليلة ولا ايه مش هو حبيب القلب.
عشق بصريخ: لأ مش هو ولا اي حد انت اصلاً كلكم صنف وس*خ وكلم الكلاب اوفي منكم.
رعد ضربها بالقلم: بقي انت اللي بتتكلمي لأ يا حلوة هاتي وحدة تكون شريفة عنك.
عشق بدموع: منك لله ياخي حسبي الله فيك وفي بابا اللي سلمني ليك بكرهكم وهيجي اليوم اللي انتقم فيه منكم كلكم واحد واحد.
عشق طلعت من الأوضة لأ من الفيلا كلها ووقفت تاكسي وراحت فيلا ابوها.

 

 

عشق أول ما وصلت ودخلت راحت اوضتها و لمت كل شي يخصها وأخدت كمان شوية فلوس كانت شيلاهم وكل اللي يخص تعليمها ومشيت تحت اسألة كتيرة من ابوها وأم رعد. مشيت عشق من كل مكان ممكن يتصوره رعد. تكون فيه مشيت وراحت تشوف حياتها علشان تقدر تبني نفسها من الأول وبعدين ترجع لأمها واختها..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقي الأعمى)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى