روايات

رواية ظلموني الفصل الثامن 8 بقلم شروق خالد

رواية ظلموني الفصل الثامن 8 بقلم شروق خالد

رواية ظلموني الجزء الثامن

رواية ظلموني البارت الثامن

رواية ظلموني الحلقة الثامنة

حور.. وهي تجلس في الطريق وتبكي
شاكر.. ما لك يا بنتي قاعده هنا ليه في نصف الليل كده ايه اللي مقعدك كده فين اهلك
حور.. تنظر اليك دون كلام
شاكر.. انطقي ولا تكوني خرسه
حور.. في نفسها احسن حاجه ان هو فاكرني خرسها انا افضل خرسه خالص ما تكلمش كده كده لما اتكلم الكل بيظلمني
شاكر هو انت يا بنتي تايهه من اهلك انا ممكن اوديك لهم كان معك نمره تليفون اكلم حد منهم كان معك اي حاجه طب حتى بطاقه
حور.. تنظر اليه بدون كلام
شاكر.. استغفر الله العظيم يا رب طب اعمل ايه دلوقتي انا اسبها دي ولا اخذها معي وانا مش عارف ايه اصلا مفصلاها ممكن تطلع حراميه لا اله الا الله محمد رسول الله تعالي معي يا بنتي وامري لله ما ينفعش اسيبك كده في الطريق عيال الحرام كثير ممكن يعمل لك حاجه

 

 

حور وهي تخاف منه وترجع الى الخلف
شاكر.. بنتي ما تخافيش مني ده انا اكبر من ابوك ما لك ليه بتعاملني كده تعالي معي بيتنا ولما تعرفي حاجه عن اهلك انا هارجع الثاني ليهم لحد باب بيتك يلا يا بنت ربنا يهديك على نفسك الوقت تاخر
منى وهي في الشقه عند هاني وهتجلس معه في الصاله مش عارفه يا هاني بقى هو شكلك في وخلاص طريقته وطريقه كلام وطريقه افعاله كل شويه يقول اسد انا هاديك البرشام تعال نشوف البرشام يعني كده طريقه طريقته كده فيها شككان هو شاكك بس مش متاكد ما انا بصراحه الايام دي ابتديت اخاف منه ده اخر مره كان هيموتني من الخوف انا مجرد ما دخلت من بره دخلت المطبخ اشرب لقيته في قفايا لقيت صحي ليكون عارف حاجه ولا حس بي لما طلعت من جنبه
هاني.. يوه سيبك منه ولا هو ولا ابنه احنا جايين هناك عشان نقعد نحكي في شاكر وابنه فكك منه كده وقومي فرفشي على نفسك وفرفشي لي شويه ويقوم هاني ما يشغل سماعات على اغنيه انت معلمه ويمسك الطرحه يحزم بها منى يلا كده يا غالي قومي ارقصي لي كده شويه خلينا نفك عن نفسنا
منى… تضحك ضحكه مياعه كده قمر يا سيد الناس يا سيدي وتاج راسي تهزها وترقص وتضحك
شاكر وهو يدخل البيت بحور
اسد مين دي يا بابا اللي انت جايبها
الاب.. بصراحه يا ابني انا لقيتها في الطريق
اسد.. بصوت عالي انت بتقول ايه دي ممكن تكون عامله له مصيبه وهي تستخبى عند حد يا بابا انت ما اعرفش ايه اللي بيحصل في الزمن المنيل ده انت كنت كل واحده بتعمل لها مصيبه بابا بتهرب من مكانها
حور.. انظر اليه وتنسحب بهدوء
الاب.. استني هنا انا قلت لك امشي وانا قلت لك اتحرك من هنا لما اقول لكم امشي انت ايه ما بتفهميش والبيت ده بيتي انا وانا اللي اقول مين اللي يمشي وانت هتفضلي هنا لغايه ما اعرف فين اهلك اوديك لهم
اسد.. انت بتقول ايه يا بابا طب ممكن يا بابا تودينا في داهيه ما حدش عارف ايه حكايتها وهي ليه ان شاء الله مش بتتكلم بلاش تتكلم والقط اكلت لسانها

 

 

الاب.. اخرس يا سافل يا قليل الادب ولما تتكلم تتكلم معها بادب انت فاهم ولا ما فاهم شيء وهي ما بتتكلمش هي خرسه
اسد.. كذابه يا بابا وهي اكيد بتتكلم بس عمل الحوار ده عليك عشان تصعب عليك وتخليها عندك في البيت الاشكال دي انا عارفها قوي وبكره هاثبت لك صحه كلامي
ماجده.. وهي بتخرج من الاوضه ماما قولي الزفت تخطر للاكل
الام.. اخوك قرب يجي من المشوار اللي راحوا وهي غارت مشيت انا رميتها بره الشقه بس ما تقولش لاخوك ايه اللي حصل معها هنا تحت عشان مش مرتاحه لها
منذر يدخل شقته ويدور على حور في جميع الغرف حور انت هنا في الحمام رد علي لو كنت قاعده حور انت رحت فين ما بترديش ليه عليا ويدق عليها الباب مره واثنين حور انا هافتح الباب حور افتح الباب ما يلاقيش حد في الحمام حور انت رحت فين حور
وينزل بسرعه الى امه وهيدق
عليها بشده افتحي يا ماما افتح الباب يا ماما
الام وهي تفتح الباب مالك ياابني متعصب ليه كده بالراحه ليه الدنيا هتطير ليه الصوت العالي ده
منذر وهو يدخل حور هنا يا ماما مش قاعده فوق هي جات هنا
الام الله اكبر الله اكبر هي كمان ست الكل بعد ما لمناها من الشوارع ما عاجبهاش المكان وماشاء تلقى يا سيد الناس تتلقى شملوله عين امك دي هي اخره لميتها ودفعت فيها مليون جنيه دي اخرها ربع جنيه وربع جنيه كمان مخروم يعني ما لهوش حاجه ما يصيرش جبنه خساره فيه
منذر وهو يخرج ويصرخ والله يا امي لو كنت قلت لها كلمه ولا احد فيكم عمل لها حاجه خليها تسيب البيت وتمشي لا ادفعكم الثمن غالي انتوا سامعين ويخرج بسرعه يدور عليها في الشوارع
منى وهي تترمي على هاني كفايه بقى كده يا هاني انا تعبت جسمي واجعني من كثر الرقص ايه انت ما بتهدش
هاني. هو في احلى يا بنت من الرقص وبنتفرفشه هناخذه ايه من الدنيا دي تعالي بقى لما هاحكي لك حاجات حدوته ويخدها ويدخل بها غرفه النوم
شاكر.. اخرس يا كلب هي من النهارده هتفضل معنا في البيت زيها ازيك انت انت فاهم ولا مش فاهم وكلام تاني مش عايزثاني
وفين الزفته اللي اسمها منى عشان مش كل شويه هعيد وزيد في كلامي
اسد وهو يضحك بصوت عالي المدام خرجت من الصبح وما حدش عارفها راحه في من بعد ما انت طلعت هي طلعت ولحد دلوقت لسه ما جاءتش الله اعلم راحه فين بتقول قال في النادي والنادي ايه اللي قعدوا لغايه دلوقت ان شاء الله ويضحك على والده ويمشي
شاكر.. تعالي معي انت كمان خليني اوريك الاوضه اللي تقعدي ويطلع بها الى الاعلى ويدخلها في الاوضه اللي جنب غرفه اسد الاوضه دي بتاعتك ما تطلعيش منها ولو عزت اي حاجه قولي للخدم وهم هيجيبوا لك اللي انت عايزاه ويا ريت ما تحتكيش بي اسد عشان الولد قليل الادب وانا مش ناقصه لغايه ما القي اهلك واوديك لهم انت فاهمه يا بني
حور وهي تنظر اليه بدون كلام

 

 

شاكر.. تصبحي على خير يطلع شاكر من الغرفه ويغلق الباب
حور وهي تغلق الباب عليها بالمفتاح تترمي على السرير وتبكي وتكن بقها بالمخده وتصرخ من الذي عملته فيها ثريا وماجده بدريه وهي تبكي
محمود ما لك يا ام ايه دي نحن هنلاقوا مكان نقعدوا فيه وعمري ما هنرجع ثاني ليه وكل حاجه انت عايزاها يا ماما احنا هنعملوها لك واذا كان على حور يا ماما تعرف الحقيقه وتعرف ان احنا كنا بندافع عليها ما كناش عايزين نظلمها
الام وهي تبكي انا حاسه نفسي اني هاموت قبل محور تعرف الحقيقه ارجوك يا ابني ابفي احكي لها كل حاجه وتحكي لها انا ليه صرخت فيها قلت لها تمشي من هنا ارجوك يا ابني مش عايزاه تكرهني كفايه اللي باشوفه في عينيها من كره لي
محمود.. يحضن امه ان شاء الله يا امي هتشوفيها وتفرحي بها وان شاء الله تفرحي بعيالها والحمد لله هي اتجوزت وراحت بيتها وارتاحت منه بس تعالي يا امي معيا
محمود يتصل على صديقه ايوه يا حسن الاوضه اللي عندك ملكانه فوق السطوح فاضيه ولا في احد ساكن فيها
حسن.. خير ان شاء الله لا فاضيه بس انت هتجيب مبن م يقعد فيها
محمود.. انا هاجيء اقعد فيها بس يا ريت تجهز لي المفتاح عشان انا تعبانه وعايزه اجي انام
حسن ايه حصل ابوك طردك من البيت
محمود بعدين ابقى اقول لك يا حسن مش وقتك دلوقت بس يا ريت تجهز لي الاوضه على البال ما اجي لك انا خلاص قربت في الطريقه دي سلام

 

 

يوسف.. وبعدين يا محمود هنصرف منين ونشرب منين الناحيه الثانيه لسه في المدرسه مش معقول يعني هنشتغل نصرف على نفسنا وبابا لو عرفت طريقنا هيجي لنا مش هيسيبنا
محمود ما تقلقش انت بس خلي بالك من مذكرتك انت ثانويه عامه لازم تذاكر وتنجح انا عايزك تطلع حالك كبيره
يوسف.. وانت كمان ثانويه عامه والسنه دي اخر سنه لك
محمود.. ما يخصكش بي خليك في نفسك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ظلمتنوني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى