روايات

رواية عشقت وتيني الفصل الثاني 2 بقلم ميرا أبوالخير

رواية عشقت وتيني الفصل الثاني 2 بقلم ميرا أبوالخير

رواية عشقت وتيني الجزء الثاني

رواية عشقت وتيني البارت الثاني

رواية عشقت وتيني الحلقة الثانية

يزن بصدمة: مدمنة؟؟؟ مراتي انا مدمنه طب ازاي.
افتكر لما قالت له: اه نزلته مش احسن ما ييجي مشو”ه.
يزن بغضب: وتييييين.
وتين بخوف وقعت الكيس: ن نعم.
يزن راح بغضب: انتي مدمنة.
وتين بتوتر: ي يزن هشرح لك و….
شدها لحضنه ودموعه نزلت وهي انهارت: والله غصب عني مش بايدي حاولت ابطل ومقدرتش.
يزن قعدها بحزن وقعد ع ركبته قدمها: قوليلي الحقيقي.
وتين بدموع: انت عارف يسرا صحبتي كانت بتحط لي الهر”وين ف العصير من غير م اعرف لحد اما جاه يوم واعترفت لي حاولت ابطل والله العظيم ومقدرتش وخوفت اقولك تتخلى عني زي م الكل بيعمل معايا.
يزن قام قعد جنبها وخدها ف حضنه: عمري ما هتخلي عنك كان لازم تقولي لي انتي بنتي وحبيبتي و امي وكل حاجه حلوه ف حياتي مستحيل ااذ*يها فاهمة.
هزت راسها ب نعم…
بعد شويه كانت وتين نامت ف حضنه وهو فضل صاحى مش عارف يعمل ايه لحد اما خطر ف باله فكرة.
بص ع وتين بحزن: حقك عليا يا وتين بس دا الحل.
باس دماغها وقام كلم شخص ما…
يزن: من غير كلام كتير انت بطلت الهباب دا ازاي.
الشخص: غريبة انك بتسال.
يزن: امام اخلص.
امام: بص هو لو المرحلة ف اولها هيكون سهل انما ف النص صعب جدا لازم يكون ف ارادة انه يبطل الزفت دا وهدف عايش عشانه ونفسيته تكون بخير و يلاقي حد جنبه يطمنه انه الدنيا حلوة و يخرجه من حالته دي ياكل كويس ابعد عنه اي حاجه حا”دة.
يزن بتنهيدة: تمم هو لازم مصحة.
امام: ع حسب الحالة هتقدر تسيطر عليها ولا لا.
يزن بشرود: شكرا يا امام.
قفل معه و راح ع اوضة الاطفال اتصل ع دكتور متخصص وساله بردو وعرف حالتها وجهز كل حاجه واتفق انه دا يفضل سر بينهم.
تاني يوم.
وتين بتصحى بتعب: يزن.
يزن بحنان: انا جنبك وتيني انتي لازم تتعالجي عشان نفسك وعشاني انتي بتحبيني صح.
وتين: اوي ونفسي اخف.
يزن بيقومها: خلاص تعالي معايا واسمعي الكلام وانا هفضل ف ضهرك.
خدها للاروضة وكانت مترتبة وفيها رسم حلو اوي و شكلها مبهر و فيها شاشة بتعرض اصوات هادية و الاوضة كاتمة للصوت.
وتين بدموع: متسبنيش.
يزن: انا جنبك.
بقلم ميرا ابوالخير
بعد شويه خرج يجيب ليها اكل بس قفل الباب…
بيرجع وبنصدم سامع صوت تكسير وهو بيفتح الاوضة لاقها مكسرة الشاشة و شعرها منكوش: خرجنيي من هناااا يا يزن ابوس ايدك انا مش قادره اتحمللل خرجنيييي.
يزن قفل الباب وهو معها: شش اهدي ياوتين.
وتين بصويت و جنان: خرجنييييي مش قادره اتحمللللللللل جريت تفتح الباب هو راح يمنعها فضلت تزق فيه شالها فضلت ترفس وقامت تجري مسكت ازازة من بتاع الشاشة: خرجني وايلا همو”تك.
يزن بهدؤء وخوف مخفي عليها: ارميها يا وتين.
وتين بغضب راحت عليه مسكها لف ايديها وقعت بتعب وانهيار: خ خرجنييي.
يزن ايده اتجر”حت بس مهتمش: مش هقدر انا جنبك.
جسمها بدء يترعش جامد وهو بيضمها له وبيحاول يهديها…
مر شهرين ع الحال دا لحد اما بقت تتحسن وهو جاب دكتورة من فترة لفترة تتابعها.
ف يوم.
وتين وشها كان باين عليه التعب ويزن بياكلها: يلا يا بطلة كملي اكلك.
وتين بابتسامة: يزن انا…
يزن بحنان: متقوليش حاجه كلي ونامي.
اكلت ونيمها وراح يكمل شغله ع اللاب توب متابع شغله من عليه…
بعد اسبوع حالتها اتحسنت جدا بفضل يزن وتشجيعه ليها و ارادتها.
يزن بحب: حمدالله على سلامتك ياروحي.
وتين بحب باسته: نفسي اخرج.
يزن بابتسامة: بس كدا عيوني.
خدها بعد شوي وخرجوا راحت مطعم ع البحر وتين بفرحه: الحمدلله.
بتبص ع الشاشة لاقت خبر عن يسرا انها اتمسكت بمخد*را*ات.
وتين بعدم فهم: يسرا ازاي.
يزن بابتسامة: زي الناس انا يلي عملت كدا ازاي وامتي مش مهم.
وتين ضحكت وهو باس ايديها: انا عرفت ليه كانت عاوزاكي تدمني لانه ولدك لما اتوفي ساب لك انتي كل حاجه بعد اما اخواتك اتخلوا عنك.
وتين بهدؤء: وانا يلي كنت فاكرها صحبتي بس يلا جت عليها.
يزن باس كف ايديها: نقفل الماضي بقا.
وتين بحب: انت عوضي من الدنيا دي بعد اما اتخذلت من الاهل والصحاب جيت انت ونورت حياتي ومتخلتش عني.
يزن بحب: يلي بيحب حد من قلبه بيتحمله وبيفضل جنبه مهما كانت الظروف عمره ما يبيعه ابدا.
#تمت.

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت وتيني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى