روايات

رواية عشقت ملاكي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم فرح محمد

رواية عشقت ملاكي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم فرح محمد

رواية عشقت ملاكي الجزء الحادي والعشرون

رواية عشقت ملاكي البارت الحادي والعشرون

رواية عشقت ملاكي الحلقة الحادية والعشرون

أسد : نعاااااام عاوز تتجوز مين
حازم : دكتور أسد انا بحبها ومستحيل ازعلها مني في يوم
أسد بعصبيه اكبر : انت اهبل
ملاك : اهدي بس يا أسد هو ميعرفش ان…..
أسد بمقاطعه : اسكت وهو بيقول عاوز يتجوزك
حازم : وفيها ايه دا انا داخل البيت من بابه
أسد وهو يضربه لكمه في وجهه : بقى انت عاوز تتجوز مراتي انت ازاي تبصلها اصلا
حازم بصدمه : ايه مراتك
الطلاب بصدمه : ايه دكتور أسد متجوز ملاك
أسد : اه مراتي وزوجتي وحبيبتي واي حد هيفكر يوصلها يبقى يستشهد على نفسه
ملاك : أسد اهدي
حازم : انا اسف بس مكنتش اعرف انها زوجتك وانها متجوزه اصلا
ملاك : خلاص عادي يا دكتور محصلش حاجه صح يا أسد
نظهر لها أسد بحب : صح يا روح أسد
حازم : على العموم انا اسف مره تانيه واتمنى لكم حياة سعيده
أسد وهو يحضن ملاك حتى يثبت للجميع انها ملكه فقط : دكتور حازم انا اسف اني ضربتك بس مش هقبل حد يبص عليها حتى
حازم : عندك حق وانا متفهم حضرتك كويس وعادي انا مش زعلان منك علشان اي واحد هيعملزكدا طبعا مع مراته
أسد : شكرا ليك
حازم : العفو ونادي وقال يلا علشان نكمل المحاضره
أسد نظر الي ملاك : انا هروح لو عوزتي حاجه انا في مكتبي
ملاك : حاضر
أسد : بقولك ايه سيبك من المحاضره دي وتعالي اقعدي معايا
ملاك : أسد
أسد : عيونه
ملاك : يلا روح شوف شغلك وخليني احضر المحاضره
أسد : حاضر و قبلها من مقدمه رأيها وغادر أمام الجميع فكانت هناك عيون تراقبهم منهم من يتمنى اهم السعاده ومنهم من يحقد عليهم
ليلى : ملاك
ملاك : ليلى انتي هنا
ليلى : اه وشوفت كل حاجه بس أسد طلع بيحبك جامد اوي
ملاك : عارفه يلا نحضر المحاضره ونتكلم بعدين
وجلسوا البنات لكي يسمعوا اللي الشرح
___________
أسد في مكتبه : ياربي طب اروح احضر المحاضره ولا اعمل ايه بس اسيبها ازاي وهو قال انو بيحبها بس خلاص هو مش هيبوصلها تاني علشان عرف انها متجوزه بس برضوا مش قادر اما اتصل على فهد واشوف
فهد : الووووووووووووووو
أسد : الله يخربيتك ايه ده
فهد : عاوز ايه
أسد : بث عاوز رايك في حاجه
فهد : ايه أسد ذات نفسه بيطلب رأيي دا انهارده يوم عالمي
أسد : اتعدل بقى واخلص
فهد : حاضر بس مس بالساهل هطلب حاجه قصاده
أسد : عاوز ايه
فهد : امم شهر اجازه من الشغل
أسد بصدمه : ايه شهر هتعمل فيه ايه
فهد : انا لسه عريس ومحتاج اعمل شهر عسل
أسد : اممم ماشي موافق بس قول رايك في الموضوع اللي هقولهولك ده
فهد : قول
أسد :…………. (حكي كل شئ) انا مش عارف بقى اروح احضر المحاضره ولا اعمل ايه
فهد : اممم طالما خايف عليها وغيره هتقتلك روح احضر علشان متتعصبش عليها بعدين وترجعوا تتخانقوا تاني
أسد : عندك حق انا هروح احضر معاها المحاضره
فهد : ماشي ويلا بقى علشان اجهز انا كمان كل حاجه هخدها معايا في شهر العسل
أسد : ماشي سلام
وأغلق الهاتف وذهب اللي معشوقته وملاك ولكن وقف أمام باب المدرج
أسد لنفسه : طب هدخل واحضر بصفتي ايه طب هقول حجه ايه ياربي
العميد : اهلا اهلا دكتور أسد
أسد : ازي حضرتك
العميد : تمام الحمد لله انت واقف كدا ليه
أسد : مفيش حاجه بس مش لاقي حاجه اعملها قولت اروح احضر اي محاضره وده اللي جه قدامي وكنت لسه هدخل
العميد : طيب ماشي لو عوزت حاجه ابقى تعال
أسد : حاضر هستاذن انا بقى
العميد : ماشي
ودخل أسد الي المحاضره بجانب
دكتور حازم : في حته يا دكتور أسد
أسد : لا مفيش بس مكنتش لاقي حاجه اعملها قولت اجي احضر المحاضره مع ملاكيييي وشدد على حرف الياء وكأنه يخبر الجميع انها ملكه هو فقط
حازم وهو يفهمه : طيب ماشي عادي اتفضل
أسد وهو ينظر بين الطلاب ويبحث عنها وجدها تجلس بجانب ليلى من جهه والجهه الأخرى يجلس شاب
أسد بعصبيه : انت ايه اللي مقعدك جنبها
الطالب : والله هي اللي جت قعدت جنبي
ملاك : أسد اهدي يا أسد في مسافه بيني وبينه وبعدين انت عارف هنا كل واحد بيقعد في اي حته
أسد : طب عاوزني اعمل ايه وهو قاعد جنبك كدا
ملاك : اهدي يا حبيبي
أسد وهو يسحبها من خصرها في اتجاهه وتفاجي الجميع من عملته : ملاك انتي ملكي انا وبس وانتي عارف ان انا بغير وغيرتي وحشه اوي
ملاك وهي تحاول أن تقفل على الموضوع : انا حبيبتك ومحدش هيقدر ياخدني منك وقابلته من جبينه أمام دهشه الجميع وقالت متخفش محدش هيقد يبعدنا عن بعض اهدي بقى علشان خاطري
أسد وهو يشد على خصرها اكثر : انا عارف ولا حد اصلا يقدر يبصلك علشان ساعتها هيارحم على روحه
ملاك والدموع تتجمع في عينها بسبب شده الآلام : أسد
نظر لها أسد وعندما رأي الدموع بعينيها تنهد واخذها في حضنه وكان يشدد من احتضان عليها وكأنه يريد أن يخبأها عن أنظار الجميع
ملاك وهي بتخرج من حضنه بكسوف : ممكن تبعد شويه الكل بيبوصلنا
أسد بضحك : مش قادر
ملاك : طب يلا بقى خلينا نخلص المحاضره دا احنا لسه عندنا كمان محاضره وانا هموت من الجوع
أسد ببلاهه : محاضره مين
ملاك : محاضره اكتر دكتور بحبه في الجامعه دي كلها
أسد بعصبيه : دكتور مين ده
ملاك : في ايه يا أسد
اسد : انطفى مين الدكتور ده
ملاك باستغراب :انت نسيت ولا ايه ان فاضل المحاضره بتاعتك
أسد بتذكر : اه صح دا نسيت
ملاك : في حد ينسى شغله
أسد : طول ما انا معاكي بنسى كل حاجه
ملاك : وانا كمان
ليلى : ما تبس بقى انت وهي عمالين تحبوا في بعض و نا واقفه هنا
ملاك : وانا مالي يا اختي روحي حبي في جوزك
ليلى : ما جوزك ده هو اللي مبعده عني
أسد : احسن اصلا دا محضرلك مفاجأه جامده
ليلى : بجد ايه هيا
أسد : مش هقولك خليه هو اللي يقولك
ليلي : ماشي بس انت عرفت ازاي
أسد : هو اللي قالي كنت بستشيره في حاجه قالي هقولك على رائ بس بشرط وطلب حاجه مني كدا
ملاك : اكيد المفاجاه اللي هو عاملها
أسد : اه
ملاك : يبختك يا ليلي
أسد : يبختها ماشي طب وانتي مش عاوزه تشوفي المفاجاه اللي انا عملهالك
ملاك : بجد ايه هيا
ليلى وهي تنظولها واستوعب أين هي : انا بقول مش وقت الكلام ده ونبص حولينا نشوف احنا فين
ملاك : اه عندك حق بس بقى كفايه لحد هنا
أسد :طب يلا علشان تكملوا المحاضره بتاعتكم
حازم : هي بقى فيها محاضرات خلاص مينفعش تاني بصوا انا هديكم انهارده فري اللي عاوز يعمل حاجه يولاد يعملها
الطلاب بصدمه : ايه
حازم : مالكم مصدومين ليه خدوا راحتكم على الآخر انهارده
اسد : ومالوا تعالي يا ملاكي اقعدي جنبي
ليلى : أسد والنبي هخلي فهد يجي
أسد : لا
ملاك وهي تنظز لاسد : ليه يا أسد خليه يجي يونسها علشان لو مجاش انا هسيبك واروح اقعد معاها علشان متقعدش لوحدها
أسد بصدمه : ايه
ملاك : ايه ده اللي عندي
أسد : خلاص اتصلي عليه يجي يا ليلي
ليلى بفرحه : هيييييه
ملاك : افتكري الجمايل دي يا كلب البحر
ليلى : حاضر من عنيا
كل هذا يحدث وكانت هناك عيون تنظر بخبث لملاك واسد
ماكس : هاا هتعملي ايه دول رجعوا لبعض قبل ما ننفذ الخطه
دارين بخبث : تؤتؤ استنى وشوف انا هعمل ايه وعملت تلفون
مجهول : الو
دارين بخبث : خلصت اللي طلبته منك
مجهول : اه
دارين : طب قابلني في المكان *******
مجهول : حاضر خمس دقايق وهكون هناك
دارين : ماشي مستنياك
وضحكت بخبث ضحكه كلها شر
________________
ملاك : أسد
اسد : نعم يا روحي
ملاك : انا جوعانه روح جيب لينا اكل
أسد بضحك : انتي مش بتشبعي
ملاك : اه هتروح ولا لاء
أسد : حاضر هروح خليكي يا ليلي جنبها لحد ما اجي
ليلى : حاضر
أسد : عاوزه تاكلي ايه يا روحي
ملاك : اي حاجه على ذوقك
أسد : حاضر
وغادر اسد…
ملاك : بت يا ليلي انا مش بحلم صح
ليلى : لا يا اختي واستني بقى خليني اكلم فهد
ملاك : حاضر وانا مكلم البت لين أصلها وحشتني
ليلى : ماشي
___________________________
لين : ألوو
ملاك : ايوه يا لين عامله ايه
لين : انا كويسه الحد لله
ملاك : طب ومحمد عامل ايه
لين : كويس الحمد لله انتوا الي عاملين ايه
ملاك : احنا كويسين الحمد لله انا عندي خبر حلو
لين : ايه هو
ملاك : انا اتصلت انا واسد
لين بصراخ وفرحه : هييييييييييه اخيرا انا فرحانه اوي
ملاك : بس اهدي يا مجنونه
محمد : ايه في ايه يا لين علشان تبقى فرحانه اوي كدا
لين : ملاك واسد اتصالحوا
محمد بفرحه : ايه بجد اخيرا
ملاك : هو انتوا ليه محسسني ان احنا كنا تعبنكم
محمد : ما انتو كنتوا تعبنا بجد احنا حاولنا نصالحكم اكتر من مره بس مفيش فايده واخيرا انتوا اتصالحتوا
ملاك : ماشي
لين : احنا لازم نحتفل
محمد : ايوه عندك حق
ملاك : خلاص بصوا انا واسد وليلى في الجامعه وفهد جاي تعالوا انتوا كمان
محمد : هو احنا هنحتفل في الجامعه
ملاك : تعالوا بس وهنقرر هنا احنا هنعمل ايه
لين : ماشي احنا جايين
ملاك : ماشي مستنياكوا واغلقت الخط وجدت ليلى تحث فهد

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت ملاكي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى