روايات

رواية عذاب الحب الفصل السابع 7 بقلم مارلي إيهاب

رواية عذاب الحب الفصل السابع 7 بقلم مارلي إيهاب

رواية عذاب الحب الجزء السابع

رواية عذاب الحب البارت السابع

رواية عذاب الحب الحلقة السابعة

احمد قرب من رفيدة و مسكها من شعرها وصفعها علي وجهها اكثر من مرة و ليلي و ليان بيحاولوا يبعدوه عنها
ليلي بعياط
اهدي يا احمد البت هتموت في ايديك
احمد بعصبية
دا انا هشرب من دمها الفاجرة دي ياتري كنتم بتتقابلوا فين يا بنت **** انطقي يا بت
رفيدة بعياط
بابا الصور دي كذب اقسم بالله انا و هو محصلش بينا حاجه ده كدب و الصور دي في شقة انا عمري ما روحت معاه اي شقة ولا حاجه
انا بحب تميم وهو هيجي يتقدم ليا كل اللي بنا شوية كلام بس
احمد زق ليلي بعنف وقرب من رفيدة مسكها من شعرها و نزل فيها ضرب وقال
شوية كلام هي دي الثقة اللي ادتهالك يا رفيدة وانا بقول بنتي مربيها احسن تربية و انتي ماشية مع حتة عيل ما يسواش
رفيدة بعياط
حرام عليك يا بابا متظلمنيش محصلش بنا حاجه و الصور دي كلها كدب لو عايز تعالي وديني لاي دكتورة تكشف عليا هتعرف اني صادقة صدقني
احمد بعصبية
اخفي علي اوضتك مش عايز اشوف وشك
رفيدة دخلت اوضتها و ليان معاها
ليلي قربت منه وهي بتعيط وقالت
اهدي يا احمد يمكن البت صادقة و دي صور تبقي متفبركة
احمد بعصبية
بنتك في اوضة نومه و عريانين وفي الاوضاع دب عايزني اصدقها الفاجرة دي لازم اخلص عليها
عايزني اودي الصور لاي واحد متخصص اتفضح قدامه
ليلي بعياط
طيب نروح نكشف ليها عند اي دكتورة يا احمد انا متاكدة ان بنتي متعملش كدة علشان خاطري يا احمد دي تربيتي و انا متاكدة منها
احمد بعصبية
انتي اصلا عرفتي تربي يا هانم انتي لو عرفتي تربي مكنتش استجرات اتكلمت مع واحد و ارتبطت بيه حتي لو كلامك صح و هي بنت زي ما هي لكن عرفت راجل و اتكلمت معه و خرجت معه
ليلي بدموع
دلوقتي تربيتي مش عجباك و انت مربتهاش معايا
احمد بعصبية
ايوة اقعدي قولي انت مربتهاش معايا و مش معايا انتي الام انتي اللي قاعدة في البيت ليل مع نهار مش انا يا ليلي اوعي من وشي جاتكم القرف
احمد خرج بره البيت و ليلي قعدت تعيط وبعد شوية دخلت اوضة رفيدة وكانت منهارة و معها ليان
ليلي بدموع
روحي لاخوكي يا ليان
ليان بدموع
حاضر يا ماما
ليان خرجت من الاوضة و ليلي قربت من السرير بتاع رفيدة وقالت بدموع
انا عاريزة اعرف بظبط اية علاقتك بالواد ده دلوقتي يا رفيدة و اياكي تكدبي عليا
رفيدة بعياط
اللي في الصور ده مش حقيقي يا ماما اقسم لك بالله مش حقيقية انا معملتش كدة اه كنت بقابله بس عمره ما حصل بينا حاجه زي ما موجود في الصور
ليلي بدموع
ليه عملتي كدة يا رفيدة هو لو بيحبك بجد كان جه اتقدم ليكي يا حبيتي و دخل البيت من بابه لكن هو اختار الطريق الاوحش و انه يمشي معاكي و يوسخ سمعتك قدام الناس
رفيدة بعياط
غصب عنه يا ماما عنده اخته عايز يجوزها مخطوبة ليه و انا كلمت اخته و اتعاملت معها ميقدرش يجهز نفسه و يجهز اخته
ليلي بدموع
قوللي هو شغال اية و معه تعليم اية
رفيدة بدموع وتوتر
هو شغال مكانيكي يا ماما و معه دبلوم تجارة
ليلي بصدمة
دبلوم تجارة انتي مجنونة يبقي معاكي ليسانس اداب انتي عقلك فين يا بنتي
رفيدة بدموع
يا ماما هو ظروف عائلته هي اللي حكمت ابوه مات وهو طلع من التعليم علشان يقدر يصرف علي اخواته البنات يا ماما
ليلي بصدمة
ابوكي مستحيل يوافق عليه يا بنتي و بعدين مينسبناش يا رفيدة احنا بنحلم نجوزك جوازة حلوة تقومي تختاري ده
رفيدة بعياط
ماله ده راجل بيشتغل ويصرف علي اخواته و امه و بيحاول علي قد ما يقدر يجهز اخته علشان يجي يتقدم ليا لا عمره طلب مني جنية ولا قالي معيش فلوس ماما هو اصلا تعبان اوي كمان و شال كليته و حالته خطيرة يا ماما
ليلي بصدمة
ليه اية اللي حصل
رفيدة قالت بدموع
مفيش ناس طلعوا عليه علشان يثبتوه راحوا ضربوه بمطوة يا ماما جات قرب الكلية و شلوها و انا كنت جاية من عنده في المستشفى
ليلي بدموع
اقولك اية بس يا رفيدة ربنا يا بنتي يقدم اللي فيه الخير مفيش في ايدي حاجه اعملها نامي دلوقتي و اوعي تخرجي قدام ابوكي يا رفيدة
رفيدة هزت راسها ببكاء وليلي خرجت من الأوضة ورفيدة بعياط
لو قولتلهم المشكلة اللي انت واقع فيها يا تميم هيكرهوك ومش هيوافوا عليك يا حبيبي
/////////
تاني يوم في المستشفى كانوا كلهم موجودين ما عدا ندي و محمد طبعا
وائل راح المستشفى وسأل علي حالة تميم
الدكتور بهدوء
حالته اتحسنت تحسن بسيط و لكن هيفضل في المستشفى كمان كام يوم حضرتك قولت يرتاح هنا في المستشفى
وائل بهدوء
ايوة سيبه ياخد كفايته من العلاج و الراحة علشان زي ما انت عارف في الحجز مفيش لا راحة ولا علاج هما اهله موجودين
الدكتور
من امبارح موجودين يا وائل بيه كلهم في اوضة والدته ما عدا اخته قاعدة في الطرقة قدام غرفته
وائل بهدوء
تمام شكرا بعد اذنك
وائل خرج من مكتب الدكتور بهدوء و ذهب اتجاه غرفة تميم و شاف روان تجلس و ظاهر علي وجهها البكاء الشديد و ملامحها المجهدة قرب بهدوء وقال
يا انسة اللي انتي بتعمليه ده مينفعش روحي ارتاحي هو كدة كدة موجود
روان نظرت له بضيق ومردتش
وائل اضايق منها وقال بضيق
هو انا مش بكلمك
روان بعصبية
ومعني اني مردتش عليك يبقي مش عايزة اكلمك
وائل بصدمة
هو انتي مش واخدة بالك انك بتكلمي ظابط و المفروض تتكلمي معايا بحترام عن كدة شويه
روان بدموع
انا لا عايزة اتكلم معاك ولا اشوفك كفاية اللي بيحصلنا من تحت راسكم
وائل بعصبية
ليه هو انا اللي قولت لاخوكي يروح يرمرم و يتعرف و يصاحب بنات الناس يا بت انتي
روان بعصبية ودموع
متتكلمش عن اخويا كدة مش ليك ادلتك روح ليها وابعد عني لو سمحت وسبني في حالي
وائل بعد عنها وواقف بعيد وهو متابعها بعينيه
تبكي بقهر
غمض عنيه بتعب شديد وخرج من المستشفى وركب عربيته و طلع علي القسم واتصل بواحد اسمه اسامة وقال
تعاللي علي. المكتب بسرعة
دخل اسامة بهدوء
ايوة يا فندم
وائل بهدوء
جهز نفسك علشان هنروح لبيت المجني عليها بسنت احمد السيد
محمد باستغراب
بس هي يا فندم مش عرفنا القاتل خلاص
وائل
ايوة بس انا عايز اتأكد من حاجة ومش عايز اي حد يعرف حاجة يا محمد فاهم
محمد باستغراب
حاضر يا فندم
وائل بهدوء
يلا بينا
وائل اخد سلاحه و حطه في جنبه وخرج هو اسامة و ذهبوا لبيت هدي ام بسنت و خبطوا ولكن محدش فتح
فتحت ام سعيد سماح الباب
سماح بقلق
حضرة الظابط خير
وائل بهدوء
مدام هدي مش موجودة ولا اية
سماح بحزن
لا دي راحت عند اخوها يا باشا علشان يخدمها ما يا حبة عيني بقت مشلولة
وائل بهدوء
معاكي مفتاح الشقة مطلوب تفتيشها
سماح بقلق
ايوة يا بيه دقيقة هي كانت سايبة ليا مفتاح علشان لو حصل حاجه
دخلت سماح جابت المفتاح وادته لوائل و فتح الباب وهي لسه واقفة
وائل بحدة
تحبي تجي تفتشي معانا يا مدام
سماح بخوف
لا يا باشا انا هدخل شقتي بعد اذنك
وائل دخل وقفل الباب وقال بهدوء
شوف يا اسامه انا عايز البيت يتقلب فوقني تحتاني عايز اي ثغره في القضية دي دور علي اي حاجة حتي لو بنسبة ليك مش مهمة مهمة ليا انا يلا بينا
اسامة
امرك يا فندم
اسامة و. وائل ابتدوا يدوروا علي كل حاجة
اسامة بهدوء
لقينا الساعة دي يا باشا و والسلسلة دي
وائل اخدهم منه وبصلهم بعصبية وقال
يلا يا اسامه كفاية كدة وجودنا ملوش لازمة
اسامة و وائل خرجوا وقفلوا الباب و ادوا المفتاح لسماح وركبوا العربية وهما ماشين في الطريق
اسامة بهدوء
ممكن حضرتك تفهمني في اية يا باشا ليه حضرتك فتحت التفتيش اول وجديد رغم ان البيت اتفتش قبل كدة
وائل بهدوء
انت لقيت السلسة والساعة دول فين يا اسامة
اسامة باستغراب
موجودين في مكان ابن حرام كان في بلاطة تحت السجادة و مكنتش باينه خالص رجلي خبطت في السجادة فبانت البلاطة دي شلتها لقيت السلسة و الساعة في حاجه غريبة بتحصل لما فتشنا اول مرة ملقناش حاجة يا باشا و النهاردة لقينا الساعة و السلسة يمكن العساكر مخدوش بالهم بسبب ان فعلا البلاطة مكنتش باينه ولولا اني رجلي طرفت فيها مكنتش اكتشفتها
وائل بهدوء
كان عندي امل و لو واحد في الميه اني ظالم تميم بس اتضح اني مش ظالمه السلسة مكتوب عليها اسمه وبالبنط العريض و اما الساعة انا مش عارف بتاعته ولا لاء
اسامة بهدوء
يعني كدة ثبتت عليه يافندم
وائل بضيق
فاضل تحليل DNA و القضية هتتقفل و هيتحكم فيها
اسامة بهدوء
اكيد وفي اسرع وقت لازم المجرم ياخد عقابه
وائل اتنهد بضيق وسكت وطلع علي القسم
في المستشفى
مازن اتصل علي روان وقال
انا واقف قدام البيت جاي اخد حاجتي
روان بهدوء
حاجة اية
مازن باستغراب
حاجتي دهبي مش انتي قولتيلي تعال خد حاجتك
روان ضحكت ببرود
انا فكرت كويس في الموضوع انت اللي سايبني يبقي ملكش حاجه عندي يا حبيبي الدهب دهبي بما انك انت اللي سايبني
مازن بعصبية
يعني اية يا روان انتي اخوكي مجرم يا ماما يغني من الطبيعي اني اسيبك
روان ببرود
الطبيعي ده عندك انت ملكش دهب عندي و اشرب من البحر يا مازن وروح اسأل اي حد هيقولك كدة يبقي الدهب من حق العروسة
مازن بعصبية
ماشي يا روان انتي بتعملي كدة علشان تربطيني جنبك ماشي انا مش عايز. الدهب و مش عايزك
روان بابتسامة.
ولا انا عايزك يا مازن
قفلت السكة في وشه وبعدين دموعها نزلت بقهر
في الغرفة اللي فيها ناهد
ناهد بتعب
انا عايزة اشوف تميم يا احمد
احمد. بحزن
هتشوفيه يا ماما اهدي بس هو خلاص الدكتور بيقول كلها ساعة و هيفوق
ناهد بدموع
محدش اتكلم وقال حاجه هيخرج ولا لاء
احمد بهدوء
لسه يا ماما مستنين يفوق و مستنين التحيليل يطلع
ناهد بدموع
انا متاكدة ان ابني ميعملش الحرام و مستحيل يطلع الواد ده ابنه صح. يا احمد
احمد بدموع
صح يا ماما تميم ميعملش كدة ابدا يا حبيتي
ناهد بدموع
يارب طلع ابني من المصيبة دي ملناش غيرك يا رب
احمد بحزن
ارجوكي يا امي متتعبيش نفسك ولا تجهديها علشان خاطري
ناهد بدموع
اعمل اية بس يا ابني مش في ايدي حاجه غير اني اعيط و ادعي لربنا ينجد ابني
احمد بحزن
ان شاء الله خير
ناهد
يارب
**********
في بيت انس رجع يغير هدومه وهو حزين و مضايق علي صحبه و فتح الدرج وطلع كل الفلوس اللي معه وقال بحزن
اربع الاف بس هنقوم محامي بيهم ازاي دول بس
ورفع عينيه لربنا وقال بدموع ورجاء
يارب افرجها يارب وانجد تميم ملناش غيرك
لبس بسرعة و اخد الفلوس وكان جايب ليهم اكل و عصاير
انس بحزن
اتفضلوا يا جماعة كلوا سندوتشات مش هينفع تفضلوا من غير اكل كل ده
ناهد بدموع
انا مش عايزة حاجة يا ابني
انس بحزن
مينفعش يا حجة اللي انتي بتعمليه ده عايزة تميم يزعل منك يا حجة لما يفوق ويلقيكي تعبه نفسك علشان خاطر تميم كلي لقمة علشان العلاج
احمد
اسمعي الكلام يا ماما خدي السندوتش ده و كليه
ناهد بدموع
مليش نفس يا ولاد مش هاكل حاجة غير لما اطمن علي ابني
حالوا يقنعوها بشتي الطرق ولكن رفضت سكتوا و كالوا هما والممرضة جات تبلغهم ان تميم فاق
كلهم جريوا علي الاوضة و ناهد احمد سندها ودخلها واول ما دخلت سمعت ابنها بينادي وبيقول
رفيدة يا رفيدة تعبان
ناهد بصدمة
مين اللي بينده عليها دي
احمد بتوتر
تلقي ده تأثير البنج عليه و بيقول اي اسم وخلاص يمكن يقصد روفان
روفان
ايوة يا ماما تلقيه يقصدني انا
قربت ناهد ومسكت ايده و قبلتها وقالت بدموع
تميم يا حبيبي انت كويس يا ابني
تميم بدموع
ماما انا مظلوم ولله ما عملت حاجة
ناهد ببكي
مصدقاك يا ابني مصدقاك يا حبيبي متحلفش
ان شاءلله ربنا هيخرجك منها علي خير والتحليل DNA هيطلع سلبي
تميم بدموع
اكيد هيطلع سلبي وهخرج براءة مش كدة
ناهد. ببكي
ايوة يا حبيبي هتاخد براءة انت مظلوم
تميم ابتسم بدموع وقال
انا عايز اشوف رفيدة
ناهد بدموع
رفيدة مين يا تميم
تميم بابتسامة
حبيبتي اللي مستني روان تتجوز بفارغ الصبر علشان اتجوزها هي
ناهد بدموع
ومتقوليش يا تميم كنت اتصرفت وخليتك يا حبيبي تخطبها
تميم بحزن
هي عرفت اللي حصل اكيد اتصلت بيا و مردتش و انشغل بالها عليا.
ناهد بدموع
متفكرش في حاجه دلوقتي يا حبيبي
تميم بحزن
ازاي مفكرش فيها عايزة تفضل قلقانة عليا يا ماما
روان بدموع
هي عرفت وجتلك امبارح يا تميم. ورحتلك القسم كمان
تميم ابتسم
جات ومشيت ملحقتش اشوفها
لسه روان هتتكلم وائل دخل وقال بجدية
نتيجة تحليل DNA ظهرت يا تميم
ياتري التحليل هيطلع سلبي و لا ايجابي يريت تقولوا توقعتكم

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عذاب الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى