روايات

رواية عشقت زير نساء الفصل العشرون 20 بقلم منة محمد

رواية عشقت زير نساء الفصل العشرون 20 بقلم منة محمد

رواية عشقت زير نساء الجزء العشرون

رواية عشقت زير نساء البارت العشرون

رواية عشقت زير نساء
رواية عشقت زير نساء

رواية عشقت زير نساء الحلقة العشرون

ونزلو من غير مايتكلمو دخل احمد الشنط ومنه دخلت وقلعت هدومها واحمد قالها لا لانهم لسه هيروحوا يشتروا طلبات للشاليه من السوبر ماركت طلعو وراحو
احمد ماشي بالعربيه :خدي الي نفسك كله فيه
منه :طيب ايه نوع الحاجات الي هناخدها
احمد :شوفي هناخد طلبات تكفينا اسبوع اكل وشرب وكله
منه: اه يعني عاوزني اطبخ
احمد يلعب بحواجبه :ليه لا
منه :ياسلام جايبني هنا عشان اطبخلك
احمد :هههههههههه بهزر معاكي انتي اعتبري نفسك اميرة الاسبوع كله وكل طلباتك مجابه
منه :بس الاسبوع ده
احمد :لا متبقيش طماعه
منه “ياتري ايه الي وراك “:اصلا انا عارفه انه مجرد كلام اصبر ربع ساعه والا انت مسود عيشتي
احمد “يعني كنت مسود عيشتك “:صدقيني الاسبوع هخاليه احلى حلم ممكن تعيشيه
منه :هنشوف
اخدوا عدة للشوي واخدواالفراخ واللحمه واخدوا ايس كريم بانواعه ومشروبات وصلو الشاليه الساعه سبعه بالليل
احمد :يلايا قلبي غيري هدومك عشان نبدء نشوي
منه :طيب شنطتي فين
شاورلها عليها وقال انها بالغرفه دخلت وفتحتها شافته جايب لبس جديد ماكانتش عندها اخدت لها بنطلون جينز اسود مع تيشرت سماوي وعليه كتابات باللون الابيض رفعت شعرها وطلعت له شافته لابس شورت اسود مع تيشرت احمر طالع شكله يجنن
منه :انا جاهزة
احمد تفحصها بنظراته :يلا
مر اليوم بسلام واكتشفت ان لـ احمد صوت يجنن في الغني وطلعت له مهاراتها بالشوي وهو مستغرب
منه :احنا دايما بنطلع نصيف مع اهل امي ونتفق مع البنات نشوي
احمد : واو مراتي طلعت خطيرة
منه “عجبها كلمة مراتي طالعه جنان وخاصة وهو بيمدح فيها ” وبغرور جاوبت :عشان تعرف منه مش سهله ابدا
احمد :ههههههههههههههههههههههه
منه بدلع عفوي :احمد ماخلصتش جعت
احمد :هقضي علي الجوع الندل ده ثواني واخلص
منه وهي بتشم الريحه وتفرك في طنها بطريقه كوميدي: الريحه تجنن ههههم
احمد “والله البنت دي طفله “:ههههههههههههه
منه ببراءة : بتضحك ليه
احمد : بضحك عليكي شكلك مع الحركه كانك طفله
منه رفعت حاجبي :اناطفله ولا انت الي كبير عني وعجوز
احمد ساب الي ف ايده خافت انه يضربها وبعدت عنه :انا اكبر منك ها
وهجم عليها وفضل يجري ويدغدغ فيها :مين العجوز دلوقت ياعجوزه انتي ها
منه بتحاول تبعد عنه :ههههههههههههههه انا ههههههه عجوزه
احمد ومكمل :اه عجوزه مش عارفه تجري
منه :هههههههه والله لسبقك بس عارف مفيش طاقه لاني ماكلتش
احمد بخبث:ههههههههه مافيش طاقه اوكي بعد الاكل نعمل سباق ونشوف مين العجوز المكحكح
منه بحماس :وانا موافقه
بعد العشاء لمو ادوات الشوي
احمد :بس شوفي الي يفوز له جائزة
منه :موافقه
احمد :ولو فوزت انا عاوز “وحط ايده على دقنه وكئنه بيفكر “ممممم تحبيني
منه بمكر :يؤسفني اقولك هذا شئ صعب بس احاول
احمد :وانا قابل
منه :وانا جايزتي ممم تطبخ لي عشاء معتبر
احمد ضرب صدره وشهق :انا اطبخ
منه بقرف مضحك:وفيها ايه ولا ع راسك ريشه
احمد :بس انا راجل وشغل المطبخ مش ليا
منه :لاء ماتقولش كدا مافيهاش حاجه لو الراجل طبخ وخصوصا لمراته بالعكس بيكبر في عيونها من اهتمامه بيها وانت قدها يا حماده
احمد بتفكير :وانتي مش هامك الا بطنك اطلبي طلب تاني
منه بعناد :لا مش عاوزه الا دا
احمد :اوكي موافق لاني عارف ان انا الي هفوز
منه :ياواثق وغمزته
بدء السباق واحمد بدء يجري بسرعه وماقدرتش منه تحصله “احيه ازاي اسبقه لازم اتصرف بسرعه “:ايييييييييييي
احمد بخوف لف عليها :منه مالك
منه مسكت نفسها لاتضحك وهو جاي عليها :اييييييييي رجلي اي
احمد جالها ومسك رجلها:فيها ايه
منه :ايييي ماتمسكهاش اااااااااااه
احمد بخوف :خليني اشوف يمكن مكسورة ولا حاجه
منه مثلت الالم :لا لو مكسورة وحركتها بتزيد ها
احمد بحيره :طيب والعمل
منه :شوف دور علي حاجه خشب ولا اي حاجه مع ربطه عشان تربطها
احمد : منين اجيبلك خشب وربطه
منه :فيه في الشاليه
احمد طلع يجري لما شافته وصل لنص الطريق قامت وبسرعه جريت وبعدها صرخت :فززززت فززززززززززت هيييييييييييه
احمد لف لها وفاتح بؤه ومستغرب
منه شافت معالم وشه اتغيرت “يي لايكون اتعصب ” وضحكت :بس اتفجاءت صح
احمد:ههههههههههه ههههههههههههههه ياغشاشه
منه ” الحمدالله “:امال اللعب شطارة وبالعقل طبيعي هتسبقني عشان كدا جيتلك بالحيله
احمد :مكاره
منه ضحكت معاه ونسيت نفسها ونسيت المشاكل الي عدوا بيها
ولما جه وقت النوم شافته اخد له بطانيه ومخده وطلع للصاله وزاد استغرابها منه ومن تصرفاته
منه :شكرا
احمد :على ايه
منه ببتسامه :على اليوم الحلو
احمد بادلها الابتسامه :العفو ووعد اخالي كل ايامك حلوة
منه اختفت ابتسامتها :تصبح على خير
احمد باس جبينها بحب :وانتي من اهله
دخلت وقفلت الباب واخدت شاور ولبست بيجامه وفردت جسمها بس النوم جافاها فضلت تفكر بتصرفات احمد معاها معقول اتغير اتنهدت الايام مسيرها تبين نوياه ونامت
صحيت من النوم الساعه عشر الصبح دخلت الحمام وبعدها غيرت لبسها ولبست برمودا بيج مع بلوزة
برتقاليه سبور رفعت جزء من شعرها ومحطتش اي ميك اب لان بيضاها يبان منه خدودها الحمرا وشفايفها الورديه طلعت من الغرفه واندهشت من احمد مجهز السفره بفطار خيالي وحاط في نص التربيزه وردود “معقوله احمد رومانسي ”
احمد :صباح الخير
منه :صباح النور
احمد :كنت لسه جاي اصحيكي
منه ابتسمت له :ياسلام ايه كل الحركات الحلوه دي
احمد مسك ايدها :تعالي انا ميت من الجوع
قعدوا يفطروا ومافيش حد فيهم اتكلم اكتفوا بنظرات لبعض ويبتسمو بعدها قامت تلم الصحون وغسلتهم لكن زاد استغرابها لما قام من نفسه وساعدها بلم الصحون وهو مبتسم
خلصت وراحت قعدت فالصاله
احمد :ايه مخططاتك لليوم
منه :معرفش
احمد :قولي الي عاوزاه وانا هنفذه
منه :اممممم عاوزه اركب مركب
احمد :بس كدا ولا يهمك العصر ائجر ونركب
منه فرحت انه مارفضش :والله
احمد ببتسامه :والله
منه :ياي تعرف من زمان نفسي اركب مركب
احمد قام وقعد جنبها :من اليوم ورايح مش هخالي حاجه في نفسك
منه ارتبكت من قربه وقامت بسرعه :اوكي لما اروح اشوف هلبس ايه
احمد فهم انها بتبعده وابتسم :اوكي
…………………………..
في فيلا الصياد
مدحت مع هنادي :السلام عليكم
سهام وامها :وعليكم السلام
مدحت :احم احم
سهام :ايه عنده الاستاذ مدحت
مدحت بأبتسامه واسعه :لو سمحتي اسمي ابو طه
امه بفرحه :يعني هنادي حامل في ولد
هنادي جايه تتكلم الا اتكلم مدحت :اه يا ماما هنخلف ولد
سهام بفرح :مبروك وربنا يتمم لكم على خير
هنادي :ابنك كسفني فضحنا فالمستشفى كانه ماحدش غيره هيخلف ولد
مدحت :الله مش فرحان ده كفايه انه هيكون حته منك ده في حد ذاته يخليني اطير من الفرحه
سهام :اوف اوف مين قدك ياهنود
هنادي ببتسامه دوبت مدحت : ربنا ماايحرمني منك
مدحت بادلها الابتسامه :ولا منك
…..
عند احمد ومنه
احمد :جاهزه
منه بفرح :اه يلا نمشي
مشيو لحد البحر واتفق احمد مع العامل يلف بيهم البحر ركبو وهي طايره من الفرحه فات اليوم زي الحلم انبسطت كتير بعدها رجعو للشاليه
احمد ببتسامه :انبسطتي
منه :جدا
احمد :طيب يااميره منه نفسك في ايه تاني
منه :ممممم
احمد:لا الشيخه مطوله في التفكير انا قلت هتقولي لا سلامتك ميرسي شكرا
منه اتخصرت :ياسلام
احمد :هههههههههه خلاص اطلبي وانا انفذ
منه بجراءه :ايوه كدا ناس ماتجيش الا بالعين الحمرا
احمد بضحكه :مجرمه
منه :هههههههههههههههههههههههههههه
احمد :ههههههههههههههههههههههه
………………………………………………
ع الموبيل
سهام :امال فين خالد مش قاعد معاكي ليه
اسماء بقهر :اكيد منقوع عندها في بيت اهلها يارب تموت يا رب
سهام :حرام عليكي ماتدعيش بعدين تنقلب الدعوه عليكي
اسماء :والله من القهر الي في قلبي
سهام :يمكن ده جزاءك وعقوبه من ربنا على القهر والظلم الي سببتيه لخالد
اسماء بعدم مباله :بلاش كلام فارغ وماتفتحيش مواضيع انتهت
سهام بجديه :ليه مافكرتيش ان الي حصلك ده عقاب ليكي
اسماء :سهام لو هتتكلمي في نفس الموضوع ده هقفل السكه
سهام :ده طبعك لما الموضوع ميبقاش لصالحك تتجاهليه
اسماء :قوليلي الغبيه منه عامله ايه
سهام كشرت :ليه بتقولي عنها كدا مش دي كانت برضه صحبتك وحبيبة قلبك
اسماء :ابدا عمرها ماكانت غير تسليه لي انتي عارفه انا عمري ماصاحبت بنت اقل من مستواي المادي
سهام :امال ليه صحبتيها
اسماء :ابدا تعرفي صاحبتي هدى
سهام بقرف : استغفر الله مش قلتي هتبعدي الاشكال دي عن حياتك
اسماء :المهم هي حطتها فبالها لان البرنسيسه ماكانتش بتديها وش وشافت نفسها عليها ورفضت تصاحبها وقلت لها ان انا مستعده اسهل ليها الطريق بس بعدها اخوكي اتجوزها
سهام مش مصدومه لانها متوقعه من اختها الاسوء :طيب وبعد مااتجوزها
اسماء :قلت بما ان احمد صديق خالد الروح بالروح ممكن ياثر عليه وهو بدوره ياثر على احمد ويستعجل الجواز ويوريها النجوم في عز الظهر لاننا كلنا عارفين اخوكي قد ايه اجرسيف عنيف
سهام :الصراحه انابقيت بخاف على نفسي منك
اسماء :شوفي طول مانتي مش ضراني في حاجه فانتي فالسليم
سهام :يعني لو بالغلط ضريتك ممكن تعملي ايه
اسماء بضحة نداله :صدقيني ردي مش هيعجبك فبلاش
سهام :انا مستغربه من قدرة التمثيل الي عندك يعني الي يشوفك يقول انتي المظلومه والطيبه مش الظالمه , وبجد اشهد انك شاطره ومن الصعب حد يكتشفك يعني لو ما كشفتش بنفسي فعلتك السودا كنت اعتقد انك فعلا بريئه وماتطلعش منك الافعال القذره دي
اسماء ما عجبهاش سير الموضوع :كفايه ويله باي
وقفلت قبل ما تسمع رد سهام
………
في الشاليه
منه استغربت من نومته على الكنبه وهو عاقد حاجبه :احمد ..احمد
احمد رايح في النوم :مم
منه لمست جبينه فيه حراره شوي وبخوف :احمد انت تعبان
احمد بتعب :لا شوية صداع
منه :تحب اجيب لك برشام
احمد :اه ياريت
منه راحت المطبخ وطلعت من الثلاجه شوربه من الي كانت معموله امبارح وسخنتها وفرغته ه عصير وقربت عليه
منه :احمد قوم عشان تشرب الشوربه وتاخد العلاج
احمد :لا مش مش عاوزه حاجه بس ناوليني البرشامه
منه :لا مينفعش تاخدها وانت على معده فاضيه
احمد ابتسم بوهن :خايفه علىا
منه اربكها سؤاله :طبيعي اخاف عليك لانك لو تعبت هتبهدلني معاك
احمد كشر :ازاي
منه بلعت ريقها:يعني هشتغلك ممرضه ولو اشتد تعبك وغيركدا هنحبس ومش هقدر لا اروح ولا اجي
احمد بضيقه :اها ..شيلي الاكل ماليش نفس
منه اصرت عليه :لازم تاكل عشان تخف
احمد بحده :قلت شيليه
منه خافت منه بس قوت نفسها وردت :لا مش هشيله وبلش دلع عيال واخلص اكل
احمد استغرب عدم خوفها منه
منه بثقه :لا متفكرش اني هخاف زي قبل قلت لك منه الخوافه راحت
احمد بتنهيده :ومنه الي بتحب احمد
منه “موجوده وبتموت فيك كمان”:ماتت
احمد رجع مدد مره تانيه :خلاص لا عايز برشام ولا عايز الاكل
منه جمدت قلبها :براحتك
……………………………..
ريهام :حبيبي
خالد :خير يا ا قلبي
ريهام بتردد:هسالك سؤال بس عاوزاك توعدني انك تجاوبني بصراحه
خالد :على حسب السؤال
ريهام : خالد ربنا يخليك تجاوبني عشان الي في بطني
خالد تمام اسألي
ريهام :ليه اتجوزت اسماء وما تقوليش مجبور تقدر ترفض انت مش بنت
خالد بتنهيده :دي حكايه طويله
ريهام :وانا فاضيه وعاوزه اسمعك
خالد :اوعديني انه الي هتسمعيه مايطلعش من هنا
ريهام :اوعدك
خالد :لان مافيش حد يعرف الي اعرفه غير احمد
ريهام اتشوقت :طيب يله قول
##################

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت زير نساء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى