روايات

رواية عشقت مطلقة وأولادها الفصل الثاني 2 بقلم مارلي إيهاب

رواية عشقت مطلقة وأولادها الفصل الثاني 2 بقلم مارلي إيهاب

رواية عشقت مطلقة وأولادها الجزء الثاني

رواية عشقت مطلقة وأولادها البارت الثاني

عشقت مطلقة وأولادها
عشقت مطلقة وأولادها

رواية عشقت مطلقة وأولادها الحلقة الثانية

بعد مرور عدة سكات استيقظ سلطان
سلطان پصدمة
اني عملت اية استحالة اني اعمل كدة لا لا مستحيل
ثم قال لنفسه پصدمة
لا انا عملت كدة بس هي اللي استفزتني هي السبب هي السبب
قام سلطان بسرعة يرتدي ملابسه و يخرج من هذا المنزل الذي يشعر بيه ان نفسه يضيق و يختنق و خصوصا بعد الذي فعله بها
ارتدي جلبابه وخرج يتمشي علي البحيرة المكان المفضل له وهو سرحان لا يعلم ماذا علبه ان يفعل الان كيف سوف يتعامل معاها بعد الذي حدث بينهم و تعامله الحيواني معاها
سلطان بحزن
من متي كنت قاسې اجده عمري ما مديت ايدي علي حرمه ومش بس كدة لا كيف قدرت اعمل اجده فيها و كيف قدرت اخون فرحة حب العمر اللي كنت حافظ نفسي ليها ليه ليه اجده عملت ليه اجده يا سلطان
قطع سرحان سلطان والده وهو بيتصل عليه
سلطان بضيق
عايز اية انت دلوقتي يا بوي مش كفاية اللي حوصل ده كله بسببك انت
رد سلطان بضيق
ايوة يا بوي
القناوي
مالك علي الصبح مين مضايقك اكيد مش شمس شمس دي نسمة بس للي يقدرها
سلطان بسخرية
معاك حق للي يقدرها بجي
القناوي
شوف يا سلطان هتعرف اني عملت كدة لية بس
مش دلوقتي يا ولدي خليك ويا مراتك و اتبسطوا سوا واني شوية و هتصل بيها
سلطان بحزن وهو يمسح علي وجهه
حاضر يا بوي اللي تشوفه مع السلامه
القناوي باستغراب من اسلوب ولده
مع السلامه خد بالك من نفسك و من مراتك سلام
قفل القناوي مع سلطان وقال
الواد ده ماله شكله متوتر اتمني ميكنش زعل البيت
فاطمة بدموع
برده نفذت اللي في دماغك و جوزتهم اهو ولدك مش طايق حاله ليه عملت اجده يا قناوي فهمني
القناوي ببرود
مش مهم تفهمي يا فاطمة خليكي في حالك
و متدخليش
فاطمة بدموع
ده ولدي يا قناوي فاهم يعني اية ولدي يعني قلبي هيوجعني عليه حس بيا مش اجده حرام عليك
القناوي ببرود
بقولك اية يا فاطمة روحي من وشي و ملكيش صالح بيا واصل انتي فاهمة ولا لاء
فاطمة بدموع
ماشي يا قناوي اللي انت عايزه بس خليك فاكر انك هتتحاسب علس اللي عملته في ولدك
القناوي
وانا موافق خليكي في حالك يا بت الناس
فاطمة بدموع
ماشي يا قناوي
طلعت فاطمة علي اوضتها تبكي و تتحسر علي ولدها اما في احدي البيوت القديمة كانت تقف فرحة مع عامر
عامر بابتسامة
اتفضلي يا حبيبتي دي الالف جنية
فرحة بابتسامة
اني عارفة اني تعبتك جوي معايا يا عامر حقك عليا
عامر بابتسامة
انا لو اطول اجيب ليكي نجمة من السماء هعملها يا فرحة انتي متعرفيش معزتك. عندي ولا اية
فرحة بابتسامة
بجد يا عامر
عامر
بجد يروح قلب عامر مش ناوية تحني علي الغلبان يا فرحة انا تعبت صدقني من كتر بعادك عني.
بعدت فرح عنه وقالت
فرحة بابتسامة
ان شاء الله قريب يا حبيبي انا لازم امشي دلوقتي علشان امي متعوقنيش
عامر بابتسامة
طيب تعالي اما اوصلك.
فرحة
يا خبر اية اللي بتقوله ده و لو حد شافك. هروح في داهية
عامر بهدوء
خلاص يا حبيتي اول ما توصلي كلميني
فرحة بابتسامة
حاضر يا حبيبي سلام
سلطان بحزن
شمس ارجوكي اديني فرصة اتحددت معاكي اني مكنتش اقصد اللي حوصل امبارح ده انتي اللي عصبتني و خلتيني مش شايف قدامي
شمس بصړاخ وړعب
ابعد ابعد عني متقربش انا بكرهك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت مطلقة وأولادها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى