روايات

رواية عشقت قمر الفصل الرابع 4 بقلم غادة محمد

رواية عشقت قمر الفصل الرابع 4 بقلم غادة محمد

رواية عشقت قمر البارت الرابع

رواية عشقت قمر الجزء الرابع

رواية عشقت قمر
رواية عشقت قمر

رواية عشقت قمر الحلقة الرابعة

*******ملحوظه ابو قمر سافر قبل ما قمر تتجوز وعمه اللي هو ابو اسر هيبقه وكلها ونعرف ليه بعدين ******
يوم الفرح قمر لبست فستان جميل اوي وادهم كان منبهر بيها
وكتبه الكتاب قمر سرحانه لحد ما فاقت علي كلام المذون الشهيرة
(بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكمه في خير )
ابو قمر قال لي اسر خلي بالك منه لحد مرجع بسلامه من السفر انا همشي دلوقتي اوع تنسه
وسافر ابو قمر
*******وهنعرف هو سافر ليه بعدين *************
بقلم غاده محمد
وجت فقرت الرقص اسر كان بيقول لي قمر في ودنه
قال اسر القلم اللي اتدهولي بسبب بوسه انه هديلك منه عشره وتغط علي وسطه
قمر بسطله وكانت هتعيط وسكتت وكانه برقصه ومنسجمين لحد
وهما بيرقصه جت طلقه في قمر
اسير خده المشتشفي بسرع وهو بيعيط
صقر: اخبارها اي هي كويسه
الطبيب باسف: للاسف الضربة جات جامدة اووووي عليها اصرت علي الحبل الشوكي
اسر بغضب: يعنى اي انطق
الطبيب بخوف: يعنى هي ممكن تفقد الحركة بس لما تفوق هنعرف
اسر بصدمة: اي
الطبيب بسرعة: بس مع العلاج الطبيعي ان شاءلله في امل انها تمشي تاني
اسر: هي فين دلوقتي
الطبيب: نقلنها غرفة عادية الغرفة رقم***
ذهب اسر الي الغرفة ودخل وجدها نائمة مثل الملاك جلس بجانبها وهو ينظر لها فقط وبعد مرور ساعة حركت قمر يديها فنظر اليها اسر بلهفة
اسر: قمر انتي فوقتي قمر انتي كويسه
قمر بصوت ضعيف: مياة عاوزة ماية
اسر: حاضر حاضر احضر لها اسر المياة ورفعها بخفة شديدة وارحها علي صدرة واخذ يشربها المياة وبعد ان اخذت قدرها الكافي من المياة واكتفت وضع خلفها المخدات وكاد ان يذهب فوجدها تمسك يدية نظر الي يديها الصغيرة وهي تمسك يدية
قمر بخوف وتعب: انت رايح فين
اسر هروح انادي الدكتور علشان يتاكد من حاجه
قمر : يعني مش هتمشي
اسر بابتسامه: عمري مامشي يا قمري
ذهب اسرونظرت قمر الية بابتسامة ثواني ودخل اسر ومعة الطبيب
الطبيب بابتسامه: هااا اخبار القمر اي
قمر بابتسامه: الحمدلله يا دكتور بس انا مش حاسه برجلي
الطبيب: متخفيش انا هشفهالك اهو
اسر بغيرة: ياريت واخلص
الطبيب بخوف: حاضر
كشف الطبيب علي قمر ثم نظر الي اسر
الطبيب: زي ما قولت لحضرتك يا اسر بية مش هتقدر تمشي فترة بس مع العلاج الطبيعي ممكن تقدر تمشي
قمر بصدمة: بعني انا مش هقدر امشي تاني لااا دا كدب انا هقوم امشي واوريكم
حاولت قمر القيام ولاكن منعها اسر نظرت قمر الية ببكاء
اسر: انتي هتكوني بخير وانا مش هسييك ماشي
قمر: ماشي خرج الطبيب بعد ان اعطاهم رقم دكتوره علاج طبيعي ماهرة في عملها ونامت قمر من كثرة المجهود خرج اسر من الغرفة وهو يتحدث في الهاتف
اسر: الو
الرجل: حلوة صح عجباك بس مش تخاف مش هتتهني بيها كتير انتظر الهدية واغلق الخط
اسر: الو الو الو اخذ يفكر من هو فهو لدية الكتير من الاعداء ثم نظر الي قمر من الزجاج التي خارج الغرفة وجدها نائمة اتصل اسر علي الحراس
اسر: خمس دقايق والقيكم عندي واغلق الخط دون سماع رد وبعد مرور خمس دقايق وجد الحراس امامة
اسر بحدة: عاوزاكم تخلو بالكم منها وامنو المستشفى كويس فاهمين
الحراس: فاهمين وذهب الحراس لتامين المستشفى وقمر
خرج اسر من المستشفى متوجها للقصر حتي يغير ثيابة وياتي بثياب لقمرر ويرتاح قليلا دخل اسر القصر فستقبلتة الخادمة
الخادمة: احضرلك الاكل يا بية
اسر بتعب: لا بس حضري اكل مسلوق انا هطلع انام كمان ساعتين صحوني والاكل يكون جاهز
صعد الي الغرفه
في مكان اخر اول مرة نروحة
المجهول ١: هو روح بس ساب حراس كتيرة في المستشفى يا بوس
البوس: رقبهم كويس البنت دي انا عاوزها هي دي نقطة ضعفة
المجهول ١: طيب يا بوس اوامرك
اغلق البوس الهاتف وهو يبتسم بغل: هخدها منك زي مختها منك زمان
اسر: لااا كلي الاول يالا علشان مزعلش
قمر: لا هاكل الاكل كلو متز”علش جلس اسر امامها واخذ يطعمها بيدة واخذ تاكل حتي شبعت
قمر: مش قادرة كفاية
اسر: اخر حتة
قمر : حاضر اخذت منة اخر لقمة وضع باقي الطعام علي الطاولة وكاد ان يذهب ولكن امسكتة قمر
قمر: انت رايح فين
:اسر مش رايح هغسل ايدي اهدي
قمر: طيب متتاخرش
اخذ يضحك اسر فنظرت الية قمر فكان اسر وسيم بشدة مال اليها اسربخبث: عارف اني حلو اخفضت قمر عيونها بكسوف وذهب اسر حتي يغسل يدة وخرج وجدها تنام فجلس بجانبها
امسكت قمر يدية ونامت نظر لها اسر ثم اقترب منها وكان علي وشك تقبيلها ولكن تراجع في اخر لحظه وتركها وذهب الي الشباك يستنشق الهواء حتي يهدء
في الصباح
استيقظت قمر وجدت اسر يمسك يدها وينام بجانبها علي الكرسي نظرت الية كم هو جميل وهو نائم ثم فاقت من سرحنها
قمر: اي الي انا بفكر في دا عيب كدة
اسر: صباح الخير
قمر: صباح النور
اسر: يالا الدكتور قالي امبارح ينفع تخرج من المستشفى عادي
قمر بحزن: طيب
اسر ماللك
قمر بابا وحشني مع ان لسه ماشي النهارده
قال اسر متقواليش الكلام ده لباباكي عشان ميخفش ويحصله حاجه
قالت قمر تمام
قصر أسر الكيلاني

وصل اسر الي القصر وثم حمل قمر الي الغرفة التي امر الخدام بتنظيفها ثم غطها جيدا ثم ذهب الي غرفتة غير ثيابة بعد دش دافي وكاد ان يذهب حتي ينام ولكن وجد الباب يدق
اسر: مين
الخادمة: في واحده عاوزة حضرتك تحت
سوزي: اوعي كدة ثم فتحت الغرفة ودخل
الخادمة: عيب كدة
سوزي: انتي مالك انتي اي يا حبيبي مش عاوز تشوفني ولا اي
وصل اسر الي القصر وثم حمل قمر الي الغرفة التي امر الخدام بتنظيفها ثم غطها جيدا ثم ذهب الي غرفتة غير ثيابة بعد دش دافي وكاد ان يذهب حتي ينام ولكن وجد الباب يدق
اسر: مين
الخادمة: في واحده عاوزة حضرتك تحت
سوزي: اوعي كدة ثم فتحت الغرفة ودخل
الخادمة: عيب كدة
سوزي: انتي مالك انتي اي يا حبيبي مش عاوز تشوفني ولا اي
اسر: روحي انتي شوفي شغلك خرجت الخادمة واحضتنت سوزي اسر
سوزي بدلع: اي يا بيبي انت لي مطنشني انت نسيت سوزي حبيبتك
اسر ببرود: لا بس كنت مشغول
سوزي: شغل اي دا يا حبيبي
اسر وهو يراها قمر: سيبك من الشغل انتي حلوة اوووي النهارده قمر زي اسمك
سوزي بدلع: بحبك يا اسر
اسر وانا كمان بحبك يا قمري ثم اخذ يقبلها بتعمق
(((وتسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح)))
اما عند قمر استيقظت وجددت نفسها في مكان غريب وغرفة
قمر قامت من علي السرير وجدت ثياب في الدولاب اخذتهم وذهبت الي الحمام وغيرت ثيابها ونزلت الي الاسفل
قمر: صباح الخير
الخادم: صباح النور يا هانم
قمر: فين اسر هو هنا صح
الخدام: اة هو فوق في اوضتة
قمر: انهي اوضة
الخدامة: اول اوضة علي ايدك اليمين
قمر: اي دا دي الاوضة الي جمبي انا هطلع انادي
الخدامة: بس يا هانم ولكن ذهبت قمر بسرعة الي الاعلي حتي تري اسر وما ان دخلت كانت الصدمة عندما رائت……مين
يتابع
طبعا كلم هتقوله ابو اسر فين ابو اسر سافر هو كمان مع ابو قمر شغل وعشان هما عرسان جداد وكده 🤡🗿

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت قمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى