روايات

رواية عريس على ما تفرج الفصل السادس عشر 16 بقلم سحر سمير نصار

رواية عريس على ما تفرج الفصل السادس عشر 16 بقلم سحر سمير نصار

رواية عريس على ما تفرج الجزء السادس عشر

رواية عريس على ما تفرج البارت السادس عشر

رواية عريس على ما تفرج الحلقة السادسة عشر

_ متستعحليش وقتك هتعرفي كل شئ في الوقت المناسب بس اهم حاجه اهتمي بصحتك علشان تقدري تواجهي اللي جاي
سحر : انت مين
_ هقولك انا أبقا واحد بيحب جوزك حب
سحر : و الله بتحبه
_اوووي بحب اووي اهتمي بنفسك كويس علشان هتعرفي انا عاوزك في ايه بعدين
و شاور لاحدي الحرس ودخل لها ممرضه
_دي ممرضه هتكون معاكي واخده بالها منك و هتساعدك في كل حاجه
سحر : انا مبقتش فاهمه انت شرير و لا طيب و لا حكايتك ايه
_ شاور الممرضه خدي بالك منها
و خرج
سحر : علي فكره انا بكلمك يا حضرت يا استاذ تب انت مين طيب
عند الاب
_لازم نتصرف قبل ما ياذوها

 

متخافش مستحيل ياذوها لأنها الورقه الرابحه اللي معاه اللي هتخلص علي اسلام
_انا بنتي ملهاش دعوه بكل دا انا عاوز بنتي
متلقلقش سحر بنتك ميتخافش عليها و رجالتنا وراها في كل حته
_ تب ما تتصرفوا و هربوها
مينفعش أي تدخلات مننا هي اللي في ايديها كل حاجه دلوقتي قلت لك متلقلقش انا هتصرف
_ اما نشوف اخرتها
في مكان آخر
اسلام كان قاعد علي سريره بيفتكر و طريقتها دموعه نزلت وهو مش مصدق أنه مش هيشوفها تاني هو حبها اووي و اتعود عليها و ظلمها بردوا اووي
قام وقف وهو بيفتكر
اسلام بدموع : اكيد هو اللي قتلها اكييييد مش مكفيه اللي عمله فيا عاوز مني ايه تاني
طلع من غرفته و ساق عربيته بسرعه جنونيه
وقف قدام مكان اللي بيسهر فيه
نزل من العربيه و دخل كان قاعد مع بنات بيسكر و بيهزر
اسلام بحده شد ازازه و سكي من البار و كسرها و طلع حطها علي رقبته
رجالته حاوطت اسلام

 

شاور ل رجالته يبعدو
_انت ايه اللي بتعمله دا انت اتجننت
اسلام بحده : اااه اتجننت عملت فيك ايه علشان تقتل مراتي عملت فيك ايه علشان تحرمني منها
_ تعذبها و تمرمطها و تعمل فيها كل دا و تقول لي مراتك دي البنت يا حبت عيني مفيش فيها حته سليمه انت كنت بتعمل فيها ايه و انت كدا بتحبها امال لما تكرها هتعمل فيها ايه
اسلام بحده : وانت مالك انت بتتدخل في حياتي ليييييه
ليبيه تحرمني منها ليه توجع قلبي عليها ليه تحرمني من الانسانه الوحيده اللي حبتها انا عملت لك ايييه
مش كفايه اللي عملته فيا انا هقتلك زي ما قتلتها
_اقتلني بس ابقي شوف هتوصلها ازاي
اسلام بصدمه : سحر عايشه
في مكان آخر
احمد واقف علي الكوبري و عاوز ينتحر و لسه هيرمي نفسه لقي اللي زقته ل جوا ووقعت في حضنه
_انت مجنون يا بني
احمد بحده : لا دا انتي
و قاطع كلامه لما شافها

 

كانت بنت قمر اووي شعرها طويل و لونه بني و عينها خضرا قلبه دق اول ما شافها و بقا مش عارف ليه
قامت هي و قعدت تزعق له : انت مجنون انت عارف البحر دا عمق قد ايه انت لو وقعت فيه مستحيل تنجي منه انت بتبص لي كدا ليه انت
فاق علي اللي بتزقه من كتفه : رد عليا
احمد : ايه يا بنتي انتي….انتي مين
_ لاااا انت زودتها اووي
احمد : انا قولت ايبيه علشان كل دا
_ انا ماشيه بلا حرق دم و علي فكره لو فكرت تنتحر تاني انا هتصل بالبوليس وهو يتصرف انا ماشيه
و مشيت
نظر احمد علي آثارها : البت دي مجنونه اكيد مجنونه
تب و انا هعمل ايه دلوقتي
عند سحر
سحر في نفسها : انا لازم اطلع من هنا اكيد الراجل دا بيخطط ل حاجه يعني باربي اطلع من ظلم اسلام ادخل مع واحد انيل منه
اكيد مش بيساعدني ببلاش و ناوي ياذيني ياما هيساوام عليا و في النهايه نرجع ل اسلام تاني و جبروته و ظلمه لاا انا تعبت بقا انا عاوزه اروح ل بابا بابا وحشني انا عاوز امشي من البلد دي و ابعد عن اسلام و احمد و كل اللي اذوني
قاطعها دخول الممرضه

 

سحر بسرعه عملت نفسها مش قادره تتنفس الممرضه شافتها بالحاله دي طلعت تجري تنادي ل الدكتور اللي معاها
سحر بسرعه قامت تجري
عند اسلام
اسلام بصدمه : سحر عايشه انت كداب انا شوفتها ماتت قدامي
_ تحب تشوفها
فتح الاب بتاعه ل تظهر الغرفه التي بها سحر و لكن لا يوجد بها أحد
_ ايه دا هي راحت فين
اسلام بخوف عليها : سحررر فين
بسرعه الراجل بعت رجالته يشفوها فين
داخل واحد منهم و الباقي وراه دوروا في الأوضه و تحت السرير و فجاه سحر طلعت من الدولاب و زقته علي الارض و طلعت تجري
اسلام متابع كل حركتها مع الراجل اللي اول ما شاف اللي عملته أمر رجالته يكتفوها و يحطوا لها مخدر
سحر بقت بتجري و اكتر من ١٠ رجاله وراها وهي كانت بتحاول توقعهم بكل الطرق و هي كانت سريعه في جريها قربت علي الباب لقت اللي في وشها
واحد مسكها من ايدي و التاني من ايدي
و واحد اخر ماسك حقنه مخدر
سحر بسرعه عضت ايدي اللي جنبها و بحركه من بتوع السرك وقعت الراجل اللي جنبها و بحركاتها و خبراتها في السرك قدرت تتصرف معاهم
بقت بتضربهم ضربات توقعهم و تعجزهم
اسلام كان فرحان جدا بيها ل غايه ما الرجل امر رجالته انهم يخلصوا عليها

 

اسلام بحده : اقسم بالله لو حد مس شعره منها هخلص عليكوا واحد واحد
_ههههههه هنشوف مين اللي هيخلص علي التاني
اسلام بحده زقه و بدء يخنقه رجالته أدخلت و مسكوا اسلام و قعدوا يضربوه
_ كدا تعمل ف بابا حبيبك كدا انا بابا حبيبك
اسلام بحده : انت عمرك ما كنت ابويا و لا هتكون و زق الرجاله بحركه سريعه وقعد يضرب فيه و هو يضربه
فجاه سمعوا صوت رصاصه من اللاب
اسلام قلبه وقع : سحرررررررر
فجاه ………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عريس على ما تفرج)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى