روايات

رواية عشقت عالمها الصغير الفصل الثالث عشر 13 بقلم رحيق الورود

رواية عشقت عالمها الصغير الفصل الثالث عشر 13 بقلم رحيق الورود

رواية عشقت عالمها الصغير البارت الثالث عشر

رواية عشقت عالمها الصغير الجزء الثالث عشر

رواية عشقت عالمها الصغير
رواية عشقت عالمها الصغير

رواية عشقت عالمها الصغير الحلقة الثالثة عشر

كانت تجلس في مكتبها بعقل شارد وبقلب مشغول…طرق الباب
داليدا ..اتفضل
ايهاب .. خلصتي
داليدا ..لا قربت بس بص كده الصفقه دي مهمه جدا في قسم التنفيذات ولازم محمد بيه يدينا امضته انا وافقت بس هو بيقول في مشكله وانا مش فاهمه ايه هي
ايهاب ..المشكلة مش في محمد بيه المشكله في ابنه سليم هو المسئول عن القسم ده ورافض الصفقه..
داليدا باستغراب ..ويرفضها ليه
ايهاب ..معرفش يم…….قاطع كلامه صوت زعيق ودوشه في الدور اللي تحتهم …الشركتين كانو في مبني كبير فوق بعض
داليدا ..ايه ده
ايهاب ..معفرفش تعالي نشوف فيه ايه
نزلو لطابق اللي تحت لقو الموظفين بتجري والكل ملموم حولين حد بيتخانق
.. ************************************

 

داليدا ..ايه ده ايه الهمجية دي بصت وقفت بصدمه
كان مراد ماسك حد وفقيهوعمال بيسددليه لكمات ويضرب فيه ووشه كله دم ..ايهاب شدهم من بعض وكان العميل صاحب الصفقه اللي بيتكلمو عنها مراد دغدغه
..ايهاب ..معتز بيه ..هو ايه اللي حصل وليه مسكتو في بعض
معتز بغضب ..مييين الهمجي ده هااا وديني لاوريه من هو معتز الدمنهوري
هم مراد عليه ليكمل ضربه له ..اوقفته داليدا بالوقوف امامه وهو كالعاده تاه بها ..
داليدا بصوت واطي نسبيا وغضب مكتوم…ايه اللي انت هببته ده
مراد بغضب ..مين الحيوان ده وجي يعمل ايه هنا
ايهاب ..معتز بيه احم هو صاحب الصفقه اللي المفروض تمضي عليها
مراد بحده ..صفقة ايه ونيلة ايه انا مش موافق اصلا اتفضل اطلع برره
داليدا بهدوء ..ايهاب خد معتز بيه وطلعو علي فوق ..احنا بنعتزر ليك جدا يا فندم علي اللي حصل ياريت تتفضل
معتز ..عشان خاطرك انتي بس ثم اكمل بزدراء..واحد همجي وركب
مراد هم بالذهاب إليه ليكمل عليه اوقفته داليدا ..
داليدا ..ممكن افهم ايه اللي بيحصل

 

مراد بغضب ..انا مستحيل اوافق علي الزفت الصفقه مع الحيوان ده
داليدا بتحدي ..ياريت توطي صوتك ومش انت اللي تقول موافق والا لا
مراد ..لا انا اللي اقول انا اللي مسئول عن القسم ده ووريني هتمضي العقود ازاي من غير موافقتي…وتركها وذهب مكتبه ويكاد أن يفتك دماغها يريد أن يطفي نار قلبه التي تزداد كلما رأها….
*******بعد قليل **********
دخلت له المكتب وجدته مرجع راسه علي الكرسي وواضع يديه فوق رأسه وشعره مبعثر ..
داليدا ببعض من التوتر …احم احم
اعتدل في جلسته سريعا ..
داليدا ..ممكن نتكلم بعقلانيه شويه
مراد باستغراب … عقلاااانيه مره واحده ههههههه اسمعو مين بيتكلم
داليدا بغضب من استهزاءه لها …ياريت نتكلم في المفيد ممكن اعرف ليه رافض الصفقه دي مع انها مهمه جدا
مراد وهو يحاول أن يغضبها أكثر…اناا حر كيفي كده
داليدا بحده ..هو لعب عياال ايه اللي انت حر فيه مش فاهمه
مراد ببرود..مش بحب البني ادم ده ايه عاادي

 

داليدا بغضب ..مرااااااد
مراد قرب اكتر وبنبره حنونه…عيونه
داليدا بتوتر وقلبها كاد أن يخرج من مكانه …احم ااا يااريت..ياريت ما تهزرش وتتكلم جد شويه
مراد وهو يثير غيظها..بس انا اسمي سليم ..مراد مين ده
داليدا عنفت نفسها علي غبئها هي مش عارفه تنده ليه باسم سليم ..معلش انا اسفه يا سليم بيه لو سمحت امضي علي الاوراق دي
مراد رجع بالكرسي لورا …اممم بس عندي شرط صغير
داليدا بغضب ..انا محدش يشرط عليا انت فاهم
مراد ببرود ..طيب براحتك الخساره علي الكل وبعدين انتي اللي اتفقتي معاه هيبقي شكلك وحش اووي
داليدا وهي تحاول ان تمسك أعصابها وما تجبهوش من شعره …استغفر الله العظيم..ها اتفضل أوامر
مراد ببتسامه انتصار…الساعة ٥ تكوني خلصتي هبعتلك لوكيشن بالمكان و تيجي علي هناك وهتحكيلي كل حااااااجه
داليدا بغيظ …لا
مراد ببرود ..طيب خلااص روحي هتيله تلج عشان وشه باظ…
خرجت داليدا تسبه وتلعنه وتسب نفسها لانها من وضعت نفسها في هذا المئزق بتلك الشراكه فقد كانت حره ..
***********************

 

مراد ببتسامة..كنت عارف انك جايه
داليدا ..هااا اخلص وقع الاوراق وبلاش لعب عيال صغيره
كان واقف في مكان الشجره الكبيره اللي هي اسمها داليدا ..(لو مش فاكرنها ارجعو للبارت7 )
مراد ..انا قولت اللي عندك احكيلي الاول
داليدا بغضب ..عايز تعرف ايه هاا وده يخصك في ايه اصلا انا زهقت من جنانك ده
مراد ببرود..جنان اممم طيب شكلنا مطولين هنا وادي قعده اهممم
داليدا بغيظ ..ياااااللله الصبر يااارب
مراد بحنان ..داليدا عشان خاطري بجد انا احترت ريحني جدتك فين طب وانتي ازاي بقيتي كده وليه اختفيتي انا كنت بدور عليكي
هنا داليدا انفجرت وأخرجت كل ما في قلبها ودموعها انهمرت علي خديها وجع ثلاث سنوات التي تكتمه أخرجته
داليدا بدموع محبوسه ..عايز تعرف ايه هااا تيتا ماااااتت ايييوه سبتني ومشيت زي ما كله بيسيبني ويمشي كلهم مشيو بابا وماما حتي انت ثم اكملت بشهقات البكاء وهي كمان سابتني تعرف انا زعلتها قبل ما تموت قلتلها انها انانيه 😭😭😭ايوه انا اتهمتها انها انانيه بعد ما ضحت بعمرها كله عشان تحميني صحيح انا صلحتها قبل ما تمشي بس برضو اكيد كانت ليه زعلانه ..😭😭😭هي جابتني هنا عشان تحميني شافت ابنها ومراته بيموتو قدام عنيها وانا كان الباب مقفول عليا في الضلمه وكنت بصرخ باسماها هي خافت من كل حاجه وجابتني هنا كانت كل حاجه هي ليا عمري ما حسستني اني محتاجه لحضن الام

 

لانها هي كانت امي وابويا وكل حاجه ليا تعرف كنت مفكره اني ما روحتش المدرسه ومش معايا شهايد بس تعرف هي علمتني الكتروني خلتني اخد احسن الشهايد من أحسن كليات في العالم انا كل ده مش عيزااه والله مش عيزاااه انا عيزاها هي طب ليه مشيت بعد كل ده طب هي سبتني لمين 😭😭فهمتني انهم ماتو في حادثه بس هما اتقتلو اتقتلو بابشع الطرق اااانت متخيل طب ليه تعرف لما ماتت كنت راحه اصحيها لانها اتأخرت في النوم بس هي هي مم ما صحيتش فضلت اعيط عليها واعيط علي اي حد يلحقني ويصحيها معايا بس ما فييش حد سمعني 😥 ااا..اااه هاااا انا ليه الكل بيسبني هو انا وحشه هااا حتي انت سبتني بعد ما اتعودت عليك وحبيتك سبتني ومشيت وما رجعتش تاني 😭😭 طب انا ليه مكتوب عليا افضل لوحدي هي كانت دنيتي بس هي مشيت😢😭انهارت وفضلت تعيط بصوت عالي وصوت شهقاتها تمزق القلب
احتضنها برغم عنها وهو قلبه يتمزق من كتر الالم عليها
مراد بحنان ..اششششش خلاص بس اهدي ثم اكمل بنبرة يملئها الوجع ..والله انا رجعت بس بس هي اللي خلتني اوعدها ما رجعش تاني وحتي دي ما قدرتش اوفي بيها كنت باجي افضل مراقبك من بعيد لحد ما تخلصي يومك وتدخلي تنامي وارجع بس في يوم ما لقتكيش كانك اختفيتي فضلت ادور عليكي في كل مكان مع اني كنت حاسس انك قريبه مني بس مكنتش اعرف انك انتي سيدة الاعمال اللي الكل بيتكلم عنها ..انتي ازاي بقيتي كده ..
فقد كاد أن يحن قلبها هل فعلا رجع وسال عنها وجدتي هي من اوقفته نعم فهي تخاف ان تتعلق بأحد ولاكن هو تركني وذهب لعائلته هل حقا اكون اخطئت في حقه لا لا هل ستعودي ضعيفه انتي وعدتيها انك مش هتحتاجي لحد وهتفضلي قويه لعنت نفسها علي غبئها

 

خرجت من حضنه وهي تمسح دموعها التي تساقطت وعادت قوتها من جديد
داليدا..تيتا كانت عمالي حساب في البنك وكل الفلوس اللي كانت بتعملها بتحطها في حسابي بس وكانت سايبه ليا رقمه بعد ما سابتلي جواب وعرفتني اني عندي خال هي كانت علمتني كل حاجه وكانت مسجله في كلية لإدارة الاعمال بس تعليم الاكتروني والشهادة بتاعتها لقتها في اوضتها من ضمن الحاجات بس انا مكنتش اعرف كنت افتكرها انها بتعلمني زي ما علمتني حاجات كتير اووي وجيه اخدني معاه وكانت موصياه يعمل الشركة دي واتشاركنا انا وايهاب ابنه عشان اعرف الدنيا ماشيه ازاي بس لحد ما وصلت هنا…. وقفت وهي وتتصنع القوة كالعاده
داليدا ..ها حاجه تانيه اظن كده ارتحت ..انا نفذت طلبك اتفضل امضي يكون علي مكتبي بكره وسابته ومشيت وهي تكاد ان تصقط فاقده الوعي من كتر الالم والوجع التي بها …

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت عالمها الصغير)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى