روايات

رواية ظالمه ومظلومه الفصل الأول 1 بقلم سالي محمد

رواية ظالمه ومظلومه الفصل الأول 1 بقلم سالي محمد

رواية ظالمه ومظلومه الجزء الأول

رواية ظالمه ومظلومه البارت الأول

رواية ظالمه ومظلومه الحلقة الأولى

بالبدايه كدا انا سلمي 28ومعايا ولد اسمه يوسف بدأت معاناتي لما كنت فسن18 جبت مجموع كويس يدخلني طب بس المفجأه ان بابا اللي كان دايما مدلعني واي طلب ليا مجاب لقيته بيقولي
بابا:مافيش طب مافيش جامعه اساسا انتي هتتزوجي محمود صاحبي هو.طلبك وانا وافقت خلاص
انا باستغراب:مافيش جامعه واتزوج عمو محمود دا عنده50سنه يعني اكبر منك يابابا لا لا انا بحلم صح ولا اي لا انا اكيد بحلم وفضلت اضرب نفسي عشان افوق بس للحظه لقيت بابا بلاقلام ع وشي
بابا بعصبيه:دا مش حلم يابنت ال…..انا ربيت وكبرت ولازم اخد التمن
انا:بحزن انت اكيد مش بابا رجعلي بابا حبيبي
بابا:وهو بيضربني تاني لا انا فوقتي ولا لسا الخطوبه بكرا
فضلت اعيط وماما واخواتي واقفين ولا ف اي رد فعل هما كمان موافقين محدش منهم حتي دافع عني عيطت كتير دخلت اوضتي وانا مش فاهمه حاجه بعيط بس كانت احلامي كبيره كان نفسي اكون دكتوره ناجحه واحب واتزوج لا لا انا اكيد ف كابوس وع المغرب لقيت ماما داخله لقيتني قاعده بعيط وعنيه حمره قعدت جمبي واحطت ايدها ع دماغي وحضنتني وانا العياط زاد وهي كمان عيطت
انا:ماما هو.دا حقيقي ولا كابوس دا بابا اللي عمره ماضربني وكل طلب كان مجاب ليا مش مصدقه ف اي اكيد ف سر
ماما:يابنتي ماتظلميش ابوكي دا واقع ف ازمه كبيره خسر كل حاجه حتي البيت دا بقي ملك محمود باباكي مديون لمحمود ب10مليون جنيه وهو معهوش حاجه وكان الحل انك تتزوجيه محمود طيب وجدع واكيد هيعيشك ف عز لما تطلبي منه تكملي الجامعه هيوافق اكيد
انا بحزن:ازاي دا اكبر من بابا انا اصغر من ولاده وبعدين دي مش احلامي انتوا دمرتوني
ماما:بنت انتي اللي ابوكي قاله هيتنفذ خطوبتك بكرا والفرح الخميس الجاي وافقتي رفضتي مش هتفرق ابوكي خلاص ادا كلمه لمحمود
انا:قصدك باعني لمحمود
ماما:امال عايزة ابوكي يتحبس ونشحت واخواتك تتشرد
انا:لا طبعا انا اتباع …لقيتها ضربتني بالقلم
ماما:ياسافله دا اخرت تربيتي ليكي اعملي حسابك بكرا الصبح هننزل ننقي فستان الخطوبه مع انه خساره فيكي تربيه وسخه ….خرجت ماما وانا زودت ف العياط ومقدرتش انام طول اليل ولا اكلت طول اليوم وف الصبح ماما صحتني نروح نشتري فستان الخطوبه
انا:مش هروح البسيه انتي
ماما:مصطفي تعالي شوف صرفه ف بنتك انا تعبت
بابا:سلمي حالا تنزلي ولا انتي عارفه وفك حزام البنطلون ولسا هايضربني
انا:لا لا خلاص هروح
بابا:ايوة كدا شطوره ياسلمي انتي المفتاح السحري بتاعي مصاريفي عليكي ماجتش ف الفاضي محمود طاير عقله بيكي يابنت الايه طالعه حلوة لامك
ماما:يوه بقي يامصطفي ماتكسفنيش
فضلوا يهزروا مع بعض وانا فيه ن*ار هت*حرق بس محدش حاسس بيا جمالي طلع اكبر نقمه عليا ايوة ساعات الجمال بيكون نقمه للاسف الجمال اللي بتتمناه كل بنت الشعر الناعم الطويل الجسم المنثق العيون الخضره البشره البيضه كل دا كان عندي وكنت مبسوطه بيه بس ماكنتش اعرف ان اهلي هيتا*جروا بيه للاسف نزلت مع ماما اشترينا البس وع باليل كان محمود جاي لوحده معهوش اي حد وانا استغربت بس طبيعي واحد عجوز زي دا اكيد اهله ماتوا بس مالوش حد معقوله تمت الخطوبه ومحمود جابلي خاتم الماس بس حسيته كلبشات مش الماس ……………اي رأيكم ف البدايه وياتري سلمي حياتها هابقي ازاي مع محمود

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ظالمه ومظلومه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى