روايات

رواية عشقت زير نساء الفصل السادس 6 بقلم منة محمد

رواية عشقت زير نساء الفصل السادس 6 بقلم منة محمد

رواية عشقت زير نساء الجزء السادس

رواية عشقت زير نساء البارت السادس

رواية عشقت زير نساء الحلقة السادسة

اسماء : اهلا بقلبي اخبارك
منه بفرح : اهلا بحبيه قلبي حالا الشاليه نور
اسماء :هههههه بوجودك
منه اتوجهت لام احمد وباست راسها : اهلا يا امي طمنيني ع اخبارك
ام احمد ببتسامه دافيه : اهلا بيكي ، الحمدالله بخير يابنتي ربنا يسلمك من كل شر
منه : وبابا عامل ايه
ام احمد: بخير وبيسلم عليكم
منه : ربنا يسلمك ويسلمه
بعد ماسلموا على الموجودين قعدوا
منه : اسماء احمد جه
اسماء : لا لسه ع الطريق هو وخالد
منه بغمزه شقيه :اه مين قدك الحبايب جاين
اسماء بحزن : اه افرح ياقلبي
منه : اسماء مالك
اسماء بتنهيده : موضوع طويل اكلمك فيه لما نبقي لوحدنا
………………….
عند احمد بالعربيه
خالد: تصدق انا لحد دلوقت مش مصدق انك هتكمل معاها
احمد: وانا كمان
خالد: وايه الي غير رايك
احمد: عجبتني ودخلت مزاجي
خالد: علينا قول بس قول ايه السبب الخفي لاتكون حبيتها
احمد بضحكه : لا ياشيخ مافيش ست تعلقني
خالد: اكيد يازعيم
احمد: فاكر يوم كتب كتابي ساعه ما روحت للحمام
خالد بتذكر: امممم، اه فاكره
احمد: وانا راجع سمعت عادل بيكلم واحده ظنتها اخته المهم كانت بتقوله انه خلاص المفروض ينساها…وانها على ذمة راجل غيره ولازم يشوف له واحده غيرها
خالد:طيب ايه
احمد: هو رفض قال حتى لو اتجوزت غيره ميقدرش ينساها،، قالت له يعني مستني مني ايه وانا بخمن حاجه من اتنين ياما يطلقها او تحصل حاجه تفرق بينهم وحتي لو تم مراده ..سالته بتتجوزني رد وقالها اه اتجوزك ولا استني دقيقه ..تصدق لما قال كدا كان نفسي اكتفه وامسك راسه افضل اضرب فيها في الجدار لحد ما افلق مخه نصين
خالد: كل ده سمعته في المكالمه
احمد :يابني افهم رده بيفسر كلامها فهمت
خالد: برضه مال ده بموضوعنا
احمد بنرفزه: ازاي يعني ماله وهو الاساس انا لما دخلت لها وشفتها بدء دمي يغلي ساعه ما فكرت انها ممكن تكون له او لغيره
فقلت لنفسي اكمل معاها والي يحصل بعد كدا مش مهم ،وحتى لو مليت منها اخليها على ذمتي بس عند فيه وانا كنت ناوي اخد غرضي منها واسيبها بس طلع حظها بقي
خالد: ههههه ضحكتني من حظها قول من قله حظها
احمد: المهم هي ملكي انا وبس ومش لاحد غيري
خالد: بس تصرفك غريب ولا مره شفتك تتصرف كدا مع واحده من الي اتجوزتهم يعني كذا واحده طلقتها وتتجوز بعدك ومفيش مره لقيتك زعلان ولا حاطت في بالك انها بقت ملك لغيرك
احمد: وانا كمان مستغرب اكتر منك ياخالد بقيت اراقب تصرفتها بشكل جنوني
خالد مبتسم: خايف تكون حبيتها وانت مشعارف يا معلم
احمد بنفي: مستحيل بس يمكن لانها صغيرة انت عارف لما اتجوزت اختك كان عمرها 26 والباقي بنفس الاعمار دي كمان ـ بس هي اصغر منهم ومنه الفرق بينا اكتر من عشر سنين بحسها اني جوه سنين مراهقتها وطيشها
خالد: تقصد انها ممكن تفكر انك كبير عليها وتروح تدور ع غيرك
احمد بقلق: ده واحد من الاسباب …….المهم خيلنا من موضوعي قولي انت امتى ناوي تتأهل
خالد بضيقه : انت عارف اني مااخترتش مراتي باقتناع اختك بنت كويسه بس يا اخي مش قادر احسها مراتي ام ولادي ولا مناسبه لي، لا من ناحيه الشكل ولا الطبع
احمد: طيب عادي اتجوزها واتجوز غيرها الشرع حلل اربعه
خالد: لا ياشيخ سبتلك انت تعدد الزوجات انا واحده , عاوز واحده مش كتيبه , واحده وبس اعيش معها حياتي ومش عاوز اظلم اختك معايا بس خلاص الموضوع منتهي وهي الي الخسرانه الوحيده
احمد: ياراجل توكل على الله وتمم جوازك الناس بدئو يتكلموا بقالكم سنتين كاتبين ناوين تتحنطوا
خالد: خليها على الله بس شكلنا وصلنا
…………………………………………..
ام منه: قومي يامنه حطي طبق الحلويات
منه : حاضر
منى : بقولك ايه هنادي
هنادي : ها
منى : هويتي المفضله المراكب ايه رايك نركب مركب!!!!!
هنادي : من غير ماتقولي مقدمه ركابينهم ركابينهم النهارده
منى : ااااااااااااااه عاوزين ننبسط ونتروش بصي عاوزين نخربها النهارده وبكره
هنادي : ياختي انت هتوصيني لا تقلقي حريصه بس قومي خلينا نتمشى احسن من القاعده هنا يجلنا كساح
منى :اوكي قولي للبنات يلا
………………..
عند احمد الي قاعد ناره هتاكل الاخضر واليابس
خالد: خلاص اكلت الراجل
احمد: انكتم انت بس طلع التلفون ورن :اهلا قلبي
منه : اهلا بيك ..حمدالله على السلامه
احمد بصوت مرتفع شوي : الله يسلمك ياعمري
منه : وصلت امتي؟
احمد: من شوي الا انتي فين
منه : قاعدين قدام البحر انا والبنات
احمد قلل صوته و بصرامه: وشورتي مين تطلعي تتمشي لوحدك من الشاليه
منه بخوف: عادي يا احمد البنات طلعوا وطلعت معاهم
احمد اتعصب: لا مش عادي قومي ادخلي الشاليه عشان مرة تانيه ماتعمليش حاجه من دماغك يلا اتحركي
منه بزعل : حاضر
احمد: والا اقولك خليك انا جايلك
منه :طيب بعد دقايق وصل وراحت عنده ومسكها من ايدها ومشيو بعيد عنهم
احمد: زعلانه
منه : تؤ
احمد: لا زعلانه شوفي حبيبتي اذا كنت مش بتحبي ازعلك لازم كل ما تقرري تروحي مكان تستاذني الاول مني سامعه طالما مش في بيتكم وبتروحي أي مكان فهمتيني
منه : طيب
احمد: أيوه كدا انتي شاطره
وصلوا للعربيه وركبو فيها
احمد: يله فكي الايشارب عاوز اشوف شعرك
منه فكت الطرحه وابتسمت له
احمد باس خدها :لسه زعلانه
منه : لا وانت
احمد: لا مش زعلان قعدوا حوالي ساعه يحكوا وطبعا المحقق كونان لازم يستجوب سالها مين معاهم بالشاليه ومين قعدت جنبه ومين اتكلمت وبعدها رجعت للشاليه وهو عند الشباب
مني جايه جري : بنات قوموا الشباب عاملين سباق
البنات : والله هييييح
منى : يلا قوموا نتفرج
الكل قام بسرعه الا منه قعدت مكانها خافت تطلع يعملها مزيكا بجلاجل جاتلها اسماء وقالت لها انها تقوم معاها ومنه ردت بدبلوماسيه انها تروح تسبقها واتصلت بيه: ايوه يا احمد
احمد ضحك : امممممممممممممم
منه : سمعت ان الشباب عاملين سباق بالبتش باجي ونفسي اتفرج عليهم ممكن اطلع
احمد برضا : طبعا يا قلبي تعالي انا موجود معاهم
منه : انت راكب معاهم
احمد: أه يلا تعالي شجعيني بس تطلعي لابس واسع وشعرك عليه ايشارب
منه بضيق : طيب
طلعت من الشاليه بعد ماغطت نفسها تمام وشافت البنات متحمسين وبيشجعوا والتصفيق وقفت معاهم تشوف بالنهايه فاز اخوها عماد
منى : مازن..مازن
مازن : من دلوقت بقولك لا انسي
منى : يلا بقي متبقاش ندل
مازن بعناد: نو نو
منى : عماد
عماد: ايه
منى : عاوزه اركب الموتسكل
عماد: تعالي اركبي
منى : ياي حبيبي “ومدت لسانها لمازن “ولا الحوجه ليك
عماد:جزمه
منه قعدت تتفرج على البنات وهما يسبقوا انتبهت لاحمد جاي عليها وهو راكب الموتسكل :اهلا بقلبي
منه ببتسامه صافيه: اهلا بيك
احمد:عاوزه تركبي
منه بفرح : بجد والله
احمد قلدها: والله تعالي
قربت منه انتظرته ينزل بس مانزلش :يلا اركبي
منه : لما تنزل انت
احمد: لا اركبي معايا
منه : اه بس انا بعرف اسوقه
احمد: عارف بس انا عاوز اسوق بيكي يلا اركبي
منه “يالله على الاقل اركب موتسكل بدل ما اركب المرض من الحسره”جات تركب وراه قالها لا تركب قدامه وركبت وهي محروجه لان الكل بيتفرج عليهم وبعدها انطلق بسرعه جنونيه
منه بتصرخ :احمد الله يخليك خفف شويه
احمد ضحك : جبانه بتخافي
منه “قلبي هيوقف من الخوف وهو قاعد يستعرض خافت انه ينقلب بيهم “رجعت على ورى ودفنت وشها بصدره من الخوف :عااااااااااا، احمد الله يخليك ماتعملش فيا كدا !!!!عااااااا
احمد وقف وحضنها : خلاص ياقلبي مالوش داعي تعيطي
منه فضلت عيونها تحدف في دموع
احمد: ياخوافه خلاص اهدي مش هسرع مرة تانيه
منه بصوت باكي : احلف انك تخفف السرعه
احمد :ههههههه والله هخفف السرعه
منه رفعت راسها من حضنه :حرام عليك بجد خوفتني حتى حسيت ان قلبي وقف
احمد بحركه منه حط ايده على صدرها وانتفضت :مالك انتفضتي
منه : ولا حاجه
احمد: ههههههههه قلبك عامل عرض طبول على سرعته
منه : منك والله رعبتني
احمد: خلاص اوعدك مااسرعش
رجعوا للشاليهات واتعشوا وبعدها الكبار ناموا وقعدوا البنات سهرانين واحمد كل ثانيه يتصل قاعده مع مين وبتكلمي مين وطبعا التحذيرات من انها تقعد جنب اخوات عادل
…………………
اليوم التاني اتصلت على احمد منه : انت فاضي
احمد: اه ليه
منه : عاوزه نتمشى مع بعض
احمد: ليه وحشتك
منه بحياء : الصراحه اه
احمد ابتسم: وانا كمان يلا انا واقف برا
طلعت له برا وشافته واقف مستنيها كانت اول مرة تشوفه لابس لبس مختلف شكله كان خطير كان لابس بنطلون برمودا بيج مع تيشرت اسود ماسك على جسمه وطالع جنان بسبب جسمه الرياضي واول مرة تلاقيه مغير تسريحه شعره كان مرجعه على ورى راحت له ومسك ايدها وفضلوا يتمشوا
احمد :ايه الكيس الي في ايدك ده؟
منه : لما نوصل للعربيه هقولك
ركبو العربيه
احمد بلهفه:يلا ايه الي جوه بالكيس
منه بخجل مديته له : كل سنه وانت بخير
احمد متفاجئ :………..
منه : انت ناسي ان النهارده عيد ميلادك
احمد تذكر :اها وانتي بخير ياقلبي بس ازاي عرفتي
منه : من بطاقتك شفت تاريخ ميلادك وعرفت
فتح الهديه كانت عباره عن ساعه ارماني فضيه لبسها وطلع شكلها خطير على ايده احمد باس خدها :تسلمي يارب
منه :اهم حاجه تكون عجبتك
احمد:الا عجبتني كفايه انها ذوقك
منه : عاوزاك كل ماتشوفها تفتكرني بالخير
احمد: متخافيش اذأ من غير أي حاجه ياقلبي انتي على طول في بالي مسك ايدها وباسها
منه :طيب يلا نرجع
احمد:بدري ..بقولك ايه يا قلبي
منه : نعم
احمد: تعالي نرجع لورا احسن
نزلو وركبوا ورا كان لافف ايده ع وسطها بايد والايد التانيه ماسك ايدها بايد وكل شوي يبوس خدها او جبينها او ايدها
منه :عارف
احمد:ايه
منه : ماكنتش اتصور اني احبك
احمد:ليه
منه : بسبب ظروف جوازنا انت عارف اني ماكنتش موافقه ويوم ماوافقت وافقت بسبب تهديدك لي كنت مصممه اني مااعدي الموضوع على خير بس لما استخرت حسيت براحه ولما شفت معاملتك معايا بدئت اتقبلك ويوم عن يوم بدئت تدخل قلبي واتعلقت بيك لحد وسكتت
احمد بيلعب بايدها :لحد ايه
منه بخجل: لحد ماحبيتك
احمد:ايه ماسمعتش كويس
منه بدلع :اححححمد
احمد بصوت رايق : تعرفي منون انت تشكري ربك اننا في مكان عام والا كنت من زمان متهور عليكي
منه في سرها شكرت ربها انهم بمكان عام ” ونزلت راسها وهو رجع رفعها وباسها بجنون وشغف
…………….قبل الفرح بيوم…………….
بكره ليله العمر ..خلاص بكره هكون معاه بكره هعيش معاه …ياتري هقدر اتحمل طبعه …ياتري هقدر اصبر على تصرفاته “يارب توفقني وتكتب لي الخير والصالح “يالله تعبت نفسي اروح البيت ارتاح تعبت وراسي صدع من الاستريوا والازعاج خليني اقول لامي تمشي الناس بقي وادخل انام …….تاني يوم وقفت فالمرايه تشوف شكلها انبهرت من نفسها اعجبت بنفسها شكلها كان حلو بالفستان الابيض كان من دون حملات توب ماسك بالصدر وفيه خيوط من تحت الصدرمربوطه على شكل فيونكات رقيقه جدا… اما من فوق كان مليان كرستال كان والخرز الابيض وكان الديل طويييييل وكان رقيق وشيك جدا وتقيل قوي اما الطرحه كانت على الجنب وشعرها كانت تسريحته غجريه وفيها كريستال صغير موزع عليه اما مسكتها (بوكيه الورد) كان عباره عن جسم على شكل قلبين داخلين جوه بعض من الكرستال وفيه ورود ابيض وروز اسماء : مبروك ياقلبي
منه : الله يبارك فيكي وعقبالك ان شاءالله
اسماء : يلا حبيبتي جاهزه دلوقت الزفه
منه “بدئت ترجف من الخوف “:أه جاهزه
دخلت على موسيقه رومانسيه والانوار كانت مطفيه ومشغلين الكشافات والبخار وفقاقيع الصابون حاست انها خلاص بتنهار من التعب الفستان تقيل جدا وميته خوف وده شعور طبيعي بس خوفها اكبر بسبب احمد هو خوفها الكبير واخيرا وصلت للكوشه بعدها أأعدت دقايق الا وقالوا لها ان احمد داخل حاست انها مش قادره تقف علي رجلها انتبهت له لما دخل كان شكله رهيب دخل بشموخه وهيبته ووسامته كان شكله خطير بالبدله السوده وصل لعندها وسلم عليها وباس جبينها وخدها ووقف جنبها ومسك ايدها وشد على ايدها حست بيه نفسه يضمها بين ضلوعه و يطمن فيها ويهدي من رجفتها :مبروك ياعمري
منه بصوت قريب للهمس : الله يبارك فيك
قعدوا شوي مش قليلين بعد هيصه وضجه كبيره وبجد كانت فرحه العمر…بعدها قال لاخته انه خلاص عاوز يمشي قالت له يصبر شوي قال لأ… قامو ودخلو على جناح العروسه عشان التصوير منه اتمنت الارض تنشق وتبلعها بسبب جرائته واحمد مبسوط على الاخر وهي مش قادرة تعترض ع اي حاجه …حست نفسها لعبه بين ايده وبيحركها علي كيفه، اكتر صوره رفعت ضغطها لما طلب المصور منه انه يقف وراها ويضمها بحيث يكون ظهرها ملاصق لظهره وايديه محاوطه وسطها ووشها على الجنب مقابل وشه نظراته ليها نشفت الدم بعروقها اما الصورة التانيه كانت منزله راسها علي الارض وهو وشه عند رقبتها يبصلها حسيت انفاسه بتحرقها من حرارتها واخيرا انتهى التصوير وارتاحت بس مالحقتش لانه قالها بنمشي ساعدوها اخواتها تلبس كابها يغطيها وودعتهم وهي مش مصدقه انها خلاص مش هتعيش معاهم مرة تانيه هتكون في مكان تاني ومكان جديد وحياه تانيه، وده زعلها بس هي دي سنه الحياه والي زاد في زعلها انه رفض ان أي حد يخش معاها التصوير،ولا راضي لحد يوصلها حتي لغايه العربيه وهي في قمه توترها وخوفها وقاعده تفرك في ايدها انتبه لها وحط ايده على ايدها واخدها بحضنه من بعد ماباسها
وصلوا الفندق وساعدها بخلع كابها ودخلو الجناح وقفل الباب راحت قعدت على الكنبه من بعد ما قلعت الكاب التقيل وجالها ووقفها وبص في وشها وفجاءة مانتبهت الا وهي على الارض من قوة الكف كانت مصدومه ومش مستوعبه هو ايه الي حصل مسكها من ايدها ووقفها مره تانيه وبغضب:القلم ده ياروح امك عشان تعرفي انه مافيش ست اتخلقت لسه الي تمد ايدها ع ابن الصياد غير انها تسلم بس عليه
منه مازالت مش مستوعبه هو فيه ايه
احمد رفع ايده وعطاها كف تاني :وده عشان تعرفي انه مافيش مَره تردني وتقولي لأ
منه انهارت ودخلت بنوبة بكاء هستيري و سابها مرميه على الارض منهارة تحت الصدمه مش مصدقه االي حصل والعنف الي اتعرضتلو يوم فرحها قعدت فتره وهي بتعيط وانتبهت لرجوله كان مغير ملابسه ولابس بيجامه مسك دراعها وشدها عليه وهي بتحاول تبعده عنها بس مفهاش حيل ولا قوه
احمد بزعيق: اسمعيني كويس يا ماما ..انا اتجوزتك مش عشان حبيتك ودبت في هواكي لا يا حلوه انا اتجوزتك علشان اذلك واكسر راسك ولاني حلفت اني اوطي راسك واكسر نفسك
منه “خلاص دبحني خلاص “نفسها تصرخ بس مفيش صوت عاوز يطلع ..نفسها يبعد يختفي اتمنت تكون لوحدها وتفرغ كل غضبها
احمد جرها جر للغرفه : يلا غيري هدومك عشان ننام
منه “استوعبت يقصد ايه”:لا مستحيل اخليك تقرب مني
احمد بستهزاء:هههههههههه هههههههه ضحكتيني ومين قال اني مستنى اذنك خلصي روحي غيري
منه اتصنعت القوة : لا بتحلم انا مش هسمحلك وبصرخه جنون سااااااامع
احمد مسكها من ايدها بقوة :مش انتي الي تسمحيلي يا حشره انا اعمل الي انا اقرره وانتي اضربي دماغك في الحيط ولا اقولك كلي بعضك مش دي كلمتك يلا روحي غيري هدومك سمعاني يا غندوره
منه حاولت تبعده :ااااااااااابعد عني يااخي مش عاوزاك بكرهكككك ابعد عني
احمد: والله دي مشكلتك لاني انا عاوزك وليا رغبه فيكي
منه بصريخ : ازاييييييي هتنام معايا غصب …ترضها على نفسك وتقرب لواحده بتكرهك ومش عاوزاك
احمد بلا مبالاه:ارضها مارضهاش ، مش مشكلتك خلصي ومش هنقضيها كلام “وبحده “يلااااا
منه بغضب :لا
احمد عيونه احمرت وبعنف جرها ورماها على السرير ومن غير أي مجهود جردها من ملابسها
منه بصوت مبحوح من الصدمه :لااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
###########

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت زير نساء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى