روايات

رواية عشقت منتقبه الجزء الثاني الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم وفاء رشدي

رواية عشقت منتقبه الجزء الثاني الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم وفاء رشدي

رواية عشقت منتقبه الجزء الثاني الجزء الحادي والعشرون

رواية عشقت منتقبه الجزء الثاني البارت الحادي والعشرون

رواية عشقت منتقبه الجزء الثاني الحلقة الحادية والعشرون

الحلقه الحاديه والعشرون
$$$$$$
هيثم اخد رحمه وطلع بيها ع اسكندريه كان لازم يوضع حد ويعرف هي عايزاه ول لا
هيثم :-عايز اتكلم معاكي شويه
رحمه:-ازاي يعني
هيثم :-انزلي
رحمه:-ايه دا
هيثم :-دا المكان الوحيد الذي برتاح فيه
….. جابها ف منطقه قدام البحر حتي هي رحمه عاجبها المكان جدا
رحمه:-لا المكان تحفه جميل جدا
هيثم :-عيونك هي ال حلوة يا رحمه شايفه كل حاجه جميله وكمان قلبك جميل جدا عشان كدا كل ال حواليه حابينه وانا مش حابه وبس انا بعشقه
رحمه:-هيثم ارجوك الكلام دا حرام أن اسمعه منك لو ف حاجه انت عايز تقولها اتفضل قول
هيثم :-ماشي اكيد ف وف كتييييييير كمان قبل أي شئ انا بحبكككككككككك وجدا كمان وانتي عارفه دا كويس جدا
رحمه:-سكتت
هيثم :-انتي عارفه بس بتكابري انتي عايزة ليه تبعدي عني وانتي عارفه أن وجودك دوايا
رحمه:-باصه ف الأرض
هيثم :-بصي عليا هنا ارفعي وشك وريني عيونك ال محروم منها
رفعت رحمه وشها وعيونها شاف هيثم دموع بتهدد تنزل
هيثم :-بعيون كلها حب وشوق وتمني اتمني ف اللحظه دي تكون حلاله ياخدها ف حضنه هو عارف أنها قاست كتير ونفسها ترتاح
هيثم :-الدموع دي بتقتلنيبقلمي
ا منك انا عمري كله فداكي ومستعد من دلوقت انا غلطت وعرفت غلطي وندمت آخر ندم
رحمه:-الدموع نزلت وانا سامحتك
هيثم :-سامحتيني اه بس قلبك لسه زعلان مني ف حاجات كتير أولها جوازي ودا حقك وثانيها ظني فيكي والمفروض انا اكتر واحد عارفك
بس صدقيني انا اتجوزت عشان اوصلك ولما ظنيت لاني شفت كل حاجه ومش عارف والزن ع الودان أمر من السحر زي مابيقولو انا جبتك هنا عشان اعرف موقفك مني ايه
رحمه:-ساكته
هيثم :-ردي عليا انا عايزك واوعدك أن عمري ماهزعلك أبدا ودا عهد اخدته ع نفسي قدام الكعبه وانتي كنتي بتعيطي اتمنيت أمسك ايدك واقولك كدا
رحمه:-الكلام مامنوش فايدة ارجوك
هيثم :-يعني ايه
رحمه :-ال فهمته
هيثم :-لا مافهمتش حاجه وضحي
رحمه:-مسكت هوضح حاجه وانت فاهم كويس جدا يلا رحعني مكان ماحبتني
هيثم :-لا مافيش رجوع غير لما اعرف
رحمه:-رجعنييييييييييييي
هيثم :-تمام
أولا وثانيا وثالثا ولحد آخر العمر انا مش هسيبك انتي فاهمه مش هسيبك
يلا اروحك
$$$$
اخدها بالفعل وروحها ع البيت والطريق كله هي فرحانه وف نفس الوقت زعلانه هو إحساسه ملغبط بردو ماعرفش ياخد منها أي حاجه هي عايزاه ول لا
اجتمعوا كلهم ع الصفره بالليل بعد يوم كان حلو للكل
رحمه:-الفرح امتي عايزة افرح
عادل:-بعد 10 أيام
ندا:-بسرعه كدا
رحمه:-يلا بقاااا خليني اخلص منكم
عادل:-هتخلصي من ندا بس إنما يستحيل اسيبك اسيب القمر بتاعنا ابدا دانا كنت اموت
رحمه :-هههه بس يابكاش القمر بتاعك اهو هيجي واحنا هنتركن ع جنب مش كدا يا حجه
الحجه عليه :-ربنا يفرحهم ويهنيهم وعقبال ما اطمن عليكي انتي كمان
رحمه:-لااااااااااااا انا كدا تمام الحمدلله انا هقعد معاكي انتي ياقمري ياحبعمري انتي
عادل:-ههه كلاااااااااااام
رحمه:-لا فعل وحياتك
عادل:-بس يارحمه
رحمه :-عادل ف موضوع كدا عايزة اكلمك فيه
عادل:-كلي اذانا صاغيه اتفضلي يا قلب اخوكي
رحمه:-انا عايزة أسافر المنيا أعيش هناك
عادل وندا ف نفس واحد نعمممممممممممممممممممم
رحمه:-ال سمعتوه
عادل:-الموضوع دا مرفوض من غير كتر كلام
رحمه:-لأول مرة تقف لعادل
لا يا عادل لحد كدا وكفايه انا هسافر بيتنا القديم واعيش فيه انا تعبت وعايزه ارتاح ومش هرتاح غير هناك
الحجه عليه :-وانا هسافر معاكي
عادل:-حجه بتقولي انتي كمان
نظا:-وهتسيبوني
رحمه:-مش هنسيبك هنيجي من وقت للتاني نزوركم بس ال مانستوناش
عادل:-رحمه الكلام دا مرفوض انك تمشي من هنا مرفوض
رحمه:-بخنقه وبعدها عياط انا تعبت ارجوك ماتضغطش عليا
عادل:-وهيثم هتسيبيه
رحمه:-موضوع هيثم مرفوض من قبل مايبدا وانت عارف
عادل:-ال اعرفه انه بيحبك ومش كدا وبس دا بيعشقك هيثم كان بيموت ف بعدك هيثم كان بيتالم وانتي بعيده عنه
رحمه:-ههه اه مهو واضح بدليل انه اتجوز
عادل:-انتي ايه ربنا بيسامح انتي مش هتسامحي هو غلط وعرف غلطه ومش كدا وبس دا ندم كمان واتمني الموت لا يا رحمه انتي مش كدا ابدا خصوصا مع ال بتحبيهم وانا عارف ومتاكد انك بتحبي هيثم يبقي ليه بتبعدي عنه وتعذيبه وامتي كمان هتتعذبي اوعي تفتكري ف بعدك عنه هترتاحي لا عمرك ماهترتاحي ف بعده
رحمه :-بعياط عادل ارجوك كفايه ايوه حبيته ولسه بحبه إنما جواز مش هتجوز انا تعبت من كدا انا جربت حظي مرة واتنين وكفايه ع كدا انا لا هتجوز هيثم ول غيروا ارجوك ارجوك سيبني ع راحتي حتي اروق من الضغط شويه شهرين تلاته كدا وابقي ارجع
عادل:-قرب من أخته ومسح دموعها انا حاسك وعارف ال انتي فيه وربنا هيعوضك خبر انا هوافق بس بشرط اول ماتروقي ترجعي انا يستحيل اقدر أعيش وانتو بعاد عني انا عايشه بروحكم معايا
رحمه:-ربنا يسهل بعد الفرح بإذن الله
عادل:-ع طول كدا
رحمه :-معلش هنسافر تاني يوم الفرح الصبح
عادل:-حتي استني ارجع من برا
رحمه:-معلش يا اخويا
عادل:-امسكي حتي الشركه ع الأقل كدا يا رحمه
رحمه:-عادل ياقلب اختك انت كل ال ف الشركه حابينك وكويسين معاك هم ال هي مسكوها لحد ماترجع
عادل:-ماشي يارحمه ال يريحك
رحمه:-ممكن كمان طلب الموضوع دا يفضل مابنا مش عايزة حد يعرف بيه خالص
عادل فهم أنها مش عايزة هيثم يعرف
عادل :-حاضر يلا بقااااا شوف ال هتعملوه عشان جهاز ندا
رحمه:-ماتشلش هم انا رتبت كل حاجه
عادل:-عارفك والله ياقلب اخوكي ومعتمد عليكي
رحمه:-تسلملي ياقلب اختكم وربنا يفرحكم ديما يارب
…….
$$$$$$
خلصت كل حاجه رحمه وعدت الأيام وجه يوم الفرح ال كله مستني محدش عارف بال ناويه عليه رحمه ايه
$$$$
كل ال ف الفرح فرحان مبسوط وأولهم العرايس
