روايات

رواية عشقت منتقبه الجزء الثاني الفصل الحادي عشر 11 بقلم وفاء رشدي

رواية عشقت منتقبه الجزء الثاني الفصل العاشر 10 بقلم وفاء رشدي

رواية عشقت منتقبه الجزء الثاني الجزء العاشر

رواية عشقت منتقبه الجزء الثاني البارت العاشر

رواية عشقت منتقبه الجزء الثاني الحلقة الحادي عشر

ونرجع من جديد بعد ما عدي خرج من العمليات ع العناية
ورحمه زعلانه والقلقانه عليه جدا جت ندا والحجه عليه يشوفو بنتهم قربت رحمه من ندا
رحمه :-ندا
ندا:-نعم
رحمه:-عايزة منك طلب
ندا:-عيوني ليكي
رحمه:-تسلملي عيونك ..كنت عايزة ……
$$$$$$
خرجت ندا بالفعل من المستشفي
رحمه راحت عند عادل اول ماشافها عادل وقف وراح عليها
رحمه:-بخجل ممكن اشوف الصور ال انت ورتها لعدي
عادل:-حط ايدة ع كتفها لسه بردو مش مصدقه انك اختي
رحمه:-معلش ممكن اشوفها
هادل:-اكيد
خرج عادل الفون ووراها الصور .. صور كتير ليها ول عادل وندا وهيثم حتي يوم الخطوبه بنقاب ومن غيرو وهي لبساه وهي لبساه وشالته بس لسه لابساه ف نفسها ايوة انا دي انا فاكره اليوم دا وفاكرة دي وأخيرا صورتها هي وهيثم وهو بيلبسها الخاتم رجعت وراه وافتكرت اليوم دا كل حاجه بيفتكر فيها بالتسلسل كان هيغمي عليها وأخيرا افتكرت أنها ضربت حد بالسكينه كذا مرة من كتر التفكير والصور دي جت ف دماغها رجعت وراه وبتتنفس بصعوبه ..انا قتلت فعلا انا قتلت فعلا مسكها عادل وحضنها رحمه اهدي اهدي مالك وقعدها جت جري عليها هند:- مالك ف ايه
-شكلها افتكرت كل حاجه
هيثم:-أخيرا الحمدلله انا هطلب الدكتور
طلب بالفعل الدكتور وجه كشف عليها وكتبلها ع محاليل وأدوية مسكنه وقال سبوها ترتاح بس مين ال يرتاح رحمه افتكرت وياريتها ما افتكرت وعدي هتسيبه لمين
شويه وجت ندا والدتها معاها بس الشباب برا خرجم خصوصا هيثم
شويه وخرجت رحمه بنقاب ايوة توقعكم صح طلبت نقاب ورا منها ندا
اول ماشافها عادل ابتسم وضمها لحضنه
عادل:-حمدالله ع سلامتك يا قلب اخوكي
رحمه الله يسلمك
عادل :-راحه فين
رحمه:-هطمن ع عدي
عادل:-بغيظ ظاهر الي حد ما وبعدين
رحمه:-عادل نتكلم بعدين ارجوك وسابته ومشيت
هيثم:-اول ماشافها بالنقاب ايوه هي دي رحمه حببتي حب عمري كله أخيرا عيوني اتملت منك تاني أخيرا رجعتي وسمع كلامها مع عادل بس مش من حقه يتكلم اه زعلان بس بعد ايه خلاص
…………
راحت ع عدي اطمنت عليه
ف الوقت كان جه الرائد ال هياخد أقولها
وبالفعل هي ووائل
الرائد:-ممكن حضرتك تحكي ال حصل بالظبط من أول ما دخلتو الفيلا
بدأت تحكي رحمه
دخلت الفيلا انا وعدي عدي معاه خمسه بادي جرد اتنين كانو معانا ف الحفله والتلاته ف الفيلا
الفيلا شكلها باين عليه أن مافيش حد غير الأمن دخلنا واتكلمنا شويه انا وعدي وبعدها بحوالي 20 دقيقه كل واحد فينا راح ع اوضته
…. لاحظ وائل كل واحد فينا راح ع اوضته عرف أن كل واحد فيهم لوحده وفرح بكدا الي حدا ما …
غيرت هدومي عشان انام سمعت صوت حد ف الممر فكرت قولت يمكن حد من الأمن بس الأمن مش بيركبوا فوق عدي مانعهم من كدا آخرهم حراسه الفيلا تحت لسه هفتح الباب لقيت تلاته داخلين عليا صرخت بس واحد فيهم كان مسكني وحط ايدة ع بؤي شفت عدي جه يجري وماسك المسدس بتاعه ضربوا عليه نار صوت رصاصهم مكتوم انا معرفتش اعمل الدور جاي عليا وبعدها ظهروا الشباب عادل وهيثم والباقي يعرفوا المتر وائل
وائل:-بعدها ….. حكي الباقي وائل
الرائد:-طاب حضرتك سمو الملك عدي ال اعرفه عنه أن له حاشيه وناس تبعه فينهم
رحمه:-احنا نزلنا مصر تقريبا وحدنا احنا الاتنين مافيش حد وأجر أمن من هنا
الرائد:-تمام … دا فيما يخص قضيه عدي إنما القضيه بتاعتك
هنا رحمه خافت
رحمه :-قضيه ايه
الرائد:-وصلتي ازاي لقصر عدي ف اسبانيا
وائل:-انا بعتذر وبشده ممكن حضرتك تأجل تحقيق ف القضيه دي لأن رحمه شبه فاقدة الذاكرة فيها ولسه مارجعتش بس اكيد كل التأكيد أن ال يعرف كدا رانيا ومحمد
الرائد:-احنا بعتنا بالفعل قوة للمكان ال ادانه عنوانه هيثم
… عموما احنا منتظرين تتقدرو تتفضلو
…..
خرجت رحمه ووائل من عند اوضته التحقيق ال ف المستشفي اتوجهت ع طول ع عدي
رحمه رجعتلها الذاكرة اه مش بتتكلم مع حد خالص ول حتي أخواتها عندها شبه صدمه ساكته ع طول ف نفسها بتسترجع كل ال فات وكل ال مرت بيه ودموع بتنزل من العيون بتسرسب لوحدها
….
هيثم شايفها وحاسس بيها بس مش عارف يعمل ايه لها نفسه يتكلم معاها بس مش قادر تقريبا هو له اليد ف كدا
….
$$$
راحت القوة ع المكان مالقيتش حد غير رانيا سايحه ف دمها ومضروبه رصاصتين طلبوا الإسعاف لها واخدتها
وصلو بها المستشفي عملولها الازم بس لسه مغيبه عصمت ابوها معاها
ال تعب من بنته وأفعاله
الدكتور طلب يشوف جوزها
هيثم رافض انه هيروح لأنه باختصار طلقها بالتلاته
بس الدكتور مصمم
اقنعه وائل بالعافية انه يروح وهو معاه راحوا ع اوضته الدكتور
هيثم:-خير حضرتك
الدكتور:-حضرتك هيثم زوج مدام رانيا
هيثم:-طليق ف حاجه
الدكتور:-اكيد ف مدام رانيا حامل
نزل الخبر عليهم هيثم زي الصاعقه ووائل مش عارف يقول ايه
هيثم:-مين ال حامل
دكتور:-مدام رانيا ف الشهر التاني والحمدلله الجنين بخير ماتاثرش بال حصل
هيثم:-جنين ايه وحنين مين
عصمت:-ابنك
هيثم:-لا مش ابني وبنتك عمرها ماهتكون مراتي تاني
عصمت:-الكلام دا عيب يعني ايه مش ابنك
هيقم:-مش ابني روح شوف بنتك جابته منين
عصمت:-أخرص انا بنتي متهورة اه بس عمرها ماتغلط
هيثم:-ال يسرق وينهب ويقتل سهى عليه أي حاجه
وائل:-هيثم الكلام دا ماينفعش هنا ف حاجه اسمها تحليل اعمل تحليل واتاكد بس ماتغلطش ممكن
هيثم:-انا موافق دكتور اعمل تحاليل DNE للطفل
دكتور:-حاضر
………
عادل مع أخته ف المستشفي ال مش مفارقة عدي خالص ودا شئ بدأ يدايق منه عادل بس مش قادر يتكلم معاها كفايه ال مرت بيه عدي خلاص بظاهرة يتحسن اهو اول مافتح عيونه شاف بنت منتقبه قدامه من غير كلام خديجه خديجه:-ايوة انا
عدي:-انتي انتي
رحمه:-انا رجعت لاصلي انا منتقبه
عدي:-خير مافعلتي ااااااااه اااه
رجمه:-الف سلامه
عدي:-بدي أقوم
رحمه:-استني هسندك بتسند فيه دخل عادل وادايق اكتر قرب منه وهو ال سنده
عادل:-حمدالله ع سلامتك
عدي:-الله يسلمك الامانه رجعت لأصحابها
عادل:-والله انا مش عارف اشكرك ازاي ع كل ال عملته مع اختي
عدي:-لا تقول ه هذا هاد كانت امانه والحمدلله أنها رجعت لذاكرتها وانا عملت شئ
عادل:-ربنا يشفيك تقوم بالسلامه
عدي:-أن شاء الله
$$$$$
ف جانب تاني كان عمل هيثم تحليل والنتيجة بعد يومين
بس جايب آخره ومش عارف هيعمل ايه
وائل :-اهدي اهدي ياهيثم مش كدا
هيثم:-اهدي اهدي انت مش معانا ول ايه منك لله يا رانيا
وائل:-ماتعديش ع أم ابنك
هيثم:-حتي انت كمان بقولك ايه
وائل:-بقولك ايه انت انا ماتعودتش منك ع كلام زي دا انت كدا بتشكك فيها مش هيثم ال هيقول كدا
مالك جرالك ايه
هيثم:-كل دا وجرالي ايه لما أحب من قلبي وواجه صعوبات كتير قدامي وخلاص أخيرا هتجوز ال بحبها تعمل كل دا رانيا تحرمني من حب عمري من حياتي من نور عنيه وكمان ايه تعيشني ف عذاب كل ال الفترة ال فاتت ع أساس أنها ميته وتطلع عايشه بس ايه قدام عنيه ومش قادر اخدها ف حضني مش قادر اطبطب عليها مش قادر حتي أبص ف عنيها وحده مختلفه مش هي دي رحمه وال يوجع اكتر أنها ملك حد تاني يعني حتي كلام معاها مش هقدر اتكلم قولي بقااااا ذنبها ايه وانا ذنبي ايه عشان يكون ف كل الغل دا والحقد وعايزني مازعلش ال يقتل ويسرق وينهب ويخرب سهل عليه أنه يعمل أي حاجه وانا رانيا بشك فيها انا ندمانه ع كل حاجه عملتها معاها وع كل وقت قضيته معاها
وائل:-اهدي وصلي ع النبي
هيثم:-عليه الصلاة والسلام
وائل:-ف حاجه عايز اقولك عليها والمفروض ماقولهاش لأن دي أسرار بس انت لازم تعرف يمكن يخفف عنك من ال انت فيه
هيثم:-ماظنش أن ف حاجه تخفف كل الوجع ال انا فيه دا
وائل:-اسمع وانت مش هتخسر
هيثم:-قول
وائل:-بخصوص رحمه وعدي
هيثم:-مالهم
وائل:-حكي لهيثم ال حصل ف الاستجواب وأنها بتنام ف اوضه وعدي ف اوضه
هيقم:-معناه ايه الكلام دا
وائل:-أن جوازهم ع الورق وحتي لو مش عارف الورق دا جواز باطل لانها فاقدة الاهليه واسم غير اسمها اهدي بس وربنا يحلها
هيقم:-انت بتتكلم جد يعني رحمه حاليا مش مرات عدي
وائل:-ايوة مش مراته ال اذا …
هيثم:-إلا إذا ايه
وائل:-لو رحمه وافقت ع الجواز منه حقيقي بعد رجوعلها الذاكرة وينكتب باسمها الحقيقي وهي تجوز دا
هيثم:-يعني ايه هي ممكن توافق عليه
وائل:-ممكن ودي حاجه احنا لسه معرفنهاش ف رحمه
هيثم:-يارب ماتوافق عليه يارب
وائل :-يارب اهدي بقااا خلاص ويلا بينا
…….
مشي هيثم ووائل راحوا عند عدي ف المستشفي ال رحمه مش بتفارقه لحظة
هيثم:-حمدالله ع سلامتك
عدي:-الله يسلمك يابني زووء يا شهم انت بطل يا هيثم
هيثم:-مين دا بضحك
غدي:-انت والشباب انتو انقذتوا حياتي انا وخديجة
هيثم:-تقصد رحمه
عدي:-انتبه للكلمة اه رحمه حمدالله ع سلامتها
هيثم:-احنا ماعملناش غير الواجب وكمان هي بنتنا وانت ضيف عندنا واحنا السبب ف كدا
حس عدي من كلام هيثم انه بيلمح انه غريب عنهم
رحمه ف الوقت دا كانت عند الدكتور بتطمن ع عدي بس الدكتور صدمها بخبر خلاها مش قادرة تستوعب ول تصدق ال سمعته خرجت من عنده وهي ف حاله توهااااااااااان خالص قابلها هيثم ف الممر
هيثم :-رحمه
رحمه:-وقفت
هيثم :-مش كفايه من المستشفي وترجعي البيت
رحمه:-بصتله بصه كلها زعل ولوم وعتاب وقبل كل دا شوق وحب
رحمه:-انا مش هسيب جوزي
هيثم:-بغيظ احنا هنستهبل جوز مين انتي كنتي فاقدة الاهليه مالك
رحمه:-لو سمحت انت مالكش الحق تتكلم معايا واتفضل حضرتك شوف مراتك
فهم هيثم أن رحمه زعلانه انه رجع لرانيا وان رانيا هي السبب ف كل دا
كل ال عمله … تمام بعد اذنك وسابها ومشي وهو بيتقطع من جوه من كلامها ومن نظره عيونها وسابها هي بين وجع والم بتلوم نفسها ازاي قولت كدا دا عمري كله نفسي اسمع كلمه وحششششششششششششتيني زي ماكان بيقولها بس هي قولها ازاي وانا اخترت واحد غيرو
$$$$$$$
وصلت رحمه عند عدي ال دلوقت يستحيل تسيبه حتي لو كانت بتفكر بعد كلام الدكتور
دخلت من الباب
عدي:-يا هلا
رحمه:-طمني عليك
عدي:-انا بخير من طول مانتي بخير وربنا يحفظك
رحمه:-ويحفظك
عدي:-خديجه أقصد رحمه بدي
رحمه:-ههه انا رحمه عندهم وخديجة عندك
عدي:-بابتسامة تمام بدي منك
رحمه:-انا سامعه
عدي:-انا بحلك من أي ارتباط كان بنا
رحمه:-باستغراب انت بتقول ايه
عدي:-هاد الصحيح انتي اتزوجتيني وانتي فاقدة الاهليه والآن رجعت لك وعرفتي انتي مين رجعتي لبيتك واهلك وخطيبك
رحمه:-انا مش هسيبك انت سامع
عدي:-رحمه اسمعيني وافهمي هاد مايصير
رحمه:-اسمعني انت شيل الموضوع دا من دماغك انا يستحيل اسيبك
عدي:-شو هاد انتي اتجننتي ماتتعبيني معك وخطيبك
رحمه:-انا ماليش خطيب
عدي:-وهيثم ايش يكون
رحمه:-كان ودلوقت انا مراتك انت والجواز هيكون رسمي وحقيقي قدام الكل
عدي:-انا مش موافق ع هاد
رحمه:-هاااا انت بترفضني انا الله يرحم بضحك حتي لو رفضتني هتجوزك غصبا عنك ههه
عدي:-هههه ضحكتك جميله مثله انا بدي أعيش معك كل عمري بس ع حساب غيري لا انا قلبي دا طعم العشق واتوجع ماحب أن أكون سبب وجع غيري وهيثم مش بيحبك وبس دا بيعشقكك وهاد ال اعرفه من قبل حتي ماتاتي القصر عندي
رحمه:-عدي أحب اقولك حاجه هيثم اه بيحبيني بس المهم انا عايزة مين وانا اخترتك انت ودا شي انتهي وهبعت أجيب مأذون والجواز هيكون شرعي وباسمي الحقيقي
عدي:-رحمه …..
قاطعته رحمه خلاص ارجوك
سكت عدي ماتكلمش تاني
……..
دخل الرائد عليهم عشان يحقق معاه ف ال حصل
الرائد:-عايزك تحكي ال حصل من أول ماوصلتم الفيلا
عدي:-وصلنا الفيلا واتكلمت شويه انا وخديجة وبعدها كل واحد فينا ع غرفته بس أثناء جلوسي ف الغرفه سمعت صوت أقدام غريبه مين هاد هاد مش مشيت خديجه والأمن انا مانعهم من ركبوا الطابق الثاني لأنه خاص بالحريم فتحت الباب واتفاجا بهاد الناس رجعت مسرعا أجيب السلاح تبعي بس كانو أسرع مني وصابوني ….
….وائل كان جه ف الوقت دا مهو محامي عدي ف مصر وسمع كلام عدي وال أكد كلام رحمه انهم كل واحد. فيهم ع اوضه
وائل:-بعد التحريات حضرتك عرفنا أن الأكل ال أكلوا منه أفراد الأمن الخاصين بعدي انه كان ف مخدر بعد الأكل نامو ع طول
الرائد:-بالفعل دا ال اثبتناه احنا بندور ع محمد أما رانيا ف حالتها ماتسمحش باستجواب خص وصا أنها حامل الدكتور بيقول يومين تلاته
رحمه سمعت كلمه حامل
رانيا حامل من هيثم غصه جت ف قلبها ووجعها اكتر وعرفت أنها باختيارها لعدي كانت صح
خرجوا من عند عدي
…..
رحمه روحت الفيلا عندهم ولأول مره بعد غياب والم وحزن وزعل ووجع تجتمع الأسرة تاني والحمدلله البسمه رجعت تاني
عادل:-أخيرا ياقلب اخوكي والله قلبي ماكان مصدق ول مطاوعني انك ميته
ندا:انت بتقول فيها ماما من كتر مابتقول انا مامتتش انا صدقتها وعشت نفس الاحساس
الحجه عليه :-انتو لسه بتتكلمو وتبوس ف رحمه انا بنت اهي الحمدلله يابنتي
رحمه:-طاب كلكم حاسين اني مامتتش ماحاولتش ليه تدور عليا ول نفترض أن كل دا ماحصلش وان هيثم ماكنش عمل صفقه مع عدي ول كنت نزلت مصر كنتو خلاص سلمتو الأمر أننا مت
كل انصدمو من كلامها بس مع الصدمة نبره زعل وعتاب هي بتعتب عليهم
عادل:-مين قال كدا انا كنت براقب رانيا ودعاء كمان بس مالقتش نتيجه واستسلمت بالفعل
رحمه:-استسلمت اه طيب
عادل:-انتي زعلانه مننا وبتعتبي
رحمه:-من حقي
ندا:-حقك واكتر بس ال متعرفهوش أننا دفنا جثه غيرك ال هي انتي يعني انتي ف نظر الكل ميته وأما إحساسنا دا ف احنا بس ال حسينا بيه وهيثم كمان
رحمه:-ايه دفنتو ايه .
عادل:-جثه هي انتي وفستان الفرح ال لبستيه عند دعاء وكمان الخاتم بس الجثه مشوهه بميه نار وانا رفضت أن حد يعملك تشريح أو تحاليل عشان نثبت انتي ول لا
لأنك منتقبه رفضت واستودعك عند ربنا ودفنا الجثه بس إحساسنا كلنا انك عايشه بس هندور فين وع مين انتي ميته والحمدلله ربنا استجاب دعايا وكنتي عند عدي ال صانك لحد دلوقت راجل بجد
رحمه:-انا عايزة اتمم جوازي من عدي
عادل:-ايه بصوت عالي نسبيا
رحمه:-ال سمعته
عادل:-انتي اكيد اتجننتي
ندا:-عادل اهدي مش كدا
الحجه عليه :-بالراحه ع اختك بغضب
عادل:-يا أمي انتي مش عارفه هي بتقول ايه عدي مين ال اتممي جوازك بيك انتي يوم اتجوزتيه كنتي فاقدة الاهليه يعني جواز باطل واوعي يكون…
رحمه:-ماتكملش جوازي بيه كان ع الورق بس …. انا عايزة اتمم جوازي بعدي
عادل:-هترجعي تاني وهيثم
رحمه:-هه هيثم مين
عادل:-خطيبك
رحمه:’انا ماعنديش خطيب
عادل:-مش بقول اتجننتي
رحمه:-لا بالعكس انا عقلت انا مش هسيب عدي
عادل:-رحمه انا مش عايز اضغط عليكي
رحمه:-عادل اخويا انا عدي مش هسيبه راجل وقف جنبي مش هنكر أن هو دايقني ف الاول بس بعدها اتجوزني واتغير عشان بطل كل ال بيعمله انا غيرتوا للاحسن وغير كدا …..
عادل:-كدا ايه
رحمه:-ول حاجه
عادل:-هرجع اقولك تاني وهيثم هتسيبه لمين
رحمه:-ههه لمراته هي مش حامل
عادل:-ايه
ىحمه:-انت متعرفش حامل
عادل:-ول نفترض هو طلقها وماترميش اللوم عليه احنا كمان عندنا محمد
رحمه:-ههه امال ارمي اللوم ع مين لو فعلا حس بيا اني مامتتش كان دور عليا فين كمان بلاش يدور كان ع الأقل ماتجوزش لا وايه اتجوز ها هي
عادل:-اتجوزها عشان يعرف أي خبر عنك وماتنسيش أن هو السبب أننا نعرفك وهو كمان السبب أننا ننقذك انتي وعدي
رحمه:-يعني انا مديونه له لا والله
عادل:-انا ماقولتش كدا كلنا مديونين لبعض والحمدلله أننا عرفنا الحقيقه انتي قلبك قسي ليه كدا
رحمه:-بعياط والله ماقسي ول عمره هيقسي بس أفعال الناس ال حواليه هي ال عملت فيه كدا انا تعبت تعبت كتير يا اخويا هي الدنيا عايزة ايه مني تاني خدت مني كل حاجه يارب خدني وريحني
عادل:-بدموع ف عيونه بلاش كدا وماتقوليش كدا الحمدلله المؤمن مصاب ف كل حاجه وانتي ربنا بيحبك انا ال هقولك انتي نسيتي كلامك ليا
رجمه:-انا تعبت والله تعبت يا اخويا والله العظيم تعبت وافق يا عادل ع جوازي بعدي ارجوك وافق
عادل:-لو دا شئ يريحك انا موافق بس انتي كدا هتظلمي هيثم
رحمه:-هو ال ظلم نفسه ربنا يكرمه بالاحسن مني
عادل:-حاضر يخف ويخرج من المستشفي واجوزكم بس خفي من المرواح عنده
رحمه:-حاضر بس موعدكش
عادل:-عارفك بتعملي ال ف دماغك
….. $$$$$$$$$$$
عدا يومين ع معاد التحاليل خلاص هتظهر النهارد راح يتسلمها هيثم ويطمن
الدكتور:-ابنك
هيثم:-حط ايديه ع دماغه
وائل :-شكرا يا دكتور
واخد هيثم وخرج
هيثم:-ليييييييييييييييييييييييييييييييه
وائل:-مالك بس
هيثم:-ليييه كل مافك من رانيا تلصق ليا تاني
وائل:-نصيبك كدا والحمدلله أنها وصلت لكدا
هيثم:-هو ف اكتر من كدا
وائل:-ف يمكن كنت خلفت منها كذا عيل كنت هتعمل ايه دا واحد وكمان لسه ف علم الغيب وياعالم هيكمل ول لا سيبيها لربنا
هيثم:-ونعم بالله
…………
$$$$
#هنااااااااااااااااااك
عند الشرطه بيحققوا مع المتهمين حققوا معاهم ف قضيه عدي والمتهمين رانيا ومحمد دلوقتي ف قضيه خطف رحمه وتضليل العداله أنها ماتت وكمان بيعها
المتهم:-احنا اخدنا أوامر من محمد أن أننا نخطفها يوم فرحها ونموتها بس بصراحه احنا طمعنا لقيناها حلوة اوووي رحنا سفرناها تشتغل برا وقبضنا التمن
الرائد:-بالقلم ع وشه انتو بعتوها. …
انا عايزك تحكي من الاول من أول ما اتفقوا معاكم …
$$$$$$
ناحيه تانيه كانو بيحققوا مع رانيا
ال اول مافاقت استجوبوها وعرفت أنها حامل وماصدقتش نفسها
الظابط :-احنا روحنا المكان ولقيناكي سايحه ف دمك مين ال ضربك بالنار خصوصا أن السلاح بتاعك وعليه بصماتك
رانيا:-بعياط انا بعد ما هيثم عرف انهم ف الفيلا هيخصلو عليهم سبت الفيلا وهربت وصلت عند محمد اول ماشافني
محمد:-انتي اتجننتي ايه ال جابك هنا
رانيا :-انت بتعمل ايه وايه الورق دا
محمد:-مايخصكيش
رانيا:-انت بتهرب
محمد:-مسكها من دراعها انتي جايه هنا وهم اكيد وراكي انتي هتودينا ف داهيه
رانيا:-اوع سيب أيدي وفلتت ايدها منه انت بتهرب وسايبني ليهم
محمد:-انتي دلوقتي خطر علينا
رانيا:-طلعت مسدس من شنطتها. .. لا انت متعرفنيش انا عليا وع أعدائي
محمد:-ههه انت فاكره انك هتخوفيني بدأ
رانيا:-جرب وشوف
محمد:-انتي عايزة ايه
رانيا:-اهرب معاك احنا دلوقت انكشفنا
محمد:-وهو بيقرب منها وفجأة قلب السلاح عليه … هههههههههه ها ياقطه من طول منتي مش اد السلاح بتمسيكيه ليه
رانيا:-مش فارقه هات السلاح
محمد:-لا
رانيا:-و وهي بتقرب هات السلاح وفجأة مسكته منه هو ماسكه وهي مسكاها خرجوا رصاصتين منه
سمع محمد صوت الشرطه برا بسبب ايدة شاف رانيا جم ال رصاصتين فيها وقعت ع الأرض وهو هرب ……
$$$$$$$$
الرائد:-تمام
طاب وقضية خطف رحمه
رانيا:-بعياط ااااااااه
الرائد:-اتكلمي
المحامي:-بطلب من حضرتك تأجل ها لحين ماتتعافي موكلتي وهي كدا كدا تحت الحراسة
الرائد:-تمام
……
بالفعل سابها الرائد ومشي
رانيا بتندب حظها أولها ع كل ال عملته والشر ال فيها وثانيها ع الحمل ال ماكنتش متوقعاه كنت جتني ف ظروف احسن ياريتني عرفت قبل ماعمل كل دا كنت طلبت السماح من هيثم
عصمت:-بعياط الأب ويااااااه لما الأب يعيط انا تعبت معاكي ومش عارف اعمل ايه كل دا يطلع منك ربنا يهديكي
رانيا:-بابا انا أسفه ارجوك سامحني
عصمت:-مش مهم انا اسامحك المهم الناس ال انتي اذتيهم هيثم ورحمه اطلبي منهم السماح والعفو مش انا
رانيا:-بابا انا عايزة اشوف هيثم ارجوك
عصمت:-يالعالم هيوافق يجي ول
رانيا:-ارجوك يابابا
……….

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت منتقبه الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!