روايات

رواية عشقت طفله مجنونه الفصل الثاني عشر 12 بقلم مي أحمد

رواية عشقت طفله مجنونه الفصل الثاني عشر 12 بقلم مي أحمد

رواية عشقت طفله مجنونه الجزء الثاني عشر

رواية عشقت طفله مجنونه البارت الثاني عشر

رواية عشقت طفله مجنونه الحلقة الثانية عشر

فريد هجم عليها كل وحش*يه ويقبلها بكل عنف لحد ما ما سه قالت ارجوك يا با بافريد مش انت قلت لي لو انا زعلتك في يوم روحي لبابا فريد احميني منه يا بابا فريد
فريد بص لها بحزن وهي بترعش والهدوم بتاعتها متقطعه في اللحظه دي فريد رجع له وعقلبه قرب منها ولما هدومها المتقطعه وبص عليها بحزن وقال
فريد بحزن وقهر انا اسف يا ماسه انا عارف ان المفروض كنت ابقى الامان بتاعك تعالي في حضن يا ماسه شديها لحضنه وهي تبكي وبتمسك في الجاكيت بتاعه بخوف ارجوك ما تاذنيش يا فريد انا استحمل اي حد ياذيني الا انت فريده طبطب عليها واخدها في حضنه اكتر و الاتنين بيتنفسوا بسرعه ضربات قلبهم كانت عامله زي الطبول فريد بس فوق راسها وفوق جبينها هو قال بهمس ما تزعليش مني كل اللي عملته عشان غيرت عليك انا عارف انك مش في وعيك وانك لما تفوق مش هتذكري الكلام ده كل اللي عايزه اقوله لك اني بحبك يا ماسه بحبك يا طفلتي المجنونه والمشاغبه بحب حنانك عليا بحب الشعور اللي انا بحس وانا بقربك عمري ما حسيته مع اميره ولا مع اي مره ثانيه انا عملت علاقات كثير بس انت الوحيده اللي حفرتي نفسك جوه قلبي انت مش بس مراتي يا ماسه انت بنتي حاجه حلوه انك تلاقي حد ما يكونش فيه اي حد في حياته وتكون انت اول شخص يدخل حياته انت تعلموا الحب انت تعلموا الكره تعلموا كل حاجه ما يبقاش شايف غيرك انت
انت الشخص ده يا ماسه الشخص المهم في حياتي يمكن مش هقدر اعترف لك الواقع عشان كده عايزه اطلب منك
ممكن ماسه تسامح بابا فريد على الغلطه الكبيره اللي هو عملها في حقها
ماسه فتحت عينيها ورفعت ايديها وحاططها على وشه وبصت في عينيه وقالت بحبك يا فريد وبموت فيك و ومهما تعمل فيا برجع احبك قلبي مش بيعرف يكرهك لاني اتعديت مرحله الحب بمراحل انا ادمنتك هتقول لي ازاي طفله زي تعرف تحب واحد لسه ما كملتش معاه شهرين بس كل اللي عايزه اقوله لك اني بحبك من قبل ما انت تدخل حياتي بحبك من صور في الافلام وفي المسلسلات زي اي طفله مراهقه وبسمع كل افلامك كل حركاتك كنت بدعي دايما وبقول يا رب يجمعني بيك انا عارفه ان كل بنات نفسها تتجوز واحد من نجوم تلفزيون بس انا ما كنتش شايفه اي ممثل غيرك انت يمكن ربنا زرع حبك في قلبي عشان عارف انك هتبقى نصيبي بحبك ومستعد اقول قدام الكل اني بحبك ومهما تعمل فيا هفضل احبك تجرحني تخوني في ناس هيقولوا عليا ان ما عنديش كرامه علشان عايشه مع واحد بيحب غيري بس ده مش بايدي الحب ما فيهوش كرامه ومهما تعمل دايما قلبي بينسالك وبتغلط اغلاط كبيره وبرده قلبي بيسامحك وبيرجع ولا كان حاجه حصلت وانت دلوقتي جاي تطلب السماح اصلا انا مسامحاك من قبل ما تقول وبخترع لك اعذار حتى لو انت ما قلتش عذر انا بخترع لك في ناس كتير هتستغرب من اللي بقوله بس انا بحب حنيتك عليا كانك ابويا خوفك عليا غيرتك عليا عليا ما تلومونيش لومو قلبي اللي حبك اللي حبك وما اقدرش يطلعك من حياتي ابدا اخر كلمه عايزه اقولها بحبك وراحت نامت في حضن فريد
فريد كان قاعد مصدوم من اللي قالت وماسه معقول بتكون بتحبه طب لو هي بتحبه ازاي هيستمر الزواج ده هو اه بيحبها وما يقدرش يستغنى عنها بس في نفس الوقت ما يقدرش يسيب ميرا الا ضحت بشبابها علشانه قرب ماسه ليه اكتر ودفن وش في رقبتها وابتدى يستنشق ريحه عطرها اللي بتاخد عقله اتنهد وخد نفس طويل وقال بينه وبين نفسه انا لازم ابعد عنها ما ينفعش ادمر حياتها انا اه بحبها بس هي لازم تبعد الحب ده هيدمرنا احنا الاثنين بس قبل ما نبعد ونفترق لازم نقعد مع بعض كم يوم حلوين علشان اكون سبت لها ذكرى تقدر تكمل حياتها بيها وانا كمان يبقى عندي ذكرى من طفلتي المجنونه فريد حط ماسه على السرير وراح خد شاور وبعد كده خرج لقيها نايمه بس شاف هدومها المتقطعه قلبي وجعه عليها واتذكر اللي عمله فيها قرب منها بهدوء وراح طفى النور وغير لها هدومه بعد كده انام جنبيها وشدها في حضنه وهي كمان دخل راسه في صدره وراحوا في نوم عميق
😘💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
في نفس الوقت في بيت أهل ماسه في الصعيد
الام دخلت على اسيل وقالت لها الف مبروك يا بنتي شفتي ربنا كرمك انت ومحمد بعد رجوعه اسبوعين اديك حامل وهو ما عندهوش اي سبب دلوقتي غير ان هو يرجعك ويردك ليه ويرد لك كرامتك اللي امه
بهدلتها
اسيل بجمود ماما انا عايزه اقابل محمد ممكن
الام طبعا يا حبيبتي ربنا يكملك بعقلك ويعمر بيتك انت وجوزك ان شاء الله ويهدي سرك
اسيل بسرعه يا ماما انا قررت اني ارجع له بس بشروط
الام خرجت وهي مبسوطه وبتزغرط لما اسيل فكان في حاجه في مخها ولازم تعملها لازم ترجع كرامتها اللي بعتروها اسيل الطيبه ماتت ومن النهارده هيشوف وش تاني عمرهم ما يعجبهم
بعد شويه دخل محمد وهو مبسوط ان اخيرا ربنا هيرزقه طفل من حب حياته اسيل
اسيل وهي نايمه على السرير في ايه يا محمد شايفاك مبسوط يعني بس الفرحه اللي انت فيها دي مش هدوم كثير لما تسمع شروطي عشان ارجع لك
محمد في ايه بس يا اسيل انت مش مبسوطه ان ربنا هيرزقنا طفل سيبك من كل ده انا موافق على كل شروطك بس المهم انك تبقي معايا
اسيل بثقه كنت متاكده انك هتختار ابنك المهم اول شرط اني عايزه بيت واحده ثاني شرط مش عايزه امك تخش بيتي ثالث شرط مش عايزاك تقرب لي ولا تلمسني واعتبرنا كاننا مطلقين عايز ترجع على الشروط دي انا ما عنديش مانع مش عايز ترجع انا كمان ما عنديش نبقى انا وابني عايشين وحدينا يمكن الحمل ده حصل غلطه قبل ما مامتك ترن على مراتك وتيجي هي واولادك اللي انت كنت مخبيهم عني الكلام في الماضي مش هيجيب فايده المهم خلينا في المستقبل موافق ولا لا على العرض اللي قلت لك عليه
محمد استغراب موافق يا اسيل المهم انك تبقي على اسمي وعد مني اني هرجع قلبك يدق باسم تاني واخليك تعشقيني زي ما كنت بتعشقيني وعد من محمد حبيبي انا هروح عند الماذون عشان اردك سلام يا ام يزن مش كان نفسي تسمي يزن برده
اسيل بقوه ودموعه متاحجره في عينيها ما تحاولش تبين انك مهتم انا عمري ما هصدقك تاني وعلشان انت وافقت على كل شروطي عشان ابنك مش كده انا عارفه ان ما همكش ولا زعل ولا فرح يهمك
اتفضل اخرج عشان الزعل مش كويس عشان ولا علشان البيبي كان لسه هتكلم راحت اسيل صرخت فيه وقالت بره بره
محمد خرج وهو حزين بس هو بيقسم في نفسه ان هو هيرجعها تعشقه ومش هيستسلم ابدا مهما يحصل محمد لاسيل واسيل لمحمد ومشي وراح للماذون
اما اسيل بعد ما مشى وقعت على الارض بانهيار وهي حاطه ايديها على على بطنها وبتكلم وبتقول يا ريتك جيت من زمان كنت غيرت حاجات كثير بس انت هتبقى الرابط الاخير بيني وبين ابوك مش عارفه هقدر اسامحه ولا لا بس كل اللي متاكده منه ان قلبي بينزف مستحيل يرجع زي الاول بسهوله
وقاعد تبكي بانهيار على حب عمرها اللي باعها وعلى كل اللي حصل لها وهي لسه صغيره لحد ما تعبت وراحت ترتاح على السرير وهي بتفكر في اللي جاي وهيبقى رد ايه فعل حماتها لما محمد يقول لها الشروط ونامت بعد كتير من التفكير راحت في نوم عميق من كتر التعب واللي حصل لها في اليوم ده
💔💔💔💔😢😢😢🥺🥺🥺🥰🥰🥰🥰
في صباح يوم جديد مليء بالمفاجات في بيت ميرا كانت ميرا نايمه ومصدعه من كثر الشر ب اللي هي شربته اول ما فتحت عينيها بصت بصدمه للنام جنبيها وهي عريانه ميرا اخذت الجاكيت بتاعها ولبسته وبقت تصحي في احمد بعصبيه شديده قومي يا احمد فهمني ايه اللي حصل قوم
صحي احمد وبصلها باستغراب وقال في ايه الدوشه دي كلها محسساني ان انا اغتصبتك مثلا كل حاجه كانت بمزاجك وانا ما ضربتكيش على ايدك وقلت لك اشربي وقربي مني وعايزك تفهمي حاجه مهمه انا مستعد هنا اصلح غلط لو انت عايزه انت عارفه اني بحبك يا ميرا واحقق لك كل اللي انت تتمنيه سيبك بس انت من فريد وانا هوريك الحب على اصوله
ميرا بنهار وصوت علي اطلع بره بيتي مش عايز اشوفك تاني الله ينتقم منك على اللي انت عملته فيا انا كده خسرت فريد الابد بس انا بحذرك ان فريد يعرف باللي حصل هيبقى اخر في يوم في عمرك وانا ما بهددش وانت عارفني كويس
احمد خاد جاكيت بتاعه وهدومه ولبس وقال هتندمي على كل اللي عملتيه بكره تجيني وتترجيني عشان اتجوزك اللي وقتها هرفض باي يا قطه وابقى خلي فريد بقى ينفعك واه قبل ما انسى انت لو كنت فاكره ان انا هقول له تبقى غلطانه انا هخليه يلبس ويتغش في الوش البريء ده سلام يا حبيبه فريد الجبالي خرج وهو بيضحك ضحكه شريره 😈😈😈
اما ميرا ا النهارده وهي بتبكي وبتضرب في وشها وبتصرخ بجنون يا رب اخرج ازاي من الورطه اللي انا فيها ساعدني انا عارفه اني غلطانه بس انت عارف اني بحبه وما اقدرش اتخيل حياتي من غيره فريد لو عرف بحاجه من اللي حصلت بينا مستحيل يسامحني مستحيل يرضى يتجوزني او يخليني في حياته حتى بس انا مش هسمح ابدا ان حد يعرف اللي حصل مسحت دماعها ودخلت اخذ شاور ولا كان هي عملت حاجه
💔💔💔💔💔💔💔💔😘😘😘😘😘😘
في نفس الوقت في بيت الجبل
كان فريد نايم وماسه نايمه في حضنه حاطه رجلها عليه وايديها التنين لفاها حواليه
فريد صحي وابتسم لما شاف طفلته نايمه جنبه خش شعرها من على وشها وبسه فوق راسه
وابتدى يناكش بمناخيره على مناخيرها عشان تصحى
ماسه و باثر نوم سيبني انام يا فريد انا تعبانه وعايزه انام بطل حركاتك دي
فريد بمشاكسه هتنامي وتسيبي اليوم الحلو اللي هفسح ماسه حبيبتي معايا خلاص اروح اجيب ميرا وافسحها انت شكلك ما لكيش في الخروجات
ماسه اول ما سمعت كده قامت زي الاطفال وبصيت له وقالت بجد يا فريده هتاخذني تفسحني
احلف كده يعني انت هتفسحني والله انت احلى فريد في الدنيا وقرصته من حدودها
فريد بمشا كسه بس انا عايز مقابل علشان افسح القمر بتاعي
ماسه اطلبي اي طلب يا فريد انا مستعد اديه لك
فريد بخث انا عايزك تبوسيني
ما سه بخجل انت بتقولي يا فريد عيب
فريد زعل مزيف خلاص عيب عيب خلي العيب ينفعك انا اروح افسح ميرا لا تقول لي عيب ولا تقول لي اي حاجه اللي اقولها عليه تعمله
ماسه بغيره يعني انت فاكر المرا بس اللي تعرف تبوس انا بقى ببوس احسن منها وراحت شدها وبسيت بوسه في شفايفه وكانت لسه هتبعد بس فريد ما سمح لهاش ان هي تبعد وتعمق في البوسه اكثر وهب اندمجت معاه دي كانت اول بوسه من فريد تكون رقيقه بالشكل ده قعدوا وقت على نفس الحال لحد
🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈
فريد بعد عن ماسه لما حاسه ان هي محتاجه تتنفس
وبص عليها وال وشها عامل زي الفراوله
فريد وابتسامه ايه ده كله ما كانش بوسه اللي عملت فيه كده كله امال لو عملت حاجه تاني كنت عملت ايه
ماسك بخجل انت قليل الادب ووقح
فريد بغمزه لو انا قليل الادب مش هاجي جنبك حاجه يا حبيبتي هو مين اللي بدا انا ولا انت وزي ما بيقولوا البادي اظلم يا قلبي وغمز لها وراح عشان ياخد شاور وهي قعدت على السرير تفتكر البوسه اللي حصلت بينهم وحاطط ايديها على شفايفها وقالت بحبك يا مالك قلبي
بعد شويه خرج فريد من الحمام بس ما لقيهاش في الاوضه راح على اوضه تغيير الملابس ولابس لبس
كاجوال ونزل لقاها كانت قاعده مستنياه تحت وهي لابسه دريس اوف وايت ولابسه طوق بنفس اللون كانت عامله زي الطفله وعامله شعرها ضفرتين
فريد بضحكه رجوليه والله انا متاكد ان ما حدش هيصدق انك مراتي كلهم هيصدقوا ان انا جايب بنت اختي
ماسه ماشي يا عم فريد اتريق اتريق بكره تشوف ماسه دي لما تبقى دكتوره الناس هتقول عنها ايه وانت هتبقى فخور بيا مش كده
فريد بحب/ كده ونص يلا يا قلبي علشان النهارده يوم هنقضيه كله مع بعض وكمان لمده اسبوع هفسح فيه يا اميرتي ايه رايك مش حارمك من حاجه اهو
ما سه حب ماشي يا عم فريد لما نشوف اخرتها معاك واخره الخروج معاك ايه بالمناسبه الفستان اللي انا كنت لابساه مش لاقيه خالص وكمان انا مش فاكره اي حاجه من اللي حصلت امبارح هو ايه اللي حصل
فريد بكذب /ما فيش حاجه حصلت بس انت نمتي وانا جبتك هنا وغيرت لك هدومك وبعدين قطعت الفستان اللي انت كنت لابسه علشان تحرمي تلبسي حاجه انا ما كنتش راضي عن ها ما تخافيش النور كان مقفول يعني ما شفتش حاجه مع اني كان نفسي اشوف
ماسه خجل وقح وقليل الادب يلا بينا وبعدين ده كان المفروض تاخد اذني عشان تقطع الفستان ده مش بتاعي ده بتاع ميرا وبعدين لما هي بتلبسه بيبقى زي العسل ولما انا بلبسه بيبقى معفن وما يطقش اطلع يا فريده عشان مش عايزه نتخانق ونبوظ الخروجه
فريد بضحك هو ماسك ايديها كل ده ومش عايز يتخانق امال لو عايز كنت عملت ايه وعلى رايك يلا بينا عشان ما نبوظش الخروجه وراحو على الحديقه وماسه تلعب وسط الزرع وتتنطط وخلت فريد يجيب لها غزل بنات وبعد كده راحت وقفت عند بتاع الذره وجبت اثنين دره واكل ذره مسكت ايده بصيت له بحب وقالت ب شكرا يا فريد النهارده احلى يوم في حياتي ربنا ما يحرمنيش منك ومن حنانك عليا فريد حضنها وما يحرمنيش منك يا شقيه عايزه تروحي فين تاني
ما سه بحماسه انا عايزه اركب حصان يا فريد
فريد انت تعرفي السوق الاول وبعدين ده خطر عليك ممكن يوقعك لا اطلب اي حاجه ثانيه
ماسه لا انا عايزه اركب حصان يا فريد بليز بليز وانت ابقى اركب معايا
فريد امري لله يلا بينا يا ستي عشان اركب لك حصان وراح عند بتاع الحصانه واجر حصان
لونه ابيض وشكله جميل
ماسه بطفوله الله ده شكل حلو قوي يا فريد ممكن اكله سكر
فريد خذ يا حبيبتي اكلي اللي انت عايزاه بس حاسبي لا يعضك
ماسه قربت من الحصان وبتاكله السكر وبتلمس على شعره بايديها وبعد كده لقيت فريد ركب على الحصان ومدي لها ايده وقال حبيبه قلبي ماسه
يلا عشان نركب وناخد احلى جوله مع القمر بتاعي
ماسه اعطيته ايديها وهو شدها ليه وحطها قدامه على الحصان وبقى يجري بيه وخلى الرجل بتاع اللي الاحصنها يصورهم وما سه قامت ورفعت ايديها الاثنين النهارده احلى يوم في حياتي شكرا يا فريد وفريد بيضحك يخرب بيتك يا مجنونه انزلي عشان ماتتعوريش فريد قاعد يجري بالحصان وهي تضحك ومن سرعه الحصان وقعت في حضنه وعينيهم يتلقت في نظره حب كان اليوم احلى يوم في حيات ماسه وفريد وبعد ما خلصوا الجوله نزل فريد وشال ماسه ونزلها
فريد الدنيا شكلها هتمطر يلا بينا على البيت عشان انا ما بحبش المطر
ما سه بحب بليز فريد انا عايزه العب تحت المطر هو اول طلب اعتبره اخر طلب هطلبه ومش هطلب حاجه تاني اخر حاجه بليز
فريد بضحك والله ماسه الهلالي عرفت تقول بليز ماشي يا بتاعه بليز انا موافق يا ستي وبعد شويه المطر نازل عليهم
فريد بضحك مش قلت لك اللي هي هتمطر اهي مطرت وريني بقى هتعمل ايه
ما سه قاعده بتتنطط الميه وترمي الميه على فريد وتضحك وتجري وراه وهو كمان بيجري وراها وقفي يا بنت المجانين والله لمسكك ولو مسكك ما حدش هيخشك من ايدي
ماسه بمشاكسه نانا نانا فريد ابطاء من السلحفه فريد ابطاء من السلحفه فريد ابطاء من السلحفه تعالي شوفوا النجم يا عيني وهو مقدرش على بنتي صغيره علشان هو بقى عجوز
فريد شدها وبقت في حضنه وبص في عينيها اللي عامله زي السما مع المطر كان شكلها كتير مغري لاي شاب فريد قرب عليها واتكلم بهمس انا عجوز انا هوريكي
ماسه لسه هتتكلم راح فريد قطعها بشفايفه في قبله طويله وهي كمان اتبدلت معاه وبحرك لا اراديه حاطط ايديها حوالين رقبته
(علي الطلاق مامحترمين ولا شفته بربع جنيه تربيه مين معايا لا كده عيب يا اخواننا ما حدش يبص واحد ومراته احنا ملناش دعوه يا جماعه رعو اني سنجل 🙈🙈🙈🙈)
فريد بعد عنها وحاطه راسه فوق راسها وقال بصوت ضعيف من فرطه المشاعر هتعملي ايه في ايه تاني يا ماسه ماسه انا كنت عايزه اقول لك
ستوب كفاكم على كد

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت طفله مجنونه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى