روايات

رواية طفله في عرين الشيطان الفصل الأول 1 بقلم ميادة السيد الجزار

رواية طفله في عرين الشيطان الفصل الأول 1 بقلم ميادة السيد الجزار

رواية طفله في عرين الشيطان الجزء الأول

رواية طفله في عرين الشيطان البارت الأول

طفله في عرين الشيطان
طفله في عرين الشيطان

رواية طفله في عرين الشيطان الحلقة الأولى

– يا بابا ارجوك مش عايزه هتجوز سيبني اكمل تعليمي ارجوك
= اخرسي انا خلاص خدت تمنك
– طـ طب ما انا بشتغل في البيوت اوعدك هنزل اشوف شغل تاني واجيب فلوس كتيره بس خليني اكمل تعليمي ارجوك يا بابا
= ولا تعليم ولا زفت انتي فاهمه كفايه عليكي لغيط كده ده انتي المفروض تحمدي ربنا اني سيبتك تتعلمي بس خلاص انتي جيه اللي يدفع فيكي ملايين
– بس انا مش عايزه اتجوز
= مش بمزاجك انتي فاهمه ويلا اتنيلي خلصي لبس علشان نكتب الكتاب
هي ظلت تبكي لا تريد أن تتزوج وتترك التعليم فماذا عليها أن تفعل هل ستوافق على نصيبها ولا سوف يحدث شئ من أجل مصلحتها
الاب خرج من الغرفه
هي ببكاء : يارب ريحني خدني لي عندك انا تعبت من الدنيا القاسيه دي .. نفسي اجيلك يا ماما لي سيبتيني لوحدي لي
ظلت تبكي
خارج الغرفه
– فين بنتك يا عادل
عادل : البنت بتجهز بس يا باشا
ثم اكمل بطمع : بس يا جاسم بيه انا ليا باقي فلوس ولا رجعت في كلامك
جاسم بغرور : مش جاسم الاسيوطي اللي يرجع في كلامه بس الاتفاق كان علشان اديلك جزء بعد قبل ما نكتب الكتاب وجزء بعد انت اللي شكلك نسيت
( جاسم الاسيوطي 30 سنه راجل اعمال مغرور وبيكره اي تاء مونثه ، عايش وحيد في قصر فخم ملئ بالحرس والخدم )
عادل : ماشي يا باشا
عادل بيكلم زوجته : روحي جيبي البت من جوه
حنان : ماشي يا عادل
حنان دخلت لي البطله
حنان بشماته : يلا يا زفته خلصي
هي بدموع : انا خلصت بس مش عايزه اتجوز .. ارجوكي قولي لي بابا يخليني اكمل تعليم
حنان بضيق : قومي يا بت يلا قال اي تعليم قال كفايه لغيط كده عليكي
( حنان زوجه عادل ، قاسيه لا تحب ابنه زوجها ، عندها ولد واحد بس وبيكون من جوزها بس هي ربيته على الطمع )
هي بدموع : حرام عليكي انا عملت اي علشان تكرهيني كده
حنان بقسوه : اخلصي مش ناقصه وجع دماغ والا والله لاناديلك ابوكي واخوكي
هي بخوف قامت بدموع وخرجت مع حنان زوجه والدها
عادل : يلا يا مسك تعالي اقعدي جنب الباشا
مسك بدموع : يا بابا انا اعمل اللي انت عايزه بس خليني اكمل تعليم
( مسك ١٦ سنه
عادل بقسوه : اخلصي ويلا روحي اتنيلي علشان نخلص
مسك عيطت بزياده وبصيت لي جاسم برجاء
مسك بدموع ورجاء : ممكن حضرتك بلاش تتجوزني ارجوك انا عايزه اكمل تعليم
جاسم ببرود : يلا يا شيخنا اكتب الكتاب
مسك بدموع : ارجوك
جاسم بعصبيه : إسمعي يا بت انتي انا دفعت تمنك فـ اخلصي يلا لاحسن لاخليكي تندمي
اشرف بعصبية مسكها من ايد
عادل بعصبية : اسكتي يا بت والا لاربيكي من جديد
ثم اكمل كلام وهو بيبص لي جاسم : اسف ليك يا باشا انا اربيها من تاني
جاسم ببرود : انا اعرف اربيها بمعرفتي
مسك بدموع وخوف قعدت جنب جاسم
جاسم : يلا يا شيخنا اكتب الكتاب
الماذون بدأ يكتب الكتاب كل ده تحت نظرات خوف مسك وكل اللي في تفكيرها جاسم هيكون قاسي عليها زي والدها وزوجته وأخوها ولا ممكن يكون حنين عليها بس كل نظراته ليها قسوه وبرود وغرور ، مليون تفكير جيه في بالها .
جاسم بسخريه : يلا يا عروسه
مروان بهمس وهو مضايق من صاحبه : دي صغيره اوي يا جاسم بلاش قساوه على البنت
جاسم بنفس الهمس : مروان انا خلاص اتجوزتها ودفعت فلوس كتير عليها
ثم اكمل بسخريه : وبعدين ده ابوها نفسه باعاها ليا
مروان بضيق : يعني علشان ابوها بعها ليك انت تكون قاسي معاها
جاسم ببرود : ايوه عادي وبعدين يا مروان خلاص كبر دماغك انا اتجوزتها واللي حصل حصل هي خلاص بقيت في جحيمي .
مروان هز دماغه بضيق من صاحبه وحزن على الطفله البريئه اللي دخلت في جحيم وعرين صاحبه جاسم الاسيوطي
جاسم ببرود وهو باصص لي مسك : يلا
مسك خرجت معاه وهي بتعيط تحت نظرات ابوها القاسيه ونظرات شماته وكره من اخوها وزوجه والدها
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
طول الطريق مسك بتعيط بخوف وحزن ووجع
جاسم بغرور وقسوه نزل من العربيه
جاسم بقسوه : يلا أنزلي اخلصي
مسك نزلت بخوف من العربيه
جاسم بجمود : تعالي ورايا يلا
جاسم دخل القصر وراء مسك
مسك دخلت القصر انبهرت بجماله لغيط لما فاقت صوت واحده ست كبيره
نعيمه ( الداده) : اهلا يا ابني ثواني وهيكون العشا جاهز
جاسم : اهلا بيكي يا داده
ثم قال ببرود وهو بيشاور على مسك : مسك مراتي يا داده
نعيمه باحترام : الف مبروك
ثم قالت بابتسامه وهي بتبص لي مسك : انا بكون نعيمه رئيسه الخدم هنا ويعتبر اني ربيت جاسم زي ابني بالظبط
مسك ابتسمت براحه لي نعيمه
جاسم بقسوه : اتفضلي واقفه كتير يلا اطلعي
مسك بخوف : حاضر
مسك طلعت مع داده لي جناح جاسم
نعيمه : برواحه عليها يا ابني وبعدين دي طفله
جاسم : داده نعيمه حضرتك عارفه اني بحترمك قد اي
نعيمه بتفهم : اكيد عارفه يا ابني ده البيت دي بيتي وربنا يعلم اني بعتبرك زي ابني
جاسم : يبقي بلاش تتكلمي معايا في الموضوع ده
نعيمه بحزن : حاضر يا ابني
ثم اكملت بابتسامه : بس يلا علشان تطلع ترتاح مع العروسه يكون العشا جاهز
جاسم بسخريه : عروسه !!
جاسم طلع للجناح
نعيمه بحزن : ربنا يسعدك يا ابني يارب وتتغير للاحسن
( نعيمه بتكون رئيسه الخدم عند جاسم من قبل ما يتولد كمان وبعد موت أهله هي اللي اهتمت بيه بس كل فتره بتسافر البلد وبترجع تاني على طول علشان مينفعش تسيب القصر خالص أما جاسم دايما بيحترمها من وهو صغير بس بسبب قسوه قلبه فمش بيسمع كلام اي حد حتي لو هي )
داخل الجناح
مسك بدموع قاعده على السرير : يارب اعمل اي انا خايفه منه بس حاسه اني الداده طيبه بس اعمل اي يارب ساعدني هو باين عليه انه قاسي
ظلت مسك تبكي بخوف وحزن
جاسم فتح الباب ورزعه جامد لدرجه اني مسك اتخضت
مسك بصيت لي جاسم بخوف ودموع قامت بسرعه من على السرير
جاسم بغضب : بطلي عياط
مسك بخوف ودموع : حـ حاضر
جاسم بسخريه : شاطره بتسمعي الكلام
مسك بدموع : طب ممكن تخليني اكمل تعليمي ارجوك
جاسم بقسوه : تعليم اي يا بت انتي ها ، انتي اتفضلي في القصر مفيش خروج
مسك بدموع : يعني اتحبس هنا
جاسم : بالظبط اتتحبسي ، وزي ما انتي شوفتي واحنا داخلين ، القصر مليان حرس فـ هيكون من الصعب عليكي الهروب انتي فاهمه
مسك بدموع : حرام عليك انا اذيتك في اي
جاسم بقسوه : اسمعي يا بت انتي مش عايز وجع دماغ انتي فاهمه وكل كلامي يتسمع
مسك بخوف ودموع : حـ حاضر
جاسم بدأ يقرب منها بخبث : الف مبروك يا عروسه
مسك بخوف بتبعد عنه : ممكن بلاش تقرب
جاسم ضحك بسخريه : لا مش انت اللي تقولي اقرب أمته وابعد أمته وبعدين انتي مراتي يعني اكيد اخد حقوقي
مسك ببراءه : حقوقك ازاي يعني
جاسم بخبث : تحبي اوريكي ازاي
مسك عيطت بخوف
جاسم قرب منها جدا
ثم قال بقسوه : انتي اساسا مش من نوعي
مسك بصتله ببراءه : ازاي يعني
جاسم بقسوه : يعني مش انتي الاستايل اللي ممكن اقضي معاه كام يوم
مسك بحزن ووجع : طيب شكرا
جاسم بضيق لف وشه الناحيه التانيه : غوري من وشي يلا
مسك بحزن : طب انا مجيبتش ليا هدوم
جاسم بضيق : عندك هدوم على مقاسك في الدولاب
جاسم خرج من الجناح من غير ما حتي يسمع ردها
مسك بضيق فتحت الدولاب لقيت هدوم كتيره
بعد خروج جاسم من الجناح
جاسم بغضب داخلي : لا انا بس سيبتها علشان هي مش نوعي اساسا ، هي حته طفله مش تهمني اساسا واتكون زيها زي اي حد عمري ما اعتبرها مراتي مستحيل ، ولما يجيلي مزاج ساعتها ارميها هي مش تهمني ، هي زي غيرها كلهم زي بعض انا بكرهم كلهم .
جاسم تذكر الماضي وهو مجروح وموجوع وغضبان زي الاسد الجريح
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اشرف بشر وطمع : انا فرحان اوي يا ماما واخيرا خلصنا منها واتجوزت اكبر رجال الاعمال
حنان بطمع : احنا هنعيش ملوك
اشرف بطمع : هي فين الفلوس يا ماما انا عايز اخرج بقا واحتفل
حنان : يا حبيبي عايز كام
اشرف : عايز فلوس كتيره اوي
حنان : طب استنا
حنان راحت تجيب الفلوس
حنان : خد دول ولو احتجت تاني قولي
عادل دخل الاوضه : اي الفلوس دي
حنان : فلوس اللي خدناها من جوز بنتك
عادل وهو بيبص لي اشرف : عارف انا قصدي أمن هتعمل بيهم اي
اشرف بضيق : احتفل يا بابا واخيرا هنعيش في مستوي احسن
عادل بضيق : اها قول كده انت عايز تسهر وتضيع كل الفلوس دي
حنان بتدخل : في اي يا راجل ما تسيبوا يفرح ويحتفل وبعدين الفلوس دي لو خلصت هناخد غيرها من جوز بنتك
عادل بسخريه : لا والله ازاي بقا دي الفلوس اللي خدتها منه علشان أبيعها بس دلوقتي مش هينفع اخد منه فلوس تاني
حنان بتبص لي اشرف : خد يا ابني الفلوس وروح يلا اتبسط
اشرف خد الفلوس وسابهم
عادل بضيق : اتخليني اندم اني اديتك الفلوس كلها
حنان : لي بس يا عادل يعني عايزني أحرم ابني من الخروج
عادل : مهو ابني انا كمان بس مش عجبني حاله ولا بيشتغل وكل يوم خروج لوش الصبح وبياخد منك الفلوس
حنان : عادي ما تسيبوا يتبسط ، وبعدين ده انت المفروض تفرح علشان بنتك اتجوزت اكبر رجل اعمال وبسببها هنعيش في عز عمرنا ما كنا نحلم بيه
صمت عادل
حنان باستغراب : مالك يا عادل ساكت لي !!
عادل بتنهيده : تفتكري اللي عملته ده هو الصح .
حنان بضيق : ايوه طبعا صح ، هو انت ندمان ولا اي
عادل : ها لا ابدا مش ندمان ، انا بس قصدي انها كانت بتشتغل برده وبتصرف على البيت وبالمقابل كنت بخليها تدرس
حنان : بس الفلوس اللي كانت بتجيبها مكنتش بتكفينا وكان المفروض نعمل كده من الاول أساسا
صمت عادل بحيره
حنان خافت تكون ندمان ويبدأ يحن لي بنته وهي اللي دايما كانت تخلي يقسا عليها .
حنان بتمثيل بتقرب من عادل : سيبك من كل ده ويلا عايزاك في موضوع مهم
عادل ابتسم بخبث : ماشي يلا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نرجع القصر
جاسم دخل الجناح في نفس لحظه مسك خارجه من الحمام وعيونهم اتقابلوا مع بعض
جاسم فاق لي نفسه
ثم قال بقسوه : انتي هتنامي على الأرض يلا
مسك بحزن : بس يعني مش اعرف
جاسم بقسوه : متعرفيش اي ها !! انتي فكرك انك هتنامي على السرير ولا اي تبقي مجنونه
مسك بصتله بحزن ووجع ودموع في عينها
جاسم بقسوه رمع على الأرض مخده وبطانيه
ثم قال : يلا اتخمدي
مسك هزت راسها بدموع محبوسه في عينها
جاسم نام على السرير وطفا نور الاباجوره من جنبه
مسك نامت على الأرض وبدأت تعيط وهي حاطه أيدها على بوقها لأنها خايفه منه
جاسم كان سمع صوت شهقاتها بس غمض عينه وهو متجاهلها
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في مكان ما
عاطف وأشرف بيفعلوا ما حرمه الله
عاطف : بس صح مقولتش جيبت الفلوس دي منين
اشرف بدون وعي ضحك : مفيش يا سيدي اختي اتباعت لأكبر رجال الاعمال
عاطف بضحك : يالهوي المزه اختك اتجوزت رجل اعمال يا بخته خد الشهد كله لوحده
اشرف بضحك : مش مهم بقا المهم انها بقيت كنز
عاطف بضحك : يعني اترجع تسهر معانا من تاني
اشرف بوقاحه : ايوه بس هي فين البت بوسي
عاطف بضحك : اه يا شقي مش بضيع وقت انت
اشرف بضحك : ايوه طبعا مينفعش اضيع وقت خالص
ثم قال بوقاحه : بس بصراحه البت جامده وهي اللي بتبسط معاها
عاطف بغمزه : ماشي على العموم تلاقيها في اي مكان هنا
اشرف : طيب انا اقوم اشوفها
عاطف : ماشي بس خد بالك علشان متوقعش على حد
اشرف راح يدور على بوسي وهو بيتوح يمين وشمال
عاطف سرح شويه
عاطف بغمزه : عامله اي يا قمر
البنت بدلع : الحمدالله يا سكر
عاطف بغمزه : طب ماتيجي
البنت ضحكت بدلع
عاطف خد البنت وراحوا يفعلوا ما حرمه الله
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
يوم جديد
جاسم صحي من النوم كانت مسك لسه نايمه قام دخل الحمام ياخد شاور علشان يجهز ويروح الشركه
بعد نص ساعه خرج من الحمام
جاسم بقسوه : انتي يا بت اصحي يلا
مسك بخضه : في اي
جاسم بسخرية : نموسيتك كحلي ، قومي يلا أنزلي جيبي الفطار هنا يلا اخلصي
مسك بحزن : طب مش هو في هنا ناس بيعملوا ليك الاكل
جاسم بسخريه : انتي فكرك انك اتكوني الهانم هنا ولا اي
ثم قال بضيق : انتي هنا زيك زيهم انتي فاهمه ، وانتي اللي اتعملي كل حاجه تخصني ، الاكل وكل يوم الصبح تجهزيلي الحمام والبدله تكويها ولو لقيت اي غلطه ساعتها عقابك هيكون كبير انتي فاهمه
مسك بخوف : ايوه فاهمه
جاسم رفع السماعه
جاسم : داده نعيمه تعالي حالا
جاسم قفل
مسك بصاله بحزن
جاسم كل نظراته ليها قسوه
بعد خمس دقائق
الباب بيخبط
جاسم : ادخل
نعيمه : نعم يا ابني كنت لسه بجهز ليك الفطار
جاسم : لا يا داده مش عايز اي حد يجهز ليا اي حاجه تخصني
نعيمه باستغراب : لي
جاسم شاور على مسك : علشان هي اللي اتعمل كل حاجه تخصني
نعيمه بصيت بشفقه لي مسك : بس يا ابني احنا بنعمل كل اللي انت عايزه علشان احنا عارفين انت بتحب اي ومش بتحب اي
جاسم : وفيها اي ما تعلميها يا داده زي ما علمتي الخدم كلهم
مسك دموعها محبوسه في عينها
نعيمه بحزن على الطفله البريئه : ماشي يا ابني
ثم اكملت بحنيه وهي بتبص لي مسك : تعالي يلا
مسك بدموع محبوسه هزت راسها
جاسم : بلا تأخري الفطار واي غلطه هتتعاقبي عليها
مسك بدموع محبوسه : حـ حاضر
مسك خرجت مع نعيمه وهي ماسكه نفسها من العياط
جاسم بدأ يجهز
مسك دخلت المطبخ لقيته كبير اوي وفيه خدم كتير
الداده : ندخل لي البيه الفطار دلوقتي
نعيمه : لا ، عايزه اعرفكم الاول مسك مرات جاسم
كل الخدم اتصدموا
الداده ١ : بس باين عليها صغيره اوي
الداده ٢ : طب مهو في بنات اكبر من كده
نعيمه بحده : كل واحد يخلي في حاله وبلاش تتدخلوا في اللي مالكهمش فيه لو انتم عايزين تكملوا شغل
الداده ١ : طيب خلاص مكنش قصدنا يعني
نعيمه : برده مش عايزه كلام كتير ، واه صح في اجتماع ليكم بعد شويه
الداده ٣ : طب وقطار البيه
نعيمه : اللي اتحضره دلوقتي بتكون الهانم يلا كل واحد يخلي في حاله
نعيمه بتبص لي مسك بحنيه : تعالي يلا يا هانم
مسك بابتسامه : لا بلاش هانم ، اعتبريني زي بنتك ممكن
نعيمه : بس
مسك بابتسامه : بالله عليكي يا داده مش أمن بتقولي لي جاسم بيه ابني قوليلي انا يا بنتي
نعيمه بابتسامه : ماشي يا بنتي يلا بقا علشان اعرفك كل حاجه
مسك بدأت تجهز الفطار مع نعيمه وهي بتقولها جاسم بيحب اي وبيكره اي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

البنت : اتفضل الفطار جاهز
مروان بهدوء : تمام شكرا يا اماني بتعبك معايا
اماني : لا مفيش اي تعب ولا حاجه
مروان : انا اجيب خدامه علشان تريحك شويه
اماني : لا مفيش داعي انا مش بعمل حاجه يعني
ثم اكملت بحزن : ده اللي انا دايما كنت بعمله فـ عادي
مروان بحزن : ماشي بس في اي وقت محتاجه ترتاحي قوليلي اتفقنا
اماني : اتفقنا
مروان : يلا بقا علشان تفطري معايا
اماني : مش جعانه
مروان : مفيش حاجه اسمها مش جعانه يلا
اماني : بس
مروان : اماني انا بقالي كتير ساكت على عدم اكلك ده وكمان مش بتاكلي معايا خالص لاني مش حابب اضغط عليكي بس مينفعش لازم تأكلي كويس يلا
اماني قعدت
مروان : يلا كلي
مروان بدأ ياكل مع اماني
( اماني ٢٥سنه زوجه مروان ولكن لا احد يحب الاخر ، ولكن مروان تزوجها لكي يحميها ويحافظ عليها )
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الباب بيخبط
جاسم : ادخل
مسك : اتفضل الفطار اهو
جاسم : حطي عندك
مسك حطيت الفطار على الترابيزه
جاسم : في اي واقفه كده لي
ثم اكمل بسخريه : اياكي تكوني فاكره انك اتفطري معايا ، لا انتي اخرك تفطري تحت في المطبخ
مسك بحزن : لا متقلقش مش عايزه افطر اساسا
ثم أكملت بتوتر : انا بس كنت عايزه
جاسم : عايزه اي اخلصي مش فاضيلك
مسك بخوف وتوتر : كنت عايزه اكمل تعليم
جاسم بقسوه قرب منها مسك أيدها جامد : مش قولتلك بلاش تجيبي سيره تكملي دي ها ابوكي باعك ليا خلاص يعني مفيش تعليم خالص
مسك بدموع ورجاء : ارجوك انا في تانيه ثانوي وعايزه اكمل تعليم ارجوك
جاسم بقسوه زقها جامد على الأرض
مسك بوجع من زقته ليها على الأرض : اه
ثم اكملت بدموع : حرام عليك لي كده انا بس بطلب اكمل تعليمي
جاسم بقسوه : وانا قولتلك مش عايزه كلام تاني في الموضوع ده انتي فاهمه وبعدين انتي خلاص بقيتي اسيرتي يعني اياكي تجيبي سيره التعليم دي انتي فاااااهمه
مسك بدموع : لي بتاذيني كده حرام عليك
جاسم ضحك بقسوه : شكلك ناسيه ولا اي اني ابوكي كان بيعاملك أسوأ من كده وباعك ليا علشان يخلص منك وبس
مسك عيطت
جاسم بقسوه : قومي عيطي في مكان تاني ، عايزه افطر يلا اخلصي
مسك قامت بدموع وخرجت من الاوضه
جاسم بغضب خرج من القصر كله
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في الشركه
مروان : صباح الخير يا جاسم مالك في اي
جاسم : مفيش ما انا كويس اهو
مروان : مهو باين ، بس صح انت اي اللي نزلك انهارده
جاسم بسخرية : اومال اعمل اي يعني ها
مروان : يعني تدي لي نفسك فرصه
جاسم بضيق : مروان مش عايز كلام تاني في الموضوع ده
مروان بضيق : ماشي انا بس صعبان عليا الطفله الصغيره
جاسم بعصبيه : مرووووان مش ناقص ها وبعدين هي خلاص ابوها باعاها ليا يعني من حقي انا
مروان : تروح عامل زي ابوها وتعذبها
جاسم بقسوه : ايوه كلهم عايزين المعامله دي
مروان : طب قولي اي اللي حصل
جاسم : مفيش هي بس هتكون خدامه في القصر مش اكتر
مروان بصدمه : اي !!
جاسم : في اي اخليها خدامه
مروان : يعني مش اتخليها تكمل تعليم
جاسم بضيق : ايوه هي هتفضل محبوسه في القصر
مروان بحزن : بس يا ابني دي طفله وعايزه تكمل تعليم فيها أي
جاسم : مروان انا قولت اخر حاجه مش اخليها تكمل تعليم خالص ويلا قفل على ام الموضوع ده وخلينا نشوف شغلنا
مروان بحزن : ماشي يا صاحبي بس يارب تفوق قبل فوات الاوان
مروان خرج وساب جاسم مضايق بس تجاهل كلام مروان وبدأ يكمل شغل
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اشرف فتح عينه بتعب : اه دماغي مصدعه اوي
بوسي بغمزه : احكيلي بقا اي سر الفلوس دي
اشرف بخبث : ماشي احكيلك بس الاول تعالي اقولك سر
بوسي بضحكه صوت عالي : مش بتشبع ولا اي وبعدين انا اعملك قهوه علشان تفوق وتبدأ تحكيلي
اشرف بغمزه : هو في حد بيشبع منك برده
ثم اكمل بتعب : ماشي يا روحي اعملي القهوه علشان دماغي مصدعه جدا
بوسي : شكلك تقلت في الشرب امبارح
اشرف : ايوه فعلا شربت كتير جداا بس اول مره اتعب كده
بوسي : اتلاقيك بس علشان بطلت شويه
اشرف : ايوه ممكن بس خلاص انا كل يوم هاجي اشرب وأسهر معاكي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مسك في الجناح
مسك بدموع : انا لازم احاول اهرب من هنا بس لو هربت هروح فين بس مش مهم انا اهرب بس وكل حاجه هتكون سهله
مسك قامت لبست بسرعه وخرجت من الجناح
نعيمه باستغراب : اي ده يا ست البنات رايحه فين
مسك بكدب : انا خارجه بس اشم هواء في الجنينه
نعيمه بابتسامه : ماشي يا حبيبتي مش عايزه تأكلي انتي مفطرتيش
مسك : لا يا داده مش جعانه والله
نعيمه بحزن : عارفه انك عيله على كل اللي بيحصل ده بس والله جاسم قلبه طيب ومفيش زيه بس بسبب اللي حصله بقا كده بس والله طيب
مسك ببراءه : لي اي اللي حصله
نعيمه بحزن : اتعرفي كل حاجه في وقتها
مسك : ماشي يلا بقا انا اخرج اشم هوا شويه
مسك خرجت بره القصر علشان تشوف مكان تعرف تهرب منه بس القصر كله مليان حرس وده مخليها مش عارفه تهرب وخايفه
– انتي بتعملي اي !!
مسك اتخضت لما سمعت صوت شخص وراها
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اي اللي هيحصل !!
عادل هيفضل قاسي على بنته ولا هيحن في يوم !!
حنان هتفضل مقصره على عادل ولا في حاجه هتحصل هتغير كل ده !!
عاطف صاحب اشرف ناوي على اي !!
اي سبب زواج مروان و اماني وعايز يحميها من مين !!
اي سبب قسوه جاسم !!
لي جاسم رافض خروج مسك من القصر ومش عايز يخليها تكمل تعليم !!
مين اللي مسك سمعت صوته وهي بتحاول تهرب !

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفله في عرين الشيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!