نازل اول واحد من ع السلم عادل ومعاه أجمل عروسه ندا ال كان وليد مستني تحت عند السلم وهو طبعا غني التعرف والشكل سلم عليه وسلمه عروسته بعد كتب الكتاب بيبص عادل ع ناحيه السلم التانيه كان نازل هيثم ومعاه أجمل عروسه نسرين وعادل بعد ما سلم أخته انتظر ياخد عروسته وهو ف قمه السعاده.و الفرح سلن هيثم لعادل عروسته وكانت رحمه واقفه وراه اخوها فرحانه و مبسوطه بفرحه اخواتها قرب منها هيثم وهمس بصوت هي بس ال سمعته عقبالنا
وسابها ومشي وهي لا عارفه تضحك ول تبكي تضحك ع المجنون دا ول تبكي من الفرح لاخواتها ان ربنا كرمهم واتجوزو ال بيحبوهم يااااااااااه لما تتجوز عن حب يبقي كل شئ مختلف النظره اللمسه احساس مختلف تحسه كل مره كانها لسه بتعرفها
راحت رحمه جنب والدتها وقعدت ع الكرسي جنبها ع التربيزه جه هيثم قرب من الحجه يسلم عليها
هيثم :-ازيك يا حجه
الحجه عليه :-الحمدلله اخبارك يابني
هيثم:-وهو بيبص ع رحمه انا بخير طول منتوا بخير
الحجه عليه :-يارب ديما يابني
هيثم:-بقولك ايه يا حجه ماتحنني قلبها عليا دانا ابنك بردو
رحمه :- بصتله باستغراب
الحجه عليه :-والله يابني من غير ماتقول بس هي دماغها ناشفه
هيثم:-انتي هتقوليلي بس بقولك ياحجه قوليها اني مش هسيبها
وسابهم ومشي
ورحمه :-ف حاله ذهول من ال سمعته المجنون دا ممكن يعمل حاجه النهرد
راح هيثم ع بتاع الدي جي وطلب منت اغنيه صعيدي وجابواله عصايه ورقص رقصت الصعايدة بيها
عادل التاني قام من مكانه واخد عصايه وهو وهيثم اشتغلوا مع بعض ف الرقص يا شكلهم الخلوا الجميل وهم بيرقصوا
الواحد مهما كبر ووصل لمراكز يستحيل ينسي اصله
رحمه قامت وففت لما شافت شكلهم الجميل ال يفرح وخصوصا هيثم لما لبس كمان حلابيه بلدي ورقص بيها
شكله تخفه يجنن وسيم جداً
الحفله كلها اتلمت عليهم وع شكلهم ال يفرح شباب زي الورد يشرح القلب
خلصت الاغنيه وهيثم قلع الجلابيه وراح ع الدي جي وعادل راح جنب عروسته ال كبر ف نظرها من رقصته دي زي رحمه مافرحت بهيثم
هيثم عند الدي جي طلب منه اغنيه يقدمها هي قديمه شويه بس دي بتعبر عن حبه لرحمه كله
الاغنيه بتاعت #اكمل. انت الحب
…..
بدات الاغنيه وهو ماسك المايك وموجه كلامه لرحمه
…..
انت الحب ال اتمنيته وال عرفت الدنيا معاه
حلم حياتي ال استنيته وال ماعشتش قبله حياه
قرب مني هتعرف اني بدوب ف غرامك وبعشق نارك
قرب وانت لواحدك تعرف ان ماليش احلام بعديك
بعد الحب دا كله ياغالي قولي ازاي ابعد وانساك
وابعد ليه وانا قلبي وبالي وكل مافيا بيتمناك
انا مش ممكن مهنا جرالي هقبل اعيش غير، بس معاك
$$$$
دا مقطع منها هي كبيره
راح. عندها وبدا يغني ليها وكل ال ف الحفله مبسوط من كدا عشان ال، شايفينه
رحمه بتداري عيونها بايديها
قعد عند الكرسي عندها
خلاص مافيش مفر هتعمل ايه
جاله عادل ورفعه من الارض ووداه ع الاستيدج
بس رحمه الاغنيه حركتها وحركتها جامد جدا
معقول انه فعلاً بيحبها كدا
……$
ياتري ياهيثم لما تعرف قرار رحمه هتعمل ايه $$
كل واحد من العرسان غني اغنيه لحبيبته
ورقصوا مع بعض بس هيثم عيونه ع رحمه ال ماشلهاش ابداً من عليها نفسه ياخدها ف حضنه نفسه يرقص زي كدا نفسه ونفسه ونفسه يااااااااه دانا حتي شكلها نسيته ال قبل النقاب
ليه ليه يارحمه واجعه قلبي ليه
بس ابداً
والله ماهسيبك والله ماهسيبك
ولما نشوف
$$$$$$$$
خلص الفرح وكل واحد اخد عروسته وع الفندق ال بعدها حاجزين شهر عسل برا
#ملحوظه
مش هتكلم عن العرسان جوا اوض نومهم. وصلت اكيد،
$$$$$$$$$$$$
نرحع لرحمه ال خلاص جهزت نفسها وهي والحجه
هيثم عايز، يرن عليها
بس هكلمها اقولها ايه وكمان حتي نمرتها مش معايا طاب ايه
هيثم الليل كله بيفكر فيها
رحمه دماغها هتتفرتك من كتر التفكير هي مش عايزه تقرب من هيثم تاني مش عايزه تتوجع تاني تعبت وعايزه ترتاح مع ان ال قاله عادل صح انا مش هرتاح ف بعده دا لو يوم عدي عليا من غير ماشوفه هبقي هتجنن امال لو سافرت
طاب مش يمكن بشوف نفسي اقدر ع بعده ول لا… ولو مقدرتيش هترجعي؟؟؟
هترجعي؟؟
هترجعي؟؟؟
اتكرر دا ف دماغها كتير
هرجع ايوه هرجع انا هرجع لو فعلاً مقدرتش ع بعده هرجع
بس اشوف الاول رد فعله لو عرف اني سافرت هيعمل ايه
$$$$$$$$$
الصبح بدري كانت رحمه ووالدتها ف المطار وبالفعل سافرت ع المنيا ال اول مادخلت عيطت عياط السنين فيه كانها رجعت لسه طفله تاني
هيثم فاق الصبح فكر انه يروح يشوف الحجه
بالفعل راح بس مافيش حد يكونوا راحوا فين خمن ان ممكن يكونوا سافروا مع العرسان
بس ازاي رحمه مش ممكن تكون عزول وتروح وكمان الحجه بس انا ماعنديش احتمال تاني غير كدا
استبعد هيثم تماماً فكرت انها ممكن تكون رجعت المنيا تاني
كلم العرسان وتمام الحياه معاهم وكان بيتابع الشركه بتاعت عادل بس احرج انه يسال ع رحمه
$$$$$$
#واخيرا
العرسان رجعوا
ورجع عادل ع شركته
ال راحله هيثم
وسلم عليه بحراره جامد جدا واتكلم معاه ف الشركه والحمدلله كله تمام
سئل ع رحمه
هيثم:-تاني يوم الفرح روحت اشوف الحجه يمكن تكون عايزه حاجه مالقتش حد ماكنتش اعرف ان هم سافروا معاكم
عادل:-مين ال سافر
هيثم؛:-رحمه والحجه مش معاكم
عادل:-لا مش معانا
هيثم:-ايه ال مش معاكم امال فين لنت هتجنني دا شهر بحاله
عادل:- اخد نفس بحزن رحمه رجعت المنيا وهتستقر هناك
هيثم:-بصدمه بخضه بذهووول ايه رجعت ايه وازاي شهر بحاله وانا فاكرها معاكم تطلع ف المنيا وانا معرفش ماقولتليش ليه وقام وقف
عادل:-هي ال طلبت ان ماقولش لحد خالص وانا كنت رافض بس اعمل ايه ف رحمه
هيثم:-طاب وانا يعني ايه تستقر هناك لا
عادل:*انا حاولت معاها كتير وماقدرتش عليها اعمل ايه
هيثم:-هي بتعمل ليه كدا فيا للدرجه بتكرهني
عادل:-لا ماتظلمهاش رحمه بتحبك وبعدها عنك بتحبك
هيثم:-مهو واضح كل مقرب تبعد مع ان قولتها مش هسيبك قرتت انها ترجع المنيا
عادل:-،هيثم افهم
هيثم:-خلاص ياعادل انا كدا فهمت عن اذنك
وسابه وخرج
$$$$$$
عند رحمه ال زعلانه شهر بحاله ومايسالش للدرجه كدا ول كان بيمثل انه بيحبني واهو ظهر…، طاب ممكن يكون مايعرفش منتي طلبتي من عادل انه مايقولش لحد. ايوه انا طلبت كدا طاب ماسالش علينا بعد عادل ماسافر وعرف اننا مش موجودين
#رحمه ماتعرفش ان هيثم عمل كدا وهو فاكر انها مع اخوها واتصدم لما عرف

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي :  اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت منتقبه الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى