روايات

رواية عشقت زير نساء الفصل العاشر 10 بقلم منة محمد

رواية عشقت زير نساء الفصل العاشر 10 بقلم منة محمد

رواية عشقت زير نساء الجزء العاشر

رواية عشقت زير نساء البارت العاشر

رواية عشقت زير نساء الحلقة العاشرة

دنيا : ولو سمحتي بلاش تزعجينا قطعتي علينا وعكننتي مزاجنا اففف ناس ماعندهاش ذوق
وقفلت السماعه في وشها ومنه لحد اللحظه مش مصدقه راحت بسرعه لغرفتها وشبه مغيبه “يالله انا لازم اختلي بنفسي والا هنفضح “دخلت غرفه منى وهنادي وقفلت على نفسها وانهارت “ياربي ارحمني ازاي
بتحمل صدمه وري صدمه كل يوم انصدم فيه اكتر واكتر اااااااااااه خلاص يارب مش قادره بجد اتحمل كل ماقلت خلاص
هانت طلعت لي مصيبه تانيه …ليه يااحمد ليه “قامت وارحت للحمام وغسلت وشها مرة ومرتين حاولت توقف عياط بس غصب عنها مش قادرة ليه يخدعها ليه “ياربي اعمل ايه اطلب الطلاق ….لا لا مش عاوزه
اتطلق مش علشان انا بحبه علشان الناس مش هترحمني ابدا واذا قلت لاهلي هيلموني وهيئنبوني ليه ماقلتلهمش من البدايه ااااااااااه”
بعد ماهديت ظبطت شكلها وهي حاطه في بالها ازاي كل مهمتها تقدر تمنع اختها تتجوز مدحت مش عاوزاها تعيش نفس مأساتها
اكيد هو شبه اخوه بالقسوه والعين الزايغه لازم تفركش الجوازه انتبهت لموبيلها كان فيه تلات مكالمات مس كول كانوا من احمد ولا الاستاذ يهدد “منه والله ان مارديتي عليا ما يهحصلك خير “ااااه ماليش
خلق اتجادل معاه لاني انا المتضرره الوحيده اتصل بيه واحاول اكون هاديه قد مااقدر :ايوه يا احمد
احمد بحده : واخيرا اتكرمتي ورديتي
منه :اسفه بس ماكانش الموبيل جنبي ولما شفته اتصلت على طول
احمد استغراب من هدوئها :طيب كنتي متصله ليه؟!
منه :كنت عاوزه اطلب منك تتاخر شوي لان خالاتي جاين هنا
احمد بعد تفكير : لا اجهزي نص ساعه وهبقي عندك
منه :بس
احمد : انت لسه هتبسبسيلي خلصي نص ساعه وتكوني عند الباب سامعه
منه بانكسار :طيب
قفلت معاه وهي مقهوره منه “اناني بس مش قادره تكرهه نفسها تكرهه مش عاوزه تلاقي له مبررات واعذار “نزلت لتحت
منى : مش قلنالك اتصلي بيه عشان يتاخر مش علشان تتغزلي فيه
منه “اااااه يامنى انتي فين تفكيرك وانا فين بمصبتي “ابتسمت
هنادي : طيب المكالمه جابت نتيجه هتقعدي
منه اخدت شنطتها : لا ده هو الي جاي دلوقت
منى بزعل :يووو لو كنت اعرفك مستحيل كنت قلت لك اتصلي بيه اففففف
منه : معلش يا قلبي الجايات اكتر فضلت معاهم لحد مارن عليها رنه واحده وفصل قامت سلمت
عليهم وطلعت ركبت العربيه : سلام
احمد: هو اننا مش منبه عليكي انك تكوني عند الباب مش قايل لك بكره اني اطلتع (بنفعال)لاياماما انا مش سواق ابوكي المره دي بفوتهالك لكن ان عديتها تاني مش هيحصلك طيب سامعه
منه بتحاول متبكيش :حاضر انت تئمر
فجأة كف على وشها : بتتريقي ها
منه ماقدرتش تمسك نفسها : حرام عليك ليه بتعمل فيا كدا وانت الغلطان
احمد وقف العربيه على جنب : نعم نعم دي نبرة جديده لايكون اهلك حشو لك دماغك اذا كدا مش هتروحي لهم مره تانيه
منه : لا والله هما ميعرفوش عن حياتنا عشان يقولي لي حاجه
