روايات

رواية عشقت الملاك الفصل الخامس 5 بقلم رحمة خالد

رواية عشقت الملاك الفصل الخامس 5 بقلم رحمة خالد

رواية عشقت الملاك الجزء الخامس

رواية عشقت الملاك البارت الخامس

رواية عشقت الملاك الحلقة الخامسة

يامن بصدمه:انت تاني يا ياسر
ياسر بشر:ايوه انا يا يامن
يامن بصدمه:ليبي أنا عملتلك اي عشان تعمل فيا كده خونتني انت ونور ودلوقتي بتخطف مراتي انا عملتلك اي انطق
ياسر بصوت عالي:أنا مخونتكش وملمستش نور اصلا نور زي اختي بس في يوم
Flash back
ياسر خبط علي بيت نور بخوف بس محدش رد وكسر الباب ودخل مكنش في حد
بعدها بشويه نور وصلت البيت ودخلت بخوف
نور بقلق:يارا يارا انتي فين
(يارا تبقي اخت نور عندها 21سنه بشرتها بيضه ولون عينها رمادي وشعرها طويل وناعم وياسر بيحبها بس هي مش بتحبه)
نور باستغراب من وجود ياسر:ياسر انت هنا بتعمل اي ويارا فين انطق
ياسر بسرعه: أنا اتبعتلي مسج وحد بيقولي يارا في خطر وجريت علي البيت علطول يارا فين يا نور
نور بخوف:معرفش معرفش أنا اتبعتلي نفس المسج أنا خايفه اوي علي يارا

 

 

وهما وبيتكلموا في حد خبطهم علي دماغهم وفقدوا الوعي بعد شويه فاقوا لقيوا نفسهم علي سرير واحد وياسر عار*ي ونور هكذا
نور بصراخ:لا لا مستحيل انت عملت اي
ياسر ماسك دماغه:أنا مش فاكر حاجه اللي فاكره في حد خبطنا علي دماغنا بس مش فاكر حاجه تاني
في الوقت ده يارا وصلت البيت ويامن معاها
يارا بخبث زقت باب الاوضه:اهو يا يامن عشان تبقي تصدقني
ياسر ونور بصدمه معقول يارا اللي تعمل كده
نور بسرعه:والله محصلش حاجه يا يامن صدقني في حد خبطنا علي دماغنا ومحسناش بحاجه بعدها
ياسر مصدوم
يامن بزعيق:اخرسي يا خاينه انتي طالق
نور بصراخ:لا يا يامن لا ونبي
يارا بخبث خرجت ويامن خرج وراها واخدته وراحت علي البحر
Back
ياسر:هو ده اللي حصل وطبعا عايز تعرف أنا عملت كده لي عشان يارا حبتك انت ومحبتنيش بتحبك لدرجه دخلتني في مصيبه أنا ونور عشان تبقا ملكها لوحدها
نور بدموع:أنا بقا عملت كده عشان انت ظلمتني واتهمتني بالخيانه وفي نفس الوقت رغم أن اختي دخلتني في مشكله بس بنتقم منك عشان هي بسببك انتحر أو الله اعلم انت اللي قتلتها
يامن بصوت عالي:قولتلك مليون مره أنا مقتلتهاش اللي حصل
Flash back
يارا لما اخدت يامن علي البحر
يارا قربت منه:يامن أنا بحبك
يامن بصدمه:انتي اتجننتي انتي عارفه بتقولي لمين بحبك بتقولي لجوز اختك
يارا بغضب:طليقها مش جوزها خلاص طلقتها
يامن بزعيق:انتي بجد مجنون أنا بعتبرك اختي الصغيره
يارا بصراخ:أنا مش اختك أنا عملت المستحيل عشان تبقا ليا يا يامن صاحبك ياسر بيحبني وانا رفضت حبه ليا عشان بحبك انت
يامن:بس أنا مش بحبك انا بحبك كاخت مش اكتر ومتنسيش اني كنت جوز اختك

 

 

يارا بحزن فتحت شنطتها وطلعت مشر*ط صغيى: خمس سنين بحاول بكل الطرق اقرب منك عشان تحبني ذنبي اي اني حبيتك بس خلاص بدل انتي مش قابلني يبقا اعيش لي مسكت المشر*ط
يامن بخوف وقعد يقرب منها:لا يا يارا أعقلي انتي كده هتخسري دنيتك واخرتك
بس يارا كانت في عالم تاني ومسكت المشر*ط وقطعت شريان أيدها
يامن بصراخ:لا لالا يارااااااا
شالها بسرعه وطلع علي المستشفي
يامن بصوت عالي:دكتور بسرعه
جه دكاتره وطقم تمريض ودخلها اوضه العمليات
يامن مسك تليفونه ورن علي نور:تعالي بسرعه علي مستشفي*******
نور بخوف:في اي يارا كويسه حصلها حاجه
يامن قفل منها ونور رنت علي ياسر وقالتله وبعدها راحوا المستشفي
وصلوا وشافو يامن واقف قدام غرفه العمليات وفي قميصه دم
نور دب الرعب في قلبها قربت من يامن:ف في اي يارا فين حصل اي
بس في الوقت ده كان في قلق الدكاتره بيخرجوا ويجروا بسرعه والتمريض
ياسر بخوف:في اي
يامن بقلق:حد يرد علينا في اي يارا كويسه
الدكتور:المريضه في مرحله خطر نزفت دم كتير والنبض ضعيف جدا ادعولها ومشي
نور بخوف: يعني اي يا يامن انت عملت اي في يارا وقالت بصوت عالي انطق
يامن:معملتش حاجه هي اللي انتحرت
نور بصدمه:********
في غرفه العمليات
الدكتور بسرعه:هاتي صاعق الكهربا بسرعه
الممرضه جابت والدكتور قعد يضرب علي قلبها بصاعق الكهربا
يارا كانت في عالم تاني
يارا بحزن:بابا ماما استنوا أنا همسي معاكم مش عايزه اقعد هنا
الاب:لا يا بنتي مينفعش
الام:بنتي اتعذب وانا هخدها معايا تعالي يا بنتي
يارا مشيت معاهم
وفي الواقع أعلن الجهاز صوت تصفير بالخط الاحمر
الدكتور خرج بحزن وإرهاق وكلهم جريروا عليه

 

 

يامن:طمني يا دكتور
الدكتور بحزن:احنا عملنا كل اللي قدرنا عليه بس المريضه رافضه الحياه تماما البقاء لله
نور وقعدت بصدمه
ياسر بصراخ:لا ياراااااااااااا
Back
يامن:هو ده اللي حصل اختك اللي انتحرت عشان أنا بحبك انتي وهي بتحبني بس أنا كنت رافض حبها ليا
ياسر بحزن:ربنا يرحمها بس ياريت تسامحني يا يامن أنا كنت فاهم غلط
نور بندم وحزن:وانا كمان يا يامن ياريت تسامحني
قاطعهم صوت سما اللي قالت بمرح لتغير الموضوع:طيب وانا الغلبانه اللي هموت وسطكوا تعبت يا جماعه
كلهم ضحكوا ونور فكتها
نور بندم:انا اسفه يا سما ياريت تسامحني
يامن خرج يشوف الشرطه اللي لسه قاعدين
يامن قال لاحمد:أنا آسف يا احمد خلاص المشكله اتحلت كان مجرد سوء تفاهم
احمد:تمام يا صحبي ربنا يهديهم اشوف وشك بخير ومشيوا
يامن دخل المخزن وشافهم بيضحكوا كلهم
يامن بمرح:بتقولوا اي من غيري
نور بصت علي سما بحب :سما دي طيبه اوي بجد يا بختك بيها
سما بمرح:تعالي في حضن اخوك يا فواز
كلهم ضحكوا عليهم وقعدوا مع بعض وبعدين سما ويامن رجعوا الفيلا ونور روحت بيتها
مامت يامن اول مشافتهم جريت عليهم:كنتوا فين انتو كويسين
يامن باس راسها:متقلقيش يا ست الكل كويسين وحكالها اللي حصل
بس قاطعهم صوت تليفون يامن وكان المتصل كامل(عم سما)

 

 

يامن باستغراب:عمي كامل بيتصل
سما بقلق:رد طيب
يامن رد
كامل:*******
يامن بصدمه:********

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت الملاك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى