روايات

رواية عشقت البراءه الفصل الرابع 4 بقلم سيدة المزاج

رواية عشقت البراءه الفصل الرابع 4 بقلم سيدة المزاج

رواية عشقت البراءه الجزء الرابع

رواية عشقت البراءه البارت الرابع

رواية عشقت البراءه الحلقة الرابعة

” الدكتور طلع من عند براءه وزين جري عليه بلهفه وخوف
زين: مالها يادكتور. هي كويسه
الدكتور: المريضه جالها تسمم في المعده
زين بصدمه: ايه ازاي دا حصل
الدكتور: هي كلت او شربت حاجه انهارده
زين بتسرع: ايوا مكالتش غير فطار خفيف ولبن انا طلب ت ه.
زين باستوعاب ان هو اللي طلب الاكل طب ازاي دا حصل وياتري مين اللي عمل كدا وبعدين افتكر لما اغمي عليها قدام العربيه وفاقت قالت ان في حد بيحاول يقتلها
. زين لنفسه: انا لازم اعرف اي اللي بيحصل ومين اللي عاوز يقتل برءاه وقرر قرار في دماغه هنعرفه بعدين
ـــــــــــــفي مكان تاني ـــــــــــــ
مجهول 1:اي رأيك عملت اللي قولتلي عليه
مجهول 2:كدا عملنا اول خطوه باقي تاني خطوه واللي هي………….
مجهول 1: ماشي
مجهول 2:اوعا حد ياخد باله منك وإلا هنروح في داهيه
مجهول 1:ماشي هخلي بالي وقفل
ــــــــــــــــــــــ في مكان تاني خالص اول مره اقوله ـــــــــــ
خالد: انتي اي يا شيخه مبتزهقيش
دلال: انت جوزي وابو ابني مين اللي هيصرف عليا يعني
خالد بسخريه: ابنك! هو انتي تعرفي اي عن ابنك ولا بتسألي عليه اصلا كل اللي يهمك الفلوس وبس
دلال: بقولك اخلص هات فلوس انت لسه هتقعد تعملي اسطوانه. شاطر بس تصرفهم علي مراتك اللي راقده مشلوله واللي متتسماش
خالد بعصبيه: اخرسي خالص ويلا من هنا مفيش فلوس
دلال بنرفزه وعصبيه: طيب ماشي انا هوريك انا هعمل اي
” وكالعاده كانت نايمه علي سريرها وسامعه الخناقه كلها
هي لنفسها بدموع: انا ذنبي اي اني مشلوله ومش بعرف اتحرك انا عمري ما هسامح اي حد اتسبب في اذي ليا ولاولادي ”
ـــــــــــــ عند زين ـــــــــــــ
الدكتور: لو سمحت ياستاذ زين هاتلنا العلاج دا من الصيدليه
زين: حاضر ومشي
بعدها بشويه:.
مجهول 1:كدا اقدر ادخل ليها وقتلها قرب من باب الاوضه ودخل قعد يتكلم معاها شويه. مكنتش عاوز اقتلك والله بس لازم عشان اصرف علي عيلتي. قرب منها وبدء يحط المخده علشان يخنقها.
براءه: كانت بتقاوم ومش قادره تشيل المخده من علي وشهاا
مجهول1:لازم تموتي وبدء يضغط جاامد
براءه: خلاص بتقطع في النفس وبدأت تفقد كل قوتها وبتقول زين
زين: دخل عندها واتفاجأ لما لقي حد بيخنق فيها قرب عليه وبدء يضرب فيه
زين بعصبيه: اه يابن الك*لب انا هوريك انا هعمل فيك اي ونزل فيه ضرب
صبري وهو مجهول 1:انا اسف والله ياباشا مش هعمل كدا تاني
زين بعصبيه: انت لسه هتعتذر دا انت وقعت بس وقعت مع اللي مش بيرحم وفضل يضرب فيه لحد ما الممرضين جوا وحاولو يشيلو زين من علي صبري.
زين بعصبيه وغضب: وحياه امي لوريك انا هعمل فيك اي
صبري بخوف: والله ياباشا ماليا دعوه دي أوامر المدام
زين: رن علي ادهم ياجيله المستشفى
” بعد فتره ادهم جاله المستشفى وزين حكاله كل حاجه ادهم بعصبيه: حرام عليكم بتعملوا فيها كدا لي كفايه اللي هيا فيه
زين بنتباه: قصدك اي مش فاهم
ادهم: براءه عايشه لوحدها ومتعرفش هي بنت مين بس كانت عايشه مع راجل وست اتبنوها من الملجأ وماتوا من فتره في حادثه.. ومن ساعتها وهي عايشه لوحدها وماما عرضت عليها تاجي تعيش معانا وهي موافقتش.
زين بحزن لكل اللي هي عايشاه: يبقي انا لازم انفذ القرار اللي خدته
ادهم: قرار؟ قرار اي
زين:………….
ادهم بهدوء: طب هي هتوافق
زين بنفس الهدوء: لازم توافق. روح انت خد الراجل دا واعمل معاه اللازم لحد ماجي
ادهم: حاضر ومشي
زين: قرب منها وقال مش هقدر اسيبك هنا بعد كدا. وشالها وطلع بيها تحت نظر الناس كلها فمنهم من كان يبتسم باعجاب ومنهم من كان بنظر لهم بحقد..
وصل للعربيه وحطها وركب مكانه وصل بيها علي بيته..
دخلها اوضته وغطاها. وطلع…
زين بصوت عالي بعض الشئ: داده احلاه يا داده
احلام: نعم يابني خير
زين: اعملي شوربه لبرءاه وانا هروح المكتب هخلص شويه حجات وهاجس
احلام باستغراب: براءه؟ براءه مين دي يابني
زين: مش وقته يا داده لما ارجع هكيلك كل حاجه
احلام بتفهم: ماشي يابني
زين: ماشي ياداده باي. ألا صحيح نور فين
احلام: نزلت للكليه يابني
زين: طيب ماشي ياداده
ــــــــــــــــــــ في مكان تاني ــــــــــــــــ
مجهول 2:صبري اتمسك واكيد وهيقول علينا انا لازم اقول للمدام بسرعه.. الوا
مجهول 3: الوا خلصتوا عليها
مجهول 2:صبري اتمسك واحنا لازم نختفي عن الانظار الفتره دي
مجهول 3 بعصبيه: يا حيوان*ات انا هقتلكم بس ماشي غور يلا في داهيه واوعا حد يعرفلك طريق..
مجهول2:ماشي يلا سلام وقفل
… مجهول 3:بنت الايه بسبع اروح بس هتروحي مني فين هقتلك يعني هقتلك..
ــــــــــ في مكان تاني ـــــــــــــ
سالي بصدمه: ايه خدها البيت كمان
مجهول: ايوا يانسه ومش بس كدا دا كان شايلها
سالي بغيره وغضب: وحياه امي ما هسيبها بس لازم اظبط علاقتي مع زين الاول.. مشت المكتب لزين ودخلت عليه …
زين ببرود وحده: انتي ازاي تدخلي من غير ما تخبطي
سالي بهدوء: زينوا حبيبي انا اسفه حقك عليا مش هغلط كدا تاني
زين ببرود: ومين قال اني هسمحلك تغلطي معاها
سالي بديق وغيره: اشمعنا
زين ببرود: اهااا نسيت اقولك انها………………
سالي بعصبيه وعلو صوت: ازاي دا حصل لاء مستحيل
زين بعصبيه: صوتك ميعلاش علي زين الهواري انتي سامعه ويلا اطلعي برا ومشوفش وشك تاني
سالي يحقد: ماشي يازين انت اللي جبته لنفسك.. وطلعت برا وهي بتتوعد ليهم هماا الاتنين …
ــــــــــــــــــ عند براءه ـــــــــــ
بدءت تفتح عنيهاا ومش فاكره اي حاجه
براءه باستغراب: اي دا انا فين. وبعمل اي هنا
دخلت احلام في نفس اللحظه: صحيتي يابنتي يلا اشربي الشوربه
براءه باستغراب اكتر: انتي مين
احلام بهدوء: انا الداده احلام ودا بيت زين
براءه باستغراب اكتر: مستر زين
احلام: ايوا يابنتي ويلا اشربي الشوربه
براءه: لاء مش قادره انا هقوم امشي بيتي
احلام: يابنتي مينفعش تمشي وانتي كدا خليكي لحد ما زين ياجي وبعدين امشي
براءه: بتتكلم وهي بتقوم لاء مش هستني انا همشي. دخل في نفس اللحظه دي زين
زين ببرود: ومين قال انك مينفعش تقعدي هنا
براءه: انا اللي بقول وبعدين هقعد معاك بصفتي اي او لي. اصلا
زين بهدوم وترقب لما سيقوله: بصفتك……..
براءه بعدم استيعاب: نعم دا اللي هو ازاي يعني..
“” “”
كدا البارت خلص يارب يعجبكم.. اخر بارت هنزله علشان التفاعل قليل جدا لو التفاعل مرفعش مش هقدر انزلكم الباقي.. لاني بتعب فيها اوي بجد وعندي امتحانات ورغم كدا بكتبلكم عادي فتفاعلوا بق..
ياتري زين قال اي براءه؟
ومين دلال وخالد دول؟
وسالي هتعمل اي؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت البراءه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى