روايات

رواية عشقت بنت عمي الفصل الأول 1 بقلم جاسمين محمد

رواية عشقت بنت عمي الفصل الأول 1 بقلم جاسمين محمد

رواية عشقت بنت عمي الجزء الأول

رواية عشقت بنت عمي البارت الأول

رواية عشقت بنت عمي الحلقة الأولى

_خدي يابت انتي لبسه ورايحه فين
=ليه وانت مالك
_جاسي متعصبنيش رايحه فين
جاسي بخوف: رايحه الفرح يااحمد
احمد: فرح مين ده اخوي محمد
جاسي: 🙄لع
احمد: اختي مروه
جاسي: انت اهبل لع 🙄
احمد: اتلمي امال مين لم اخواتي لع واخواتك صغيرين وانا وانتي لسه
جاسي: انا وانت كيف
احمد: قصدي انا لسه مخطبتش وانتي لسه اخلصي بتاع مين
جاسي: بتاع الواد محمد ابن عم امي

 

 

احمد: وحيات امك ابن عمها اطلعي ابت غيري واترزعي فوق
جاسي: انت مالكش حكم علي اروح براحتي انت مالك
احمد: تطلعي تخلعي الفستان وتشيلي الكحله اللي في عيونك دي دي عشان مشلش عيونك من مكانها انتي سامعها اخلصي
جاسي: انت مالك احط كحله ولا لع انت مالك اصلا بي انت مش عشان ابن عمي هتتحكم في لع اللي يقولي اروح ومروحش ابوي او اخوي او خطيبي لم يجي يعني
احمد ببصه تخوف: وحيات امك 😒😒ناوي تطلعي تغيري وتترزعي ولا اوريكي هعمل حاجه هتزعلك
جاسي: مالكش دعوه بي ومش هطلع وريني هتعمل اي
احمد: ماشي انتي اللي جبتيه لنفسك وراح شايلها
جاسي: نزلني يامجنون انت كيف تشيلني
احمد: قولتلك اطلعي مردتيش يبقا انا هطلعك بقا مع انك تقيله اووي 😂😂
جاسي: نزلنييييي اصوت
احمد: عادي كدا كدا يامجنون هنزلك دلوقتي مافضلش غير درجتين فتخرسي بقا
احمد طلع بجاسي وخبط علي باب الشقه بتاعتهم
اخوي جاسي مصطفي اللي فتح
مصطفى: انت شايلها ليه كدا في اي
احمد من غير كلام دخل بيها علي اوضتها ونزلها علي السرير
احمد: اوووف اخير يخربيتك بتاكلي اي 😂😂
جاسي: وانت مالك وعمك لم يجي هقوله وعامل فيها ظابط وبتروح الجم وبتشيل حديد ومش قادر تشيلني اتوكس
احمد: لا والله اتوكس 😒😒
جاسي بخوف: انت بتبص ليه كدا مش بخاف ويلا اطلع من اوضتيييي
احمد: هطلع بس انا تحت لو شوفتك نزلتي مش عارفه المره الجاي هيحصل اي تغيري وتترزعي تشيلي الكحله دي وتنامي او تشوفي هتعملي اي
جاسي بقرف: طيب غور انزل
احمد:حاضر غاير😒
جاسي بصوت واطي: عبو شكلك عيل بارد
احمد: بيتقولي اي علي صوتك
جاسي: ها مش بقول يلا غور بقا
احمد طلع من الشقه ونزل تحت
مروه: احمد انت بتحبها

 

 

احمد سكت حبه وتنهد : انتي هبله يابت انتي احب البنت اللي اخوي بيحبها
مروه: امال ليه كنت بتكلمها كدا وشيلتها ليه وبتغير عليها ليه
احمد: عادي هي بنت عمي وخفت عليها وشيلتها عشان مكنتش سامعه الكلام
مروه: انت كداب الكدب باين في عينك وحبك ليها باين كمان ليه عمال تكدب علينا انطق وقول انك بتحبها
احمد: قولنا مش بحبه ومستحيل احبها ابدا
مروه: ليه كل ده
احمد: عشان اخوكي بيحبها وعايزها وطلب ايدها ووافقت يعني خلاص كام يوم ويعملو الخطوبه مينفعش احبها
مروه: لم مينفعش بتحبها ليه من الاول
احمد: مش بايدي انا بحبها من وهي صغير وانا مش بحبها بس انا بعشقها
مروه: طيب ليه ساكت ومقولتلهاش من زمان يمكن كانت ليك
احمد ودموعه نازله من عيونه: عارفه كنت رايح اقولها من فتره بس محمد كان موجود وبيقولي رايح فين
#فلاش بااااك
احمد بيغني وهو واقف قدام المرايه وبيسرح: ده وجوووودك بيكملني خليتي حياتي حياة احساسي بحبك خدني وانا هفضل ماشي وراه
محمد: اوع اوع اي ده هو احمد باشاااا وقع وحب ولا اي 😉😉
احمد: وانت مالك واي دخلك اوضتي من غير متخبط
محمد: اوضت اخوي وادخلها براحتي المهم مين اللي حبتها ووخطفت قلبك 😉😉
احمد: 😂😂هقولك بس جيت ليه اكيد عايز حاجه
محمد: اخوي اللي فاهمني اه بص في موضوع عايز اخد رايك فيه
احمد: موضوع ربنا يستر احكي
محمد: انا معجب ب جاسي بنت عمك وحابب اتقدم ليها
احمد:….
محمد بيهز في احمد: احمد رد رحت فين مالك
احمد: ها لع مافيش حاجه بس افتكرت ان في شغل مهم لازم اروح اعملو
محمد: طيب مقولتليش اعمل اي
احمد وهو بيلبس اللي فيه الخير يقدمه ربنا
محمد: ان شاءلله هتكون ليا يلا اروح وكام يوم ابقا افاتح عمي لم يجي من السفر
احمد: ماشي
#الحاضر
احمد: ها كنتي عايزاني اعمل اي اقف قدام سعادة واقوله لع دي حبيبتي انا ولا اعمل اي
مروه: طيب هتقدر تشوفها مع اخوك في شقه واحدها مع بعض
احمد: مش هقدر عشان كدا انا طلبت ينقلو شغلي بر عشان اسافر ومجيش خالص هنا واشوفهم
مروه: حتي لو بعدت مش هتقدر الحب موجود في القلب ياحمد مش في انك تشوفها وهي اتحفرت هنا في قلبك ومش هتقدر تطلعها

 

 

احمد: مين قالك اني ممكن اطلعها محدش هياخد قلبي غيرها ولا هيمتلكني غيرها
مروه: انت بتقول اي هتوقف حياتك عشانها
احمد: ياحبيبتي انا معنديش حياة وهي مش موجوده عشان هي حياتي
مروه: لع ياحمد كدا بضيع نفسك
احمد: اللي فيه الخير يقدمه ربنا يلا انا رايح شغلي وهبيت هناك
مروه بعياط علي اخوها: ماشي ياحمد خلي بالك من نفسك
احمد: حاضر سلام
احمد راح شغله وفضل يشغل نفسه عشان ميفكرش فيها ومرداش يرجع البيت وفضل يبات في الشغل
بعد أربع ايام
جاسي: بت يامروه مالك زعلانه ليه
مروه: ها لع مافيش ياجاسي
جاسي: لع فيه مالك يعني يبقا فرحي انا واخوكي بعد يومين وانتي قاعدها زعلانه
مروه: مش زعلانه ياروحي انا كويسه
جاسي: هصدقك لم اشوف اخرتها اه صح احمد مختفي فين اديلي يجي اربع ايام مش شيفه
مروه بزعل: عندو شغل كتير الفتره دي ومش بيجي بيبات هناك وبيطمني عليه كل يوم
جاسي: طيب اشمعنا انتي ومش بيطمني انا ليه برضو
مروه: يطمنك ليه 🙄

يتبع ….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت بنت عمي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى