روايات

رواية طفلي الصغير الفصل الخامس 5 بقلم هدير عبدالعليم

رواية طفلي الصغير الفصل الخامس 5 بقلم هدير عبدالعليم

رواية طفلي الصغير الجزء الخامس

رواية طفلي الصغير البارت الخامس

رواية طفلي الصغير الحلقة الخامسة

يمنى بدهشة: مين؟!!
شيماء بسعادة: ممكن يدخل؟!
يمنى ب استفهام و قلق : أعرفه مين طيب؟
شيماء ب إبتسامة: أدخل
يمنى لسه هتكلم و ازعق لاقيت حد فى حضني : زين؟!!
زين بدموع: أنا سألت عليكِ كتير اووي ،أنا بدور عليكِ من زمان مكنتش أعرف إنك تعبانة.
يمنى بدموع و فرح و حضن جامد : يا حبيبي عامل أيه ؟ أنا كويسه الحمد لله
زين : مس يمنى أنا زعلان منك أنا بحبك اووي ليه عايزه تبعدى عنى ؟!
ليلى بصدمة: مين دا يا ماما؟!
يمنى بفرح : يااها دى حكايه كبيره دا زين إبني الرابع.
ليلى بتكشيرة : إبنك إزاى ؟!
يمنى بضحك : بحسه إبني لأنى بحبه اووي فهمتي يا غيوره هانم
زين بفرح: وأنا بحبك اووي أول ما عرفت إنك تعبانة جيت عالطول أنا وبابا ،تعرفى بابا سأل عليكِ كتير اووي
يمنى : عامل أيه فى المدرسه ؟
زين بحزن : أنا نفسي تكوني معايا اووي و زعلان كمان إنك مش عايزه تكملي العلاج يا مس يمنى كلنا محتاجين إنك تكوني معانا
يمنى بكسره و حزن: العلاج قوى اووى يا زين مش قادره أكمله
زين ب تفاؤل: بس أنتِ لازم تعيشي لان وجودك مهم ,لازم تكملي العلاج و هتكوني كويسه
يمنى : أدعيلي يا زين
زين : والله بدعيلك كتير بس لازم تكملي العلاج يا مس يمنى
ليلى : فيه حد بينادي عليك يا زين
زين : أكيد بابا
يمنى بحزن : هتمشي ؟!
زين بحضن و دموع : للأسف لازم أمشي عندي درس بس هاجى لحضرتك تانى
يمنى : ماشي يا حبيبي ربنا يوفقك
( زين مشي بس شعور جميل اووي إنك تحس إنك أثرت فى طفل و يفضل فاكرك و يدعيلك.)
تيته : أبو زين كان مستنيه فى الصالة.
يمنى : أكيد رافض يدخل علشان مينفعش يدخل وأنا تعبانة.
شيماء ب إبتسامة: والله راجل عنده ذوق ومحترم
تيته بتردد : اه فعلاً لكن هو طلب إنك.., ولا أقولك خلاص.
يمنى ب استفهام: طلب أيه ؟!
تيته : ..
يمنى بعصبية: ماما قولى فيه آيه ؟!
تيته : البش مهندس عايز —
شيماء بخوف: فى أيه يا طنط
تيته : عايز يساعدك تسافري تتعالجي بره وهو عارف دكتور شاطر بره مصر
يمنى بعصبية: بصفه أيه بقا ان شاء الله ؟؟
شيماء بضحك : والله دا أنتِ معندكيش ذوق حد جاي يساعدك تقولي بصفه أيه؟!!
تيته : يا بنتي الراجل مش قصده حاجه هو بيعمل كده علشان زين بيحبك و متعلق بيكِ
ليلى بعصبيه : ماما فيها أيه يعنى ؟حضرتك بصراحة مكبره الموضوع.
يمنى بصوت فيه خوف : وطي صوتك علشان سليم و مريم ميعرفوش إنى تعبانة
ليلى : لازم كله يعرف إنك تعبانة لازم كله يساعدك زي ما بتعملي معانا كلنا ،هتفضلي مخبئه عليهم زيي صح؟!
يمنى : ..
ليلى بهدوء : مفيش مشكله إنك تسافري تتعالجي بره ,أنا عايزه أسأل سؤال واحد هو فين بابا من كله ده ؟!
يمنى بعياط : ليلى ينفع تسكتي
ليلى بعصبية : لا مش هينفع .
يمنى : ..
ليلى : أنا هكلم بابا أقوله إنك تعبانة.
يمنى بخوف : ماما قوليلها بلاش دى عبيطة و هتكلم فارس فعلاً.
تيتة بحزن وتردد : أبوك عارف ان ماما تعبانة.
ليلى : طب هو فين ؟مش ظاهر ليه؟
تيتة بدموع : بابا و ماما خلاص انفصلوا
ليلى بصدمة و دموع : إزاى ؟! وليه؟
تيتة بحضن : علشان تعب ماما ؟
ليلى بدون فهم : يعنى هو عارف ان ماما تعبانة؟
يمنى بحزن: ماما لى قولتيلها ليلى هتتصدم فى فارس
ليلى: ساااكته
يمنى ( سكوت ليلى مش طبيعى ده أكبر دليل على صدمتها فى أبوها, مكنتش حابه ليلى تعرف حاجه زي كده كأن نفسى علاقتهم ب أبوها تفضل ديما كويسه)
يمنى بهدوء و تنهيده : دا حق بابا يا ليلى ,هو مكنش مقدر تعبي بس عادى يعنى أنتوا معايا بالدنيا و ما فيها .
ليلى بغيظ : ماما أنتِ لسه بتدافعي عنه بعد إللى عمله فيكِ؟!
يمنى : ..
ليلى ب تفاؤل : ماما أنتِ هتسافري و هتكوني أحسن ان شاء الله
يمنى : وأنا قولت مش هسافر
شيماء ب عصبية و حب : وأنا قولت هتسافري, لأنك لازم تتعالجي علشان عيالك .
ليلى بعصبية: أيه المشكله لما تسافري ؟!
تيته : و طالما البش مهندس أيمن عارف دكتور شاطر هناك يبقا مفيش مشكله
يمنى ب آسف : علشان مش المفروض ان البش مهندس أيمن هو إللى يشوف ليا دكتور
تيته : بلاش التفاهه دي يا يمنى ,هكلم بش مهندس أيمن علشان يتفق مع الدكتور و هتسافري
يمنى بحزن : خائفه أوى
شيماء : لازم تخافي لأنك واقفه مش بتعملى حاجه مفيش خطوه واحده ل العلاج , يا ستى الطب أتقدم و ربنا موجود محدش عارف بكره فيه أى ف لى نخاف منه
يمنى ب استسلام: اتصلي يا ماما
^^^ بعد إسبوع^^^
زين : بابا وعدني إنك هتكوني كويسه
يمنى بخوف : تفتكر؟
أيمن : واثق إنك هتكوني كويسه ربنا مش هينسي إللى عملتيه علشان زين و ناس تانيه كتير
يمنى : تسلم
أيمن: ان شاء الله هتسافري يوم الأربع و ترجعي وأنتِ كويسه .
يمنى : يارب
ليلى : شكرأ جدا يا عمو
أيمن: على أيه يا بنتي , كفاية تعامل ماما مع زين فى المستشفى
^^^بعد فتره^^^
شيماء : شوفى اقرأي الكلام ده
يمنى :الكلام ده بجد
شيماء:…

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلي الصغير)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى