رواية عشقت ملاكي الفصل العشرون 20 بقلم فرح محمد
رواية عشقت ملاكي الجزء العشرون
رواية عشقت ملاكي البارت العشرون
رواية عشقت ملاكي الحلقة العشرون
في الصباح استيقظت ملاك ونظرت اللي أسد
ملاك بحب : انا مش عارفه ازاي انت احتليت قلبي وحياتي كلها كدا انا مش هعرف اعيش من غير ثانيه واحده
أسد : ولا انا
ملاك بصدمه : انت صاحي من امتى
أسد : من قبل ما انتي تصحى
ملاك : يعني سمعت كل حاجه قولتها
أسد : اه وعاوز اقولك ان انا كمان مش هقدر اعيش من غير انتي الأكسجين اللي بتنفيه انت روحي اللي لوبعدت عني هموت من غيرها والخاجه
ملاك : بعد الشر عليكي
أسد : ملاك عارفه وانا بعيد عني كنت حاسس ان الدنيا وقفه بيا كنت حاسس ان روحي مش معايا كنا بستمد قواي لما بشوفك بس مكنتش بتدوم كتير
ملاك : وانا كنت بتشوفي ازاي
أسد : من كاميرات المراقبه
ملاك بصدمه : ايه
أسد : اه والله كنت بشوفك كل ما توحشني
ملاك : خلاص مش هبعد عنك تاني
أسد : وانا مش هسمحلك تبعدي عني
ملاك : ماشي يلا بقى علشان نروح الجامعه بقالك كتير مروحتش
أسد : دول كلهم اسبوعين وبعدين تعالي ناخد كمان شهر كذا اجازه
ملاك : أسد قوم يلا
أسد : اصبري بس احنا مخلصناش كلمنا بتاع امبارح
ملاك : كلام ايه احنا مقولناش حاجه أمبارح
أسد وهو ينام فوقها : اممم شكلك نسيتي تعالي افكرك
ملاك بتفكير : اوعي يكون اللي في دماغي صح
أسد : اه
ملاك : مش حاسس انك بقيت قليل الادب
أسد : وانتي دماغك انحرفت
ملاك : ما هو اللي يعيش معاك لازم دماغه تنحرف
أسد : والله
ملاك : اه والله ويلا قوم بقى خلينا نجهز ونروح الجامعه
أسد : امممم لا قومي انتي الأول
ملاك : أسد بطل بقى وقومي
أسد : تؤ تؤ
ملاك : علشان خاطري يا اسدي
أسد : انتي قولتي ايه
ملاك : علشان خاطري
أسد : اللي بعدها
ملاك : يا اسدي
أسد : هو بقى فيها أسدي يلا و……. تسكت شهرزاد عن الكلام
___________________
استيقظت ليلى وهي تفرك عينها
ليلى : اممم فهد حبيبي قوم يلا اجهز على ما اجهز الفطار
فهد : تعالي ننام شويه كمان وبعدين نبقى نقوم
ليلي : قوم بقى يا فهد
فهد بخبث :طيب وبعدين في حد بيصحي حد كدا
ليلى : امال اصاحيك ازاي
فهد : كدا اهو وقبلها وقال صباح الخير
ليلى : صباح النور يلا قوم اجهز
فهد : حاضر وبعدين لسه بدري أكيد أسد لسه نايم
ليلى : اااه هموت واعرف حصل معاهم ايه
فهد : تعالي نرخم عليهم ونعرف اتصالح ا ولا لاء
ليلى : اه يلا نتصل عليهم
ورن فهد على أسد
ملاك : أسد تلفونك بيرن
أسد : سيبيه يرن
ملاك : شوف ليكون في حاجه مهمه
أسد : يوووه مين الرخم ده ورد أسد
فهد : الووووووو
أسد : في ايه يا زفت
فهد : هو انا اتصلت في وقت مش مناسب ولا ايه متهدي كدا
أسد : اه قول بتتصل ليه
فهد : اصل ليليو كانت عاوزه تعرف ازاي اتصالح انا وملاك ولا لاء
أسد : اه اتصالحنا هو في حد يقدر يزعل من ملاكه
فهد : اممم ماشي
ليلى : اديني اكلم ملاك
فهد : ايوه يا أسد ادي التلفون لملاك ليلى عاوزه تكلمها
أسد : حاضر انا هفتح المكبر
ملاك : ايوه يا ليليو
ليلى : الف مبروك يا حببتي انا فرحانه اوي انكوا اتصالحتوا
ملاك : مكنش هيحصل من غير أفكارك الجامده
فهد بحب ليلى وياخذها في حضنه : اصلا ليلى طول عمرها أفكارها مجنونه كدا ودي احلي حاجه فيها
أسد وهو الاخر يحضن ملاك : ربنا يخليهالك ويخلي ملاكي ليا
فهد : يارب
أسد : انا بجد بشكركم جدا لانكوا ساعدتوا ملاكي وانتي يا ليلي علشان كنتي معاها علطول ومسبتهاش وقت ما كنت انا بعيد عنها
ليلى : ملاك اختي قبل ما تكون صحبتي
أسد : ربنا يخليكوا لبعض
ملاك وليلى : يارب
ملاك : يلا يا ليلي علشان نروح الجامعه متتاهريش
أسد : ايه لا استنى يا ليلي ملاك مش هتروح احنا قولنا هناخد انهارده اجازه
فهد : ماشي ملاك هتاخد اجازه وانا كمان عاوز اخد انهارده اجازه
أسد : امال مين اللي هيكون في الشركه
فهد : انت وانا هتنيني مع ليلو حببتي
أسد : لا انا مش هروح الشركه انا هتنيني مع ملاك
ليلى وملاك : باااااااااس
ملاك : أسد يلا بينا على الجامعه
ليلى : وانت يا فهد يلا على الشركه
ملاك : يلا يا ليلي قومي اجهزي هنروح الجامعه
ليلى : يلا
فهد واسد : بس..
ملاك وليلى : مبسش خلاص احنا قررنا وانتوا هتنفذوا يلا
أسد وفهد : حاضر
أسد : كل ده بسببك كان لازم تتصل
فهد : ايه قطعت عليك اللحظه ولا ايه كنت بتعمل ايه علشان تزهق عليا كدا هاااا كان بيعمل ايه
ليلى : وانت مالك سيبوا في حالوا بقى
فهد : لا انا عاوز اعرف
أسد بعصبيه : نفس اللي انت كنت بتعمله مع ليلي يلا سلام وأغلق الهاتف دون أن يسمع رده
فهد : ده قفل
ليل : اه عنده حق
فهد : بقى كدا بس بقولك ايه
ليلى : ايه
فهد : تيجي نعمل اللي هو كان بيعمله مع ملاك وانتي اصلا وحشتيني
ليلى : قوم يا فهد عيب كدا
فهد : يبت دا انتي مراتي هو ايه اللي عيب
ليلى : فهد
فهد وهو يقبلها : عيونه وقلبه وروحه
ليلى : بس بقى يلا بقى نقوم علشان خاطري
فهد : حاضر بس برضوا مش هسيبك هرجعلك تاني ليه أيامنا طويله مع بعض
_________________
ملاك: ايه ده يا أسد قفلت من غير ماتسمع هي بيقول ايه
أسد : اه هو رخم
ملاك : يارب طب يلا قوم علشان نجهز نروح الجامعه
أسد : هي الجامعه واخده تفكيرك ليه
ملاك : علشان الامتحانات قربت
أسد : حاضر قومي يلا
ملاك : لا قوم انا الأول
أسد : لا
ملاك : أسد علشان خاطري
أسد : تؤتؤ
ملاك وهي تسحب الملايا عليها : ماشي يا أسد
أسد : بتخلي ايه يا هبله ما انا شوفت كل حاجه
ملاك : بس بقى وضربته بالمخده
أسد : انتي بتضربيتي انتي قد اللي عملتيه ده
ملاك : اه لو مكنتش قده مكنتش عملته يا قليل الادب
أسد : بقيانا قليل الادب طب هدى ظلوا يضربون بعض بالوسائد حتى تعبوا
أسد وهو ياخذ ملاك في حضنه : بحبك يا ملاكي
ملاك : وانا بعشقك يا أسدي
وقبلها أسد قبله طويله تبين مدى حبه لها وتركها ودخل يجهز نفسه
وبعد فتره ذهب جهز أسد وملاك
ملاك : ماشي يا أسد انا همشي انا بقى واقبلك هناك
أسد : استنى وروحي معايا
ملاك : علشان محدش يعرف ان احنا متجوزين
أسد بتنهيده : انتي ليه مش عوزاهم يعرفوا
ملاك : علشان انا عاوز كدا
أسد : انا مين قالك كدا بالعكس انا عاوزهم يعرفوا علشان محدش يقرب ناحيتك
ملاك : يعني انا مش…. وقاطعها أسد
أسد : حد قلك قبل كدا ان انتي هبله هو لازم اتجوز واحده من مستوايا وتكون غنيه شبهي علشان الناس محدش ليه دعوه ويلا احنا هنروح سوا
ملاك بفرحه : انا بحبك يا أسد
أسد : وانا بموت فيكي يلا بينا بقى
ملاك : ماشي يلا
وذهب جميع أبطالنا فهد الي الشركه واسد وملاك وليلى الي الجامعه
وصل أسد وملاك ونزل أسد و ملاك تحت أنظار الكل
أسد : يلا بينا
ملاك : انا هروح اشوف ليلى
أسد وهو يفهم : ملاك اهدي محدش له عندنا حاجه
ملاك وهي تتنهد براحه : حاضر
أسد : عندك محاضرات قبل محاضرتي
ملاك : اه عندي محاضره الساعه 9 بتاع دكتور حازم
أسد : ايه طب مقولتش ليه
ملاك : ايه وفيها ايه يعني
أسد : الساعه 9 وربع
ملاك : ينهر ابيض اكيد دكتور حازم مش هيرضي يدخلني وهو اصلا دكتور بارد
أسد بضحك على معشوقته : مش عيب لما تقولي على الدكتور بتاعك كدا
ملاك : حاضر مش هقول كدا تاني بس هحضر المحاضره ازاي بقى دلوقتي دي كانت مهمه
أسد : تعالي وانا هدخلك
ملاك : بجد
أسد؛ اه يلا
وذهب أسد وملاك ودخل أسد وخلفه ملاك
أسد : دكتور حازم ازيك
حازم : تمام الحمد لله عامل ايه يا أسد
أسد : تمام بخير
حازم : ايه في حاجه ولا ايه علشان تيجي لحد عندي بنفسك كان ممكن تبعتيلي وانا اجيلك
أسد : لا الموضوع ان ملاك اتاخرت بسببي وقالتلي الدكتور مش هيرضي يدخلني فقولتلها تعالي وانا هدخلك
ملاك هي تنظر لاسد بحب : شكرا
أسد وهو يفهم نضرتها : العفو يا قلبي
حازم : دكتور أسد من غير حضرتك ما تقول انا كنت هدخلها اصلا لان ملاك من اكفأ الطلاب عندنا واظن ان انت عارف ده
أسد : اه صح
حازم ينظر بحب لملاك : وغير كدا الاستاذه ملاك تؤمر واحنا ننفذ
أسد : شكرا ليك
حازم : ملاك لو عوزتي حاجه ابقى تعالى قوليلي
ملاك : حاضر وشكرا ليك
حازم : دا وجبي
أسد : ماشي بقى انا هسيبك تكملوا المحاضره وانا هروح اشوف شغلي وبص لملاك وقال لو عوزتي حاجه انا في مكتبي
ملاك : حاضر
حازم لاستغراب العلاقه بين اسد وملاك : دكتور أسد هو حضرتك تقرب لملاك
أسد : اه هو في حاجه ولا ليه هي مقصره في حاجه
حازم : لا بس انا عاوز اطلب منك طلب قدام الكل واتمنى ان ملاك توافق
أسد لاستغراب : هو فيه ايه وطلب ايه ده
حازم : أسد انا بحب ملاك وعاوز اتجوزها
ملاك بصدمه : ايه
أسد بعصبيه : نعااااااااام
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت ملاكي)