روايات

رواية عشقته فدمر حياتي الفصل الثاني 2 بقلم مي أحمد

رواية عشقته فدمر حياتي الفصل الثاني 2 بقلم مي أحمد

رواية عشقته فدمر حياتي البارت الثاني

رواية عشقته فدمر حياتي الجزء الثاني

رواية عشقته فدمر حياتي
رواية عشقته فدمر حياتي

رواية عشقته فدمر حياتي الحلقة الثانية

روايه عشقه دمر حياتي
الفصل الثاني
الكاتبه مي احمد
🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨
كانوا قريبين من بعض ومندمجين ومنعازلين عن العالم وفجاه الباب يتفتح وبيدخل عليهم
محمد وهو مصدوم واتكلم بصوت مسموع وعالي
ايه اللي بيحصل هنا ده
مايا بعدت عنه بسرعه وهي محرجه من المنظر اللي هي فيه وبصت لمحمد وعينيها مليانه خوف
بس لقيته ماسك ايديها وبص في عينيها وخباها ورا ظهره
واتكلم بعصبيه/ايه اللي انت عملته ده ازاي تدخل اوضتي من غير ما تخبط على الباب ما فيش احترام خالص
محمد/ انت بتتكلم على الاحترام واللي شفته ده ايه الهانم اللي بيسلمه لك نفسها اللي بتعملوه ده غلط وفي البيت مش خايف من جدك ولا امك
وانا اللي كنت فاكرك غيرهم طلعت كلكم زي بعض
كان كلامه بيقطع في قلبها هي للدرجه دي رخيصه
هي عارفه ان هي اتجوزت حدودها معه بس هو حبيبها قطع حبل افكارها صوت قلم نزل على وش محمد
جواد بعصبيه/ انت اتجننت ازاي تتكلم كده عن بنت عمك يا حقير يا واطي انت فاكرها بنت ليل زي اللي بتمشي معاهم عايزه اقول لك ان البنت اللي قدامك اشرف من الشرف انا اللي مربيها على ايديا بنتي وحبيبتي وكل حاجه في دنيتي وخطيبتي وبعد شهرين او ثلاثه هتبقى مراتي يبقى مش عايزه اسمع ولا كلمه ثاني فاهم ولا لا
محمد كان بيبص له بغل وحقد ليه فضلتوا عليه في ايه هو الكل بيحبه جدو بيحبه امه بتحبه ابوه بيحبه كلهم بيحبوه بس هو ما حدش بيحبه حتى البنت اللي اتمناها تبقى حبيبته خدها منه كل حاجه بيحبها بياخدها على طبق من ذهب
محمد/ حتى لو كانت خطيبتك ما اداكش الحق تعملي اللي كنت بتعملوه بس انا مش هتناقش معاكم في الموضوع ده لان الظاهر ان انت عامل لها غسيل مخ ما تشوفش غيرك انت بس براحتك
بس هي هتندم في وقت ما ينفعش فيه الندم وابقي افتكري كلامي كويس
مشي وسابهم وهو في قمه غضبه وعصبيته من اللي شافه ومن اللي سمعوا من اخوه
بعد ما مشي جوادقرب عليها لقاها منهاره من العياط
اخذها في حضنه طبطب عليها اهدي يا حبيبتي ما فيش حاجه حصلت ده حيوان انا مستحيل ااذيكي
انا مستعده اموت نفسي عشانك ولا يحصل لك حاجه انت الهوا اللي بتنفسه رفع وشها من حضنه ومسك وبايديه وبص في عينيها انت شايفه في عينيا غدر كره اي حاجه غير الحب اللي بينبض في قلبي ليكي انت وبس اللي انا بعمله ده من حبي فيك ولو انت مش عايزاني اقرب منك لحد ما نتجوز انا ما عنديش مشكله بس مش عايزك تعيطي ولا اشوف نظره الحزن اللي شايفك في عينيك دي اتكلمي يا حبيبتي ما توجعيش قلبي عليك اكتر من كده
رفعت وشها لي وهي بصه في عينيه وقالت انا عارفه انك مستحيل تاذيني لانك انت قوتي انا بحبك قوي اوعى في يوم انك تبعد عني انا تعديت مرحله الحب مراحل انا بدمنك يا جواد انت كل حياتي انا وجعني قوي كلام محمد بس انا عارفه ان هو كله غلط انت حمايا عمرك ما هتاذيني بحبك يا جواد
حدها في حضنه ضغط عليه جامد وانا بعشقك يا قلبي جواد وروحه ودنيتي كلها
خرجت من حضنه وقامت قالت ان هي راحه ترتاح عشان تعبانه
كانت لسه هتمشي بس هو شدها ولا نسيتي حاجه يا حبيبتي ابتسمت وضحكت وقربت عليه وبسته ف خده وقالت كده مرضي يا عم اديني ما نسيتش البوسه بتاعه قبل النوم
جواد بحب مرضي مع انها تصبيره بس خلاص لما اتجوزك مش هرحمك خالص فاهماني مش كده وغمز لها
هي اتكسفت وجريت على بره
جواد بعد ما خرجت اتنهد واتعصب لما تذكر كلام محمد ازاي قدر يقول على طفلته كده ويجرحها يهينها بس هو مش هيسمح له يتمادى ابدا وهيوري له مقامه
راح خد خد شاور وراح نام
في نفس الوقت عند محمد كان بيشرب وهو بيتذكر لما شافها وهي حضنه اخوه بيبوسوا ببعض ذكر لما شافها ان هي بتقول لاخوه ان هي بتعشقه ويما قال لها الكلام الجرح يا اما تستخبت في حضن اخوه
ليه بتحب هو هو بتحبنيش انا ليه في نفس الوقت قربت عليه بنت ليل وحضنته وكلمت بدلع واغراء
البنت بدلع واغراء/ ايه يا حمو يا حبيبي ليك بدري ما بتجيش البار ليه انت واحشني موت هو انا ما وحشك
محمد بص لها كان حابب يطلع كل القهر اللي جواه واتكلم من اثار المشروب مين قال ان انت مش وحشاني انت وحشاني موت وخد البنت ومشي
وراح يفعل ما حرمه الله
😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡
عدي ثلاث شهور من اخر الاحداث
حصل فيها شويه احداث مش مهمه محمد ما رجعش البيت من اخر مره شاف فيها اخوه هو امايا
وندى كانت بتزور بيت خالتها على طول وجواد سافر والنهارده هيرجع من السفر لان النهارده عيد ميلاد مايا النهارده هتتم 18 سنه وطبعا هو من وهي صغيره بيحتفل لها بطريقه مميزه لان دايما بيهتم بكل تفاصيها
في اوضه مايا
كانت بتكلم ايمان صاحبتها
مايا وهي بتحضن ايمان وحشتيني قوي يا خسيسه من ساعه ما اتجوزتي وانا ما شايفكيش ولا انت ولا الخسيس الثاني ولا كاني بنت خالته
ايمان بحب والله ما تزعلي مني انت عارفه دايما شريف مشغول بتاسيس شركته بس هو هيجي النهارده في حفله العيد ميلاد اللي انت عاملاها وانا جيت عشان اكون معاكي واجهزك للحفله يا احلى بنوته هتتم 18 سنه اخيرا هشوفك عروسه وافرح بيكي ما تعرفيش انا بحبك قد ايه وبعتبرك اكثر من اخت انت مش بس صاحبه ليا
مايا مسكت ايديها واتكلمت بحب وانا كمان بحبك قوي يا ايمان انت اختي وصاحبتي وكل حاجه عشان كده النهارده لازم نخرج نجيب فستان حلو للحفله النهارده هيرجع جواد من السفر ولازم يشوفني حلوه ولا انت عندك راي ثاني
ايمان ولا راي تاني ولا راي ثاني طب يلا بينا عشان ما نتاخرش ونلحق نيجي بسرعه قبل يخرب بيتنا
مايا طب يلا والله ما حد هيموتنا غيرك انت وجوزك وفي يومك اللي مش معدي ده
خرجوا وراحوا عشان يجيبوا فستان سهره ولوازم الحفله
في نفس الوقت كانت ناديه مرات عم مايا بتجهز كل الحفله هي وجدي صالح وعبد الله عمي مايا كان جي من السفر وجهزوا كل حاجه
وبعد شويه وقت كان خلصت ترتيبات الحفله كله
وضيوف ابتدوا يجوا عيله خالد
وعيله خالت جواد والاصدقاء كلهم كانوا موجودين
ندى ومامتها كانوا واقفين مع بعض
ندى انا مش شايفه جواد يا ماما يا ترى هو فين اكيد مش مجهز الحفله دي كلها وهو مختفي اه ياما
نفسي اشوف البنت اللي اسمها مايا وهندوخه باسناني كده ما تخليش فيها حته سليمه
الام اهدي شويه امال اخوك ما جاش ليه فارس ده حاجه جنني مش مستفاده منه بحاجه خالص
جواد كان نزل على الحفله وهو لابس بدله سوداء فخمه بتبين العضلات جسمه وساعه جيب سوداء
كان واقف مع الضيف مستني طفلته المدلله مايا قلبه
بعد شويه طفى النور كله وحاطه النور على السلم وهي نازله لابسه فستان اسود طويل بشيفون من عند الكمام وعامله شعرها تسريحه جميله وحاطه ميك اب خفيف بيتناسب مع جمال هادي
خد ايديها ونزل على ساحه الراقص
وبس فوق راسها وبصل عينيها وقال كل سنه وانت معايا كل سنه وانت حبيبتي وان شاء الله السنه الجايه تبقى ايه في بيتي يلا يا حبيبتي
عمل باشاره من ايده وشغله الاغاني عشان يرقصوا
شغل اغنيه
(خليني في حضنك يا حبيبي تامر عاشور)
خليني في حضنك يا حبيبي ده في حضنك بهدى وبرتاح انا كل مشاعري معاك راحوا وكمان قلبي لقلبك راح
كان حاطينها قوي وبيبص في عينيها وهي منسجمه ونايمه على صدره وبتشم ريحه برفانو اللي بتعشقها وهو كان بيغني الاغنيه معاه الموسيقى
ولا بضحك وافرح من قلبي غير لون جنبي انا كانوا عنيك له تبعد عني ولو ثانيه بتجنن يا حبيبي عليك
دوخها وهو بيغني وبتحلى الدنيا في عيني وانا جنبك فما تبعدنيش حبك فعلا بيخليني اتمسك بالدنيا واعيش
هو بيحضنها جامد وبيتمايل مع الاغنيه
وفي قربك بيروح خوفي وده وعد وملزم انا بيه مهما تكون يا حبيبي ظروفي قلبك عمري ما حاجه عليه
وبعد شويه نزل على ركبته وطلع خاتم الماس
وقال لها تسمح لي تقبلي تتجوزيني
بصيت بحب وعشق ولبسه الخاتم من ايده وهي مبسوطه وعينيها بتلمع بعشق ليه هو وبس
انا مكسب عمري اني قابلتك غيرت في عين الايام
طمنتني على الباقي في عمري حققت لي كل الاحلام
اول ما عيونك دي بشوفك مش بعرف اشوف غيرها خلاص انت هديه ربنا ليا انت حبيبي واغلى الناس وبتحلى الدنيا في عيني وانا جنبك فما تبعدنيش حبك فعلا بيقويني بتمسك في الدنيا واعيش وشالها ولف بيها كل الحفله وهم كلهم بيسقفوا لهم وهي مش مصدقه انا عمل كل ده ليها هي وبس وبتتمنى ان هي تفضل الحلم ده على طول وما تفوقش منه
كانت في حضنه همس لها بحب مبسوطه يا قلبي انا عارف اني طريقه حبي ممكن تكون غريبه بس انا مهما اعمل مش هوفي لك اللي في قلبي ليكي انت مش بس حبيبتي انت بنتي ومراتي وكل حاجه في حياتي انا بحبك دي كلمه قليله على انا بحسه معاكي انا بدمنك اعرفي لو في يوم بعدت عنك فيبقى اكيد غصب عني ان عمري ما هبعد عني بارادتي
دفنت وشها في حضنه اكتر ما تقولش حاجه تاني
كفايه عليا اللي قلته ما تفوقنيش من الحلم اللي انا فيه انا بحبك قوي ان شاء الله ما فيش حاجه هتبعدنا عن بعض
ندى كانت بصلهم بغل وهي شايفاه قد ايه هو مهتم بيها والحب اللي باين في عينيهم لبعض حكايه نفسها تروح تخنقها بس ما فيش حاجه بايديها
وفارس اخو ندى كان بيبص المايا بحب وفي نفس الوقت بيبص اللي جواد بحب وبيتمنى لهم الخير مع بعض
انا محمد كان جه الحفله عشان امه اتصلت بيه كان قلبه بيتحرق هو شايف مايا وهي بتحب اخوه كان نفسه انها تحبه نص الحب اللي هي بتحبه
سهر بنت خالت مايا كانت بصلها بحب واتمنى ان هي تعيش كل ده مع محمد ويحس بيها ويتغير عشانها بس هو ده محمد عمره ما هيتغير ولا هيحس بيها ابدا
شريف وايمان كانوا واقفين مبسوطين وهم شايفين معايا مبسوطه لانهم بيحبوها وبيتمنوا لها الخير دايما وحلمهم ان هم يشوفوها عروسه
جد صلاح كان مبسوط جدا من اللي هو ما بيعملوه
ودعاء في سر ان ربنا يتمم لهم على خير ويفرحوا لان هو نفسه يفرح بحفيدته جدا ويفرح بحفيده
ناديه كانت واقفه مع اختها وهي مبسوطه وهي شايفه ابنها الحب بيلمع في عينيه ودعو في سرها ان ربنا يتمم لهم على خير
عبد الله كان واقف فرحان بابنه وبنت اخوه وبتمنى لهم ربنا يتمم لهم على خير
وابتدت اجواء الحفله كلهم مندمجين وجواد ما بيبطلش مغازله في حبيبه قلبه وهي مش مصدقه ان هو بيعمل كل ده عشانها
وقف جواد في نص الحفله وقال طبعا كلكم عارفين ان انا ومايا يه مخطوبين بس انا حابب اقول لكم ان اخر الاسبوع ده هيبقى فرحي انا ومايا لاني هسافر بعد كده فعشان كده بكره هتبدا نعمل مراسم الفرح ونجيب الملازم
الكل ابتدى يبارك لهم وهم مبسوطين جدا
الا ندى ومحمد اللي كانوا حزينين
وكلهم بتدو يهنوا ماياه بتاعه عيد ميلادها
وجدي كان مبسوط وبارك لها هي وجواد وخلصت الحفله على كده وكل واحد بيفكر بطريقه مختلفه
🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨
بعد ما خلصت الحفله طلعت مايا وهي مبسوطه
وراحت استحمت وقعدت على السرير تفتكر كل حاجه عملها جواب ليها قد ايه هي بتعشقه من وهي صغيره وهي متعلقه بيه ودلوقتي هيبقى زوجها وفارس احلامها كان دايما السند والاخ دلوقتي بقى السند والاخ والزوج قطع حبل افكارها خبط على الباب فجاه لقيته قدامها بشكل اللي بيخطف انفسها
قامت وقربت منه وبصيت له بحب جواد انا مبسوطه جدا ان اخيرا حلمي طفولتي هيتحقق وهبقى زوجتك انا بحبك قوي يا جواد انت بتحبني زي ما انا بحبك
جواد بسرعه شدها وجوابها بشفايفها في قبله مليئه بالحب والرومانسيه والمشاعر المختلفه بتعبر عن مشاعره ليها
وهي كمان جاوبت معاه بحب
بعد عنها وبص في عينيها وقال نفسي دايما اكون سبب انك تكوني مبسوطه وانك عمرك ما تزعلي بسببي لان اليوم اللي هتزعلي فيه مني مش هقدر ابص في عينيك زي دلوقتي هبقى خجلان ا بصي فيه عينيك
اتكلمك بسرعه وبدون وعي م ربنا ما يحرمني منك ابدا يا جواد ويخلينا دايما مع بعض
جواد يا رب يا حبيبتي يلا هسيبك النهارده تروحي ترتاحي اليوم كان صعب عليك روحي نامي يلا
بس فوق راسها وسابها وخرج وهي حطت ايديها على قلبها واتنهدت وراحت نامت في نفس الوقت اللي جواد خرج فيه من اوضه مايا كان محمد كان رايح اوضتك وشافه هو خارج قلبه وجعه واتمنى ان هو اللي يكون مكان جواد بس القلب هو اللي بيختار وهو اختار هو
وخلص اليوم على كده كان مليء بالاحداث
ثاني يوم مايا صحيت وهي سعيده ورنت على ايمان صاحبتها وراحوا يجيبوا كل حاجه خاصه بالفرح
كمان كان بيجهز نفسه عشان الفرح وكان بينزل يجيب حاجات وهو و فارس
والايام بتعدي وجه يوم الحنه
كانت البنات كلها متجمعين مع بعض
والشباب كلها متجمعين وبيرقصوا ومشغلين مهرجانات وفرحانين بعد شويه وقت كانوا كلهم منتوجين في الحفله وبيرقصوا وبيغنوا
لحد ما جت رنا على تليفون مايا وكان جواد وطلب منها ان هي تطلع عشان هو محضر لها مفاجاه استاذنت من جدها الاول ما كانش موافق ان هم يشوفوا بعض قبل الفرح بس مع الحاح مايا وافق وطلعت ميه واخذتها جواد وركب العربيه وراحوا لقيته مجهز لها يخت في الميه كان شكله تحفه وعليه الانوار كان جميل جدا دخلت ميه وهي مبسوطه
جواد بحب انا بحبك قوي يا مايا عشان كده لو حصل ايه مش عايزك تزعلي مني ممكن اطلب منك طلب
ميه بحب انا كل ملكك يا جواد
جواد قرب منها وقال انا عايزك ما تزعليش مني ابدا
مايا انا عمري ما هزعل منك يا جواد
جواد شغل الموسيقى اجنبيه وابتدى يرقص هو ومايا وبعد كده شغل اغنيه (سمعني نبضك
سمعني نبضك دفيني بنار حضنك💥 ابيك الليله وحدك
قرب عليا حس بالنار 💥اللي فيا ابي ايدك بايديا نلف الكون قرب عليها
وبص فوق راسها وهي مندمجه معاه وقبلها في رقبتها قبلات متفرغه مليئه بالمشاعر
وش اقول وانت معايا ويش اقول انسى هوايا وايش اقول انت غلاي سمعني نبضك دفيني بنار حضنك ابيك الليله واحدك ليا تكون قرب عليا حس بيه النهار اللي فيا ايدك بايديا 🧑‍🤝‍🧑في نلف الكون🌏
ايديها على وشه وابتدت تبوس كل حته في وشه وهو مندمج معاها جدا
وبتغني مع الاغنيه يا فرحه عمري معاك الوقت يجري بنشوفك ليه ما ادري تذوب الروح انسى اللي فيني من حضنك بين اديني يا حبي وكل سنيني فداك
الروح كل شيء نسيته معك عمري بديته الكون كله معاك يا عمري تاني غيرك ما احب تاني الى كل لحظه انا اشتاق ومش اقول وانت معايا مش هقول هوايا وش اقول انت غلاي
كانوا مندمجين جدا مع بعض جواد كان في عالم غير العالم وشالها ودخل بيها الاوضه اللي في اليخت
حطها على السرير وبص في عينيها كانت مخدره من لمساته وكل حاجه بيعملها همس لها وقال لها بحب وهو بينهج ونفسه بيطلع وبينزل انا بحبك وعايزك وصدقيني اللي هيحصل النهارده ده عمره ما هيقلل حاجه بينا ده بالعكس هيزود كل حاجه انت النهارده مراتي وحبيبتي وكل حاجه عايزه اسمعها منك انت عايزاني زي ما انا عايزك
هزه راسه بموافقه وكانها كانت اشاره ليه وابتدي تقبلها في كل حته في وشها ولتهم بشفايفها وقلعها كل هدوم وابتدى يطبع ملكيته عليها واخدها وراحوا العالم هم الخاص
هي سلمت له نفسها لانها بتحبه ما تعرفش اللي مستنيها وان دي هتبقى اكبر غلطه عملتها في حياتها هتدفع عمرها واني دي تعتبر خطيئه لان هم الاثنين مش متجوزين حتى لو كانوا مخطوبين او بكره فرحهم كانوا لازم يصبروا بس الشيطان حللهم ان دي اجمل حاجه ونسي ان هم كده بايه يغلطوا في حق نفسهم وفي حق ربنا اولا
بعد مده من ممارسه الحب
صحي جواد على صوت بكاء مايا
جواد اهدي يا مايا يا حبيبتي ما فيش حاجه حصلت لكل ده احنا كده كده فرحنا بكره احنا ما غلطناش
مايا ببكاء هستيري ما تقربليش
جواد بصدمه ايه
ستوب يتابع
عايزه اعرف رايكم في توقعاتكم ويا ريت كل اللي بيقرا يدوس على لايك وكومنت
روايه عشقه دمر حياتي
الفصل الثاني
الكاتبه مي احمد
🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨
كانوا قريبين من بعض ومندمجين ومنعازلين عن العالم وفجاه الباب يتفتح وبيدخل عليهم
محمد وهو مصدوم واتكلم بصوت مسموع وعالي
ايه اللي بيحصل هنا ده
مايا بعدت عنه بسرعه وهي محرجه من المنظر اللي هي فيه وبصت لمحمد وعينيها مليانه خوف
بس لقيته ماسك ايديها وبص في عينيها وخباها ورا ظهره
واتكلم بعصبيه/ايه اللي انت عملته ده ازاي تدخل اوضتي من غير ما تخبط على الباب ما فيش احترام خالص
محمد/ انت بتتكلم على الاحترام واللي شفته ده ايه الهانم اللي بيسلمه لك نفسها اللي بتعملوه ده غلط وفي البيت مش خايف من جدك ولا امك
وانا اللي كنت فاكرك غيرهم طلعت كلكم زي بعض
كان كلامه بيقطع في قلبها هي للدرجه دي رخيصه
هي عارفه ان هي اتجوزت حدودها معه بس هو حبيبها قطع حبل افكارها صوت قلم نزل على وش محمد
جواد بعصبيه/ انت اتجننت ازاي تتكلم كده عن بنت عمك يا حقير يا واطي انت فاكرها بنت ليل زي اللي بتمشي معاهم عايزه اقول لك ان البنت اللي قدامك اشرف من الشرف انا اللي مربيها على ايديا بنتي وحبيبتي وكل حاجه في دنيتي وخطيبتي وبعد شهرين او ثلاثه هتبقى مراتي يبقى مش عايزه اسمع ولا كلمه ثاني فاهم ولا لا
محمد كان بيبص له بغل وحقد ليه فضلتوا عليه في ايه هو الكل بيحبه جدو بيحبه امه بتحبه ابوه بيحبه كلهم بيحبوه بس هو ما حدش بيحبه حتى البنت اللي اتمناها تبقى حبيبته خدها منه كل حاجه بيحبها بياخدها على طبق من ذهب
محمد/ حتى لو كانت خطيبتك ما اداكش الحق تعملي اللي كنت بتعملوه بس انا مش هتناقش معاكم في الموضوع ده لان الظاهر ان انت عامل لها غسيل مخ ما تشوفش غيرك انت بس براحتك
بس هي هتندم في وقت ما ينفعش فيه الندم وابقي افتكري كلامي كويس
مشي وسابهم وهو في قمه غضبه وعصبيته من اللي شافه ومن اللي سمعوا من اخوه
بعد ما مشي جوادقرب عليها لقاها منهاره من العياط
اخذها في حضنه طبطب عليها اهدي يا حبيبتي ما فيش حاجه حصلت ده حيوان انا مستحيل ااذيكي
انا مستعده اموت نفسي عشانك ولا يحصل لك حاجه انت الهوا اللي بتنفسه رفع وشها من حضنه ومسك وبايديه وبص في عينيها انت شايفه في عينيا غدر كره اي حاجه غير الحب اللي بينبض في قلبي ليكي انت وبس اللي انا بعمله ده من حبي فيك ولو انت مش عايزاني اقرب منك لحد ما نتجوز انا ما عنديش مشكله بس مش عايزك تعيطي ولا اشوف نظره الحزن اللي شايفك في عينيك دي اتكلمي يا حبيبتي ما توجعيش قلبي عليك اكتر من كده
رفعت وشها لي وهي بصه في عينيه وقالت انا عارفه انك مستحيل تاذيني لانك انت قوتي انا بحبك قوي اوعى في يوم انك تبعد عني انا تعديت مرحله الحب مراحل انا بدمنك يا جواد انت كل حياتي انا وجعني قوي كلام محمد بس انا عارفه ان هو كله غلط انت حمايا عمرك ما هتاذيني بحبك يا جواد
حدها في حضنه ضغط عليه جامد وانا بعشقك يا قلبي جواد وروحه ودنيتي كلها
خرجت من حضنه وقامت قالت ان هي راحه ترتاح عشان تعبانه
كانت لسه هتمشي بس هو شدها ولا نسيتي حاجه يا حبيبتي ابتسمت وضحكت وقربت عليه وبسته ف خده وقالت كده مرضي يا عم اديني ما نسيتش البوسه بتاعه قبل النوم
جواد بحب مرضي مع انها تصبيره بس خلاص لما اتجوزك مش هرحمك خالص فاهماني مش كده وغمز لها
هي اتكسفت وجريت على بره
جواد بعد ما خرجت اتنهد واتعصب لما تذكر كلام محمد ازاي قدر يقول على طفلته كده ويجرحها يهينها بس هو مش هيسمح له يتمادى ابدا وهيوري له مقامه
راح خد خد شاور وراح نام
في نفس الوقت عند محمد كان بيشرب وهو بيتذكر لما شافها وهي حضنه اخوه بيبوسوا ببعض ذكر لما شافها ان هي بتقول لاخوه ان هي بتعشقه ويما قال لها الكلام الجرح يا اما تستخبت في حضن اخوه
ليه بتحب هو هو بتحبنيش انا ليه في نفس الوقت قربت عليه بنت ليل وحضنته وكلمت بدلع واغراء
البنت بدلع واغراء/ ايه يا حمو يا حبيبي ليك بدري ما بتجيش البار ليه انت واحشني موت هو انا ما وحشك
محمد بص لها كان حابب يطلع كل القهر اللي جواه واتكلم من اثار المشروب مين قال ان انت مش وحشاني انت وحشاني موت وخد البنت ومشي
وراح يفعل ما حرمه الله
😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡
عدي ثلاث شهور من اخر الاحداث
حصل فيها شويه احداث مش مهمه محمد ما رجعش البيت من اخر مره شاف فيها اخوه هو امايا
وندى كانت بتزور بيت خالتها على طول وجواد سافر والنهارده هيرجع من السفر لان النهارده عيد ميلاد مايا النهارده هتتم 18 سنه وطبعا هو من وهي صغيره بيحتفل لها بطريقه مميزه لان دايما بيهتم بكل تفاصيها
في اوضه مايا
كانت بتكلم ايمان صاحبتها
مايا وهي بتحضن ايمان وحشتيني قوي يا خسيسه من ساعه ما اتجوزتي وانا ما شايفكيش ولا انت ولا الخسيس الثاني ولا كاني بنت خالته
ايمان بحب والله ما تزعلي مني انت عارفه دايما شريف مشغول بتاسيس شركته بس هو هيجي النهارده في حفله العيد ميلاد اللي انت عاملاها وانا جيت عشان اكون معاكي واجهزك للحفله يا احلى بنوته هتتم 18 سنه اخيرا هشوفك عروسه وافرح بيكي ما تعرفيش انا بحبك قد ايه وبعتبرك اكثر من اخت انت مش بس صاحبه ليا
مايا مسكت ايديها واتكلمت بحب وانا كمان بحبك قوي يا ايمان انت اختي وصاحبتي وكل حاجه عشان كده النهارده لازم نخرج نجيب فستان حلو للحفله النهارده هيرجع جواد من السفر ولازم يشوفني حلوه ولا انت عندك راي ثاني
ايمان ولا راي تاني ولا راي ثاني طب يلا بينا عشان ما نتاخرش ونلحق نيجي بسرعه قبل يخرب بيتنا
مايا طب يلا والله ما حد هيموتنا غيرك انت وجوزك وفي يومك اللي مش معدي ده
خرجوا وراحوا عشان يجيبوا فستان سهره ولوازم الحفله
في نفس الوقت كانت ناديه مرات عم مايا بتجهز كل الحفله هي وجدي صالح وعبد الله عمي مايا كان جي من السفر وجهزوا كل حاجه
وبعد شويه وقت كان خلصت ترتيبات الحفله كله
وضيوف ابتدوا يجوا عيله خالد
وعيله خالت جواد والاصدقاء كلهم كانوا موجودين
ندى ومامتها كانوا واقفين مع بعض
ندى انا مش شايفه جواد يا ماما يا ترى هو فين اكيد مش مجهز الحفله دي كلها وهو مختفي اه ياما
نفسي اشوف البنت اللي اسمها مايا وهندوخه باسناني كده ما تخليش فيها حته سليمه
الام اهدي شويه امال اخوك ما جاش ليه فارس ده حاجه جنني مش مستفاده منه بحاجه خالص
جواد كان نزل على الحفله وهو لابس بدله سوداء فخمه بتبين العضلات جسمه وساعه جيب سوداء
كان واقف مع الضيف مستني طفلته المدلله مايا قلبه
بعد شويه طفى النور كله وحاطه النور على السلم وهي نازله لابسه فستان اسود طويل بشيفون من عند الكمام وعامله شعرها تسريحه جميله وحاطه ميك اب خفيف بيتناسب مع جمال هادي
خد ايديها ونزل على ساحه الراقص
وبس فوق راسها وبصل عينيها وقال كل سنه وانت معايا كل سنه وانت حبيبتي وان شاء الله السنه الجايه تبقى ايه في بيتي يلا يا حبيبتي
عمل باشاره من ايده وشغله الاغاني عشان يرقصوا
شغل اغنيه
(خليني في حضنك يا حبيبي تامر عاشور)
خليني في حضنك يا حبيبي ده في حضنك بهدى وبرتاح انا كل مشاعري معاك راحوا وكمان قلبي لقلبك راح
كان حاطينها قوي وبيبص في عينيها وهي منسجمه ونايمه على صدره وبتشم ريحه برفانو اللي بتعشقها وهو كان بيغني الاغنيه معاه الموسيقى
ولا بضحك وافرح من قلبي غير لون جنبي انا كانوا عنيك له تبعد عني ولو ثانيه بتجنن يا حبيبي عليك
دوخها وهو بيغني وبتحلى الدنيا في عيني وانا جنبك فما تبعدنيش حبك فعلا بيخليني اتمسك بالدنيا واعيش
هو بيحضنها جامد وبيتمايل مع الاغنيه
وفي قربك بيروح خوفي وده وعد وملزم انا بيه مهما تكون يا حبيبي ظروفي قلبك عمري ما حاجه عليه
وبعد شويه نزل على ركبته وطلع خاتم الماس
وقال لها تسمح لي تقبلي تتجوزيني
بصيت بحب وعشق ولبسه الخاتم من ايده وهي مبسوطه وعينيها بتلمع بعشق ليه هو وبس
انا مكسب عمري اني قابلتك غيرت في عين الايام
طمنتني على الباقي في عمري حققت لي كل الاحلام
اول ما عيونك دي بشوفك مش بعرف اشوف غيرها خلاص انت هديه ربنا ليا انت حبيبي واغلى الناس وبتحلى الدنيا في عيني وانا جنبك فما تبعدنيش حبك فعلا بيقويني بتمسك في الدنيا واعيش وشالها ولف بيها كل الحفله وهم كلهم بيسقفوا لهم وهي مش مصدقه انا عمل كل ده ليها هي وبس وبتتمنى ان هي تفضل الحلم ده على طول وما تفوقش منه
كانت في حضنه همس لها بحب مبسوطه يا قلبي انا عارف اني طريقه حبي ممكن تكون غريبه بس انا مهما اعمل مش هوفي لك اللي في قلبي ليكي انت مش بس حبيبتي انت بنتي ومراتي وكل حاجه في حياتي انا بحبك دي كلمه قليله على انا بحسه معاكي انا بدمنك اعرفي لو في يوم بعدت عنك فيبقى اكيد غصب عني ان عمري ما هبعد عني بارادتي
دفنت وشها في حضنه اكتر ما تقولش حاجه تاني
كفايه عليا اللي قلته ما تفوقنيش من الحلم اللي انا فيه انا بحبك قوي ان شاء الله ما فيش حاجه هتبعدنا عن بعض
ندى كانت بصلهم بغل وهي شايفاه قد ايه هو مهتم بيها والحب اللي باين في عينيهم لبعض حكايه نفسها تروح تخنقها بس ما فيش حاجه بايديها
وفارس اخو ندى كان بيبص المايا بحب وفي نفس الوقت بيبص اللي جواد بحب وبيتمنى لهم الخير مع بعض
انا محمد كان جه الحفله عشان امه اتصلت بيه كان قلبه بيتحرق هو شايف مايا وهي بتحب اخوه كان نفسه انها تحبه نص الحب اللي هي بتحبه
سهر بنت خالت مايا كانت بصلها بحب واتمنى ان هي تعيش كل ده مع محمد ويحس بيها ويتغير عشانها بس هو ده محمد عمره ما هيتغير ولا هيحس بيها ابدا
شريف وايمان كانوا واقفين مبسوطين وهم شايفين معايا مبسوطه لانهم بيحبوها وبيتمنوا لها الخير دايما وحلمهم ان هم يشوفوها عروسه
جد صلاح كان مبسوط جدا من اللي هو ما بيعملوه
ودعاء في سر ان ربنا يتمم لهم على خير ويفرحوا لان هو نفسه يفرح بحفيدته جدا ويفرح بحفيده
ناديه كانت واقفه مع اختها وهي مبسوطه وهي شايفه ابنها الحب بيلمع في عينيه ودعو في سرها ان ربنا يتمم لهم على خير
عبد الله كان واقف فرحان بابنه وبنت اخوه وبتمنى لهم ربنا يتمم لهم على خير
وابتدت اجواء الحفله كلهم مندمجين وجواد ما بيبطلش مغازله في حبيبه قلبه وهي مش مصدقه ان هو بيعمل كل ده عشانها
وقف جواد في نص الحفله وقال طبعا كلكم عارفين ان انا ومايا يه مخطوبين بس انا حابب اقول لكم ان اخر الاسبوع ده هيبقى فرحي انا ومايا لاني هسافر بعد كده فعشان كده بكره هتبدا نعمل مراسم الفرح ونجيب الملازم
الكل ابتدى يبارك لهم وهم مبسوطين جدا
الا ندى ومحمد اللي كانوا حزينين
وكلهم بتدو يهنوا ماياه بتاعه عيد ميلادها
وجدي كان مبسوط وبارك لها هي وجواد وخلصت الحفله على كده وكل واحد بيفكر بطريقه مختلفه
🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨
بعد ما خلصت الحفله طلعت مايا وهي مبسوطه
وراحت استحمت وقعدت على السرير تفتكر كل حاجه عملها جواب ليها قد ايه هي بتعشقه من وهي صغيره وهي متعلقه بيه ودلوقتي هيبقى زوجها وفارس احلامها كان دايما السند والاخ دلوقتي بقى السند والاخ والزوج قطع حبل افكارها خبط على الباب فجاه لقيته قدامها بشكل اللي بيخطف انفسها
قامت وقربت منه وبصيت له بحب جواد انا مبسوطه جدا ان اخيرا حلمي طفولتي هيتحقق وهبقى زوجتك انا بحبك قوي يا جواد انت بتحبني زي ما انا بحبك
جواد بسرعه شدها وجوابها بشفايفها في قبله مليئه بالحب والرومانسيه والمشاعر المختلفه بتعبر عن مشاعره ليها
وهي كمان جاوبت معاه بحب
بعد عنها وبص في عينيها وقال نفسي دايما اكون سبب انك تكوني مبسوطه وانك عمرك ما تزعلي بسببي لان اليوم اللي هتزعلي فيه مني مش هقدر ابص في عينيك زي دلوقتي هبقى خجلان ا بصي فيه عينيك
اتكلمك بسرعه وبدون وعي م ربنا ما يحرمني منك ابدا يا جواد ويخلينا دايما مع بعض
جواد يا رب يا حبيبتي يلا هسيبك النهارده تروحي ترتاحي اليوم كان صعب عليك روحي نامي يلا
بس فوق راسها وسابها وخرج وهي حطت ايديها على قلبها واتنهدت وراحت نامت في نفس الوقت اللي جواد خرج فيه من اوضه مايا كان محمد كان رايح اوضتك وشافه هو خارج قلبه وجعه واتمنى ان هو اللي يكون مكان جواد بس القلب هو اللي بيختار وهو اختار هو
وخلص اليوم على كده كان مليء بالاحداث
ثاني يوم مايا صحيت وهي سعيده ورنت على ايمان صاحبتها وراحوا يجيبوا كل حاجه خاصه بالفرح
كمان كان بيجهز نفسه عشان الفرح وكان بينزل يجيب حاجات وهو و فارس
والايام بتعدي وجه يوم الحنه
كانت البنات كلها متجمعين مع بعض
والشباب كلها متجمعين وبيرقصوا ومشغلين مهرجانات وفرحانين بعد شويه وقت كانوا كلهم منتوجين في الحفله وبيرقصوا وبيغنوا
لحد ما جت رنا على تليفون مايا وكان جواد وطلب منها ان هي تطلع عشان هو محضر لها مفاجاه استاذنت من جدها الاول ما كانش موافق ان هم يشوفوا بعض قبل الفرح بس مع الحاح مايا وافق وطلعت ميه واخذتها جواد وركب العربيه وراحوا لقيته مجهز لها يخت في الميه كان شكله تحفه وعليه الانوار كان جميل جدا دخلت ميه وهي مبسوطه
جواد بحب انا بحبك قوي يا مايا عشان كده لو حصل ايه مش عايزك تزعلي مني ممكن اطلب منك طلب
ميه بحب انا كل ملكك يا جواد
جواد قرب منها وقال انا عايزك ما تزعليش مني ابدا
مايا انا عمري ما هزعل منك يا جواد
جواد شغل الموسيقى اجنبيه وابتدى يرقص هو ومايا وبعد كده شغل اغنيه (سمعني نبضك
سمعني نبضك دفيني بنار حضنك💥 ابيك الليله وحدك
قرب عليا حس بالنار 💥اللي فيا ابي ايدك بايديا نلف الكون قرب عليها
وبص فوق راسها وهي مندمجه معاه وقبلها في رقبتها قبلات متفرغه مليئه بالمشاعر
وش اقول وانت معايا ويش اقول انسى هوايا وايش اقول انت غلاي سمعني نبضك دفيني بنار حضنك ابيك الليله واحدك ليا تكون قرب عليا حس بيه النهار اللي فيا ايدك بايديا 🧑‍🤝‍🧑في نلف الكون🌏
ايديها على وشه وابتدت تبوس كل حته في وشه وهو مندمج معاها جدا
وبتغني مع الاغنيه يا فرحه عمري معاك الوقت يجري بنشوفك ليه ما ادري تذوب الروح انسى اللي فيني من حضنك بين اديني يا حبي وكل سنيني فداك
الروح كل شيء نسيته معك عمري بديته الكون كله معاك يا عمري تاني غيرك ما احب تاني الى كل لحظه انا اشتاق ومش اقول وانت معايا مش هقول هوايا وش اقول انت غلاي
كانوا مندمجين جدا مع بعض جواد كان في عالم غير العالم وشالها ودخل بيها الاوضه اللي في اليخت
حطها على السرير وبص في عينيها كانت مخدره من لمساته وكل حاجه بيعملها همس لها وقال لها بحب وهو بينهج ونفسه بيطلع وبينزل انا بحبك وعايزك وصدقيني اللي هيحصل النهارده ده عمره ما هيقلل حاجه بينا ده بالعكس هيزود كل حاجه انت النهارده مراتي وحبيبتي وكل حاجه عايزه اسمعها منك انت عايزاني زي ما انا عايزك
هزه راسه بموافقه وكانها كانت اشاره ليه وابتدي تقبلها في كل حته في وشها ولتهم بشفايفها وقلعها كل هدوم وابتدى يطبع ملكيته عليها واخدها وراحوا العالم هم الخاص
هي سلمت له نفسها لانها بتحبه ما تعرفش اللي مستنيها وان دي هتبقى اكبر غلطه عملتها في حياتها هتدفع عمرها واني دي تعتبر خطيئه لان هم الاثنين مش متجوزين حتى لو كانوا مخطوبين او بكره فرحهم كانوا لازم يصبروا بس الشيطان حللهم ان دي اجمل حاجه ونسي ان هم كده بايه يغلطوا في حق نفسهم وفي حق ربنا اولا
بعد مده من ممارسه الحب
صحي جواد على صوت بكاء مايا
جواد اهدي يا مايا يا حبيبتي ما فيش حاجه حصلت لكل ده احنا كده كده فرحنا بكره احنا ما غلطناش
مايا ببكاء هستيري ما تقربليش
جواد بصدمه ايه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقته فدمر حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى