روايات

رواية جواز تحت تهديد السلاح الفصل السادس 6 بقلم حبيبة الرحمن

رواية جواز تحت تهديد السلاح الفصل السادس 6 بقلم حبيبة الرحمن

رواية جواز تحت تهديد السلاح الجزء السادس

رواية جواز تحت تهديد السلاح البارت السادس

رواية جواز تحت تهديد السلاح الحلقة السادسة

روحوا البيت ونسمه كانت حرفيا سعيده اوي

نسمه تصبح علي خير

فريد رايحه فين

نسمه هدخل اوضتي وانت اوضتك

فريد اوضتنا

نسمه لاء معلش انت في اوضه وانا اوضه

فريد لاء معلش انتي مراتي وانا جوزك

نسمه لاء بقولك اي يالا

فريد يالا ؟؟

نسمه اه لو فكرني مدلوقه عليك ابصروتلي مش انا يعنيا امشي ياض علي اوضتك

فريد وقف وربع ايديه وبصلها بغضب

نسمه قصدي يعني ممكن تروح علي اوضتك حسيت اني مقموصه منك ونزلت دمعتين

فريد بغضب مشي ودخل اوضته ورزع الباب جامد

نسمه اتنفضت وابتسمت بخبث قال ينام جنبي قال قليل الادب ده

فريد عايز اي يعني من واحده عبيطه ونام

نسمه نامت وكانت بتحلم انها سمكه في البحر وسط المرجان

في الحلم

نسمه عليا النعمه انا لو مكنتش سمكه لكنت كلت السمك ده ايه ده فريد عريس بحر يجدعان

نسمه بصوت عالي فريد يافريد

لكن فريد سبها ومشي

نسمه اه يابن المرجانه ماشي بقي بتتقل عليا طب والله للففك حوالين المرجان بتاع البحر ده مرجانه مرجانه وقد زعتر من بعتر

صحينا الصبح وخرجنا من الاوضه في نفس المعاد نزلنا نفطر سوا

الجد: نسمه كنتي بتقولي عايزه تروحي عند أمل

نسمه:ايوا مامتي مودها وحش من غيري لاني بسمه الأمل نسمه الحياه

عبير:يخربيت تواضعك ياشيخه كفايه

نسمه حماتشي يا سر حياتشي نحن والتواضع نقول لا للتكبر لا ل إسترفاع الانف

فريد كان قاعد بياكل ببرود

خلص اكل وقال عشر دقايق تجهزي اوصلك عند خالتوا أمل وانا راجع هاخدك

نسمه فوريره هوا هوا

فريد خرج ونسمه طلعت تجهز

الجد شكلهم ابتدوا ياخدوا علي بعض عايزين وريث بقي وعيله

عبير :فريد اتغير شويه من ناحيتها يارب الأمور تفضل كده ويتصافوا

في مكان تاني

بقي فريد متجوز

ايوا ياباشا جواز بالغصب

لاء هو بيحبها فريد مبيتغصبش علي حاجه لو مش بمزاجه مش هيتجوز

اتصدق صح طب اي

عايز قرصه ودن

قصدك اي

تابع حراكته اي فرصه هتقابلك عايز بس اديله خروبش في كتفه

رصا”صه يعني

علشان يعرف ان الثعلب راجع للساحه تاني بالنسبه لخالد

ماله

خلصوا عليه

(خالد لو تفتكروا الي كان واخد ٢ مليون بس لسه هنعرف لي عمل كده )

في العربيه

فريد بتحبي ادهم سليمان

نسمه افضل مغني لقلبي

فريد شغل ل نسمه اغنيه يا سمرا يالي عنيكي كدابين

نسمه في نفسها اه يابن المرجانه بقي انا سمرا

نسمه بقولك اي يافريد

فريد اي

نسمه انا فكرت في الي قولتهولي امبارح وأننا نتعامل ك زوج وزوجه بس لو جيت في مره خدعتني او كذبت عليا صدقني هتخسر نسمه

فريد ودول مش من صفاتي اساسا

نسمه بالنسبه لموضوع اننا ننام في اوضه واحده ده

فريد لو مش مرتاحه ممكن ..

نسمه قطعته موافقه بس انت تنام علي الكنبه وانا هنام علي السرير

فريد وكده هنتعامل ك زوج وزوجته يعني

نسمه ده الي عندي

فريد وقف العربيه وقال وانا محدش يتشرط عليا

نسمه كمل عايزه اوصل لبيت ماما

كانوا ساكتين طول الطريق ونسمه كانت داخله البيت عند أمل وبتمشي وهي غضبانه

فريد مسك ايديها وهي لفت دخلت في حضنه علي طول

نسمه ابعد

فريد كان متملك منها ومسكها من وسطها

نسمه شافت حد من بعيد هيضرب رصا”ص علي فريد

نسمه لفت بسرعه وفريد كان في حضنها واخدت هي الرصا”صه صوت الرصا”صه أعلن بدايه جديده لحياه فريد ونسمه ودوا في المكان كله

أمل خرجت بخضه تشوف من الشباك شافت نسمه وهي غرقانه في د”مها في حضن فريد

فريد كان مصدوم حرفيا و……..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جواز تحت تهديد السلاح

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى