روايات

رواية عشقت طفله مجنونه الفصل العاشر 10 بقلم مي أحمد

رواية عشقت طفله مجنونه الفصل العاشر 10 بقلم مي أحمد

رواية عشقت طفله مجنونه الجزء العاشر

رواية عشقت طفله مجنونه البارت العاشر

رواية عشقت طفله مجنونه الحلقة العاشرة

فريده وهو بياخد نفسه بالعافيه ماسه افتح الباب في الوقت ده ماسه عند الباب وقالت هفتح له وخلاص ما يهونش عليا برده اكيد عنده شغل واول ما فتحت الباب اتصدمت لما شافت فريد وقع على الارض وبياخد نفسه بالعافيه ماسه بسرعه جريت عليه
ماسه بصدمه فريد ايه اللي عمل فيك كده انت كويس رد عليا
فريد بصوت واطي قوميني يا ماسه مش قادر اخذ نفسي تطلعيني بره ماسه بسرعه خدته وسندته لحد ما خرج من الحمام وحطيته على السرير وبصت لقيت وشه احمر
ما سه بقلق انت كويسه يا فريد ما تخوفنيش عليك قول لي حصل لك ايه اجيب لك دكتور
فريد بتعب مش عايز دكتور انا عايز بس تاخديني في حضنك ممكن يا ماسه ما تعتبرنيش فريد اعتبرني طفل صغير
ماسه بدون اي مقدمه جريت عليه واخذته في حضنها ودموعها نازله على خدها وهي شايفه بالمنظر ده والضعف ده هي اول مره تشوفه كده هو كان يحضنها اكثر وبياخد نفسه بالعافيه كانه مش في وعيه
ماسه بحب انا مستحيل اسيبك انت مش بس جوزي انت كل حياتي يا فريده ما تخافش هتبقى كويس انا اسفه يا فريد اني قفلت عليك الباب انا ما كنتش اعرف ان هيحصل لك كل ده سامحني
فريد بعد عن حضن ماسه بتعب ما تزعليش يا ماسه انت ما كنتش تعرفي ان عندي فوبيا من اللاماكن المغلقه انا عارفك الطفله شقيه وبتحب الهزار كان لازم اقول لك ان عندي فوبيا من الاماكن المغلقه ما تعيطيش يا ماسه الموضوع مش مستاهل بس كل المطلوب تخليني تخليني في حضنك انا عايزه احس بالامان يا ماسه ارجوكي
ما سه بدموع انت مش محتاج تترجاني يا فريد
انا مش هسيبك غير لما تقوم على على رجليك انا اسفه تعالى في حضني واخذت فريد في حضنها وهو ماسك فيها اكتر لحد ما راح فنوم عميق ماسه حطيته على السرير وبصيت على ملامحه وتعبانه ودموعها خانتها ونزلت بغزاره
ماسه بالم انا اسفه انا سبب في حالتك دي ارجوك ابقى كويس وانا بوعدك اني مش هعمل حاجه تضايقك تاني وهسمع الكلام بس ارجوك ابقى كويس انا هنزل اعمل لك حاجه تاكلها بعد بعد ما تصحى نزلت ماسه عشان تعمل اكل فريد وهي زعلانه من نفسها على عملته بفريد
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
في نفس الوقت في بيت ميرا كانت بتحاول ترن على فريد
ميرا باستغراب يا ترى فريد ليه مش بيرد على تليفوني هو نسى ان عندنا حفله عشاء الليله انا بكلمه من امبارح ومش بيرد انا هكلم مروان يمكن يعرف هو فين ميرا ماسك التليفون ورنت على رقم مروان
مروان ايوه يا ميراه في ايه اصل انا في العمليات مع امي دلوقتي في حاجه
ميرا بقلق ما اعرفش برن على فريد من امبارح مش بيرد هو متعود يكلمني كل يوم بالليل وبالنهار وليه امبارح مش بيكلمني خالص ولا بيرد على تليفوناتي انا قلقانه قوي عليه وقلت اكلمك يمكن تعرف هو فين
مروان ما تقلقيش اكيد عندي شغل عشان كده مش بيرد ممكن تروحي البيت وتشوفيه عشان ترتاحي اكثر سلام بقى عشان الدكتور جاء
قفل مروان التليفون مع ميرا اميره في الوقت ده حسمت امرها ان هي لازم تروح تشوف فريد هي ما كانتش بتقدر تروح عنده في البيت علشان ما تشوفش الحربايه اللي اسمها ماسه بس هي مضطره تروح دلوقتي عشان حبيبها اللي مش بيرد من امبارح
راحت على اوضتها وغيرت هدومها ونزلت اخذ شنطتها وركبت العربيه وراحت على قصر فريد
😍🤩🤩🤩🥰🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🥺❤️
في نفس الوقت في بيت عم ماسه في الصعيد
في شقه اسيل ومحمد
محمد بغضب حبيبك مين اتكلمي احسن ما اقتلك يا فاجره قولي لي مين هو اللي غلطت معاه مين اللي دوست على عرضي وشرفي مين اللي دخل بيتي وانا مش موجود اتكلمي
اسيل بدموع وجعتك دي وجعتك ان في حد لمسني وانا شعوري يبقى ايه وانا عارفه ان انت كنت بتلمس واحده غيري وكمان مخلف منها عيلين وجاي تتهمني في عرضي وشرفي انت اللي خنت ثقتي ودوست على العرض وشرفي وبالمناسبه دي انا عايزه اقول لك اني مش حامل انا قلت كده بس عشان ادوقك مين اللي انا ذقته شويه انا مش عايزه حاجه منك وطلقني وتسيبني لله سيبني بقى ونهارت في العياط
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
محمد بعد ما سمع كلامها هادي شويه وقال انا اسف انا عشان غيرتي عليك وحبي ليكي هو اللي خلاني اقول الكلام ده انا مش بستحمل حد يكلمك بس وانت جايه تقولي لي انك حامل من حد غيري عايزه انا اتكلم ازاي واعمل ايه
انا فعلا بحبك ارجوك سامحيني واوعدك اني هصلح كل غلطه انا غلطتها في حقك بس ما تسيبنيش
اسيل قامت بكل قوتها وقالت مستحيل انت لو ما طلقتنيش انا هرفع عليك قضيه خلع والقرار في ايدك قلت ايه اظنك مش عايز تبقى مخلوع في نظر الناس وكمان احنا في صعيد شوف الناس لما يقولوا ان واحده ست خلعتك هيبقى منظرك قدامهم ايه
محمد بقهر يعني ده اخر قرار عندك مش ممكن يتغير
ابدا
ولا اي حاجه تشفع لي عندك
اسيل لا ما فيش حاجه هتشفع لك انا كل اللي عايزه انك تطلقني وتسيبني عايش لوحدي
محمد روحي وانت طالق ارتحت كده
اسيل اول قال لها محمد كلمه طالق دموعها نزلت غصب عنها والقوه اللي كانت فيها انهارت وطلعت تجري على اوضتها ولمت هدومها وبصيت له بصه اخيره وقالت انا بكرهك بكرهك يا محمد وعمري ما هسامحك الحب اللي بقلبي مات ما بقالكش مكان في قلبي خالص
ونزلت وهي دماغها على خدها هو انهار بعد ما هي مشت وقال اسيل ما تسيبنيش انا بحبك انا غلطت بس مش بتعاقبنيش بالطريقه دي
اسيل وهي نازله كانت حماتها بتنقي الرز على الطبليه شافتها وهي نازله فتحيه وقفت الفرحانه وقالت رايحه فين يا غندوره وليه واخده شنطه هدومك كده تسيبي ابني وحديه ولا ما عندكيش حق ولا اقول لك روحي براحتك كده كده هو عنده بديل وعنده اولاده يا عيني اللي انت حرمتيه منهم طول السنين دي هو طلع ذكي وقدر يفرح امه ويفرح نفسه
اسيل بدموع 😢😢 مش هقول لك غير كلمه واحده بس حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا رب يترده لك في ولادك كما تدين تدان ما تفكريش ان ربنا بيسيب حق حد ربنا هياخذ لي حق منك انت وابنك وهياخد حق كل حاجه انت عملتيها فيا من وقت ما جيت في البيت ده وانت بتذليني وبتكسري نفسي بس خلاص انا مش قاعده لكم اشبعوا بيها
مشيت وسابت فتحيه هتطقي من الغيظ وقالت شوفي البنت قليله الربايه بتحسبن في وشي الهي يا شيخه اتوبيس يكون اعمى يصب فيك تموتي ويريحني الحمد لله ان انت غورتي من بيتي عقبال ابني التاني لما يخلص من حب اختك انا مش عارفه البنات دول عاملين سحر لاولادي ولا ايه بس اهو واحد فك من السحر عقبال الثاني
اسيل مشت وهي منهاره من العياط خبطت على باب مامتها الام فتحت لها بس الصدمت لما شافت وشها احمر من كتر العياط وفي ايديها شنطه
الام بخضه في ايه يا بنت ايه اللي عمل فيك كده واللي جايبه شنطتك معاكي اتكلمي ساكته ليه
اسيل بدموع وقهر عايزه تعرفي انا جايبه شنطتي ليه علشان اطلقت يا ست ماما
الام بصدمه 😱😱 ايه
🌵🌵🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🤩🤩🤩🤩
في بيت فريد كانت ماسه خلصت الاكل اعملت شوربه بالخضار خدت الشوربه وطلعت على اوضه فريد اللي كان ابتدى يصحى ماسه وقفت بعيد مش اقدر اتقرب من فريد كل ما تتذكر منظره وهو تعبان تلوم نفسها
فريد بتعب واقفه بعيد ليه ماسه قربي ما تخافيش مش هعمل لك حاجه انا عارفه ان ما كانش قصدك
ما سه حزن
انا اسفه يا فريد والله ما كان قصدي اني ااذيك انا كل اللي عملته انا حبيت اعمل مقلب فيك عشان ارد لك اللي انت عملته فيا امبارح ما كانش قصدي حاجه ثانيه صدقني
فريد بحب مصدقك ما تزعليش بس بقول يا ريت تخف من المقالب شويه عشان المقلب الجاي ان شاء الله هياخد عمري تعالي قربي ماسه قربت منه
وبصت على ملامحه التعبانه غصب عنها دموعها نزلت فريد مسح د معها بايده وبص في عينيها الزرقاء مع الدموع كانت عامله زي السما اللي بمطار
فريد تاه في يعيونها
وقال مش عايزك تعيط تاني خلاص انا سامحتك وقولي لي بقى عامله لي ايه اكل ايه يا بنت المجانين
ماسه ضربته خفه في كتفه بطل تقول لي يا بنت المجانين انا ليا اسم واسم حلو كمان ماسه عشان انا عامله زي الالماس يا حبيبي
فريد يخرب بيتك يا بنت هتبطلي امتا جنان انت عندك 17 سنه واللي يشوفك ما يقولش عندك سابع سنين
بطفوله خلاص يا عم ما تهوسناش عرفنا اننا صغيره وانت الكبير ماشي يا كبير فريده انا كنت عايزه اسالك سؤال
فريد اسالي اسالي يا ماسه براحتك
هو انت ليه لما كنت تعبان كنت بتقول لي حضنيني عايزه احس بالامان
فريد الحاله دي بتجيني من وانا صغير بسبب حدثه تعرضت لها زمان وكل ما تجي الحاله دي كانت ماما تاخدني في حضنها وتحسسني بالامان عشان كده طلبت منك انك تحضنيني ايه كان عندك مانع يعني انك تحضنيني
لا ابدا لو انت كنت عايزني احضنك ثانيه انا ما عنديش مانع
فريده غمزه شكلك كده الموضوع حلو في عينيك وعايزه تستفرضي بيا يا حلوه انا عارف اني مزه مش محتاج حد يقول لي
ماسه خلاص بقى يا فريد بطل براده يلا كل
فايد بتصنع التعب ااه مش قادر يا ماسه ممكن تاكليني
ما سه بحب طبعا يا فريد اكلك فورا وابتدي تاكله بالشوربه وهم الثانين يبصوا في عيون بعض قطع اللحظه الرومانسيه دخول ميرا اللي اتصدمت وهي شايفاهم بالوضع الحميمي ده وهي بتاكله كانها مراته فعلا
ميرا بصراخ فريد انت بتعمل ايه مش بترد ليه على تليفوناتي اتكلم يا فريد بتخوني
فريد طب اديني فرصه عشان اجاوب على سؤال سؤال مش كلهم مره واحده لا انا تعبت شويه جات لي حاله الفوبيا اللي انت عارفاها فعشان كده ما كنتش برد على تليفون وبالنسبه لاخونك اخونك هي وانا تعبان
ميرا وحب قربت عليه انت كويس يا بيبي ازاي جات لك حاله الفوبيا قول لي يا حبيبي اكيد الحربايه دي هي السبب مش كده قولي يا حبيبي
ماسه غضب والله انا اللي حايشني عنك فريده عشان هو تعبان لكن لو ما لمتيش نفسك هجيبك من شعرك بتقولي عليا انا حربايه يا سلعوه انت وبعدين يا حبيبتي فيها ايه لما اكل جوزي ما سمعتيش المثل والغنيه اللي بتقول جوزي وانا حره فيه جوزي اغسله واكوي
ميرا انت بتقولي ايه شايفه يا فريده بتعمل ايه تقول عنك انت جوزها الكلام ده غلط و قول لها ان انت بتاعي انا بس يا فريد
فريده يا ميرا هي ما تقصدش هي طفله ما قصدهاش حاجه بتحب تناكشك بس وبعدين معاك يا ماسه
ماسه بدلع عشان خاطرك انت بس يا فريد هعمل اللي هي عايزاه وهسيبكم مع بعض جوزي جوزي وشايله اسمه وبتدلع على حسه جوزي ماسه قعدت تغني اغنيه جوزي وهي خارجه وبتضحك 🤣😂😂😂
ميرا وشها احمر من كتر الغيظ ني وبتغني لك جوزي قال والله البنت دي عايزه ربايه
فريد المهم سيبك منها دلوقتي قولي لي انت كنت عايزاني في حاجه عشان كده كنت بترن عليا
ميرا ايوه انت نسيت الحفله اللي عاملينها على
شرفك انت لازم تحضر وانا هبعت لك البدله الجديده وشويه وهاجي عشان نروح سوا طبعا انت مش هتاخد ماسه معاك مش كده احنا مش ناقصين فضايح
فريد انت بتقولي ايه طبعا لازم اخدها امال حاسبها في البيت لوحديها هاخدها اعرفهم على انها بنت عمي
ميرا انت بتقولي يا فريده تاخدها معاك هي عيله ما تقدرش تسيبها لوحديها ولا نونو هترضعها
فريد دي مخها اصغر من هي تبقى عيله انا ما ينفعش اسيبها في البيت لوحديها وده كلام نهائي يلا روحي جهزي نفسك
ميرا غيظ
تمام يا فريد اشرب بقى وريني هتعمل ايه بالفضائح اللي هتعملها لك
وسبت ومشيت وهي في شده غضبها من كلام اللي قالوا فريد
فريد يا ماسه ادخلي انا عارفك انك بتصنطي عليا من ورا الباب
مساء ببراءه والله يا فريد الموضوع مش زي ما انت فاهم انا كنت معديه بالصدفه وسمعتك فوداني هي اللي اتصنتت مش انا انت تعرف عني كده
فريد انت هتقولي لي جهزي نفسك عشان هتروحي معانا الحفله وانا هبعت لك فستان حلو يليق عليك
ماسه هاي شكرا يا فريد وراحت بسته من خده وجريت على بره
فريد مجنونه قوي البنت دي يا رب صبرني وقام عشان يجهز نفسه للحفله
بعد شويه وقت كان خلص فريد لبسه ونزل يستناها تحت
فريد كل ده وقت عشان تلبس يا رب صبرني عليها ما اكملش كلامه ولقاها نازله عليه وفستان ازرق فوق الركبه مبين ركبها البيض وعاري الصدر مبين تفاصيل جسمها

فريد بصدمه/ايه ده
ستوب يا ترى فريد هيعمل ايه اسمح لماسه ان هي تروح بالفستان ده وماسه هيحصل معاه ايه في الحفله واسيل هيبقى رد فعل مامتها وجدها ايه على طلاقها كل ده هنشوفه الفصل الجاي دمتم في امان الله مي احمد وبالمناسبه عايزه كل واحد يقول حبيت مين شخصيه اكثر فريد ولا ما سه
ماسه 🤫🤫🤫
فريد😧😧😧😧
اسيل😭😭😭
ميرا 😠😠😡😡

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت طفله مجنونه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!