احمد :وليه الموال ده بقي
منه : لانك خاين وعامل برئ ليه بتخوني يااحمد واحنا لسه ماكملناش الشهر مع بعض
احمد ببرود: وامتى خنتك
منه بنفعال:مين الست الي كلمتني ها مين
احمد بكل برود: مراتي…. ليه انت مفكره كل السنين الي عدت هفضل مضرب عن الجواز عشان كنت مستنيكي لا يا ماما كنت ومازلت بتجوز عرفي كمان وكنت ناوي اخدك عرفي واريح دماغي بس من يوم الحفله وانا عارف ان اهلك لا يمكن يوفقوا بالعرفي وما تخديش في نفسك مقلب
منه “كل كلمه ينطقها خنجر ينغرس بقلبها
احمد : الله يقطعك قلبتي مزاجي
منه منهاره :ما تعكرش مزاجك رجعني بيت اهلي وروح كمل معاهم انا خلاص مش عاوزاك طلقني
احمد مسكها من دراعها لدرجه حسيته بيشيلها من مكانها :اسمعيني مش انتي الي تطلبي اطلقك، انا لما احب اطلق اطلقك بمزاجي، سامعه وبعدين احلمي عشان تروحي لحبيب القلب، لا عشم ابليس بالجنه ..وان سمعتك فاتحه الموضوع موتك على ايدي سامعه
منه خافت منه والتزامت الصمت
وصلو للفيلا ونزلو على طول طلعت لغرفتها لانها مش حابه اهله يشوفوها بالحاله دي ………فات اسبوعين
وصل خبر موافقه اهلها على مدحت وراحوا يشوفها وتمت الخط وبه وبعد اسبوع هيتم كت الكتاب اما حالها مع احمد بقي يجي للجناح للنوم بس مايجيش الا ع الفجر والكلام بينهم مجرد اوامر لاغير ولا اقل حتى مابقاش يقرب منها
نزلت تحت تغير جو حتى انها تزور اهلها حارمها منهم واذا راحت ساعه بالكتير شافت اسماء بتلعب
مع عبود بمسدسات المايه وقاعدين يضحكوا على بعض حسدتهم لانها بقالها فتره ماضحكتش وانبسطت وفجاءة ماحسيتش الاوهي غرقانه من المايه كان عبود مع اسماء رشوا عليها
منه بشهقه :عملتوا ايه
اسماء :هههههههههههه شفناكي سرحانه وما رديتيش علينا قلنا نصحصحك
عبودي مستمر بالرش :هههههههههههههههههههه تئالي لئبي
منه بخبث : العب ها
وبسرعه اخدت المسدس من عبود وطلعت تلحق اسماء وترشها بالمايه
اسماء وهي بتجري : منه خلاص وقفي غرقتيني خلاص
منه وراها : لا مش هسيبك لما اشوفك غرقانه الاول بقي انا تضحكي علي
اسماء :ههههههههه توبه خلاص
منه حاصرتها بزاويه :توبه ها
ورشت كل المايه الي بالمسدس عليها وخاصة شعرها بس اضايقت لانه خلص انتبهت لنظرات
اسماء ورفعت مسدسها وبدئت تلحقها :اسماء خلاص اتعادلنا
اسماء بتلحقها : نو واي وراكي وراكي
منه :عبود قول لها خلاص
عبود يضحك عليهم ولا على باله :هههههههههههههههه
منه اتحصرت بزاويه :اسوم خلاص توبه
اسماء : ابدا قلت لك توبه مارحمتينيش
منه :ههههههههههه والله اخدني الحماس
اسماء :تتحملي حماسك
منه :اسوم لا لا
اسماء ترش المايه عليها :ابدا
منه عاوزه تحمي نفسها باي حاجه شافت احمد ومن غير تفكير راحت اتخبت وراه :احمد ابعدها عني
اسماء : لا ماحدش هيرحمك مني حتى جوزك
احمد:ههههههههههههههههههههههه قسم بالله اطفال
اسماء :حماده ابعد خليني اخد حقي من مراتك
منه اتمسكت بتي شيرت احمد : لا احمد ابعدها والله هي الي بدءت وانا اخدت حقي
اسماء : احمد ابعد ولا هتاخد نصيب
احمد بضحكه :بت ابعدي عنها منه في حمايتي
اسماء :في حمايتك مش في حمايتك هرشها يعني هرشها
منه طلت بوشها ومديت لسانها ليها : ماتقدريش مدام احمد حمايني صح يا احمد
احمد هز راسه:صح
اسماء :كدا اتحمل الي يجيلك
قربت اسماء الا واحمد شالها بين ايديه وجرى بها ع السلم :اسماء لو جدعه حصليني
اسماء بتجري وراه بس سبقها ودخل الجناح
اسماء بتستحلف: ماشي ماشي يا احمد انت والعيله الي معاك الي بتقول عنها مراتك والله لوريكم هتروحو مني فين
منه واحمد :ههههههههههه هههههههههههههههههههههه
لما دخلو الجناح حست على نفسها انها بين ايديه اتكسفت وحاولت تنزل بس رفض يسيبها
منه :احمد نزلني
احمد بعناد :لا
منه بدئت ترجف من البرد :احمم د
احمد “اغراه شكلها وهي مبلوله بالمايه وبين ايدي ترجف احب ضعفها احب استسلمها لي “:عيونه
منه “اشتاقت لحضنه وحنانه بس لا مش زي كل مره ياخد الي عاوزه وبعدها ينكد عليها “:احمد نزلني هروح اغير
احمد بصوت يدوب الحجر همس بودنها :وحشتيني
منه احمرت خدودها
احمد قعد على الكنبه وهي بحضنه وكمل بنفس الهمس : هو انا ما وحشتكيش
منه فضلت بصاله وساكته
احمد فضل يبوس جبينها وخدها وشفايفها :قلبي ما شتقتليش
منه بصوت باكي :احمد الله يخليك ابعد والله تعبت تعبت
احمد بحنان :سلامتك من التعب ياقلبي ياقلب احمد انتي
منه :طيب سبني هروح اغير
احمد بنظرة اخترقت كيانها :مش لازم تغيري
منه فهمت قصده :طيب رايحه الحمام ثواني وراجعه
احمد :امممم ضروري
منه :احمد بس ثواني
احمد فكها :ثواني وان ماطلعتيش هاجيلك سامعه
دخلت الحمام وقفلت الباب وبسرعه طلعت البرشامه وبلعتها من غير مايه جات تطلع اتوترت بس في
الاخير طلعت ويادوب بتتكلم سحبها ……………………. كانت سعيده وهي بحضنه قعدت تتفرح عليه وهو نايم شكله برئ وهو نايم ومايبانش عليه انه قاسي
اتاملت وشه الطويل وعيونه الواسعه وحتى وهو مغمض واضح وسعها وحدتها اما انفه طويل
بس طوله مناسب لوشه اما شفايفه كانت محدده بالسكسوكه الخفيفه وعطياله هيبه وبارزه
رجولته جاتلها رغبه بانها تبوسه باسته بسرعه ع خده وهي ميته كسوف تخيلته يصحى وهي بتبوسه طب ازاي هتقدر تحط عينها في عينه” اه يا احمد بحبك للاسف ومش متخيله حياتي من غيرك”
لو تعرف ازاي كنت زي الورده الدبلانه وانت بعيد عني رغم قسوتك وكلامك الجارح بس مش قادره
اكرهك “نامت وهي حاسه بـ الامان ورافضه تفكر بشئ تاني عاوزه تعيش كل ثانيه وهي بحضنه من غير تفكير
صحيت الصباح وماشفتهوش
دخل بأبتسامه جميله: صباح الورد والجوري
منه ببتسامه : صباح النور
احمد قعد جنبها :يلا قومي عاوز نفطر برا النهارده
منه : وشغلك
احمد ببتسامه سحرتها واسرتها :ياستي نأجل الشغل يلا قومي اجهزي
منه بفرحه :ثواني بس
بسرعه جهزت وطلعلو فطروا وبعدها اتمشوا بالمول واشتروا حاجات من السوبر ماركت لجناحهم
اخدوا شيبسات وشكولاته منوعه وعصير بس احرجها لما دخلوا قسم الملابس النسائيه وفضل يسالها
أي نوع افضل واي نوع بترتاح فيه اتمنت الارض تنشق وتبلعها وهو ولا على باله
بعد وقت رجعوا وطلعوا الجناح رتبت المستلزمات وهو قعد يتفرج على التلفزيون بعدها راحت
غيرت ولبست جيبة قصيرة كروهات مع بدي وفوقه جكيت قصير وراحت قعدت قريب منه
احمد :هلا وسهلا بالحلوه
منه بفرح :اهلا بيك
احمد :انبسطتي النهارده
منه :كتيير
احمد :خلاص كل اسبوع نخرج نفس الخروجه دي الصبح اوكي
منه :اوكي
احمد سند ظهره لورى :طيب جيبيلنا من الحاجات الي اشترانها
منه قايمه :حاضر
جابت صينيه مليانه شيبسات وعصير وقعدت معاه واكلو وفضلوا يتفرجوا على التلفزيون
منه بتردد:احمد انت متجوز كام واحده
احمد لف عليها :ليه السؤال
منه بخوف :مجرد فضول
احمد :اها فضول اممممم تقدري تعتبري نفسك الزوجه الرابعه
منه انصدمت الرابعه
احمد :ده بالنسبه لدلوقت وده ترتيبك بينهم الي على ذمتي للان
منه بحزن :للان
احمد:اه
منه :بتحبهم
احمد :ولا ماعمري حبيت واحده فيكم تقدري تقولي اعجاب
منه “انقبض قلبها اول ما قال واحده فيكم يعني مابيحبهاش
احمد:بس بوسي ايدك وش ودهر لان انتي وضعك احسن منهم انتي مراتي بالعلن وكل الناس عارفين انك مراتي يعني ميزتك عنهم
اما هما لا ماحدش يعرف عنهم حتي ووضعهم مؤقت يمكن ازهق منهم باي وقت واطلقهم
منه :وانا
احمد :انتي “فضل ينقل نظره على جسمها بتفحص وعض على شفايفه “وشطارتك ماتخلينيش ازهق و امل
منه “ااااه يعني ممكن في يوم تستغني عني .
احمد رفع وشها له :انسي بكره وخلينا في النهارده
منه “وانا اقدر يااحمد انت معيشني بدوامه معيشني بخوف وقلق.
احمد مسك ايدها : يلا خلينا ننزل
………
اليوم عقد قران هنادي والكل فرحان راحو للكوافير هي ومنه وطبعا احمد ماوافقش الا بعد مانشف دمها
هنادي طالعه جنان كانت لابسه فستان احمر خمري طويل وناعم جدا وطالع على جسمها خيال
اما شعرها خلته مفرود على طوله ومغطي ظهرها كله اما الميك اب كان هادي
اما منه كانت لابسه فستان طويل لونه اسود وفيه قصه عند الصدر
وكان من اختيار احمد اما والميكب اب خفيف
وصلوا البيت وكان الكل متجمع وزفوا هنادي مع مدحت وكان باين عليه الارتباك
عكس احمد الي ماكانش حد هامه اما هنادي فضلت تترجف من عيون الناس
مدحت باس جبينها بعدها لبسها الشبكه ولبسوا بعض الدبل وقعدوا شوي وبعدها دخلوهم الصالون عشان ياخدوا راحتهم
ريهام :منه هروح اكلم اخويا وراجعه اروح الجنينه اظن مافيش حد
منه :ماشي خدي راحتك
ريهام راحت الجنينه تكلم اخوها ومانتبهتش للرجل الي بيحط صواني العشاء وهو واخد راحته وبيتفرج عليها
ريهام :يعني مين ياغبي انا اختك ريهام
:……………………………
ريهام :المهم اتاخر ماتجيش دلوقت
:………………………….
ريهام :ههههههههههههههههه والله انن حاله مستعصيه
:………………………
ريهام :طيب شاكر قول لبابا يمشي وانت الي تيجي اوكي
:……………………….
ريهام : يلا باي
قفلت ومشت ومتعرفش انها علقت شخص بيها
احمد:ياهو ياهو نحن هنا سرحت فين
خالد انتبه :ها ولا حاجه
احمد:ازاي يعني ولا حاجه
خالد بنرفزه :ياتقل دمك ياشيخ وقام بعد عنه
احمد “ماله ده انهبل “وقف يسلم على الي يباركوله

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت زير نساء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى